dinsdag 15 november 2011

Een boek vol liefde...





Dit boek heb ik een tijdje geleden gekregen van
een zeer lieve en bijzondere vrouw..
Zij heet Anita en het boek wat zij mij stuurde
gaat over liefde...
Het grootste en mooiste wat er is, alles draait om
 Liefde...
Ben je heel dankbaar voor dit prachtige boek...



Het liefdesboek was rood met een hart...
Dit is mijn kleur niet..dus heb ik het boek bekleed
voorop zit een borduursel...deze heb ik met mijn
borduurmachine geborduurd.
En het boekje met de geboduurde A is voor Anita..
Anita heeft een prachtig blog, waar ik heel graag
kom...kijk ook maar eens 

Ik heb nog meer boeken bekleed...dit is een'
heerlijk klusje...muziekje erbij en alleen
maar genieten van het moment...


Ik moet nog veel leren met mijn borduurmachine
Ik heb in een ovaal om de foto geborduurd, het
is toch een beetje gaan trekken..zo jammer.
Maar het geheel is toch wel mooi geworden
ik gooi zelden iets in de prullenbak, ik probeer
er toch altijd iets van te maken...



Het plaatje van deze poes, vindt
ik zo geweldig.....



En de laatste met een geborduurd medaillon ,
deze ging al beter als de eerste...
En het meiske met haar speeltje is zo lief!

Ja meisjes het is heerlijk als je van een andere blogsister zomaar een mooi kado over de post krijgt..dat maakt ieder mens toch gelukkig en blij...dat zijn zomaar genietmomentjes...en deze maken het leven juist zo mooi en de moeite waard....Lieve Anita bedankt.. ik wil jou Rudi en de kids alle liefs wensen...

71 opmerkingen:

@nne zei

deze mooie boekomslagen zijn helemaal naar mijn hart! lieve groet, @nne

Anoniem zei

Mooi hoor Mam

Ik vind het prachtig

kusj

maddyrose zei

Marijke the book covers are lovely. I'm not a girly girl but I love to see beautiful things and the images here are so pretty. Your embroidery machine must be fun to work with and even though you may not be completely satisified with some of the results these lovely book covers are amazing. Hugs

Zazoe zei

Laat ik nou net bij Anita weg komen, ben d'r even lekker op de koffie geweest. Mijn meest dierbare vriendin, liever lopen ze d'r niet rond! En wat heb jij het boek prachtig "verpakt". Echt helemaal super! Mooi dat er in Blogland zoveel positieve en lieve dingen gebeuren, daar wordt een mens blij van.

Ik wens je een heerlijke dag, lieve Marijke

"WELKOM BIJ OMA POPJE" zei

De omslagen zien er erg mooi uit, heel knap gedaan. Wat een heerlijk bezit zo'n borduurmachine.
Liefs Marjon

Peeters Liliane zei

Prachtig je bookcover. Borduren is heel leuk om te doen en zo fijn om naar te kijken ik sta er nog altijd vol bewondering naar te kijken als mijn machine aan het borduren is. Een tip om het trekken tegen te gaan is: hoe fijner je stof hoe zwaarder je versteviging moet zijn en goed strak inspannen.
Lieve groetjes,
Liliane

Zaanse Zolder zei

Wat heb je dat prachtig gemaakt !
en die borduursels om die heerlijke lieve plaatjes, ik ben er weg van.
Heb net even je filmpje over het maken van een nostalgisch puntmutsje bekeken, ik raak aangestoken door het virus denk ik.... direct naar boven gerend, stof heb ik, kant ook... alleen geen pompommetjes, gaat goedkomen. Ik zie een paar van die schattige mutsjes in de kerstboom hangen :-))

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat lief van Anita ..... en wat heb je er weer wat moois van gemaakt zeg ...prachtiggggg ... je hebt veel plezier van je machine en wij ook hahaha dan kunnen we al die mooie dingen van je bekijken ....geniet elke keer weer ....fijne week lieve groet rosita

Rosarie zei

Wow marijke,,wat prachtig! Echt waar..
En wat een mooi idee weer!
Ben er helemaal verliefd op!

liefs van Ria

Anoniem zei

hee lieve barones,
Als eerste bedankt voor jou lieve berichtje naar mij ,smack!!!
Wat een prachtige mooie boekjes zijn het geworden vooral die met het beeldige poeze kind ,ohhh zoooo mooi ,wat maak je toch een geweldige creaties ,veel liefs van mij ,dikke kus ,carolinexxx

Anita zei

(zucht)
Lieve Marijke hier ben ik helemaal stil van !!!
Zie ik opeens mijn naam voorbij komen ...
Whaha dat moet je niet hardop roepen van dat boek hihi
Oke oke die rode kaft is de kleur van de LIEFDE
Je zou niet Marijke van Ooijen heten als je hier geen creatieve oplossing voor zou bedenken ;-) Wat heb je er iets PRACHTIGS van gemaakt. Wát een plaatjes !!!!! Stuk voor stuk juweeltjes. Enne dat boek met de A ik word er helemaal verlegen van (bloos) DANK JE WEL
Dikke klapzoen op je creatieve neus X
(ook namens manlief)

Fia zei

Ohhhh prachtig......ik sta weer helemaal perplex wat uit jouw handen komt is altijd schitterend.
En wat zijn de monogrammen mooi met de prachtige plaatjes en kant en bandjes...
Het moet bij jou een feestje zijn om binen te komen...

