donderdag 24 november 2011

De theepotdame van Marie-Antoinette en een Marie-Antoinette op haar kussen...







Dit is de theepotdame van Marie-Antoinette..
Ik heb deze theepotdame gemaakt van een heel oud
kopje..aan het kopje heb ik een lijfje gemaakt,en daarna
heb ik het lijfje bekleed met een mooi jurkje van kant.
Wat een prachtig oud kopje is dit toch..

 Marie-Antoinette blijft mij zo ontzettend inspireren,
vindt die tijd met alle hoge kapsels en de kostuums , het kant
de sieraden zo prachtig allemaal...



En nog een paar schattige Marie-Antoinette taartjes deze horen
toch echt bij de theepotdame..
Kijk haar eens...met haar prachtige jurk met strikken,
en die veren in haar prachtige pruikje....mooi!!


En mijn Marie-Antoinette op haar kussentje...
je kunt het kussentje op je bed liggen,
maar...je kunt haar ook als speldenkussen
gebruiken...
Het kopje is erg oud...ik heb er zelf een pruikje
voor gemaakt, en haar lijfje met armpjes er later
aangezet....het kopje is van een soort was...


Voor het rokje van deze kussen Marie-Antoinette heb
ik prachtig oud kant gebruikt...
Als ik het oude kant verwerk, moet ik niet te hard
trekken, en uiterst voorzichtig werken, ander
zou ik het zo kapot kunnen trekken..!



Het was zo heerlijk om weer even weg te dromen
tijdens het maken van deze theepotdame en het
Marie-Antoinette kussentje...

Neem de tijd om te dromen..
het is meereizen naar de sterren
Neem de tijd om te lachen..
Het is de muziek van de ziel..

Ja blogsissies...hier nog even over het filmen in mijn atelier...Volgende week woensdag wordt het voor het eerst uitgezonden op de WOS zender...om kwart over 7 in de avond..ik vind het wel erg spannend hoor...een beetje zenuwachtig ook wel!! Het lijkt me enig om het filmpje aan jullie te laten zien...maar als het filmpje niet leuk is, dan weet ik het niet  of ik het op mijn bloggie zet hoor hahaahaha...
Jullie horen het nog van mij....
Toedelssssssssssssssssssssss
jullie blogsis..
Marijke

56 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Ik droom met je mee, dat oude kant past prachtig bij deze mooie dame.
Ik vind je taartjes trouwens ook heel bijzonder in die poederige tintjes!
Liefs van Sylvia

Pink Princess zei

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM weer zo mooi ♥♥ Zou heeeeel mooi op mijn bed staan hihihi. Ja ben ook dol op die periode, al dat kant en die strikken enzo, prachtig om te zien. Of het zo makkelijk leven was in die tijd betwijfel ik (ik denk aan superstrakke corsetten en die super wijde jurken die door de hedendaagse deuren moeten hahaha) maar om te zien..schitterend!! Vond de film ook zo mooi, al dat roze en die zoetigheden ♥♥

Heel veel liefs van mij ♥♥

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hoi lieverd tjeemie wat mooi droom helemaal met je mee vind het zo fantastisch hoe jij elke keer weer zulke mooi poppen en beren neer zet ,wat een vakwerk zeg .... hoopte dat je filmpje er op zou staan hahahah maar geniet hier net zo van hoor te mooi voor woorden ..... een fijn weekend lieve groet rosita xxx

Collie-Collie.com zei

Oooh wat een prachtige theepotdame... Ja, met dat oude kant is het voorzichtig werken. Maar het zijn inderdaad prachtige droomjurken van welleer geworden. Je kan je er zo lekker in inleven in de foto's met de sfeer van vroeger... Ja... daar haal je héél veel inspiratie uit.

Wat een prachtige materialen zie ik in de kleding... en zoveel details.... ik heb ogen te kort!!

