vrijdag 18 januari 2013

Pirette droomt over de lente...

 Heey sissies...

Wat een winterse pracht is het buiten...het is 
koud en heel gezellig..ik zie kinderen met hun sleetjes
en ze hebben het zo naar hun zin in de sneeuw!
Het is heel leuk en heel fijn...maar ik verlang naar het
VOORJAAR....!
Ik hunker naar de lente, de zon, licht en heel veel warmte..
Vandaar mijn post in zacht roze tintjes...
ik verlang zo naar kleur...
En daarom in plaats van prachtige winterplaatjes
nu geheel andere plaatjes..
Mooie lente plaatjes...en dan droom ik verder..
 Over mooie bloemen die net ontluiken...en die zo lekker ruiken..
Kijk Pirette droomt met mij mee over de lente..
 Lekker in het zonnetje...en soms kun je al zonder
jas naar buiten...
Ik heb de afgelopen dagen ook al s'morgens vroeg vogeltjes
horen zingen..dat is toch zalig..
En de dagen gaan al lengen...
 Wat een prachtige bloesems...bij ons is een straatje
met alleen maar bloesem bomen..als het voorjaar is en ik
kijk omhoog dan is het een grote roze wolk...
 En als het voorjaar is dan mogen Pirette en haar
beertje lekker naar buiten...
 Ohhh...wat zal dat weer een heerlijke tijd worden..
 In het voorjaar zijn alle mensen ook gelijk een stukje
vrolijker...het leven heeft zoveel meer kleur..
De winter is heel fijn...en prachtig...maar de lente
dat betekent voor mij een nieuw begin!
 Kunnen jullie deze bloesem al ruiken...mmmm...heerlijk..
 Even een slaapje doen met kleine beer...
 Pirette zegt  I love you...ja klein cicuskind, wij houden
ook van jou..
 Zo meisjes...ik trek zo mijn laarzen aan, en ga met Roosje
een blokje om..en dan geniet ik zo van de mooie winterse dag..
Maar tijdens het wandelen mijmer ik al over het voorjaar,
over zoete kleuren, licht en zon...
Hunkeren jullie ook al naar het voorjaar?

39 opmerkingen:

Юлианна Епанчинцева zei

Какой живой и вдумчивый взгляд у вашей малышки - она прелестна! И весенние картинки тоже )) А в Сибири весной запахнет только в апреле и лишь в мае появятся цветы. Но я её уже тоже жду =)

Carla zei

Oh ja...ik kan ook niet wachten hoor.,...hoe mooi het buiten ook is!!
Maar als ik dan die mooie bloesem op jouw blogje zie, dan heb ik zoiets van...was het maar vast zover!!
Maar ja...we moeten er nog even doorheen, en moeten het binnen maar gezellig warm maken.
Zit net naar het foto'tje van Sophie hiernaast te kijken...wat een geweldig vrolijk moppie is dat ook...wat kan je genieten van die kleine wezentjes he!!
Nou meis...geniet van het leven..je prachtige kleindochter en zolang het dan nog geen mooi weer binnen is, laat de zon dan maar in je hart schijnen..toch!!!

liefs Carla.

Marina Spada zei

Hello dear Marijke,
Also today I am here to admire your masterpieces.
I've also seen photos of your beautiful granddaughter and Puppy Rose, what tenderness!
I like the winter, but today is a gray day and makes me a little sad.
I send you a big hug and good continuation,
Marina

Heleni zei

Dag Marijke,
Oooh wat fijn dat ik weer kan reageren. Ik weet wel dat 't ook op een andere manier kon, maar daar kwam 't niet van. Heb wel altijd je post gelezen hoor en verschrikkelijk van genoten......
Wat een schattige creatie heb je weer gemaakt. Om helemaal bij weg te dromen, heerlijk.
Trouwens wat heb je toch een dotje van een hondje. Om verliefd op te worden.
Ik zou ook graag weer een hondje willen, maar ik twijfel er nog steeds over. Dus (nog) niet doen, heb ik geleerd.
Marijke, ik wens je veel succes verder met al je geweldig mooie werkjes.
Misschien vind je 't wel leuk om op mijn quiltblog te kijken. Het adres is http://patch-to-patch.blogspot.com

lieve groeten, Heleni

Ateljee de Kraal zei

Hhhhmmmmm....ik droom mee over de lente...heerlijk.
Leuk dat je me doet aan d give away, en thanks voor het linkje,
fijn weekend,
groetjes Hanneke

Zaanse Zolder zei

ow wat kun jij dat toch prachtig....

