donderdag 31 januari 2013

Marie-Antoinette half dolls...

 Blogsisters...ik heb zo lekker gewerkt aan mijn 
half dolls...heerlijk met een zacht muziekje erbij...mijn Roosje
in haar mandje ernaast..ze snurkt al een beetje, en dit vindt ik zo lekker
om naar te luisteren...hihi..
Deze ontzettend mooie half dolls had ik al een tijdje liggen hoor, en
nu was het tijd om ze eens rokje aan te geven..
Deze mooie barokke half dolls komen ongeveer uit 1940 zoals ik me
heb laten vertellen door de meneer van wie ik ze heb gekocht..
Ooit heel lang geleden had hij ze meegenomen uit Engeland..
 Prachtig zijn hun fijnbesneden gezichtjes..
Ik heb er Marie-Antoinette's van gemaakt..
 De pruikjes heb ik op het hoofdje gemaakt..
 Je kunt deze half dolls als naaigereitje gebruiken..
 Je naaldjes erin prikken en je schaartje aan het lint hangen..
 Het voorste naaigereitje heb ik beschreven in mijn boek
Marijke's mooie Mijmeringen
In het boek kun je ook het patroon vinden hoe je zo'n schattig
naaigerijtje zelf kunt maken...
Het boek kun je nog steeds bij mij bestellen...
 Het lijkt toch net een oud naaigereitje?
 En toch heb ik haar vorig jaar pas gemaakt...
 Van Mia een heel lief vriendinnetje kreeg ik een mal opgestuurd
om zelf deze Marie-Antoinette schoentjes te maken...
Nogmaals bedankt lieve Mia...je hebt me echt heel blij gemaakt.
 En hier heb ik ook een naaigereitje van gemaakt...
 Het rozetje op het schoentje heb ik van kreukellint gemaakt..
 En bovenop het rozetje naaide ik nog wat pareltjes..
 Ik weet zeker dat Marie ook zulke beeldige schoentjes droeg..
De schoentjes kun je vinden in mijn shopje 
 En deze half doll is van ongeveer 1930
Haar kapseltje is supermooi...
 Ik heb van dit mooie dame ook een Marie-Antoinette gemaakt..
 Met een mooie rok van antiek kant..
 Haar onderjurk is van hele oude stof gemaakt..
Wat een voorrecht is het om met oude materialen te mogen werken..
 Twee mooie dames met hoge pruikjes..

 En een blauwe half doll...met een mooie
blauwe rok en kant..
 Wat een zuinig mondje heeft ze hahaha..
 En roze roosjes mogen er natuurlijk niet aan ontbreken..
 En deze moet dus nog een rokje krijgen..
Wat heeft ze een mooi gezichtje he?
 De volgende keer krijg je een mooi Marie-Antoinette rokje..
 Ja en ik kan het niet nalaten om jullie de tante van 
Marie-Antoinette nog eens te laten zien...
 De frivole dame is dol op een glaasje sherry...
kijk maar eens naar haar getuite lipjes hahaha..
 En ijdel is ze ook nog op haar oude dag, kijk ze heeft
een spiegel bij zich, om te kijken of haar kapsel nog goed zit..
 Deze heerlijke tante is een theemuts...
Dit lijstje met Marie-Antoinette kwam ik zomaar tegen in de
kringloopwinkel...een Marie op zijde geschilderd..ik vindt haar zo mooi!
Zo blogsisters dit was het weer...bedankt voor het kijken en tot
de volgende keer!

29 opmerkingen:

Anita Meijer zei

Wauw Marijke, mijn mond staat weer open hoor, wat is dit weer prachtig. Echt een genot om naar te kijken. Helemaal super weer.
Liefs van Anita

sirkkis zei

Hurmaavia nukkeja , rakastan niitä kaikkia.

iris zei

hello
quand on aime la dentelle et les poupées
tout j'habite juste à côté d' une ville ou la dentelle
est très réputée " la Dentelle D' Alençon ) France
vous avez très bien réussie notre Marie-Antoinette "
et les petits souliers sont très beaux
bonne journée
tendresse
edith

Coby zei

hoi hoi, die zijn echt heel mooi geworden, zo sfeervol...


lieve groetjes Coby

Brie Binnendijk zei

Wat mooi Marijke de halfdolls. Je heb ze weer mooie en prachtige rokjes gegeven. De schoentjes zijn ook lief. Heerlijk om zo lekker bezig te zijn heh?
Lieve groetjes Brie

Hanny zei

Hallo lieve Marijke

Wat heb ik weer genoten van je mooie poppen en verhaal,zo leuk. Wat zal het gezellig bij je zijn als Roosje ligt te snurken en jij zo lekker bezig bent met kant en alle andere mooie materialen.
liefs Hanny♥

Marina Spada zei

Dear Marijke,
it's a truly romantic atmosphere!
Your ladies are all delicious, but my favorite is the aunt, too funny and cute!
I saw your dachshund Roosje is a love!
Kisses,
Marina

Anoniem zei

Dag lief Marijke,

Wat schitterend mooi die popjes...oooohhhh...ik zou er zó een paar van willen hebben:-)
Echt helemaal mijn smaak...maar dat wist je natuurlijk al he.....
Ze zijn beeldig gewoon!