Een hele fijne avond, liefs Collie

Kom Achterom zei

Wat mooi! ik ben niet ze van de Frans! hihih maar deze Antoinette is prachtig zeg!
Zo wil ik mijn theepot ook wel op tafel. Ojee ik drink geen thee mag het ook een koffiepot dame zijn?
Fijne dag ik heb weer van je prachtige werkstukken genoten
Yolanda

cristall zei

Me encanta esta hermosa tetera,ademas yo soy una amante del té.El acompañamiento de los pasteles son ideales.Que pena que no podamos compartir una tarde tomandonos un té juntas,asi que lo tomaremos virtual.Besos desde España!!!

Elly zei

Wat heb je je weer heerlijk uitgeleefd Marijke! Prachtig mooie creaties heb je er weer van gemaakt!
Ben heel benieuwd naar je intervieuw... ( wel plaatsen op je bloggie hoor!!)

liefs, El

Peeters Liliane zei

Goh Marijke waar haal jij toch al die inspiratie vandaan!!! Ik vind deze theepotdames het einde, ook die poederkleuren vind ik prachtig. Ik ben enkele jaren geleden in het paleis van Versailles geweest en ik zie jouw dames daar heel goed flaneren!!! Heerlijk toch om met dit donkere weer mooie dingen te creëren!
Goed of slecht we willen de opnames zien hoor :-))
Had even een pauze genomen van mijn boetseerwerk ben momenteel letterlijk met haar voeten aan het spelen, dus gedaan met bloggen en terug naar het harde werk ;-)))
Lieve groetjes,
Liliane
ps. Wanneer mogen we jouw boek verwachten in de verkoop, en neen ik ben niet ongeduldig misschien een klein beetje :-)))

BOXERGEK zei

Wat een prachtige theepotdame heb je gemaakt.
Deze stijl vind ik ook zo mooi, krullen, kant, camee's prachtig!

Liefs,
Esterina

maddyrose zei

Marijke this is another beautiful post. She makes such a lovely tea pot cover. Her dress is so pretty and the photography of everything is perfect. Very romantic. Hugs, Maddyrose

Rozen van Papier zei

Ha Marijke,

Wat heb je weer een prachtige dingen gemaakt!!Leuk dat de Nederlanders ook zo wég zijn van deze franse koniging en zoveel inspiratie geeft.Mooi dat oude kopje met het franse kapseltje. Wat een werk heb je er van gemaakt, en kan niet anders met ene prachtig resultaat!

Groetjes Janny

Pamela (Brocante en Rozen) zei

Lieve Marijke,
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, JE BENT EEN GROOT ARTIEST!
Alles wat jij maakt is zo mooi en puur! Ik heb heel veel bewondering voor jou en je werk!

Liefs Pam

MyA PAZ -Deco Bebé- zei

Hola, maravilosas imagenes!!!un placer visitarte!Cariños

ESPERANZA zei

Un encanto ver tus trabajos....que imagenes mas bellas!!!!!

Kris zei

Marijke,

Sigh...another beautiful doll and Marie Antoinette too! I am also a fan of hers...the beautiful dresses, wigs, shoes, fans. Of course, I love anything from France. They produced a movie here in the US on Marie Antoinette. It was so beautifully staged, even the music was beautiful.

I am always amazed when I see your work and I wonder how you do it! You are an inspiration to all of us!

Kris

Carla zei

Die theepot boft maar met zo'n mooie dame die haar warm houd !!
Echt prachtig dat kopje...dat maakt het ook zo speciaal.

En hoezo zou dat filmpje niet leuk zijn???TUURLIJK is het leuk.Jij speelt de hoofdrol,je
prachtige kindertjes, die je met zoveel liefde gemaakt hebt...dus het word gewoon leuk en niet anders !!

liefs Carla.

Mayflower zei

Wat een prachtige post Marijke, ik word helemaal meegevoerd naar die vroegere tijden.
Wat mooi dat oude kopje van Marie Antoinette en wat heb je er prachtige jurken voor gemaakt.
Mooi in die poederpastelkleuren.
Ook de grote taart vind ik prachtig.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Silvanata zei

Ваши работы достойны восхищения!

