maandag 4 februari 2013

Whe are dreamers...


 Lieve Schattekes...

En nu het verhaaltje van Anna Carina en Nicolas....
Het moraal van dit verhaal..
Volg je dromen..niks is onmogelijk..!
Wat we willen, dat kunnen we ook..
zelfs vliegen..
En zelfs schrijver worden...
Lezen jullie mee?
 Anna Carina en Nicolas dromen over van alles en
nog wat...lekker liggen en mijmeren...
Anna Carina zou later als ze groot is wel heel graag
kapster willen worden...
en
Nicolas zou heel graag schrijver willen worden...
Hij verteld aan Anna Carina zo graag schrijver te willen worden,
maar hij weet niet hoe!
 Ohhh...ik wil het zo graag...en dan wil ik schrijven en nog eens schrijven
over de zon en de maan...
Het wordt de kleine Nicolas teveel...schrijven wil ik...
Anna Carina beloofd haar kleine vriend te zullen helpen..
 Ze trekt haar kleine vriend op schoot en ze dromen
samen over mooie bloemen..en op dat moment gaat het
zonnetje lekker schijnen...
 Ik weet het kleine Nicolas...luister maar naar mijn idee!
Ik vraag aan mijn moeder geld en een schrijfmachine...
Met het geld kopen we papier..en mijn moeder heeft een schrijfmachine..
 Zou het dan echt lukken...kom we gaan het aan moeder vragen..
Dit is Olga...de moeder van Anna Carina..
Een nette dame met een vrolijk hoedje en een cape..
En zij vindt het een heel goed plan...onze kleine
Nicolas gaat schrijver worden..
Ik ga mijn schrijfmachine halen en ik geef je mijn portemonnee
goed op de centjes letten hoor kleine meid..
Kijk dit is het portomeneetje van moeder Olga..
Zo mooi en verfijnd gehaakt...het is een lust voor het oog
dit gehaakte portemonneetje..
Die malle Nicolas zet het portemonneetje op zijn koppie,
het is nu net een aparte muts hahaha...
Malle knul, doe je baret maar op...we gaan naar
de winkel..
Wat een knappe knul met dit baretje op hahaha..
In de winkel kopen ze papier voor op de schrijfmachine
en ze zien ook nog een paar prachtige kaarten..deze
kopen ze ook gelijk..deze sturen ze naar Oom Kees, die
ligt met een flinke griep op bed..
 Wat een prachtige kaarten he?
En de tekst is zo lief....
Als oom Kees deze kaarten krijgt is hij vast
weer snel opgeknapt...
 Twee kaarten met een mooie dame ...
Nicolaas je mag gaan schrijven...
Zijn droom komt nu eindelijk uit...hij gaat schijven..
Maar nu het moment daar is weet Nicoals het niet meer..
Hij krijgt het er benauwd van...
Wat vreemd dat ik nu ineens niks meer weet...!
Hij ligt te draaien en nog eens draaien...
Wat zal ik nu toch gaan schrijven...
 Kleine Nicolaas staart naar het plafond...
Hij besluit het aan zijn virendin vragen..
Zij weet altijd alles..
Hij klimt overeind...en roept zijn vriendinnetje.. 
 Ze praten...en ze praten...
Anna Carine zegt...jongen niks moet alles mag..
Wordt eerst maar eens stil en rustig...dan gaat
het vanzelf stromen...
En Nicolas luistert goed...en ineens weet hij het....
Ja ik weet het weer...
 Hij begint te tikken en te tikken en alles komt er uit...
Hij is niet meer te stoppen...
En zijn verhaal gaat over de regendruppels en de sneeuwvlokjes
de oceaan en de maan...
Dit gaat een prachtig verhaal worden...
Als de kleine jongen klaar is dan doet hij zijn verhaal
in een envelop en stuurt deze naar J.Baker in Londen...
Hij is een echte schrijver...
Zijn droom is werkelijkheid geworden...!