En wat zijn de schoentjes mooi geworden zeg!
Erg leuk is dat om te doen he...die schoentjes maken.
Wat héb jij er iets moois van gemaakt Marijke....ik vind ze prachtig gewoon en ben heel erg blij dat ik jou een plezier kon doen met deze mooie mal.

Het was niet alleen genieten voor jou maar nu ook voor veel andere mensen:-)

Liefs en knuffels.....Mia

Ira Huberts zei

Oh meis... wat een heerlijke dromerige werkelijkheid heb jij weer weten te realiseren! Ik waan me even helemaal op Versailles, loop in de spiegelzaal en zie deze prachtige dames langs me in hun schitterende gewaden... Met hun prachtige muiltjes aan hun ranke voetjes... Ik ben weer eens helemaal verliefd op je schitterende creaties, het kan niet anders of jij moet toch ook het gevoel hebben in de verkeerde eeuw te zijn geboren? Vind het weer echte kunstwerkjes! En wat fijn trouwens dat het met Roosje zo goed gaat, een echte knuffel!
Veel liefs, Ira xox
irascreacorner.blogspot.nl

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, je halfdolls zien er geweldig uit !
groetjes,
Simonne

17-17 zei

Soooo cute! I love your new dolls collection!
warm hugs
Magda

Anoniem zei

Monica31-01-13 20:35:52
Hoi Marijke,Wat prachtig die half doll's! Heb je de blog van Sofie gezien vandaag! Jij wordt heel terrecht op een voetstuk geplaatst. Heel erg lief en leuk van haar.

Kijk weer uit naar je volgende projectjes
kus kus Monica

Алла АА zei

какая красота! как же я люблю такие игольницы! потрясающе красиво! эти винтажные дамочки имеют особое очарование!

"Création" zei

Zooooooo lieverd, wat een prachtige kringloop
vondst, dit lag gewoon op jou te wachten.

Wat zijn je half dolls pronkstukken geworden.
Zo mooi die lieve gezichtjes met die
fantastische pruikjes omringd.

En zo prachtig ook de kleding, wauwwwww!!!
Wat lief van Mia zeg om jou zo'n mooie mal
te geven. De naaigerij schoentjes zijn zo
schattig geworden.

Heerlijk ook om weer eens de tante van
Marie-Antoinette van dichtbij te kunnen bekijken.
Zo knap gemaakt,de uitdrukking op haar gezicht,
en dat schattige mondje, hahaha, ze laat me
steeds weer lachen als ik haar bekijk.

Heb weer genoten van je heerlijke post,

Vee liefs van je vriendinnetje,
Josephine,
XXXXX

vrouw Hommel zei

Dag lieve Marijke, als ik de zon zie denk ik vaak even aan jou. Je laat de zon nl altijd schijnen via je blog, de mooie foto's, de woorden, je lach etc.
Dit is ook weer genieten, prachtig, je inspireert mij iedere keer weer!
lieve groet

beata zei

Wszystkie lalki są przepiękne,uwielbiam takie klimaty.Każda z lalek to niemal arcydzieło.Jestem nimi zachwycona a buciki są po prostu słodkie,bardzo mnie urzekły.Pozdrowienia z Polski :)

beata zei

Wszystkie lalki są przepiękne,uwielbiam takie klimaty.Każda z lalek to niemal arcydzieło.Jestem nimi zachwycona a buciki bardzo mnie urzekły,są bardzo słodkie... Serdeczne pozdrowienia z Polski :)


Corry zei

Hallo Lieverd,

Wat is het weer genieten van Marie-Antoinette,en je naaigerei schoentjes.
Ik waan me even in de Victoriaanse tijd met een witte poederdons en in me hand een mooie handspiegel om me klaar te maken voor het jaarlijkse bal.
De Tante van Marie- Antoinette heb sprankeltjes in haar ogen de oude dame viert het leven ook al is ze maar een theemuts.

Roosje lig lekker in haar mandje snurk geluidjes te maken met een zacht muziekje erbij daar ga de zon al van schijnen lieverd.
Het is zo fijn om een beestje om je heen te hebben.

Alle goeds Lieverd,
Liefs Corry,
xxx

Тереза Труханович zei

Вы волшебница!!!

Pink Princess zei

OH wat mooi meis...ben dol op Marie Antoinette en die popjes zijn schitterend. De schoentjes..tja als echte schoenengek val ik ervoor..schitterend <3.