Anoniem zei

Lieve barones,

eindelijk is het gelukt om een berichtje te plaatsen ,wat is ze prachtig werkelijk beeldschoon:-),en de mooie berenkinderen dan t zijn echt schatjes om te zien!!!
Ohh marijke wat spannend dat je op tv komt ,ik wil het ook zien :-),nou jou briefje is onderweg naar jou hoor veel liefs en een dikke kus van mij ,caroline xxx

Chrissie zei

Ha lieve knutsel de frutsel vriendin,
Je hebt het weer helemaal voor elkaar gekregen en de kopjes die je op de beurs kocht omgetoverd tot schitterende creaties.
Heerlijk hoe jij je lapjes en frutsels weet te verwerken tot ware kunststukken.
Dat moet een heerlijk gevoel zijn als ze dan ook nog eens zo worden zoals jij je had gewenst.
Marijke, ik vraag me alleen wel af waar je toch die tijd vandaan haalt.,
Slaap jij eigenlijk wel eens????
LOL................ je bent altijd zo vlug met je je kunstwerken dat ik jaloers van wordt.
Adembenemende mooi post vandaag,
Dag lieve vriendin, een spetterende avond en kom kom, je filmpje zal super zijn, dus niet lopen te malen hoor.
XXXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

Le Style zei

Heerlijk wegdromen naar die tijd.....
Wat geniet ik van je post.
Ik vind de kleding en de materialen uit die tijd ook zo mooi. Qua kleding had ik graag in die tijd geleefd;-)En qua architectuur! Wonen in een Frans kasteel;-)Schitterend lijkt me dat elke dag zo'n jurk te mogen dragen. Voor de rest hou ik wel van onze huidige moderne tijd en mogelijkheden hoor.
Zo spannend dat ze een filmpje komen maken.
Het wordt vast en zeker geweldig, dat kan toch niet anders!?
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen en het resultaat straks.
Fijne avond!!

Liefs van mij

Anoniem zei

Dag Marijke,

Wat ben jij toch een bezige bij zeg..! Alweer zoveel prachtigs gemaakt in zo'n korte tijd...!
De theepotdamens zijn erg mooi.., ik vindt het pruikje wat je zelf gemaakt hebt ook heel leuk geworden..!

Ik kijk uit naar je tv fragment!

Lieve groet,
Jacqueline

lien zei

Wat een mooie theepotdames, hoe verzin je het? Jouw poppen zetten zo'n mooie sfeer neer, echt knap! Ben benieuwd naar het filmpje!! Een fijn weekend alvast, lieve groet, Carolien

sirkkis zei

Voi niin kauniita teekannu ja tyyny nukkeja. Olen aivan lumoutunut niihin . Voi sinua onnellista kun tuommoisiakin on olemassa.

Kays Kids zei

Now Marijke You MUST post the film clip on your blog, so all of us that live down under can see!!!!
Your teapot ladies and pillow lady, are fantastic as usual. Everything you touch has your miraculous look.
Hugs
Kay

Marjanne zei

die arme Marie Antoinette is wel haar hofd kwijt geraakt, en ze is nu geliefder dan ooit... maar jouw Maries Antoinettes zijn fantastisch, dat theekopje op haar hoofd, prachtig pachtig

Riet zei

Oh lieve Marijke wat een beeldschone dame, mooier dan de echte denk ik. Ze is ook zo prachtig gekleed. Alle complimenten.
Lieve groet van Riet

gerrie zei

Wat een prachtige theepotdame!!
Heel mooi gemaakt!
groetjes gerrie.

Maia zei

He he ik ben eindelijk bij de theepotdame op visite, schenk maar een kopje thee in..wat een prachtige pop heb je gemaakt!
Ik kijk mijn ogen uit...zo mooi dat kant...leuk ook die foto's met dat theekopje op het hoofd...wat maak jij toch schitterende blogposten altijd zo gezellig om naar te kijken en lezen!
Alvast een heel fijn weekend,
Lieve groetjes Maia

Anita zei

Hihi GEWELDIG wat een prachtige dame van stand is Marie Antoinette. Oh en dat oude kant: écht beeldschoon lieve Marijke. Die taartjes zijn toch wel om op te eten ?! Manlief staat achter mij (komt op het geluid van je muziekje af) Ik moest even zeggen dat zelfs hij het GEWELDIG vindt !!!!! Wahaha is dat een compliment of niet :-) Dat filmpje komt helemaal goed kannie wachten hoor ....
TRUSTEN Groetjezz lfs mij xxx