Schattekes het is een heel verhaal geworden 
met mijn berenkinders in de hoofdrol..
Ik kwam op dit verhaal omdat ik gisteren een
workshop had, we gingen een wollepoppenkind maken..
Het groepje was zo ontzettend gezellig met
ontzettend aardige mensen...
En ik ben zo reuze verwend door twee dames...
het is echt te gek..en ik ben zo ontzettend blij met 
deze kadootjes...

Het koddige gehaakte baretje wat Nicolas op zijn koppie
heeft en het mooie gehaakte portemonneetje zijn gemaakt
door Anna...zij heeft ook een blog

En de prachtige kaarten heb ik van Yolande gekregen..
Meisjes ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie
geweldige kadootjes en gezelschap gisteren..

Voor nu wens ik een ieder van jullie een

Een heerlijke week..

44 opmerkingen:

Elenna zei

Wonderful!!!!!!

Anoniem zei

Dag lief Marijke!

Wat een schattige beren vriendjes en een heel mooi verhaaltje.
Zo zie je maar weer dat we vrienden toch altijd nodig hebben.
Echte vriendschap is iets heel waardevols.

Je hebt weer hard zitten werken he...maar het resultaat mag er weer zijn!
Het was erg leuk om te zitten kijken en lezen!

Dag dag Marijke...tot de volgende keer,

Liefs......Mia

Anita Meijer zei

Wat heb je er weer een schitterend verhaal van gemaakt Marijke, super en prachtig weer met die foto's. Fijn dat de workshop gisteren zo goed verlopen is en gezellig was, je bent ook nog eens goed verwend, helemaal super weer.
Liefs van Anita

Ineke zei

Wat weer een mooi verhaal van en over mooie creaties Marijke. Ze zijn weer beeldschoon Anna Carina en Nicolas.
Liefs Ineke

Hanny zei

Wat heb ik weer genoten van je verhaal en je mooie creaties. Dat kanten neusje, o zo lief! Wat een mooi baretje en een schitterend portemonneetje, geweldig. Heerlijk om zo even mee naar dromenland genomen te worden.
liefs hanny♥

Brie Binnendijk zei

Hoi Marijke, nou jij kan nog wel een boek schrijven meis. Een kinderboek zou ook wel wat voor jou wezen volgens mij. En dan mooie foto,s er bij van je mooie beren. Die trouwens weer heel erg mooi zijn. Ik heb er weer van genoten hoor! Jij ook een hele fijne week!
Lieve groetjes Brie

Juliëtte zei

Lieve schat, wat een heerlijk koddig stelletje bij elkaar!
Wat heb ik genoten van je verhaal!
De stofjes die je gebruikt hebt vind ik helemaal super.
Lieverd, jij ook een hele fijne week!

Liefs, Juliëtte

beata zei

Witaj Marijke, wspaniała opowieść i przepiękne misie. Patrząc na nie przypomniało mi się moje dzieciństwo. Też miałam takiego misia pocerowanego, z ubrankami uszytymi przez moją babcię... Twoje misie Anna Carina i Nicolas mają dużo uroku.Pozdrawiam serdecznie :)

danacrea zei

Stupendi e bellissimi, i colori sono una meraviglia. Ciao Giordana.

Linda zei

Hoe heb je het weer verzonnen! Echt een mooi verhaal en Nicolas en Anna Carina zijn zooo leuk en prachtig gemaakt!
Een gezellige week!
Liefs Linda

Corry zei

Hallo Lieve Marijke,

Nicolas gaat een beroemde schrijver worden omdat hij in z'n eigen kunnen geloofd
Als je dromen heb moet je proberen ze te verwezenlijken hoe lang de weg ook is.
En zijn lieve trouwe vriendin Anna- Carina help Nicolas daar bij.
Vrienden zijn zo belangrijk in het leven net als adem halen.

