woensdag 29 juni 2016

Chillen en Southbay...


 Lieve mensen,

Deze afgelopen week was ik met iets heel anders bezig
als beren en popjes...!
Ik was namelijk aan het luieren en aan het haken,
lekker chillen op de bank, zowel buiten op mijn kleine
veranda als binnen als het regende.
Van haken en breien wordt ik zo rustig...het voelt
als een soort van mediteren voor mij...

Gewoon lekker niks wat moet,een beetje wandelen met Roos,
en voornamelijk niks doen...
Ik heb lekker mijn wolletjes bekeken en vond nog wat mooie
kleuren, en zo kwam ik op het idee om voor mezelf een
mooie omslagdoek te haken...

Ik had dit nog nooit gedaan, en besloot op Youtube
een paar filmpjes met haaksteken te bekijken, en toen
zag ik een omslagdoek in de Southbay steek...
Deze vond ik helemaal super, dus ben ik begonnen, en het
lukte me gewoon! Gaaf he?

Heb ik er nu een nieuwe verslaving bij?
Jaaaaaaaa....want ik ben inmiddels begonnen met
twee omslagdoekjes met mutsjes voor mijn
meisjes... deze in suikerzoete kleurtjes.
Lichtblauw, lichtgroen en natuurlijk roze hihi...
deze zal ik jullie de volgende keer laten zien, misschien wel
als Jasmijntje en Sophie het aan hebben...
Ik heb de omslagdoek op een paspop gedaan,
zo kun je de steek goed bekijken...
Soms heb ik een foutje gemaakt, maar goed
deze herstelde ik weer en dan ging ik verder...
 De krans  met rozen die je op de foto ziet, die
maakte ik ook zelf...soms draag ik deze wel eens op een beurs...
 Vond het dit tasje zo leuk bij mijn omslagdoek passen...
 Ik heb al een paar omslagdoeken, maar dan gekocht
in de winkel, ik vind ze zalig...vooral s'avonds als het
wast kouder is...
 Ik kon het niet laten om mijn berenkind
ook even in mijn omslagdoek te wikkelen...
 En dit vond ze helemaal niet erg...mooi he die
geschulpte rand die aan de omslagdoek zit?
 En berenkind met de krans...eigenlijk is het een
diadeem met rozen en bloemen...
 Ik vind het haar zo snoezig staan...
Dank je wel voor jullie bezoek...tot snel!
Liefs,
Marijke
XXX

22 opmerkingen:

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Prachtige omslagdoek heb je gemaakt in mooie zomerse kleurtjes.
Ook beer staat de omslagdoek super leuk.
Prettige avond
Lieve groeten xxx Anja

Ans zei

Hai Marijke,

Dit vind ik ook een superknap staaltje werk! Haken.....en dan zo'n mooie steek met meteen een (moeilijk) motief!
Heel mooi geworden!

Fijne avond
X Ans

sirkkis zei

Kauniit ja niin pehmeänsuloiset värit, ihana ♥

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve Anja,

Dank je wel voor je compliment!

Hele fijne dag meis,
liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen Sirkkis,

Dank je wel voor je bezoek...

Liefs,
Marijke XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Dank je wel meis...
De Southbay steek is niet moeilijk hoor...
het is een kwestie van herhalen...heerlijk!

Fijne dag meis,
liefs,
MarijkeXXX

Joschibären zei

Ein wunderschönes Schultertuch
in traumhaften Farben!

LG, Britta

Anoniem zei

Lieve barones ,
Jeetje wat super mooi gemaakt ❤️En de kleurtjes ook zo lief ... Goed gelukt lieve Marijke en ooooo xo lief ook bij beer het staat haar beeldig al moet ik he schrijven dat beer zelf te mooi voor woorden is 💕Veel liefs van mij xxxx

Floor zei

Lieve Marijke,
Over kunstenaars gesproken....
Jij bekijkt even een filmpje en hup je maak een omslagdoek met een prachtige haaksteek!!!!
Vasten en stokjes, verder kom ik niet hoor.
Heerlijk een omslagdoek, gebruik hem ook vaak.
Je hebt echt een prachtige gemaakt in schitterende zachte kleuren. Maar.... beertje is er heel blij mee, dat zie ik zo, dus voor beertje misschien ook eentje maken, of een andere voor jezelf, dat zou ook kunnen :-)
De rozenkrans is ook al zo'n kunstwerk!
Wat heerlijk hè, als je handen alles kunnen maken wat je ogen zien.
Liefs,
Floor

Simonne's fantasiestudio zei

Dag Marijke, je hebt een prachtige omslagdoek gemaakt, hij zal je zeker beeldig staan !
Het is inderdaad niet moeilijk die steek, maar je moet er wel je aandacht bijhouden vind ik, de kleuren die je gebruikte passen heel goed samen.
Het blijft toch wel veel werk om dit te haken, ik maakte van de winter ook een poncho voor mij en heb daar toch dagen mee bezig geweest hoor.
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Britta,

Wat een lief compliment, dank je wel!