TheCrankyCrow zei

You represent Marie more beautifully than I have ever seen. What a truly magical gift you have my friend. Smiles & Hugs ~ Robin

"Création" zei

Dag lief zonnestraaltje,

Zit ik druk te zijn met mijn post te plaatsen en kijk helemaal over die van jou heen, ohhhh. Ben nu voor ik dit begon te schrijven al drie kwartier al je foto's aan het bekijken en scrol van boven naar onder en visa versa.

Meisje toch wat heb je weer een JUWEELTJES gemaakt, je komt werkelijk ogen tekort.
Marie-Antoinette, een prachtige periode, schitterende kleding, een periode waarin ik graag geleefd zou willen hebben.

PPRACHTIG die oude kopjes die je eens op de kop hebt getikt, en wat je er van gemaakt hebt is werkelijk ADEMBENEMEND mooi. De pruikjes en de kleding met al die mooie oude materialen. En de wijze waarop je het presenteerd ook is van GROTE klasse. Je doet alles met zoveel liefde en overgave en dat is ZOOOOOOOOO voelbaar in het eindresultaat, echt GEWELDIG!!!

Denk dat ik nog even heerlijk verder ga scrollen en ondertussen eet ik zo'n heerlijk ogend gebakje op, wat zijn die ook weer prachtig geworden Marijke.

Lieverd, wens je een heerlijk weekend toe,

Liefs Josephine

lorkam zei

Elegant and aristocratic!!! Stunningly beautiful work!!!
Hugs
Larisa

at-the-attic zei

wonderful...i love your blog my dear!

rosarod zei

Hallo Marijke, nooit ophoudt me verbazen met je creaties van je dromen! Uw mariasantonietas, zijn uniek en bijzonder! in de theepot look, prachtig! groeten. Rose M

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat een prachtige Marie Antoinette, wat toch knap dat je dit zo kunt maken. Het lijkt wel een droom. Ik geniet van de foto's!

Groetjes,
Esther

marijke zei

oh geweldig zeg en wat leuk hoe jij je inspiraties vindt en hoe je het op je blog weet weer te geven schitterend
hoop dat het filmpje heel leuk word zou het wel willen zien maar wij hebben geen wos op tv he dus gewoon er op zetten zodat wij ook mee kunnen genieten
groetjes Marijke

Anoniem zei

Stefan zei
Ha marijke. Leuk zo al die fotos op je blog! ik kan je vertellen dat het filmpje erg leuk wordt. Groetjes. Stefan de cameraman van wos

24 november 2011 14:37

Wateringen zei

Goedemorgen op de mooie dag!

Ja dat is heerlijk wakker worden met dit ontzetende leuke berichtje hier boven...
Stefan leuk dat je even op visite bent op mijn blog...en voor je leuke krabbeltje!

Ook super dat je al kan vertellen dat het filmpje erg leuk wordt hihihi...ik vertouw dan ook helemaal op jouw kunnen en vooral vakkennis!

Het was voor mij een mooie dag en het was geweldig met jullie te mogen werken!

Toedelssssssssssssssssssssssssss,
MarijkeXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Raminhos de Pano zei

LINDOS DEMAIS,AMEI.

vrouw Hommel zei

Het leuke is dat ik door het kijken van je foto's op dit blog toch "anders" ga kijken naar de tijd van pruiken en prachtige jurken. Het is weer zo prachtig wat je hebt gemaakt en zo leuk dat je daar "oude" kopjes voor hebt gebruikt.Weer helemaal tot in de details afgewerkt, Kortom het was weer een feestje om even "langs" te komen.
fijn weekend, en lieve groet

Sylvia zei

Zo mooi, Marijke, wat een fijn idee om dit te maken ... de kopjes van de dames zijn zo karaktervol en dan al dat kant, prachtig !
Ben benieuwd naar je fimpje :-)
Wens je een fijn weekend,
Sylvia

"Création" zei

OOOOOhhhhhhhh lieve meis, wat heerlijk dat berichtje van Stefan, daar kan je nu zeker van zijn dat het een erg leuk filmpje gaat worden.