Een mooie Week,
Alle goeds,
Liefs Corry,
xxx

Anna zei

lieve schat
dank je wel voor je lieve woorden
het was gisteren super bij je, een dag om nooit te vergeten!
zo belangrijk om te dromen, en om erin te geloven!
jij geeft mij ook weer een stukje van mijn droom terug!
dank je daarvoor
en hopelijk tot gauw weersziens xxx

Heike Schöner zei

marijke liefde,
veel dank voor uw bezoek bij mij en lof voor het schilderen. Nu ben ik ook hier om de beren te zien en charmante vinden. Ik hou echt van de blog en ik hou om terug te kijken over.

lg heike

Anoniem zei

Hoi Marijke,

Wat is het heerlijk om op je prachtige Blog te mogen komen,de bereb die je gemaakt hebt Anna Carina en Nicolas en Olga wat zijn ze mooi met hun kleertjes boodmutsje Baret zo leukkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...

En het verhaal wat je erbij hebt geschreven ik zat er helemaal in in jou verhaal Marijke,zo leuk hoe jij dat doet en dan ook nog met de juiste oude/Antieke acc prachtig...
Hoe blij en hoe kinds zijn we zelf nog,dat merk ik zelf als ik je verhaal lees
ik wordt er helemaal vrolijk van,en soms heb je dat nodig dat zetje die afleiding en ik vindt het helemaal geweldig hoe jij dat iedere keer weer doet
om zulke mooie poppen/beren/jurkjes/kleding noem maar op te maken en daar dan ook nog een pakkend verhaal erbij te zetten...

Marijke je mag heel trots op jezelf zijn en wij ook op jou,zulke mensen kom je maar zelden tegen op je pad die het zo goed bedoelen voor de andere en zo positief in het leven staan,jij verdiend een PLUIM...
Leuk te horen dat je Workschop zo leuk/gezellig verlopen is,wat heb je een prachtig beursje en kaarten Kado gekregen,het is je van harte gegunt...

Wens jullie ook een geweldige mooie week,hopelijk met wat zonnestraaltjes...

Lieve groetjes Helene.

Marapuama zei

A wonderful story. Love watching your Bears:))

"Création" zei

Hey liefie,

Heb al een aantal keren je post bekeken
en bij elkaar ben ik daar zo ongeveer
de hele avond mee bezig geweest, hahaha.
Echt zo prachtig om alles heel goed te
bekijken, en dan nog een heerlijk verhaal
met een moraal erbij te kunnen lezen.
Daar hou ik enorm van...

Het was een GROOT genieten, dat snap je wel.
Meisje toch, wat een ongelooflijk
P-R-A-C-H-T-I-G-E creatie's heb je weer gemaakt.
Er is zoveel aan te bekijken, echt een GROOT feest!!!
Wat veel werk heb je weer verzet, waar haal
je in godsnaam de tijd vandaan. Want dit is niet
zomaar even klaar.

Zo mooi al die oude materialen die je gebruikt,
en de kleding die je maakte, om te ZOENEN is het.
De uitdrukkingen op de gezichtjes en de lichaamstaal
die je laat spreken met de wijze waarop je de foto's
presenteert en het bijbehorende verhaal verteld.

Je bent een GROOT kunstenares lieverd, maar dat ik
daar zo over denk weet jij allang natuurlijk.

Liefie, geniet van een heerlijke week,

Veel liefs van je vriendinntje,
Josephine,
XXXXX

Kays Kids zei

What a lovely story. I'm glad writing is becoming a passion. I kinow the stories will tumble out of that typewriter.
Big Hugs
Kay

Pink Princess zei

OCH wat een lief verhaal <3........(heeft Anna je nog de groetjes gedaan en een knuf gegeven van me?? Had ik haar gevraagd hihi<3 )

Liefs van mij

Darya zei

so tender!

Wateringen zei

Hay liefie,

Bedankt voor je altijd lieve woorden..
Ze strelen mijn hart!

Bedankt...
Marijke
XXXX

Wateringen zei

Lieve Helene,

Ik wil je zo graag even bedanken
voor je altijd zo mooie berichtjes..
Je weet jouw woorden doen me altijd
zo goed!

Liefs en een dikke kus
MarijkeXXX

~THEA~ zei

Wat een mooi verhaaltje heb je erbij gemaakt!! Waar haal je het toch allemaal vandaan!!

Je creaties zijn ook weer zo mooi geworden!Echt Marijke!!

