maandag 3 oktober 2016

Aapjes Theadora en Tuffie...


Lieve mensen,

En weer zijn er nieuwe diertjes geboren...
Dit keer zijn het aapjes, ze heten Teadora en Tuffie...
En deze twee kleine schatten zijn een stelletje..hihi..
Ze zijn werkelijk tot over hun oren verliefd!

Ik heb deze aapjes een beetje in een 50-jaren stijl gemaakt..
deze tijd vind ik ook zo'n mooie tijd, zo net na de oorlog.
Nederland was in wederopbouw, en alles leek
zo puur en simpel in die tijd..
De beentjes van beide aapjes zitten aan het lijfje
vast, zonder scharnieren...de armpjes en hoofdjes
zijn gescharnierd en kunnen bewegen...

Hele toffe week met wederom nog mooi weer,
heerlijk he? 
Dikke kusXXX 























28 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een schattig stelletje, Marijke, zo net oud speelgoed uit die tijd, wat heb je dat knap gemaakt!!!!!!!!!!!!!
Echt uit die tijd, zo een sprong naar 2016!
Lieve groet, Molly.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ja grappig zijn die aapjes he meis?
Dank je wel voor je lieve woorden...

Lieve groet,
MarijkeXXX

Thuis bij Corrie zei

Die vermaken zich wel zo te zien. Ze hebben zulke guitige snoetjes.
Ik heb weer genoten van je beestenboel.

Marijke van Ooijen zei

Hay Corrie,

Ja ik vind die snoetjes ook guitig meis..

Liefs,
Marijke

"Création" zei

Och lieve Marijke, ze zijn om te ZOENEN zo lief,
je ziet het meteen dan Theadora en Tuffie stapelgek
zijn op elkaar, hahaha.

Wat is dat toch heerlijk met viscose, hoe meer
je ermee frutselt des te ouder lijkt het stofje.
Het lijkt nu wel zo mooi vervilt door al het
knuffelen door de jaren heen.

Ze lijken precies op popjes uit die tijd, SUPER mooi.
Die snoetjes, ohhhhh dan smelt je toch helemaal.

Zeer geslaagd zijn ze!!!!!

Fijne week meis,

Veel liefs,
Josephine

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja dat viscose is geweldig!
Eigenlijk werk ik alleen nog maar met
deze stof...ens soms een ander stofje
tussendoor...

Dank je wel voor je lieve reactie...

Liefs,
MarijkeXXX

Pink Veen zei

Ach! Ze zijn super schattig Marijke! Kijk die twee daar nu zitten; om op te vreten toch?!
Zo leuk de verschillende kleuren knoopjes! Prachtige poppen op de foto's!
Jaren 50...... ineens denk ik: ja, ik ben van de jaren 50 (wat veel leuker klinkt dan van de vorige eeuw). Je aapjes doen me denken aan een soort automaten met aapjes die muziek gingen spelen als je er geld in gooide. Jaren 50........... : ))))) toen ik nog klein was.... ahhhhh.......... nostalgie!

Mooi gedaan!

Liefs van Pink xxx!

Evelyne zei

Lieve Marijke, wat is dit stelletje aapjes mooi gemaakt. Echt, het lijken net oud bespeelde aapjes uit die jaren. Wat vind ik het toch knap van je. Nou, jij vind mij een kunstenaar, IK VIND JOU EEN KUNSTENAAR met een grote K!!!!
Verliefd wordt ik op dit stelletje.

Lieve groetjes en een knuf van mij, fijne week verder.
Evelyne

Floor zei

Ik zit hier weer verliefd achter mijn laptop :-)
Wat een schatjes zijn die lieve aapjes, en vooral Theadora - dat leuke zielig kijkende aapje - steelt mijn hart.
Volgens mij heb jij een toverstafje Marijke.
Jij tovert gewoon een diertje dat je in verbeelding zien, want zo snel die twee aapjes maken, dat lukt toch niemand?
Misschien werk jij wel 24 uur per dag door, dat zou ook kunnen.
Genieten maar weer van dit verliefde stel!
Liefs,
Floor

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Wat geef jij toch altijd een toffe reactie meis,
dank je wel!
En wat leuk dat jij uit de 50-jaren komt,
ik kom er net achter aan...de 60-jaren....
Heerlijk he die oude nostalgie.