Liefs van mij <3

Wateringen zei

Nel Maertens31-01-13 22:16:37
Lieve Marijke.
Wat heb je weer mooie halfdols gemaakt wat doe je dat toch fantastisch, maar alles wat jij maakt is zo mooi Ik zou willen dat ik dat ook kon. Wat een leuk hondje heb je weer, een schatje je zal er wel erg blij mee zijn.
Hartelijke groetjes
Nel Maertens

Juliëtte zei

Lieverd, je creaties zijn weer wonderschoon!
Ik ben ook helemaal gek van Marie Antoinette.
Dat zal mijn Franse bloed wel zijn!!
Je schoentjes zijn ook zo schattig!!
Je hebt het er maar druk mee!

Veel liefs, Juliëtte

Elly zei

Heeeee Marijke,

Wat mooi zijn je halfdolls zeg!! En wat heb je een lieffff ROOSJE!!!!!

liefs, Elly

Patri Bears zei

Hi Marijke!
I am so happy to be able to write again in your blog :o)
Wonderful Dolls!!!
Thank you so much for your kind visit in my page
Many hugs
Patrizia -
Patri Bears

greet's foto's zei

gossie,,wat enig zijn ze,,zo,statig,,en wat mooi gemaakt,en dan die schoentjes wauwwwwwwwwwwwwwwwww,prachtig hoor,fijn he dat dit allemaal in je hoofd zit,en hier kunnen wij van mee genieten,bedankt hoor.

lieve groetjes GREET

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Wat heb je weer een prachtige post geopend op je Blog...

Marie-Antoinette wat is ze mooi geworden hoe statig zijn deze Half dolls prachtig,de kapsels die je gemaakt hebt schitterend zo hoog opgetoupeerd whaha
iets wat voor die tijd helemaal bij hun paste,ik vindt ze stuk voor stuk schitterend...
De kleding zo mooi gemaakt met je mooiste stofjes en kantjes,ohw Marijke wat zijn ze toch mooi geworden...

En Tante wat heeft ze een uitstraling haar getuite lipje haar sprekende ogen
hoe krijg je dit uit je handen getoverd,echt schitterend...
De schoentjes die je gemaakt hebt ik vindt ze zo leuk,een speldeschoentje heel appart en heel vrolijk,vindt het zo leuk om iedere x weer op je Blog te mogen komen en al het moois te mogen aanschouwen,ik droom met je mee Marijke...
Leuk he dat Roosje zo ontspannen kan gaan liggen en dan ook nog te snurken,ik herken dit helemaal zelf heb ik een Chihuahua die doet dit ook hij gaat op zijn rug liggen zijn pootjes zijn dan helemaal ontspannen en ik hoor een snurkend geluid onder zijn dekentje uit komen whahahahaha lief he...

Wens jullie allemaal een heel fijn weekeinde,
Lieve groetjes Helene.

Kays Kids zei

Your half dolls are so pretty. I think of romance and gentle days when I look at ladies dressed in that era.
HUgs
Kay

Lena Kovtun zei

Wow, you are creating a beautiful doll!

MARIANNE zei

Hallo Marijke! Ik ben weer een beetje aan het bloggen, om met mijn gedachten even ergens anders bezig te zijn, in deze moeilijke tijd voor ons.
Ik ben even in sneltrein vaart door verschillende oudere posten van je heen gegaan...ja ik heb heel wat gemist, maar het is me helaas teveel om alles terug te lezen! maar ik heb beeldige foto's gezien van de kleine Sophie op haar sleetje in de sneeuw, met haar papa en mama! ik zag een schetig lief klein Mopshondje wat je "zo bijna levens echt" gemaakt hebt...en nog meer prachtige nieuwe creaties...en je bent ook onlangs jarig geweest...en heel erg verwend, heb ik begrepen...inmiddels veel te laat, maar alsnog ook nog van mij...van Harte Gefeliciteerd...en dat dit nieuwe levensjaar...je heel veel goeds mag brengen!
En dan natuurlijk niet te vergeten...jullie nieuwe lieve kleine huis vriendinnetje...de snoezige aandoenlijk lieve kleine Roosje...wat een dotje!!! begrijp helemaal dat zij onmiddelijk jullie hart ook heeft gestolen, en dat je meteen verliefd op haar bent geworden hoor!
Hier gaat het naar omstandigheden redelijk, wij wachten in spanning af hoe het allemaal zal gaan a.s. donderdag in het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis, en hoe snel mijn man daar geopereerd gaat worden...het valt allemaal niet mee, maar we houden goede moed!
Ik ga proberen om ook weer langs te gaan op de blogs,kan niet beloven of dat steeds zal gaan lukken...maar ik doe mijn best!

Lieve groetjes, en geniet van elke dag! Marianne.