donderdag 10 november 2011

Mijn Red Sally in Srapbookers Magazine

 Dit is mijn Red Sally...
Gisteren kreeg  ik een grote envelope in de bus,
deze kreeg ik van de hoofdredactrice van de
Hobby Handig..dit is Marion Boeckhout
.er zat een een magazine in...
Creatief met foto's het Scrapbookers Magazine
en er zat een kaartje bij....er stond op het kaartje
Marijke je staat er in..kijk even op pagina 41...
 
Een mooie lay-out van mijn Red Sally...
Er stonden lay-outs in van mijn beren.
Dit was een complete en zeer leuke verrassing!!
Daar ik niet wist dat zij de foto's van mijn
beren zonder mijn medeweten heeft gebruikt..
Vorig jaar had zij op de beurs in Ahoy een prachtige
beer gekocht..en zij had ook een aantal foto's
van mijn schepseltjes gemaakt...
Deze heeft zij gebruikt voor een serie
lay-outs voor het magazine Scrapbookers magazine
Het onderwerp was Nostalgisch scrappen..
En kijk dit zijn enkele voorbeelden van de serie die
Corien van mijn beren heeft gemaakt..
Kijk ook eens op de blog van Corien..


Mijn Red Sally heeft als ze gaat logeren
ook nog een aantal andere schoentjes bij zich,
en ook leuke zwart/wit laarsen...deze draagt
zij als gaat wandelen met haar nichtje Elanoor.

Dit zijn oude Victoriaanse knoopschoentjes...
deze zijn zo mooi...
En dit zijn de veterlaarsjes van Red Sally...
ze zijn zelf gemaakt van soepel leer..

En deze heb ik al een tijdje geleden gemaakt ...
met mooie oude materialen..

Het is heerlijk ontspannend om deze
snoezige schoentjes te maken...
Soms kan ik zomaar een hele dag met
een paar schoentjes bezig zijn...
En deze zijn gemaakt van echte zwarte zijde,
met van die snoezige rozetjes..
Dit is Lily Elsie..een beroemd fotomodel en
actrice uit de vorige eeuw...
Zij is een voorbeeld voor mijn Red Sally
geweest...



Deze mooie dame is een grote inspiratiebron
voor mij...de kleding het haar..de hoed...
Alles is zo prachtig!

Lieve meisjes
Toedelsssssssssssssssss
Marijke
Neem voor alles de tijd...daar is die voor..

46 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat Super is je post weer ...van harte dat je in het boekje staat, wel verdiend zou ik zeggen... je beren zijn zo uniek prachtig om naar te kijken en van te genieten ...wens je vast een heerlijk weekend lieve groet rosita

Collie-Collie.com zei

Alles is zo prachtig.... inderdaad wat zie ik veel moois. De schoentjes dat zijn kunstwerkjes op zich. Ik kan me voorstellen dat je van die foto's geïnspireerd raakt... dan gaan de materialen en het sfeertje leven... en ploef... een nieuw idee...

Red Sally is prachtig met haar prachtige jas en hoed.

Leuk dat je in dat boekje staat, leuke verrassing.

Groetjes, Collie

Zaanse Zolder zei

Wat geweldig !! Het is weer genieten.
ooooooooooooooooooooooh die schoentjes, wat een kunstwerkjes, ik vind het z''o knap dat je dat zelf maakt, zuuuuuuuuuuuuuuuucht ik zwijmel even weg hoor.....
liefs van Sylvia

maddyrose zei

Oh Marijke, I'm so happy for you. Your beautiful Red Sally deserves to be featured in a magazine. Your post is lovely as always. I love the adorable little shoes. You are a wonderfully talented artist.

het tuinengeltje zei

Superleuk lieve Marijke!

Het is er van de week niet van gekomen om iets op mijn blog te plaatsen want ik was een beetje total-loss, hahaha, en ik wil natuurlijk wel de tijd nemen om een mooie post te maken.
Ik mail je zodra het er op staat.

Groetjes, Sylvia

Ольга zei

Very interesting and beautiful! Super shoes!

tachterhuisje zei

Nou Marijke ! Ik denk dat je in een vorig leven waarschijnlijk in de victoriaanse tijd hebt geleefd ;-) je maakt dat precies met zoveel naturel... het zit in je vingers ... die schoentjes zijn prachtig één voor één.
Ook mooi gemaakt van Corien die kaartjes, en het past volledig in jouw stijl, dan verdien je toch een plaatsje in de hobby handig ;-)

Ik ga zondag bij Janny op les voor de mooie rozen van haar te leren maken, ik ben heel nieuwsgierig hoor.

