dinsdag 27 september 2016

Tuinieren met Trix

Lieve mensen,

Het was heerlijk weer om in mijn tuintje te werken,
En...Trix mijn nieuwe berenkind wilde dolgraag mee helpen...
natuurlijk mocht dat, vind het zelfs supergezellig!
Dit is Trix met haar blauwe neusje...ze had het toch nog een beetje koud,
vandaar dat ze haar berenmutsje op heeft...
Nadat ze de takken die ik had afgeknipt in de container
had gedaan, kreeg ze het toch te warm voor haar mutsje...dus
dan het musje maar afgedaan...
Hier staat ze dan tussen het groen in mijn tuintje...
Moet deze tak er ook nog af?
En kijk hier...hier beneden liggen ook nog
wat blaadjes...moeten die ook in de container?
Kom Trix help maar even de lantaarn schoon maken...
er zitten allemaal oude blaadjes in...
Eigenlijk ben ik een beetje moe van al dat werken...
Wacht ik heb een idee!
Ik stap terug in het klimop...en dan...
Even lekker zitten...het is toch wel vermoeiend om
in de tuin te werken...pffff...
Ik ben zo moe....
Ga maar lekker even slapen lieve Trix....
Bedankt voor het helpen...kleine lieverd...

Dit was het weer...tot de volgende keerXXX

28 opmerkingen:

Floor zei

Ja ja, ik zag al dat Trix een beetje moe was hoor Marijke. Je laat dat kleine schatje ook wel hard werken. Snoeien is best vermoeiend.
Gelukkig ligt ze nu heerlijk te slapen in de klimop.
Haal je haar vannacht wel binnen, want het is "bere-koud" :-)
Maar het is een schatje geworden hoor, maar dat zijn al jouw leuke diertjes, en niet te vergeten jij zelf.
Gelukkig zie jij er niet zo moe uit.
Liefs,
Floor

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ik heb haar net binnen gehaald hoor...die kleine Trix..
ze lag nog steeds te slapen hahaha...

Liefs,
MarijkeXXX

sirkkis zei

Hei Marijke
Voi miten suloinen karhu ja kaunis mekko hänellä. Mukava pikku apulainen sinua virkistää päivääsi.
terveisin Sirkkis

Thuis bij Corrie zei

Hoi Trix. Wat was jij een goede hulp. Je hebt je rust wel verdiend.
Hopelijk ben je wel voorzichtig geweest want je hebt toch eigenlijk veel te mooie kleertjes aan om vies te worden. En ook je schoentjes moeten niet vuil worden hoor.

"Création" zei

Lieve Marijke,

Nou geweldig en wat lief alle hulp die je van
Trix hebt gekregen met de zware tuinklussen, je kan
goed aan haar oogjes zien dat het heel vermoeiend is, haha

Wat een PRACHTIG berenkind heb je weer gemaakt meis,
en enig de kleding, en haar blauwe neusje.
En die berenmuts, geweldig!!!

Slaap maar lekker lieve Trix, je hebt het verdiend hoor..

Liefssssssssssssss
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je bezoekje hier...

Fijne week,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Alles is netjes schoon gebleven hoor...hihi...

Hele fijne week meis,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Dank je wel voor je lieve reactie...
En dat blauwe neusje is tof he?

Fijne dag meis,
MarijkeXXX

Anoniem zei

Lieve Marijke,
Wat een schattige hulp heb jij in de tuin, zo stapt ze lekker rond met haar mooie mutsje en lieve kleertjes.
Sttttt., haha, we maken haar niet wakker; na werken is het goed rusten in zo'n groen bedje.

Mooie creatie, Marijke!!!
Lieve groet, Molly.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Mollie,

Dank je wel voor je lieve reactie...
En ja die Trixie hahaha...slaapkoppie..

Lieve groetjes,
MarijkeXXX

Anoniem zei

Lieve Marijke ,

Wat een prachtige beer is Trix ze ziet er beeldig uit wat heb je het weer knap gemaakt ❤️
Liefs van mij Caroline xxx

Simonne's fantasiestudio zei

Dag Marijke, wat een schattig tuinhulpje heb jij zeg !
Je heb deze weer een heel eigen karakter gegeven !
nog een fijne dag en groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Dank je wel meis...

Liefs terugXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simone,

Ja ik vind het heerlijk om ze een geheel
eigen karakter te geven...

Fijne avond meis XXX

Pink Veen zei

Ha Marijke, zo te zien heb ik je vorige post gemist......geen idee waarom....of word ik gewoon oud?!!! ...... sorry!

Trix.......... in 1 woord: prachtig! Wat ik zo bijzonder vind is het mooie blauwe neusje en de bijpassende schoentjes en dan de "pompoentjes" die ze draagt!!
Je hebt zo'n leuke strik gemaakt!!!! Jurkje??? Top!!!

