dinsdag 29 november 2011

Kijken jullie even mee in mijn schatkamertje?

Lieve sissies,
Wil jullie zo graag mijn schatkamertje
laten zien...
Hier worden mijn schepseltjes geboren!
Mijn schatkamertje is zo knus en gezellig..
Kijken jullie met me mee?

Hier in mijn atelier werk ik
met heel veel plezier aan mijn
roze tafel...
Hier bedenk en maak ik en
geniet  met volle teugen...
In mijn atelier mag ik dikwijls lieve
mensen ontvangen..
En mijn workshops vinden plaats
aan de roze tafel...
Workshops...met mijn gasten mooie
schepseltjes maken...kopje thee met
wat lekkers erbij..en zien wat er
onder je handen geboren gaat worden...
Ik heb een paar kasten vol met
kantjes, bandjes...en mooie kant..
Zodat ik prachtige jurkjes kan
maken..met roeseltjes en kant...
Mijn naaihoekje..hier schijnt het
zonnetje heel vaak lekker..
het is zo'n lekker hoekje..

Ik ben dol op oude schoentjes,
en doopjurken..dit zijn schatten
uit een ver verleden..
Ben zo blij met deze mooi schatten...

Mijn man David is een echte schat..
hij heeft voor mij deze oude kast
gemaakt...alleen maar van oude
materialen...en zitten 48 laadjes
in..vol met mooie spulletje..

In deze oude kast staan mooie popjes
en ook leuke oude speelgoedjes..

Suikerzoete beestjes...ze kijken met
dromerige ogen de wereld in...
Ze zitten veilig in mijn
schatkamertje...

Ik ben zo dankbaar dat ik een
mooi schatkamertje heb..
En dat ik hier mooie liefdevolle
schepseltjes mag maken..
Ja en dat mensen mijn liefjes
willen adopteren..en van ze
genieten...dat is zo mooi!


Mijn popjes en beren zijn gevuld
met liefde, hoop en bovenal
suikerzoete dromen!

Wens jullie liefs,
Marijke

49 opmerkingen:

Belka zei

Это так красиво!!! Как сказка!!Спасибо что делитесь ей!!!

Chrissie zei

PRACHTIG, wat een weelde om daar te mogen werken.
Ik kan me voorstellen dat dit je favoriete plek is.
Het ziet er vredig en relaxed uit en dat moet wel als je zoveel creatieve ideeën in je bol hebt.
Wat een bofkont met zo een handige man, daar heeft hij een prachtige kast van gemaakt.
Ja maak ons maar lekker jaloers met zoveel moois hahaha.
Hoe staat het met het filmpje, heb je het eindresultaat zelf nog mogen zien voordat het uitgezonden gaat worden?
Je staat er vast beeldig op en nu we je nette kamertje hebben mogen bekijken, hoef jij je echt geen zorgen te maken.
Lieve vriendin, heel veel succes van de week met de première van je TV debuut in het Westland, houd je zonnebril en hoofddoekje maar in je tas als je gaat winkelen.
Heel veel liefs en vangen.......... komt de dikste kus ever.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

Zaanse Zolder zei

Wat een heerlijke ruimte, lijkt me heel fijn om daar gewoon te zitten en soms ook gewoon alleen maar te kijken.
De kast die je man heeft gemaakt is geweldig en dan ook een ROZE tafel, zuuuuucht ik kan er alleen maar van dromen. Maar da's niet erg want ik droom graag met je mee...

Willy Duit zei

Wat een heerlijk plek om te werken en wat een prachtige kast heeft je man gemaakt!

cristall zei

Realmente precioso tú taller.
Parece salido de un cuento,lleno de detalles encajes,puntillas,muñecos.
Me encantaria compartir un té contigo en esa estancia tan maravillosa,pero como no puede ser me conformo con admirarla desde el otro lado.Besos desde España!!!!