Åsa zei

Thank you for being there my friend !
With all the joy and inspiration you give.
Wishing you and your lovley family a wonderful weekand.
With love Åsa

Janet zei

Hoi Marijke...ik had zonet al een bericht getypt en ploef weg reactie...
Meid wat is ze weer mooi geworden Pirette...ook een prachtige naam.

Hoe is het met Roosje?

En uiteraard wens ik je een heel fijn weekend

Liefs Janet

Hanny zei

OO Wat is dit weer genieten,heerlijk, zo mooi en lief. Ik kom wel vaker op je blog maar zag nu pas je filmpjes.(schaam..) ik heb ervan genoten, leuk om je zo "echt" te zien. Gaat alles goed met Roosje?
fijn weekend, geniet er lekker van,
liefs Hanny

sandra_w zei

Zó mooi en lief! Van mij mag het warm water regen.....heerlijk het voorjaar! Ik kan niet wachten ;)

Groetjes,
Sandra

sirkkis zei

Ihana nukke ja niin kaunis kokonaisuus ja söpö karhu hänellä on.

Danoesja zei

Hoi Marijke

Wat is Pirette beeldschoon......echt weer een kunstwerk.
En wat was het koud vandaag, de winter is heel mooi maar de lente geeft je meer energie, en wie heeft er geen zin in het voorjaar.

Liefs Danoesja

Brie Binnendijk zei

Hoi Marijke.
Nou van mij mag het ook wel Lente worden hoor! Dat is toch me favoriete tijd van het jaar. Alles weer mooi en fris groen, al dat jonge leven weer in de natuur. Heerlijk is dat! Nog even wachten meis dan is het weer zover. De tijd gaat toch al zo hard. Hoe gaat het met je kleine puppiekind Roosje? Je mag ze wel een jasje aantrekken met die kou. Dat kleine buikje zo laag bij die vrieskou. Mijn hondjes hebben er ook een, en als je dan ziet wat een ijs er aan die jasjes hangt bij hun buikjes. Ik vind je Pirette echt wonderschoon. Wat een lief snoetje heeft ze. Nou meis ik wens je een heel fijn en gezellig weekend toe! Lieve groetjes Brie.

Anoniem zei

Hallo Marijke
Wat een schitterende creaties maak je,echt geweldig !! Helemaal mijn ding,alles in die zachte,lieve kleurtjes met kantjes en strikjes en frummeltjes,ik zou heeeel graag een workshop bij je willen volgen,maar je woont zover !
Ik word elke keer helemaal blij als ik op je site kijk, echt heerlijk ! Lieve groetjes van Edith uit Almere

vrouw Hommel zei

Lieve Marijke, we kunnen weer reageren op je berichtjes, joehoe!!!! Wat is Roos een schatje, ik snap dat jullie toch weer "overstag" zijn gegaan. En wat verlangen naar de lente betreft, sorry, heb ik geen last van. Echt, ik voel mij altijd zo'n gezegend mens dat ik zo geniet van ieder seizoen. Ieder seizoen heeft z;n eigen kleuren en zoals je weet ben ik dol op kleur, net zoals op jouw creaties. Fijn weekend en een lieve groet van vrouw Hommel

Anoniem zei

Lieve Marijke,

Wat heb je een kleurrijk/vrolijk/liefdevol Blog geopend...
Vindt het zo prachtig dit allemaal te mogen bewonderen,zo lief dat je dit steeds weer doen voor ons,mijn dank hier nogmaals voor daar wordt je vroijk van...

Pirette met haar beertje wat zijn ze schattig kijk haar gave perzikhuidje zo mooi en haar dikke billetje hier hou ik van zo lief he...

