zondag 27 januari 2013

Reborn mopshondje Mopsie en Jack Russel Robbie...

 Heey dotties,

Ik wil jullie aan Mopsie de mops voorstellen...
Ik zag haar in het webshopje van Wilma
Atelier Wiesje  
klik hier   www.atelier-wiesje.eu
en ik was op slag verliefd op dit beesie..
Het is een reborn hondje...
Ik wilde deze techniek eens gaan proberen, en
het was superleuk...
 Reborn houdt in dat je de losse onderdeeltjes koopt
en deze zelf gaat beschilderen naar eigen smaak...
Voor mensen die niet zelf kunnen boetseren en toch een
mooi hondje, aapje of popje willen hebben kunnen met deze techniek
hun hart ophalen..
Maar vergis je niet het inzetten van de oogjes en het mooi opschilderen
is een hele klus hoor! Dit kan een werkstuk maken of breken.
Sommige popjes worden zo mooi opgeschilderd dat het net echte
kindjes zijn...en de haartjes worden heel voorzichtig in het hoofdje
aangebracht, dit is een geduldig werkje, want het gaat haartje
voor haartje...maar ohh het effect is zo prachtig!
 Het was heerlijk om zelf de oogjes in te zetten..en Mopsie
te beschilderen..en in elkaar te zetten..
 Mijn gezin vindt Mopsie heel erg tof, maar vindt mijn
eigen beesies meer ziel hebben...ja daar is ook wat over te zeggen...
 Maar ik vindt hondjes maken zo leuk, dat ik dit
hondje ook eens wilde maken...en een andere techniek is zo
spannend om te ontdekken..
 De reborn techniek is echt heel leuk om te doen,
en het resultaat is zo schattig!
 Kijk dit is Jack Russel Robbie...en ja dit beesie heb ik natuurlijk
zelf geboetseerd...
 Hier ligt Mopsie tussen mijn oude kantjes te spelen..
 Kleine ondeugende mops..haha
 En hier op deze foto staan ook mijn oude speeldoos met berenkopje...
 Ja het is een heerlijk stel zo saampjes...
 Hondjes maken is super leuk!
 De onderdelen van Mopsie zijn erg mooi...
 Ik vond het superleuk om deze techniek eens te 
gaan doen...maar volgende keer, komt er weer een beesie geheel
van mijn eigen hand...het boetseren en mijn gevoel in de klei brengen
is voor mij zo spannend en geweldig, het is en blijft mijn grote passie...

44 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Ik vind het knap dat je dit mopsje helemaal een Marijke touch hebt gegeven maar eerlijk is eerlijk, jouw eigen bedachte en gemaakte wezentjes raken mij toch net iets meer. Maar van andere technieken proberen leer je ook weer lijkt me.

Anita Meijer zei

Mijn mondje staat weer open hoor Marijke, wat heb je dit weer schitterend gemaakt, helemaal super. Zo echt, ik vind het geweldig en geniet hier net zo van. Helemaal top.
Liefs van Anita

Hanny zei

Wow, wat ben jij toch lekker veelzijdig. Volgens jou is het gewoon de onderdelen beschilderen zoals jij dat zo simpel zegt maar zo werkt het niet. Je moet er ook ervaring en vooral zin in hebben, de oogjes van het mopshondje zijn zo ontzettend echt, je ziet de vochtige oogjes gewoon, een schatje. Je hebt weer een mooi stel gemaakt, werkelijk schitterend. ik vind het knap maar kan me indenken dat als je een beeste vanaf het begin, dus alles, zelf maakt meer ziel en voldoening geeft. Fijne zondag, liefs Hanny♥

Coby zei

Hoi Marijke ik vind Mopsie geweldig echt helemaal jou eigen touch er aan gegegeven. Tuurlijk blijven de beesies van je eigen hand helemaal van jou maar deze Mops is ook Marijke hoor meis...

Mocht je ooit een adoptiegezin voor Mopsie zoeken hihihi...

lieve groetjes Coby

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, ik vind Mopsie wel een grappig hondje hoor.
Je hebt gelijk als je eens iets anders wil uittesten, je leert er altijd iets van bij, spannend is dat.
groetjes,
Simonne

morkaren zei

Åeee jeg elsker Mopser, og denne er meget vellignede. knus morkaren.