Tralalaalalala, dat slaapt een stukje rustiger hé? Ben ZOOOOOOO benieuwd naar dat filmpje.

Geniet van een verrukkelijk weekend,

Liefs Josephine

Christiene zei

Ha Marijke, wat mooi dat die tijd van toen door jou word terug gehaald.Zo mooi zo klein echt genieten.En het filmpje daar kijk naar uit.Fijn weekend.
Groetjes Christiene.

Esther zei

Heerlijk hoe je alles op de foto vastlegt en zo mooi laat zien, prachtige kleuren, echt alles wauw,
Een fijn weekend, groetjes esther

't Glimmenhofje zei

Hoi heerlijk creatief mens,
wat een prachtige post is dit toch weer!! En je inspiratie haal je vast uit die enorm mooie foto's die je erbij geplaatst hebt en wat maak je er uiteindelijk weer iets wonderschoons van!!
Ik was net van plan mijn eigen blog weer eens van een post te voorzien, maar zag dat jij ook weer een post had gemaakt...dus eerst even bij jouw meegenieten... En dat was weer met recht GENIETEN!!
Dag lief mooi mens, blijf vooral je creatieve zelf!! En bedankt voor je heerlijke post... hoe ga ik daar eigenlijk ook maar een beetje aan tippen...slik... Hihihiiii... xxx

lindevrouw zei

Wat een prachtige foto's! En zo'n tea cosy uit die tijd is super feestelijk! Wat een beauty! Dit is echt genieten!

iene zei

wat een kunstwerkje weer.
het ziet er uit of het al eeuwen oud is.
wat maak je toch prachtige dingen!
groetjes
Evelyn

Sezoentje-Sonja zei

Hier raak ik gewoonweg niet op uitgekeken hoor Marijke, wat een prachtige creaties en wat een mooie materialen heb je weer gebruikt. Je foto's die je erbij plaatst zijn geweldig, ze zijn inderdaad uit een heel inspirerende periode maar dan moet je er ook nog iets moois van kunnen maken en dat doe je toch maar weer, prachtig!
Wat zonde dat ik nu in België woon, ik hoop dan maar dat het fimpje heel mooi gaat worden zodat we het te zien krijgen ;))
Mag je zelf trouwens niet eerst kijken?
Wat spannend hè,
lieve groetjes, Sonja

Anoniem zei

Moedertje,

Het is werkelijk waar weer fantastisch geworden!! Echt prachtig mam! Ik verheug me op donderdag want dan gaan we samen gezellig het wiegje bekleden:-)
I Love you

Kusssssssss Lisa

Antonia zei

Alweer zo'n sprookjesachtig mooie creatie Marijke! Het filmpje is vast prachtig, ben nu wel heel erg benieuwd! Hele fijne week gewenst, lieve groetjes Anja

Anneke zei

ik ben sprakeloos met wat ik hier allemaal weer zie.
wat kan ik nog zeggen, behalve dat dit prachtig, unique, origineel en exclusief werk is.
heb alles vergroot om het goed te kunnen zien en wat een mooi foto,s.
liefs!

cosifan zei

So lovely especially the cake. The flirty women makes me laugh!

Milly Me® Teddy Bears zei

Aaaaaaaaaa ik kom taartjes eten en een heerlijk kopje thee bij jou drinken!! Je hebt echt weer prachtig werk geleverd Marijke. Het zijn weer schitternde juweeltjes. Jij hebt echt GOUDEN HANDEN!!! Wat mag je trots zijn op jouw creaties. Enne......ik ben wel heeeeeeeeelllllllll nieuwsgierig naar jouw filmpje hoor...hihi. Dikke kus, Thea xxxx

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Oh, wat heb je dat mooi gemaakt, het is een plaatje!

In één woord schitterend!

Lieve groet,

Loes

Bertha zei

Hola!!!

Que colección tan bonita de Maria Antonietas en porcelana una gozada para la vista.

Saludos y feliz día