Geweldig die kleuren van de Bloesem,hier bij mij verderop is ook 1 straat wat helemaal vol staat met deze prachtig gekleurde bloemetjes,gewoon mooi om er even na te kijken en er met je voeten door heen te lopen als de bloesem eraf gevallen is,zoals je loopt in de Herfst door het blad wat op de grond licht...

Zelf vindt ik de sneeuw wel heel mooi om te zien hoor,het is lekker licht alle vogeltjes die ik in mijn tuintje heb waarvan ik zo geniet,want ik voeder ze altijd en hangen hier verschillende vetbollen/pindas,en pindakaas dat vinden ze ook zo lekker ik kan genieten van hun komst...

Maar het voorjaar vindt ik ook zo fijn,heerlijk ruikt alles dan de deurtjes kunnen weer lekker open de bloemetjes die tevoorschijn komen,de dagen die lengen zalig,maar voor nu haal ikzelf het voorjaar in huis met verschillende potten met bolletjes,zo leuk om deze open te zien gaan...

Ikzelf vindt alle jaargetijde heel fijn,alleen een hele hete zomer daar kan ik helemaal niet van genieten dan ga ik smiddags lekker op mijn bedje tv kijken,maar ben dan alwel om 6u op...

Marijke mag ik je alweer hartelijk bedanken voor deze vrolijke post...

Wens jullie een heel fijn weekeinde toe,en een aai voor Roosje...

Sezoentje-Sonja zei

Oooh, wat is Pirette mooi, kijk die verlangende oogjes en zie ik het nu fout of heeft ze het mondje van je kleine prinsesje? Ik zie er Sophietje een beetje in, zooooo mooi!
Maar je weet dat ik een beetje verliefd ben op Sophietje hè, ik smelt nog steeds bij elke foto :)
Heb je heerlijk gewandelt met Roosje, ik kan me zo voorstellen dat je lentekriebeltjes krijgt als je met zo een dartelende pup op pad bent.
Ik wens jullie een heel mooi weekend toe, liefs, Sonja

"Création" zei

Lief vriendinnetje,

In één klap ben ik verliefd op jou
FANTASTISCHE mooie creatie, Pirette
met haar hondje. Wat is dit ongelooflijk
mooi geworden. En het eerste waar ik aan
dacht toen ik het zag was, dit is Sophietje.

Nu lees ik hierboven dat Sonja ook dat idee heeft.

En ik sta er altijd versteld wat jij erbij
shrijft zie ik ook altijd.
Je schrijft
"Even een slaapje doen met kleine beer"
en dan lijkt het net of haar oogjes een beetje
dicht gaan, de wijze waarop je de foto maakt.
Dat vind ik zo knap van je.

Gaat alles goed met kleine Roosje, is ze al
helemaal gewend bij jullie???
Heerlijk hé meis, dromen over de Lente, ondanks
ik geniet van alle jaargetijde is de Lente beslist
mijn favoriet. Het lijkt dan net of de wereld weer
beschilderd wordt met kleuren, en ik kan zo
genieten van alle natuur die langzaam aan weer
tevoorschijn komt.

Toevallig staan hier op de hoek ook drie gigantische
grote bomen met bloesems, en als het zover is
kan ik mijn ogen er niet vanaf houden, zo MOOI!!!
PUUR genieten is dat.

Lieverd, geniet van een heel fijn weekend,

Veel liefs,
Josephine

Kays Kids zei

Your artistic talent has done it again. What a lovely doll and beautiful pictures. It is always a joy to read your blog Marijke.
We are looking forward to Autumn because it has been so hot here. 45 deg.
I just love the spring blossoms, and happy birds singing.
Hugs
Kay

Kristie Franklin zei

Your doll is so beautiful and the face of the doll reminds me of Sophie's sweet face shape.

It is warmer here today. It was 62 degrees F and sunny. We've had some very cold nights here in the mid 20's degrees F. I'm afraid I've gotten used to the warm weather all the time and when it is cold outside I feel it even more than when I lived where we had snow and bitter cold temperatures 5 months out of the year.