Thuis bij Tjits zei

wat ontzettend leuk lieve Marijke om een kijkje in je werkpaleisje te mogen nemen en wat een heerlijke plek heb je daar.. echt een schatkamer met zoveel mooie, dierbare en liefdevolle spulletjes om je heen!
en je man is een schat om zo'n mooie kast voor je te maken, prachtig met al die laatjes!
heerlijk om zo'n mooie ruimte te hebben waar je je lekker kunt terugtrekken in deze bijzonder mooie poppen- en berenwereld!

liefs, Tjits

marga zei

Dat mag je met recht een schatkamer noemen. Ik heb mijn ogen uitgekeken zoveel fantastische mooie spulletjes zie ik staan. Geweldig meis.
Liefsssss Marga

Anoniem zei

Wat een leuke schatkamer heb je Marijke.
Moet heerlijk zijn om daar in te ontwerpen.
Je beren en poppen zijn zo prachtig ze hebben zo een mooie uitstraling,hoe doe je dat toch?
Nog heel veel plezier in die leuke schatkamer.
Lieve groetjes Carine
Van de blog Liesje

Sezoentje-Sonja zei

Wat is dit toch een wonderbaarlijke kamer, ik sluit me aan bij de dames hierboven, je raakt hier niet uitgekeken. Het is zo een heerlijk dromerige wereld vol kantjes en heerlijke stofjes! Hier een workshop volgen lijkt me echt wel de moeitte, haha, ik zou niks maken hoor, alleen maar rondkijken ;))
Morgen de grote dag :)) ik hoop zo dat je het gaat plaatsen:)))
Lieve groetjes, Sonja

Riet zei

OH Marijke dat is inderdaad een schatkamer. Wat heerlijk en wat heb je veel prachtige schatten. En je kasten en al je laatjes vol met band en kant , luilekkerland. EEn droom.
Lieve groeten van Riet

ByVonneThuis zei

Oooh Prachtig, wat ben je een bofkont.
Zo'n mooie ruimte om in te creeeren.
Ik ben ook erg benieuwd naar je interview maar wij kunnen de zender bij ons jammer genoeg niet ontvangen, hopelijk kun jij hem plaatsen op je blog.
Liefs Yvonne

Eefies day zei

Wat heb je een heerlijk atelier...je mooie creaties komen hier tot leven, wat moet dat geweldig zijn.
Ik geniet van al je mooie dingen, heerlijk is het toch om tussen al dit moois te mogen werken.



Een lieve groet voor jou...
♥Eefie

Blessed Serendipity zei

I could get lost in your beautiful studio. What a wonderful place to dream and get lost in creating gorgeous things.

blessings,
Danielle

Marjanne zei

een sprookjesachtige plek, met een goee fee die wonderlijke schepseltjes tovert

lien zei

Wat een mooie werkkamer.. nou ja, werkkamer, het is inderdaad meer een schatkist, een paradijsje. heerlijk, kan me voorstellen dat het je favoriete plekje in huis is! Liefs Carolien

Fia zei

Ohhhhhh wat een prachtige werkkamer heb jij Marijke alles staat zo netjes en zo lief bij elkaar.....wat een verrukkelijk plekje om te vertoeven.
De 2 schatjes in het bedje...ahhhh zo lief!!!
Hoe is je intervieuw gegaan?????

Liefs Fia

Kays Kids zei

No wonder you create beautiful goodies, in such an inspiring space. I love looking at every detail.
Thanks so much for inviting me into your work room.
Christmas hugs
Kay

Anita zei

Het paradijsje van mevroi Marijke van Ooijen :-)
Lieverd, wat een gewéldig en sfeervol atelier !!!
Ik kom die schattekens écht eens live bewonderen.
Nouh en mocht David zich eens vervelen ....
Whaha ik heb nog wel leuke klusjes voor hem hihi
Dikke klapzoen op je creatieve neus X

Passione Helena zei

Lieve Marijke...echt een "schatkamer"!
Een kast gemaakt door je schat, met een schat aan spulletjes om je schatjes te maken en al deze lieve schepseltjes uit te stallen. Prachtig meid, wat heerlijk om even in jouw geweldig, mooie werkkamer te mogen kijken. Hier heerst heel veel liefde, ik voel het hoor?!

Nu ben ik even stil;-)

Veel liefs, Helena

Created by Essie zei

Wat een prachtige schatkamer Marijke. Geen wonder dat je hier graag mag zitten een hele mooie wereld op zich. Mijmer mijmer.
Dat je nog heel en heel lang van deze plek mag genieten en dat er nog vele creaties geboren mogen worden.
Wat een heerlijke sfeer

Liefs
Esther

Pink Princess zei

ZO mooi OH wat een waar paradijs ♥ Heerlijk lijkt me dat om zo'n mooi speciaal plekje te hebben waar je al je moois creëert ♥
Liefs van Marian ♥

gerrie zei

Wat geweldig om zo,n mooie plek te hebben om al je mooie creaties te maken!!
Je eigen droomwereldje!
groetjes gerrie.