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Ja die wolletjes had ik nog liggen, en eigenlijk vind ik
het wel leuk passen zo bij elkaar...
Het was super om zo'n omslagdoek te maken.

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Goedemiddag lieve Floor,

Het is helmaal niet moeilijk deze steek, het was eigenlijk
meer herhalen, maar dat vind ik heerlijk om te doen.
Gewoon je hoofd leeg, en je handen doen het werk...

Ja meis het is heerlijk om zo lekker bezig te zijn,
en het regent toch buiten, dan maken we het binnen toch
gezellig...

Hele fijne dag meis,
liefs, MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simone,

Ik heb vandaag mijn omslagdoek gedragen,
en hij staat hartstikke hipperdepip...ik ben er zo blij mee...
Het is wel een beetje werk, maar ik vind het zalig om te
haken en breien...
Dank voor je fijne compliment meis...

Liefs,
MarijkeXXX

Lydia zei

Hallo lieverd,ben er weg van beeldschoon wat een mooie omslag doek ,ik heb vroeger heel veel gebreid en gehaakt ik heb geen idee of ik de steken nog zou kunnen hahaha .En of ik er tijd voor zou hebben uhhhhh nee dat denk ik niet .Maar ik kan me je verslaving voorstellen want het is heerlijk om te doen en je kan er heel veel gedachte,s in kwijt raken .

Wens je nog heel veel mooi haarkwerk en plezier hierin toe o ja en de kleurtjes super .

Liefs knufjes en XXX Lydia

Lucie´s DEKOstübchen zei

Hallo,
Es ist wunderschön deine Häkelarbeit.
Tolle Farben.
Liebe Grüße Lucie

Pink Veen zei

Lieve Marijke! dit is heel "erg"! Heel erg mooi en heel erg aanstekelijk !!!!

Wat ben je toch ongelooflijk creatief en een ras-artieste. De omslagdoek is prachtig (en ook zo regelmatig gehaakt!) en de foto's zijn ook weer zo mooi. De omslagdoek staat de prachtige beer goed en wat de bloemenkrans betreft moet ik je toch echt opzoeken op de beurs om het te zien! Volgens mij gewoon heel mooi!

Nu moet ik gaan hoor.... waar zijn mijn haaknaalden nou toch??!!! Gekheid hoor lieverd maar je bent echt een bron van inspiratie en het is gewoon FIJN dat je er bent!!!

Ik wens je alvast een heel fijn weekend en ik kijk al weer uit naar je volgende post! (oh, wat heerlijk trouwens dat je zo rustig wordt van breien en haken; er zijn dagen geweest in mijn leven dat ik 's morgens om 7 uur al zat te breien, gewoon, omdat het zo ontspannend is...!)

Heel veel liefs van Pink! xxx

Thuis bij Corrie zei

Wat een schitterende kleuren bij elkaar. Het is net of de wol zo op één streng zat, maar ik begrijp dat het verschillende bolletjes zijn.
Zelfs de rozen zijn helemaal in stijl erbij. Leuke foto's ook met het berenkind. Ik ben benieuwd naar de anders omslagdoeken.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Het klopt, je kunt tijdens het haken je gedachten
zo fijn leeg maken...heerlijk is het om te haken
en te breien...
Dank je wel voor je lieve compliment...

Heel veel liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lucie,

Dank je wel voor je bezoekje aan mijn blog...

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Ohhh...ik begrijp helemaal wat je bedoelt..
gaat het bij jou ook kriebelen hihi?
Wat gaaf dat jij s'morgens al om 7 uur
ging breien...ja het is echt een verslaving he?

Dank voor je lieve compliment..vind het zo super.

Liefs en voor jou ook een heel fijn weekend meis..
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Wat een fijn compliment om van jou te ontvangen,
ben er heel blij mee, daar jij zo mooi kunt haken
en breien...dank je wel!

Heel veel liefs,
MarijkeXXX