Janet zei

Hallo Marijke

Ik vind beide honties super,maar vind Mopsie echt helemaal geweldig!
Heel mooi!

Fijne avond,

Liefs Janet

Wateringen zei


sandra g
15:46 (1 uur geleden)

aan marijke
Verstuurd vanaf mijn iPad
Hoi lieverd, wat een leuke foto's heb je op je blog staan. Het lijkt alsof ik geen boodschap of bericht voor je kan achterlaten want hij pakt niet. Nogmaals bedankt voor alles. Echt een dag bij jou zet de zon aan voor een week!! Je hebt me weer enorme inspiratie gegeven. En wat leuk dat jij en Graddie samen iets gaan ontwerpen. Het zal dan een honnepon of poezelsnoes worden, hahaha. Laat ik wel aan jullie over. Ik hoop dat alles goed is met Roos. En wat een prachtige kleindochter heb je toch. Zo stoer in haar slee. Ik wens jullie nog een fijne dag en hoop je snel weer te zien. Al is het maar gewoon even tussendoor.
Liefs,
Sandra

sirkkis zei

Hurmaava Mobsie ja niin luonnollinen ja söpö, tykkään.

Knillie Bears zei

Hij is zo superlief mooi gedaan hoor.Hij is zo mooi geschilderd.

Liefs corina

ida zei

ik vind Mopsie helemaal geweldig!! en zo samen met Robbie, wat een leuk stel!

Liefs Ida

Ira Huberts zei

Ja Marijke! Dit is toch niet normaal meer? Die hondjes lijken echt belachelijk goed! (sorry dat ik hier het woord belachelijk gebruikt, want dat is het allesbehalve, maar dat snap jij wel hè ;-) Het is gewoon zooooooooo mooi wat je hier weer laat zien, die koppies! Echt heerlijk om naar te kijken!! Bedankt voor dit kijkgenot, veel liefs, Ira xox
irascreacorner.blogspot.nl

Brie Binnendijk zei

Wat knap gemaakt Marijke. Helemaal leuk!!! Maar je oude muziekdoos vind ik helemaal mooi!!! ik zie weer andere dingetjes op de foto,s. Ziet er weer gezellig uit de twee hondjes zo samen. Gaat het met jullie Roosje ook goed?
Lieve groetjes Brie

marijke zei

ooooooooh wat een poepieeeeeee

Juliëtte zei

Mopsie is erg lief hoor!!
Het is ook leuk om eens een andere techniek te proberen!
Dikke knuffel!

Liefs, Juliëtte

Ans Gilbert zei

Hoi Marijke,
Mopsie is een schatje hoor..heel mooi gedaan en die ogen zijn zó sprekend, prachtig...Robbie is ook een schatje, maar hij kijkt zo droevig...oooohhhh...
Leuk om eens wat nieuws uit te proberen, maar ik ga ook voor je helemaal zelfgemaakte poppen en diertjes...die hebben echt een ziel...

Liefs van Ans

"Création" zei

Mijn hemel lieverd, wat zijn ze
SUPER mooi!!! Mopsie inderdaad een
geheel andere techniek, maar zoals jij
het maakte toch echt duidelijk een
van Ooijen hoor, ohhhhh FANTASTISCH!!!

En wat is Robby een heerlijke aandoenlijke
schat geworden, dat lieve koppie,
en wat hebben beide hondjes geweldig
mooie kleding aan.

Lieverd, geniet van een heerlijke week.

Veel liefsssssss
Josephine

Kays Kids zei

You are right Marijke, It would be a sad day if we stopped learning new Technics. Love your Mopsie so much. I was waiting for the bark.
Hugs

Pink Princess zei

Mopsie is een schatje en die ogen zijn idd net echt! Maar je eigen creaties zijn meer JIJ..snap je wat ik bedoel? JIJ hebt een heel eigen stijl die ik zo schitterend vind..zo gweldig mooi. Leuk om er iets bij te leren, iets anders te doen maar blijf ook je eigen creaties houden meis :) Love you...