Liefs, MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Evelyne,

Wauw....supertof compliment van jou meis,
dank je wel!!

Voor jou ook een hele fijne week,
liefs, MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Hahahaha....heerlijk is verliefd zijn toch he meis?
Ik heb helaas geen toverstafje, was het maar waar!
Maar...ik werk wel heel hard...en hier hoef ik geen
offers voor te brengen, want het is mijn passie...

Heel veel lieffffs,
MarijkeXXX

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Theadora en Tuffy zijn een leuk stel samen ik ben er zeker van dat ze met hun tweetjes veel apestreken uithalen.
Super gemaakt weer.
Lieve groetjes Anja xxx

Anoniem zei

Lieve Barones ,

Als eerste dank je wel voor jou lieve bericht naar mij ❤️
Maar awwww zo lief deze kleine aapjes wat zijn ze weer prachtig gemaakt
,en hun kleine snoetjes stralen zelfs het ene aapje lacht zoooo schattig .
Wat zijn ze weer mooi op de foto gezet en wat is het heerlijk om hier naar te kijken .

Liefs van mij xxxx

Marguerite zei

Wat een schattig lieve aapjes zijn er weer bij jou ontstaan.
Zo mooi! Zo knap!

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Ja dat doen ze zeker...deze twee aapjes..

Fijne dag meis,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Dank je wel voor je lieve berichtje...
Ja ze stralen van verliefdheid..hihi...

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marquerite,

Dank je wel voor het compliment meis!

Liefs,
MarijkeXXX

Ans zei

Hai Marijke,

Prachtig gewoon! Maar om ze meteen 'de koffer' in te laten duiken....... hihi
Heel verrassend dit, deze stijl!

lieve groet,
Ans

sirkkis zei

Hei ja ihanat eläinhahmot olet tehnyt. Minä rakastan kaikenlaisia eläimiä ♥ ♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Thank you for your visit and comment...

Have a lovely day,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Hahahaha...inderdaad...daar komen misschien
nog wel kleine aapjes van....hihi...
Dank je wel voor je compliment...

Liefs,
MarijkeXXX

Lydia zei

Hallo lieverd ,wat heb je weer een hoop mooie lieve berichten op je blog gekregen zo leuk om deze ook te lezen ,ben dol op de aapjes en ik weet die krijgen een heel warm liefdevol plekje hahaha.

Ze zijn zo schattig met z,n tweetjes die worden gekoesterd geloof me.

Liefs knufjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ohhh...ja ik weet het lief mens...wat zullen
deze aapjes gekoesterd worden...
voel het als een voorrecht dat ze naar jou
mogen verhuizen...!

Dank voor je altijd zulke lieve woorden..
liefs,
MarijkeXXX

Elina`s Bears zei

Dear Marijke!

It is so cute and lovely! Amazing!

I am very happy to see you here!


Strongest hugs to you!
XXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Elina,

Thank you so much for your lovely comment..

And yesssssss....I am happy too.

Big hugs, MarijkeXXX

marieke nolsen zei

Dag Marijke,

Wat leuk dat je mij gaat volgen, nog bedankt voor je aardige berichtje. Ik moet zeggen, ik volg je al jaren met heel veel plezier.

Vriendelijke groet,

Marieke

Marijke van Ooijen zei

Hay Marieke,

Dank je wel voor je leuke reactie...
En super om te horen dat je mij al jaren volgt!
Jouw blog is werkelijk adembenemend mooi!

Lieve groetjes,
MarijkeXXX