I'm so glad you are allowing comments again. I hope you will stay warm and enjoy the snow while it lasts. Soon spring will be knocking at your door! I'm sending you and Sophie a big hug! :)

xo
Kris

Pink Princess zei

Hee meiske, wat een mooie Pierette heb je weer gemaakt. En die foto's van de bloesems...die rose (1e) is nu dus mn achtergrondje van mn puter geworden zo mooi <3 Tja sneeuw...heb ik dus geen last van hihi en mis het geen seconde!!!!! het is hier smorgens wel koud hoor...16 graden (ja dat is ECHT koud...zit nu met een sweatshirt aan hihi) maar overdag is het toch weer 30 plus dus ...ja heerlijk :)

Lieve Marijke, tot een volgende keer maar weer. Liefs van mij en een dikke knuf

blauwruitje zei

Wat een dotje die Roosje. Sophie wordt ook al een hele meid. Lekker genieten zou ik zeggen, ook al is het nog geen voorjaar. Groetjes Sandra

Wateringen zei

Goedemorgen lieve anonieme mevrouw,

Wat een prachtige woorden over mijn blog en werk..
Dat iemand de tijd wil nemen om mij dit op zo'n fijne manier
wil vertellen....is super!
Ja deze raken mijn hart, want ik voel dat het zo welgemeend is.

Ik wil je heel graag bedanken voor de lieve en prachtige woorden,
deze zijn als een zalfje voor mijn ziel..

Ik wens jou een heel fijn week-end en heel veel liefs,
en een hele dikke knuffel...hier komt tie XXX
Marijke

marijke zei

Wat ziet het er weer mooi uit , schitterend koppie , ach weet je elk seizoen heeft wel iets, maar ja lente vind ik wel mooi hoor

Ira Huberts zei

Oh heerlijk heerlijk Marijke, wat heb je toch weer prachtige creaties gemaakt. Zo levendig en echt, ben zo dol op hoe jij die gezichtjes gestalte weet te geven. Wanneer jij met je materialen bezig bent, dan komen er volgens mij allemaal kleine toversprankeltjes uit je vingers waardoor je poppen echt gaan leven! Het is en blijft genieten om bij je langs te komen en wat vind ik het ook weer fijn dat ik nu weer reacties hier op je blog kan achter laten want je verdient gewoon erkenning voor je geweldige werk! Ik ben het helemaal met je eens, die gouden 10 regels, zo noem ik ze maar even voor het gemak, wanneer meer mensen die zouden toepassen, zou het er toch allemaal heel wat vriendelijker uit zien allemaal! Wat mooi om Sophie samen met Roosje te zien, mooie foto´s! Nou meis, ga er een heel fijn weekend van maken, bedankt voor je lieve woorden, altijd fijn om iets van je te horen. Dikke kus, Ira xox
irascreacorner.blogspot.nl

Wateringen zei


lieve marijke
heel erg bedankt voor de doos
en het mooie doosje,
wat lief dat je dat voor mij heb gemaakt
ben er super blij mee!
Het krijgt een mooi plekje hoor
wat een schatje op je blog,
erg mooi.

Ellie

Corry zei

Hallo Lieve Marijke,
Wat fijn dat we weer kunnen reageren op je berichtjes,

Och wat is koning winter toch mooi met al z'n verborgen schatten,
De knolletjes en bolletjes die naar de lente hunkeren om hun gekleurde kopjes te laten zien en te ruiken.
Naast ons terras hebben we een boomgaard van de buren die oude fruitsoorten heb staan dat is dubbel genieten van de lekkere bloesem wat je ruikt in de lente en in de zomer de mooie oude soorten fruit. ik kan niet wachten dat de lente z'n gezicht laat zien.

Wat zal het voor Roosje een avontuur zijn nu met al die sneeuw de wereld is zo wit en groot voor haar,lekker spelen en daarna lekker slapen in haar warme mandje.