Dikke knuf van mij <3

Алла АА zei

ОЧЕНЬ КРАСИВЫЕ СОБАКИ. Я ЛЮБЛЮ СОБАК. СДЕЛАТЬ РЕБОРНА - НОВЫЙ ОПЫТ ДЛЯ ВАС. ОБЕ СОБАКИ ТРОГАТЕЛЬНЫЕ, В ВАШЕМ СТИЛЕ. НО ЕСЛИ ВЫБИРАТЬ , Я БЫ ВЫБРАЛА ДЖЕК РАССЕЛА, ПОТОМУ ЧТО ОН ПОЛНОСТЬЮ СДЕЛАН ВАШИМИ РУКАМИ, ОН ЧАСТЬ ВАШЕЙ ДУШИ! ХОТЯ МОПС МНЕ ТОЖЕ ОЧЕНЬ НРАВИТСЯ! НО КОГДА КУКЛА ПОЛНОСТЬЮ СДЕЛАНА АВТОРОМ, ОНА НЕСЕТ НЕВЕРОЯТНУЮ ПОЛОЖИТЕЛЬНУЮ ЭНЕРГЕТИКУИ ЛЮБОВЬ! УДАЧИ ВАМ В ТВОРЧЕСТВЕ! С ЛЮВОВЬЮ И НАИЛУЧШИМИ ПОЖЕЛАНИЯМИ ВАМ И ВАШЕЙ СЕМЬЕ. АЛЛА.

Anoniem zei

Hi,marijke!! Compliments for your Reborn doggies,they are very nice and you were fantastic in transforming them in antique looking 'jewels' !! By the way,love your old 'teddy' music box,too ^_^ Hugs,Debby :-D

Corry zei

Oh Marijke, Wat prachtig, Wat heb je dat mooi gemaakt. Lijkt allemaal zo echt.
geweldig
Groetjes Corry

Lovey zei

You are so gifted and talented. Your hands and heart create the most beautiful treasures! I have never met anyone like you and it brings me joy to call you a friend. Everything you create is BEAUTIFUL! You are BEAUTIFUL! I Love You MY FRIEND ALWAYS! LET Your HEART SHINE!

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wauw wat mooi zeg.
Groetjes Miranda

Anoniem zei

Hai Marijke,

Wat zijn het schatjes Mopsie en Robbie,wat leuk dat jij deze Reborn gemaakt hebt...
Die ogen van Mopsie het is net of het echte zijn wat heb je dit supermooi gedaan Marijke,en Robbie ziet er ook zo mooi uit,het zijn dikke maatjes zie ik
leuk om er een 2tal van te maken...
Ik zei dat jij jezelf weer helemaal uitgeleefd heb wat betreft het maken van de kleding en alles eromheen,Marijke wat ben je toch een groot Talent...

Jou eigen creaties zijn totaal anders meer gevoel/sperkender maar dit vindt ik ook heel leuk dat ik het heb mogen aanschouwen...

Hoe gaat het met Roosje,ik vindt haar zo schattig?

Wens je een hele fijne wk toe,met zo af en toe een lekker zonnetje...
De vogeltjes fluiten van jewelste...

Heel veel Liefs Helene.

Margreet zei

OOOOOOHhhhhh wat een prachtig beessie!! Echt geweldig mooi.

vrouw Hommel zei

Nou vind ik Mopsie wel een schatje om te zien hoor. En het leuke van een uitstapje maken naar een andere techniek is dan weer om te ontdekken dat wat je altijd doet toch het leukst is. Wat een lange zin maar je begrijpt vast wat ik bedoel. Toch voor mensen die niet kunnen boetseren is dit wel een manier om toch beesies te maken. Heb je de zon vandaag gezien lieve Marijke, lieve groet

Eva Agnes zei

It is amazing what you can do with your hands and old parts.
This dog is so natural and lovely.
Hugs
Eva Agnes

Delane Summerwood zei

Thanks for visiting my blog en je vriendelijke woorden over mijn teddyberen.
Marijke, you are a very talented lady and does fantastic work! Your blog is beautiful and romantic.

Hugs
Delane
Sophie is prachtig!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

A little bit of care, concern and love will go a long way
to make him feel bound with you. Friendship Collection: a beautiful selection of friendship audio poems to share with your
closest friends. It may feel awkward or just plain
wrong to write in new ways, but the more uncomfortable it feels,
the more it's likely to lead to breakthroughs.