Kleine slaperige Trix : )))))))))))) Ze heeft flink haar best gedaan en het leek me ook een heerlijk tukje zo in het groen!

Mooi gedaan allemaal en zoals altijd ook heel mooie foto's!

Liefs van Pink xxx

vintageandart zei

Hi Marijke, so lovely to see your gorgeous new creation Trix...what a soulful little face she has and l love how her blue nose matches her adorable blue shoes. What a beautiful story you tell...l hope she has a long rest there in the ivy:-)

Marijke van Ooijen zei

Dear Bree,

Thank you so much for your kind words...

Have a nice day...love MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Dank je wel voor je lieve woorden...
En ja ik vind dat tuttige 50-jaren jurkje ook
super...

Dag lief mens,dikke kusXXX

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Wauw wauw..ik ben net terug van vakantie♥ en zie dat je♥ niet stil hebt gezeten hihi..
ben door al je mooie posten♥ gaan wandelen ..;))
Trix is een pachtigggg♥ berenkindje♥ geworden met haar nostalgie jurkje♥..en mooie blauwe snoet♥..haha
De beursjes♥ zijn ook schattig♥ gehaakt♥..wat een werk maar met je lieve ♥haak vriendin gaat het sneller.. zo leuk zo,n haakclubje waar je veel van kan leren..;)))
dan je hondje♥ Vincent Felini...ook al zo apart van Linnen♥ ..daar is mijn eerste beer ook van gemaakt..anders dan een bontje♥stof..
maar alles is weer prachtig♥ en vooral Genieten♥..;))
Ik kom met de beren poppen beurs je Trix♥ bewonderen..en ik♥ kijk er al naar uit ..;)))
Heel veel liefs♥ en knuf Gaby..♥x♥x♥x

Sara Bagés zei

I love...

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Trix is een schatje , ben er zeker van dat ze een goede hulp was in je tuin en natuurlijk wordt je van buiten werken snel moe ,dat kleine grut heeft nog veel rust nodig . Als Trix je nog een keer moet helpen buiten kan ze misschien een zonnebril opzetten want ik vind dat ze haar oogjes wat dichtknijpt, ja zo een herfstzonnetje kan toch nog hard schijnen .
Meid je hebt het toch weer voor elkaar, opnieuw een prachtige creatie .
De blauwe schoentjes zijn heel mooi en passen perfect bij haar mooie outfit.
Lieve groeten x x x Anja

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Wat fijn weer van je te horen lief mens...
Dank je wel voor je lieve woorden, ja die Trix
met haar blauwe neusje...tis me er eentje,
kleine slaapkop dat is ze!

Ik ben dit jaar niet op de beurs meis,
misschien volgend jaar...

Hele dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Sara,

Thank youXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Heerlijk om jouw woorden te lezen...
En ja die Trix, een klein zonnebrilletje zou
haar heel goed staan denk ik hihi...

Dank je wel voor je lieve reactie...

Dikke kusXXX

Ans zei

Lieve Marijke,

Wat moet ik er nog aan toevoegen..... Zo mooi gemaakt weer en zo zorgvuldig uitgekozen, alles klopt! Niks teveel beloofd, echt heel prachtig geworden!
Misschien kan ik Trix een keer ontmoeten ;)

Liefs, Ans

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Wat een mooie woorden dank je wel...
En...natuurlijk kun je Trix ontmoeten,
we verheugen ons nu al op jouw komst..

Liefs, MarijkeXXX

Lydia zei

Hallo lieverd ,

Net even van alles weer bewonderd op je blog was al weer een poosje geleden .

Ff vakantie hahaha ,maar O gos toch wat heb je weer een mooie prachtstukjes gemaakt die kleine Trix ze is zo teder en fijntjes en vooral heel rustig en sereen ik vind haar enorm lief ,wat een droppie heb helaas al vernomen dat ze een lief huisje gevonden .

Super leuk vor Trixie natuurlijk.

Maar ook de rest Marijke wat een werk weer allemaal en alles heeft iets bijzonders of het nu een portemoneetje is of een beertje alles wat je maakt doet iets met mij maar dat wist je al .

Kan niet wachten op je volgende mooie wondertje je maakt mij en ik denk vele altijd heel nieuwschierig met wat er nog gaat komen .

Dag lieverd tot snel maar weer Liefs knufjes en xxxx Lydia






Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Wat heerlijk dat je weer terug bent...welkom thuis!
Ik heb je gemist lief mensje..

Dank je wel voor je lieve compliment over Trix..
ze heeft een huisje gevonden...maar er komen
twee nieuwe diertjes aan..en het meisje heet
Theadora...hihi...dan weet je wel wie ik bedoel

Heel veel liefs en dikke knuffel terugXXX