Maar wat heb je weer en mooi poppen kind gemaakt met al die zachte kleurtjes,
het lijkt net of er een paar trekjes van je kleine Prinses in verscholen zijn die oogopslag en haar blozende wangen. Pirette hunkert ook naar de lente met al haar nieuwe vriendjes.
Dat we een kompliment en een vrolijke lach aan mekaar geven dat is voor mij de lente en het kost niks meer.

Lieverd een Fijn wit Weekend met je dierbaren.
Liefs Corry,
xxx

Muggensteekjes zei

Oh wat een mooi poppenmeisje heb je gemaakt lieve Marijke, met haar mooie kleertjes en haar lieve beertje... zo schattig. Ze heeft ook van die lieve rose wangetjes, ja Pirette is een prachtig lentekind. Ik heb ook zo'n behoefte aan kleurtjes om me heen, ik vind de sneeuw prachtig hoor maar ik wil ook lentekleuren om me heen. Heb net roze gerbera's gekocht en ze in een witte kan op een mooi lichtblauw met rose bloemen stofje (lopertje op de side-table) gezet.
Straks even hyacinten in een kommetje zetten en het lenteplaatje is compleet...heerlijk. Dankjewel voor je lieve woorden vanmorgen, je bent een schat!
Wens je nog een heerlijk weekend, liefs Ingridxxx.

Coby zei

Hoi hoi Marijke, wat een lieffie heb je weer gemaakt, zo'n mooi perfect gezichtje en Pirette een heerlijke naam...

fijn weekend,
lieve groetjes Coby

Anoniem zei

Monica19-01-13 17:04:19
Ach, die wangetjes en die handjes.........zucht weer een creatie om verliefd op te zijn
Pirette is een plaatje. Ja Marijke we zijn weer toe aan de zoete kleurtjes en geurtjes.Ik geniet van deze witte wereld en de vrieskou vooral als het zonnetje dan ook nog even z'n gezichtje laat zien. Vandaag het huisje gepoetst en toen een mooie bos bloemen laten maken met zachtrose rozen, rose brem, witte gerbera's en heerlijk ruikende seringen. In mijn huisje ruikte het nu al naar voorjaar zo heerlijk zoet.
Liefs Monica

Simonne's fantasiestudio zei

Pirette ziet er heel lief uit !
groetjes,
Simonne

little sweet things zei

Telkens als je een nieuwe pop gemaakt heb dan denk ik weer dat het de mooist is die ik bij je gezien heb maar daarna volgt er weer een die nog mooier is! Poppen kinderen maken is niet alleen jou talent maar ook een gave.
Liefs, Sas

wszystko anielsko zei

Works beautiful and brill heart rejoices and my eyes full of admiration
I greet :)

nowmov zei

Все прекрасно! У вас безукоризненные шикарные работы! Я постоянно умиляюсь вашему вкусу и мастерству! Браво!!!!!

Rianne-Laurina Bartmann-Lucius zei

Wat leuk Marijke dat we weer een berichtje achter kunnen laten :-).
Pirette is heel mooi geworden. Die lieve kleine handjes en voetjes en natuurlijk ook een heel lief gezichtje. En van mij mag het ook weer voorjaar worden hoor. Ik wens je nog een fijne zondag. Groetjes Rianne xxx

Eva Agnes zei

So lovely!!!!
Eva Agnes

saxo zei

Lieve Marijke,

Wat be ik verliefd op Pirette. Een schat. Weet wat ik in dat schattige gezichtje van Pirette zie???? Je mooie kleindocht Sophie. Oh die is ook zo beeldig. Bedankt voor je fantastische blog.
Knuffels uit Tiel van Wilma van Doorn

Mireille van Krieken zei

Hoi Marijke, wat een schatje is Pierette zeg! Ook ik verlang naar de lente met de ontluikende knopjes en de jonge dieren. Ik ben dol op fotograferen en vooral in deze tijd..........Dit geeft echt weer een beetje voorjaarsgevoel!
Is alles weer goed gekomen met je knieen en je ribben inmiddels. Ik hoop het maar!
Veel liefs van Mireille

Zauberin Gaby zei

Einen süßen kleinen Frühling hast du zu Hause. Alles Liebe Gaby