Lieve groetjes
Carine

ByVonneThuis zei

Ik kan me voorstellen dat Corien aan Red Sally moest denken bij het thema nostalgisch scrappen. . .het is prachtig geworden.

Wat heb je een mooie collectie schoenen, jammer dat je ze zelf niet aan kunt, hé.

Liefs Yvonne

Pink Princess zei

OH wat geweldig, lieve Marijke. JOH!! Je hebt het verdiend ook hoor, want wat is zo MOOI $ En die schoentjes...ik als rasechte schoenengek (hihi) vind ze schitterend. Ja eigenlijk ben ik ook wel in de verkeerde tijd geboren hoor, vind die mode van toen zo mooi, zo romantisch....dat kant en band en die hoeden mmmmmmm. Toen leven maar met de luxe van nu hihihihihi :D

Liefs en knuf van Marian

Pink Princess zei

UHM dat dollarteken moest een HARTJE zijn....♥ dit dus haha

sirkkis zei

Ihana Red Sally ja suloisia kenkiä. Kauniita kuvia ja suloinen tunnelma. Sinun sivut ovat ihanat ja rakastan katsella niitä, jos oppisin jotain sinulta.♥

cristall zei

Que bonito detalle,tambien me gustan mucho los zapatitos y las imágenes que as puesto de la dama,me gustan las damas de época.Bss apretaos!!!

Riet zei

LIeve Marijke.
Wat een beeldschone dame is red Sally en ik ben helemaal weg van al haar schoenen. Prachtig.Wat leuk dat je in het scrapbookers magazine staat met je poppen en beren. Gewelldig.
Lieve groeten van Riet

AliceKiss zei

OMG))))
Sally is beautuful))))She is a lady))))shoes cute and romantic))))

Janny zei

Gefeliciteerd met je artikel in Hobby Handig! En Sally is ook een schatje! Geweldig die schoentjes met kant! Zou ze zo aantrekken!

Mooi nog de foto's van je dochter, echt in blijde verwachting!

Liefs Janny

Anita zei

Wahah lieverd ik denk ook dat je in een ander tijdperk bent geboren hihi Dat die laatste mooie dame een inspiratiebron voor je is geloof ik graag. Toch valt me iets op: met enige regelmaat zie ik in je creaties de blik / uitdrukking van Marijke van Ooijen weerspiegelen. Niet lachen hoor écht waar !!!! Kijk eens naar de 5e foto :-) Ik zie treffende gelijkenissen hihi Dat is een COMPLIMENT hoor !!!! Enne die victoriaanse knoopschoentjes: gewéldig.

Wat ontzettend leuk dat je vermeld staat in het Scrapbookers Magazine !!! Dik verdiend en gewoon je weg blijven vervolgen :-)
Nouh toedeloe en liefs van mij X

Chrissie zei

Wat een leuke verrassing voor je Marijke.
Dat is echt super tof.
Red Sally is dan ook een dot, en geen wonder dat zij het middelpunt van het scrapbook werd.
Ik sta hier helemaal verliefd te zijn op de schoentjes.
Wat lijkt me dat leuk om te maken.
Echt weer een hele leuke post vandaag, dat fleurt je dag.
Dag lieve Marijke, tot de volgende post en alvast een spetterend weekend .
Liefs Chrissie

Ineke van den Akker zei

Ha Marijke,
Wat leuk dat je werk is gepubliceerd. Ik ben helemaal dol op Miss Lily Elsie. Ik heb heel vel foto's opgeslagen, maar sommige van jouw foto's ken ik nog niet. Ik heb ooit een kaart van iemand gekregen met haar afbeelding erop. Zij was hier gekleed als een zigeunerin. In heb de foto nog niet kunnen vinden. Ik vind haar een echte schoonheid, maar ja, schoonheid van binnen is ook leuk.
veel liefs,
Ineke

Kays Kids zei

Oh Sally did you try on all those shoes.Lucky you!
I have a real weakness for shoes and it inspires me to make shoes for some of my girls.
Your blog is an inspiration to us all.
Love and Hugs
Kay

"Création" zei

Hey Lieffie,

Weer prachtige wijze woorden aan het einde van deze post,
"Neem voor alles de tijd...daar is die voor..."