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Oh, wat heerlijk zo'n eigen schatkamer!
Het ziet er helemaal geweldig uit met al die mooie spulletjes om je heen.

Het is echt een droomplekje.

Lieve groet,

Loes

rosarod zei

Marijke Hallo, bedankt voor het delen met je volgers je prachtige schatten! Echt je hebt een door God gegeven geschenk, bijzonder! elke creatie van jou, dat elke hoek van je studie siert is een echte schat! vol magie te inspireren en geluk brengen aan iedereen die krijgt een van uw mooie wezens! Kijken naar je delicate stoffen, kant, oude kleren en schoenen aan uw mooie kast die je man, David, u hebt gemaakt, is een feest voor de ziel in zicht! zo meesterlijk het regelen van elk personage er in uw werkplaats! Dus bravo! door je creativiteit! Hugs! Rose M.

lorkam zei

Marijke, thanks that showed your treasures!! Like all beautiful and magical!!!
hugs
Larisa

Vintage Girl zei

Hi dear Marijke,
you took wonderful pictures of your treasure chamber.....i´m such a lucky girl that i had the chance to see all that beauty in person.
Wow...your hubby built this amazing cabinet by his own? He is a really gifted craftsman.
Love and hugs,
Birgit
XOXOXOXO

Milly Me® Teddy Bears zei

Zoooooooooo snoezig allemaal!! Daar krijg je toch enorm veel inspiratie van. Het is met recht een SCHATKAMER!!! Ben er wel een beetje jaloers op hoor....En jou David is echt een knappert! Die van mij heeft helaas 2 linkerhandjes, maar hij doet wel alles voor me..dus lief issie zekers wel!
Koesssssssssss, Thea

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijk om te werken en geïnspireerd te worden.
Groetjes Anita

annysanny zei

Просто мечта!!!

Evelyne zei

Marijke wat een sprookjesachtige schatkamer, een droom wereld. Dat je hier je inspiratie krijgt is duidelijk.Wat staan er prachtige creaties van je.
Heerlijk ook om een handige man te hebben die zo'n mooie kast voor je maakt, maar gelukkig heb ik ook zo'n man die bijna dezelfde kast voor mij heeft gemaakt! Ik hoop dat je nog lang inspiratie put uit deze omgeving, om mooie dingen uit jou handen te laten ontstaan.
Lieve groetjes, Evelyne

Astridbears zei

Hi Marijke
what a wonderful schatkamertje you have! Fantastic photos!
have a great christmas time
hugs
Astrid

Anoniem zei

Dag lieverd,

Het is altijd een feestje om een kijkje te mogen nemen in jou wereld...! Zij is niet alleen warm romantisch en heel mooi.. maar vooral liefdevol!!

Fijne dag nog!

Lieve groet van Jacqueline

't Glimmenhofje zei

Tja...aan jouw kamertje valt natuurlijk niet te tippen, hihiiii... Maar hij is dan ook wel heerlijk ruim en ontzettend mooi ingericht, maar nog veel belangrijker...gevuld met de mooiste creaties!!
Er straalt zoveel liefde uit deze ruimte en ook hier zie je zoveel romantiek en nostalgie dat ik het gewoon heel knap vind dat je dat zo goed kunt uitstralen. En dan die prachtige kast van je man...dat is dus ook al een heel creatief persoon, anders kun je niet zoiets moois maken! Helemaal leuk en ik geniet van elke foto.
Dikke knuffel van je vriendinnetje uit het westen, xxx

Anoniem zei

Lieve barones,

Wat is het weer leuk om fotootjes te zien van jouw mooie schatkamertje...,zo dromerig ,zo mooi sprookjes achtig,en ik weet uit ervaring dat ik er voor altijd wel stiekum in zou willen wonen met al jou beren en poppenkinderen,ik hoop dat wij elkaar weer snel zullen zien ,dikke kuss en veel liefs van mij ,caroline xxx

Miss Petula Pie zei

Hi Marijke,
your room is wonderful..... Fantastic place!!!
Bear hugs!!!

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een heerlijke plek om daar te werken ....leuk om mee te mogen kijken waar jij al die mooie poppen en beren maakt .... die kast is prachtiggggg geniet lekker van alles ...lieve groet rosita

Rozen van Papier zei

Hallo Marijke,

Dat ziet er gezellig uit! En heerlijke grote kast! Met prachtig kant! Een heerlijke plek om te werken lijkt me.Het kan niet anders dat dat nog meer inspireert lijkt me, tussen al je spulletjes die je gemaakt hebt.