Liefs van Thea ♥

Anna zei

sorry meis...door alle opwinding helemaal vergeten
heel erg stout van mij...ik weet het :o((

Lia zei

Marijke, wat leuk!! Ik ga bijna weer in sprookjes geloven. Ik vind het helemaal geweldig.
Groetjes,
Lia

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

yessss heerlijk dat ik weer kan reageren stom maar had het echt niet gezien ,maar oke heb je posten wel gevolgt dus daar heb ik zeker niets aan gemist ook deze post is weer prachtig lijkt wel een verhaal uit een sprookjesboek ...tja en er blijft er maar 1 die zulke mooie beren en poppen kan maken met gevoel ... wat je ziet wat je voelt en daar gaat het ook om zo gaat het ook in de fotografie gaat er niet om hoe je de foto maakt maar wat je ermee overbrengt ...lieverd wens je nog een fijne week dikke knuf voor jullie allemaal ...lieve groet rosita

Ira Huberts zei

Wat een heerlijk verhaal heb je weer verteld Marijke, zalig om even mee te dromen en weggetrokken te worden in jouw berenwereldje. Wat zijn het weer prachtige schepsels, wat mooi is het toch om met zoveel liefde op de wereld te worden gezet. En dat kun jij als geen ander, jij stopt zoveel van jezelf in je poppen en beren, een waar genot!! Lieve groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

Eli Bichita zei

So tender and beautiful family!!!

Riet zei

Lieve Marijke.
Wat een prachtig berenverhaal en je beren zijn weer zo schitterend. Je bent de grootste kunstenares die ik ken, ik kan hier zo genieten.En fijn dat je workshop weer zo leuk was en wat een prachtige kado's he je gekregen. Dat baretje zo schattig en dat tasje prachtig. Ik heb al wel 50 jaar zo'n hoe noem je dat een handvatje voor een tasje liggen. Wou ik toendertijd een tasje van petit point voor maken. Het is er nooit van gekomen want ik kreeg een druk leven met vier zonen. ik denk dat ik er nou een tasje voor ga haken. Ik heb er heel mooi garen voor, moet lukken. Ik ga eens een patroontje zoeken. Ik ga ook op het blog van Anna kijken.
Lieve Marijke, kijken of mijn commentaar weg wil.\
Liefs van Rietje

Anoniem zei


Lieve Marijke,
Wunderschööön! Bedankt voor alles!
het pakket is er, was erg blij! Je hebt me ingepakt en tip! 0)))) Dank je wel!
Uw boek is heel mooi, nu moet ik iemand voor mij vertalen naar het Duits te vinden. Je hebt een veel informatie in en ik ben zeer geïnteresseerd!
De poppen zijn schattig!
Nogmaals bedankt over, ik zal "volgen" je.
Veel nog veel succes en al het beste
van Yvette

Anoniem zei

caroline05-02-13 19:18:28
Lieve Barones,

Ik doe het even zo ,ik kan geen berichtje achter laten op je blogde computer blijft hangen...
Maar wilde je even zeggen dat je echt prachtige beren kinderen hebt gemaakt ,en zo`n mooi verhaaltje
prachtige stofjes en kantjes heb je weer gebruikt veel liefs ,dikke kus van mij ,caroline

ALISON zei

I think that your bears are really very unique......youb have great talent....ciao Alison

Наталья zei

Ik ben blij u te ontmoeten!
Uw poppen zijn prachtig!
Ik las uw manier om deze resultaten te vinden.
I love it!

Jacqui zei

Gorgeous post! Loved it.

Patri Bears zei

Beautiful dreamers for a enchanting tale!

Bear Hugs
Patri

Janet zei

Hallo lieve Marijke

Wat heb je een mooi verhaal geplaatst...heerlijk om te lezen.Maar wat ik dan toch het mooist vind,zijn de prachtige beren...ze ogen echt oud.
En ik vind ze heel mooi...dat heb je weer super gemaakt!