En dat ben ik al een hele tijd aan het doen maar........Grrrrrrr mijn laptop zit me zo ongelooflijk dwars vanavond dat dit zo ongeveer de zesde poging is, en nu gaat het lukken hoor,hihi.

Wat is "Red Sally" een PRACHTIGE dame, zo MOOI gekleed en haar schattige tasje en bontje, wereklijk een lust voor het oog.

Dat was zeker een verrassing zeg toen je de inhoud van de envelop bekeek, wat leuk dat je in het "Scrapbookers Magazine" staat afgebeeld met de fraaie scrap creatie van Corien. En voor het thema is jou schoonheid Red Sally en SUPER keus, mooier kan het niet.

Weet je lief meiske, ik zit hier echt te genieten van al die schitterende schoentjes die je hebt gemaakt, wat een schatjes allemaal. Het lijkt me inderdaad heel leuk om daar mee bezig te zijn. Aldoende kom je dan steeds weer op nieuwe ideetjes lijkt me, het is gewoon onuitputtelijk.....

Door jou foto's van die prachtige nostalgische dame, "Miss Lily Elsie" weet ik nu wie het is. Heb zelf ook een paar foto's van haar op mijn computer staan maar wist niet haar naam en dat ze fotomodel en actrice was, wat is ze prachtig hé. Kan me goed voorstellen dat zij een inspiratiebron voor je is. Wat lijkt het me heerlijk om in die tijd te leven, altijd beeldschone kleding en hoeden zo heerlijk romantisch.

Heeee.....heb weer heerlijk genoten van je mooie post.

Geniet nog van een heerlijke avond,

Liefs Josephine

My Blessed Serendipity Life zei

Amazing and gorgeous detail. I love her!

Danielle

gerrie zei

Wat leuk dat je in hobbyhandig staat!
Je maakt ook zulke prachtige dingen!!
groetjes gerrie.

angel zei

sooo beautiful ladies and shoes....

Kris zei

Marijke,

What a wonderful scrapbook page dedicated to Red Sally. It is a lovely layout and so nice that your Red Sally is in the picture. How exciting for you!

The shoes are just precious! They are absolutely beautiful. Such beautiful items for your dolls and animals. I wish I had some of their finery! HA

The picture of your inspiration is really beautiful. It doesn't surprise me that you can make such lovely dolls and animals from a photo.

I so enjoy visiting your blog...it makes me happy!

Kris

Sezoentje-Sonja zei

Wauw, wat heeft Corien jouw Red Sally een eervol plekje gegeven, ik vind dat heel erg mooi gedaan, ga dadelijk eens een kijkje bij haar nemen.
Maar eerst hier nog eens mijn oogjes uitkijken hoor.........die schoentjes, wat zijn ze prachtig! Het ene paar al mooier dan het andere!
En je foto's, het moet een heerlijke tijd geweest zijn, tenminste voor de rijke mensen die toen leefden.Gelukkig voor ons zijn er nog de foto's;)
Lieve groetjes, Sonja

Fia zei

Ohhh wat vind ik dit gewelddig leuk voor je en weet je......je heb het zo verdiend meid!!
De Layouts zijn ook prachtig gemaakt en jouw Red Sally is weer betoverend met de schitterende kleertjes en de beeldige schoentjes....wat maak jij veel zelf ik weet niet wat ik zie.
Het was weer genieten om dit moois te mogen zien....een heel mooi weekend..

Liefs Fia

lien zei

Wat leuk dat je in het Scrapbookmagazine stond, extra speciaal omdat het een verrassing was! De schoentjes zijn echt enig, maak je die echt allemaal zelf? Ze passen ook helemaal in de stijl van de oude foto's. Mooi hoor!
En fijn weekend gewenst!

Le Style zei

Super!!
Wat een super verrassing, maar ik vind het niet zo gek hoor dat ze gelijk aan jou dacht;-) Kan toch niet anders??;-)
Jouw creaties zijn zo mooi, om bij weg te dromen.
En dat je dan ook nog van die Schattige schoentjes zelf maakt.....
Zo subliem.
Ik ben totaal niet handig;-) kan daarom super genieten van al jouw creaties!
Een heerlijk geniet weekend gewenst.....

Liefs van mij

Franka zei

Wonderful just wonderful!

I saw your lovely pics first at KRIS!