Fijne avond en liefs van Janny.

Bij Kaatje Aan De Dijk zei

Hoi Marijke,

Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog, het volgen dat komt wel hoor.
JEETJE, ik kijk mijn ogen uit wat een prachtige beren, muizen, taartjes, theekopjes en ik weet niet wat allemaal meer.
Geweldig om je zo uit te leven en je liefde voor deze schatten met andere te delen.
Je boft maar met zo'n gave om dit alles te kunnen maken.
Ik zou wel een hele week een workshop bij je willen volgen en dan slapen in zoet rose bedje in de schatkamer.
Ik ga je blog zeker regelmatig lezen en genieten van je mooie foto's en de mooie poppen.

Lieve groet uit Friesland Carolien.

Kris zei

Oh Marijke,

Your studio is beautiful! It brought tears to my eyes as it is like a dream world. I wonder...if at night...your animals and dolls all come to life, dance and sing around your studio with no one listening. They would have to because of all of the love and attention that you have gone through to make them. Yes, I say they are celebrating, and happy to be there until they are adopted by someone who will love them as much as you!

I will give your parcel a few more days and if the custom number I gave you can't be found via your post office, I will re-ship your package and provide you with a tracking number that you can check with your post office on.

Thank you so much for this post. I feel like I was a child for awhile!

Hugs,

Kris

Carla zei

Oh meissie...wat een geweldig plekje heb je daar toch!!
Een weelde aan mooie schepseltjes.
Dat kan alleen maar genieten zijn!!

liefs Carla.

Le Style zei

Oh Marijke,
Wat een droomplek met een heerlijke droomwereld om je heen vol schatten!
Je bent een ware kunstenares, je werk is zo mooi en creaties vol liefde mooier kan niet.
Zo lief van David dat hij deze prachtige kast gecreëerd heeft. Prachtig met al die laatjes.
Dit is zo genieten!!
En dank je wel voor je altijd lieve, warme reacties bij mij.

Alle goeds en liefs,
Harriëtte

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat een prachtige schatkamer heb je,...en die kast!!! echt een droom en wat kun je er heerlijk veel in kwijt. Ik kan me voorstellen dat je hier heel fijn al die mooie creaties kunt maken!

Groetjes,
Esther

Bente zei

Oh my, they are fantastic. You are so good at this.

Hugs Bente

Esther zei

Ik kan niets anders bedenken als dat je een geweldige schatkamer hebt.......

"Création" zei

Hey liefie,

Ben weer met van alles en nog wat bezig en vooral met mijn toverdoos, hihi.
Jou blog staat al een tijdje voor maar nu reageer ik dan toch.....eindelijk zou ik bojna willen zeggen.

GEWELDIG zeg, dat David die goddelijke kast zelf heeft gemaakt, niet te geloven, en dan nog met 48 laadjes, jemig wat een priegel werkje zeg. David, joehoeeee....mijn complimenten hoor!!!
En wat zou ik graag eens in al die laadjes willen snuffelen, ga ik ook zeker een keertje doen, hihihi.

Het is echt een fantastische ruimte jou schatkamertje, en al helemaal zo heerlijk gevuld met al je schitterende creaties. Wat zullen de dames als ze een workshop bij je volgen hun ogen uitkijken dat kan gewoon niet anders.

Heerlijk naaihoekje heb je ook, zie je in gedachten al zitten met een heerlijk zonnetje op je rug, tja.....dit is een plekje waar je wel de hele dag wil vertoeven.

Mooi ook de gigantische tafel en stoeltjes met comfortabele kussentjes, oogt zo heerlijk warm en aangenaam.
En dan alle materialen die je hebt, zuccchhhtttttt.......zo mooi al die oude spulletjes. En ik denk dat we nu nog maar een fractie zien van wat je allemaal hebt.

Lieverd heb genoten van je post,

Slap lekker voor straks,

Liefsssssssssss

Josephine

~THEA~ zei

Wat heb jij een mooi ateljee Marijke!!

Ik geloof dat ik niks meer zou maken....alleen maar genieten van al die mooie spullen!

Complimenten aan je man, hij heeft een knap stukje werk geleverd!! Het is een geweldig mooie kast!

Lieve groetjes van Thea ♥

Magda zei

This is....soo wonderful, romantic, fairytale...wow...

I can look at this fotos throughout ! :)

kiss ! :*

debje zei

wauw!!!!

Злата Вдовина zei

Чудесная комната! Просто мечта!