Verder wens ik je natuurlijk een hele fijne avond

Liefs Janet

Anoniem zei

Ha Marijke,

Jouw verhaal heeft mij helemaal opgeknapt, ben er vrolijk van gewoden! Ik heb nl. ruim 2 weken geleden een bizar ongeluk gehad, ben overreden door een bestelautootje op het parkeerterrein van AH hier in de buurt.....gebroken linker sleutelbeen en ribben gekneusd, m'n rechterknie is heel dik, gelukkig zijn de kruisbanden nog heel, waarschijnlijk...ik kan bijna niet lopen, zo zeer doet alles....dus je begrijpt jouw blog maakt mij heel vrolijk, heb ik een beetje afleiding!
Vooral doorgaan Marijke, het is allemaal hartstikke leuk en bijzonder!
Liefs Christa Litjens ;-X

Wateringen zei

Lieve Christa,

Meisje wat een narigheid toch allemaal...wat erg!
Je bent door het oog van de naald gekropen...
Maar je bent er nog lieverd!
Ik hoop dat je snel een beetje pijnvrij zult zijn,
en dat het een beetje beter met je mag gaan.

Wat ben ik blij dat mijn post jou een beetje blij heeft
gemaakt..!
Hou mijn blog maar in de gaten...er komt nog een post
speciaal voor jou lieve Christa...

Lieverd ik wens je alle liefs en heel veel beterschap
en een hele dikke knuffel..hier komt tie XXXXXXXX
Marijke

zakharushki zei

Привет !
Рада знакомству !
У Вас замечательные творения, свой очень сказочно - воздушный мир !
До новых виртуальных встреч.

Amira zei

Bears wilt u uw klok overwegen: geweldige technologie, zorgvuldige selectie van onderdelen. Het creëren van een personage is heel helder. Altijd een genot om je blog te lezen. Succes, wordt de kleine baby groeit?

Sezoentje-Sonja zei

Hey kaaskoppie, wat zijn je beren prachtig, zoooooooooo mooi, al die kantjes en mooie stofjes, en de heerlijke vintage uitstraling, hoe krijg je het toch voor elkaar, dit is puur genieten!!!
Wat zal jullie workshop zaaaaaaaaaalig geweest zijn, zo mooie spullen die je kreeg en je hebt er ook zo een prachtige post van gemaakt, het is een heerlijk rustpuntje na een drukke week om op je mooie blog te komen bijlezen :)
Ik zoek nog steeds naar een geschikt moment om de prachtige sokjeskrans van Noortje af te geven maar dat gaat er vast nog komen, ik hou je op de hoogte hoor.
Wens je een heel mooi weekend toe, jou kennende ben je vast alweer bezig aan een nieuwe bijzondere creatie :)
dikke knuffel van je Belgische bonbonnetje xxx

Vera zei

Wow,w at een prachtige dingen maak je Marijke!!
Echt heel gaaf zeg, zit vol bewondering te kijken.

Groetjes

Vera

Wateringen zei

Marian Jansen08-02-13 19:48:57
Ha Marijke,

Wat schattig om te zien zijn al deze prachtige berenkindjes.Met allemaal mooie namen.....lief hoor.Ga zo door, ik kom vast nog eens rond kijken. Groetjes marian

Muggensteekjes zei

Hoi lieverd,
wat een geweldige verhaaltjes verteller ben je, ik heb genoten! En niet alleen van al die mooie woorden maar ook zeker van je lieve berekindjes Anna Carina en Nicolas. En ooh wat had ik ook graag je workshopje bijgewoont afgelopen zondag maar helaas kon ik echt niet komen. Lieverd, we gaan zeker een keer afspreken en dan kom ik gezellig naar je toe en waan ik me even in dromenland. Voor straks welterusten en geniet van het weekend,liefs Ingridxxx.

bella lullo zei

Il tuo mondo è semplicemente meraviglioso... I personaggi che crei prendono vita, si animano di sogni e sentimenti che bucano lo schermo e arrivano diritti al cuore...Sono incantata dalla tua magia, ti seguo con entusiasmo in attesa di altri sorprendenti capolavori!
A presto
Bellalullo