♥ Franka

Milly Me® Teddy Bears zei

Wat een super leuke verrassing zeg! Corien heeft absoluut haar best gedaan. En je schoentjes zijn echte pareltjes. Helemaal geweldig weer.
Heel fijn weekend...ik hoop weer bij te komen van een weekje pokkelen & blaffen :-)...ha ha...
Koesssss, Thea xxxx

Carla zei

Wat een leuke verassing dat je in het blad stond!!
Je schoentjes collectie vind ik werkelijk weer super!!!!
Maar ach...heb het al zo vaak gezegd...alles wat uit jouw handen komt is prachtig!!

fijn weekend...lieve groetjes Carla.

*Maristella* zei

Buonasera Marijke...ma che meraviglia queste piccole scarpine, tu sei deliziosamente bravissima!! :):)
Un caro saluto, *Maristella*.

Peeters Liliane zei

Lieve Marijke,
Dat moet toch wel een leuke verrassing zijn om in een hobbyblad te staan met jouw mooie creaties. Je beer Red Sally is zo schattig en kunstig gemaakt ik wou dat ze in mijn kamer stond!!!
Bedankt voor jouw lief berichtje op mijn blog. En ja ik ben iemand die niet echt stil kan zitten, die wezentjes zijn zo leuk om te maken dat ik moet blijven creëren ;-))
Lieve groetjes,
Liliane

teddy bears Marin to Venice zei

Thanks for your dessert message to my post!

Your Red Sally is Art!!! Fantastic as many of your works!!
Congratulations for beautiful publication.

Rosarita

Corien XXX zei

Hoi Marijke, het was erg leuk om met die foto's te werken, en pasten precies bij het papier.
De Lo's zijn dan ook weer helemaal super geworden, vind ikzelf.
En ook ik zat weer te kwijlen bij die prachtige kanten schoentjes, dat moet ik toch ook eens gaan leren hoor, en workshoppie zou te gek zijn

Lieve Groetjes, Corien vd Oever

Zauberin Gaby zei

Ich bin fasziniert von diesen schönen Schuhen !! einfach super.
LG Gaby

Anoniem zei

Dag Marijke,

Wat zijn je schoentjes leuk geworden, je bedenkt het toch allemaal weer hé, prachtig! De vraag hoe doe je dat toch iedere keer weer .., hihi!! Om weer zulke leuke dingetjes te bedenken.. Ik vind ze weer prachtig!!

Fijn weekend meis!

Lieve groet,
Jacqueline

Laurina Bartmann-Lucius zei

Proficiat, wat leuk zeg. Ben je volgend jaar weer op de poppenbeurs. Deze keer is het in Den-Bosch.Ik sta er komend jaar ook samen met het FairyFantasy Forum straatje, dus ik moet weer flink aan het werk heb er echt zin in.
Lieve Groetjes Rianne XXX

Anoniem zei

Hallo Marijke,



Dank je voor je bezoek aan mijn blog. Natuurlijk wordt ik dan erg nieuwsgierig en wil ik even zien wat je maakt. Prachtige poppen, beren en hebbedingetjes. Zodoende ben ik nu volger 885 J Weet je dat je link naar je website niet werkt? Ik zet je op mijn blog onder ‘Craft en Taarten’ en wie weet krijg je nog meer bezoekers die graag je prachtige makelijen willen zien.

Catharina Maria zei

Hallo Marijke , bedankt voor je mooie woorden in het commentaar op mijn blog .
Ik had al eerder jouw popjes gezien en ik heb een popje van jou op pinterest op mijn pinboord staan .
Je werk ziet er prachtig uit !
Nou tot ziens maar weer ergens in blogland .
Lieve groet ♥RINI♥

at-the-attic zei

awesome!!!

Patti zei

your blog is gorgeous and so is your work!! I wish I could read it but the photos speak volumes.
Take good care!

vrouw Hommel zei

Lieve Marijke,
Je bent echt een kunstenares, die schoentjes, wat een geduld, mooie afwerking,aldie detals. Terecht dat Red Sally zo mooi weergegeven is in een scrap.
En ook het haken van een babymutsje gaat jouw lukken en een picotrandje hoort ook echt bij jou. Show je hem wel als het gelukt is.
fijne week. lieve groet

travkaseleneet zei

You have a very nice blog! What beautiful and sensual things you do! Your style is amazing! I am rewarded with a blog, go to me for winning! Luck and good mood!

ESPERANZA zei

Hi Marijke!!! I love your work....is wooooonderfull!!!!!

Rita zei

Very pretty!