Here is my site :: click the up coming website

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

The ergonomic design makes it easy and comfortable to hold and will support up to 50 pounds.
More standard examples of quick dissolving pellets for PVA product use
include hemp pellets and corn steep liquor (CSL) pellets.
After all, where else can you go these days and stay in the most beautiful scenery imaginable,
eat some of the finest cuisine created by some of the
worlds best chefs, all while catching some of the biggest rainbow trout in the world.


My web blog - simply click for source

Anoniem zei

You want to relive the memories of your wedding day for the rest of
your life and the right equipment is a prerequisite to turn
this into a reality. This “editor's" score considers the satisfaction rating, the frenzy rating, and I intend to update it based on the thoughts and opinions of buyers on this site. I'd like to spend more time with him but there doesn't seem to be anything he likes to do.

Here is my blog post http://inthelobby.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=LidiaA28

Anoniem zei

Once you have done this, set the burn speed to 4x and click Burn and wait for
it to complete. At the same time, web games seemed like the future of gaming, and
we wanted to be a part of it. Harry Potter Hogwarts
is one more entry into this new series of LEGO board games.


Check out my homepage :: Mortgage Lead Generation

Anoniem zei

The pc 2007 elite TV software is therefore legitimate software with over
3000 TV channels. As business owners recognize the swaying power of using audio to communicate the value and quality of their products and services, online audio will come of age in
a big way. Turn on iheartradio and then look at a different app,
your station will keep playing and you can control
everything from the "running apps" menu (double-click the home button).


Look at my web-site; http://creativewriting.kr/xe/1390

Anoniem zei

This is because it gives you more precise targeting opportunities, lets you combine audio ads with synchronized
banners and buttons to maximize visibility and retain attention, lets your listeners take an immediate action (after all,
they are only a click away from your site)
and puts you in control of your advertising campaign (you can pay
the service provider on the basis of the actual number of impressions).
Up All Night Wit Brenda White can be heard on Thursday night, live, beginning at 9:00
p. Such was the beginning of a journey that would propel
Ms.

Look at my blog post online Radio

Anoniem zei

Too many folks have already thrown away plenty of good money on
nothing but useless salt tablets being shipped from South America.
For many working to lose weight, one failure is enough to get them off the path to success.
Expect to lose all that extra flabbiness as you melt off all your unwanted fat.



my web site ... www.killapps.com

Anoniem zei

(Game scheduled for December 15th with Utah State playing Toledo).

Understanding video gaming is a must tip on how to run a game store.
This classic game integrates all-out entertainment with vocabulary
enhancement in one amazing game.

Look into my homepage; http://www.uaperformingarts.com/users/MarceloCE

Anoniem zei

She is likely a WARRIOR PERSONALITY I talk about in the KWML Mastery Course on women,
dating, love, and friendship. If you don’t have much skill in programming,
but still think that creating and developing games is the most
suitable for you, there are special courses that will give you
training in graphic designing, game development,
and computer animation. It's fast to build and play and will challenge your memory.

Also visit my blog post; http://www.booklovers.co.nz/index.php/member/36844/

Anoniem zei

That Halloween, right after she turned four, she told the story over
and over, to anyone who would listen, delighting in making them jump when she yelled the spooky ending.

Choosing to focus on sound as a restriction increases a poet's powers of observation in melodic structure and the inherit oral aspects of a poem. Norton is publishing all eight of her poetry books in one volume as The Collected Poems of Ai.

my page; www.1will.co.jp

Anoniem zei

It bears mentioning that there are also games and simulations available to those wanting
to learn to trade stock index futures. It should come as no
surprise that i - Tunes is loaded full of pirate apps for i - Phone, i - Pod Touch, and i - Pad.
Are you a Kansas City Chiefs or Pittsburgh Steelers fan.


My web page :: Sheryl

Anoniem zei

This is a unusual looking cooking lid is made of soft silicone.
Couples only fool themselves if they think guests only care about the cake.
Decopac Disney Princess Castle Decoset -- Disney Princess Castle Deco - Set is
the ultimate cake decoration for your little princess.

my weblog ... diaper cake accessories **

Anoniem zei

Sure, there is a mixture of art in everything that people do and say, but
what exactly do I mean. Radio not only offers the option of fresh songs
but also offers many other features like a talk show or
sports broadcast. This means that you don't have to purchase additional hardware to be attached to your device or install another software program for you to enjoy online streaming radio.

Visit my webpage: internetradio aussetzer