Lieve groetjes..
Fia

Thuis bij Tjits zei

ohh Marijke wat heb je dat weer mooi gemaakt!! en wat ontzettend lief van Anita.. en ook weer heel lief van jou dat je de A voorop geborduurd hebt.. 2 lieve mensen!!
het zal inderdaad wel heel leuk zijn om zoiets moois te maken, heerlijk ontspannend.. in gedachten zie ik je al zitten met allemaal mooie stofjes en kantjes om je heen.. geniet ervan lieve Marijke!

liefs van Tjits

gerrie zei

OOh wat geweldig mooi zijn die boeken geworden!!!
De een nog mooier dan de ander!
Die met dat poesje en hondje vind ik ook supermooi.
Ik heb gelijk zin zelf zoiets te gaan maken.
groetjes gerrie.

Carla zei

Oh...geweldig weer!!!
Dat boek met dat poezeplaatje...kwijl....maar ja..hoe kan het ook anders dat ik kattefanaat die geweldig vind!!!!
Heerlijke werkjes....het begint bij mij ook al aardig te kriebelen...ik moet tijd hebben...misschien aan de Sint of de Kerstman vragen????

liefs Carla.

Pink Princess zei

Oh ♥ Oh ♥ Oh wat prachtig, lieve Marijke, wat heb je er weer iets schitterends van gemaakt. Een heel mooi idee ook om boeken helemaal *you* te maken...mmm ff in mn achterhoofd houden ;)

Liefs van Marian (ga snel verder de post bezorgen, had het ZO koud dus ff tussendoor naar huis, beetje opwarmen en nu de kou weer in bbbrrrr)

Riet zei

LIeve Marijke.
Oh wat vind ik dat een geweldig idee, je boek bekleden. En je hebt er zo iets prachtigs van gemaakt.Wat fijn zo'n borduurmachine en wat kan je er veel moois van maken. Heerlijk voor zo'n artistiek en creatief mens zoals jij.
Lief van Anita om je een boek over liefde te geven. Het is zo'n lieverd.
Lieve groet van Riet

Kom Achterom zei

Wat mooi zeg! en wat een leuk idee om een boek te bekleden.
Zo romantisch met het kant erom. Meid wat mooi!
en je medaillon is prachtig gelukt zeg! Wat een mooie machine maar deze is dan ook aan jou zeker besteed.
fijne avond
Yolanda

AliceKiss zei

Unreal beauty!!!!I admire))))Cat liked very much))))

lien zei

Wat mooi als je zo'n kaftjes kunt maken!! Zo worden de boeken helemaal speciaal, echt heel erg lieflijk! Past helemaal bij jou!! Groetjes Carolien

Ольга zei

Very gentle and beautiful!

Evelyne zei

Oh Marijke , wat prachtig en romantisch zijn je boekomslagen geworden!!!
Wat een creativiteit, echt geweldig met die nostalgische medaillons, vooral die met de poes, echt super.
lieve groetjes, Evelyne

Ineke van den Akker zei

Ha Marijke,
Wat heb je nu toch weer gedaan! Helemaal geweldig!!!!!!
veel liefs,
Ineke

Bente zei

Oh, this is fantastic beautiful.

Have a great week

Hugs Bente

Anoniem zei

hi lieve marijke

heel erg bedankt voor de beer

wat is hij mooi zeg

staat al op mijn tafeltje hoor

en dat kussentje wat schattig zeg

dank je wel voor alles

oja verkoop je ook je mooie boekjes van het blog



liefs ellie

Angela zei

Ik vind je boeken zo mooi geworden, de foto's en borduursels zijn prachtig en romantisch.
Groetjes,
Angela.

Marjanne zei

nou jij hbt veel plzier van je mooie machine, prachtige creaties zeg!!en mooi gefotografeerd!

cristall zei

Fantástico!!!!me encantan las fotos,esta echo con mucho cariño,y eso se transmite en las imagenes.Bss apretaos!!!

Chrissie zei

Wat heb je van simpele boeken toch ineens waardevolle bezittingen weten te maken.
Ze hebben klasse en stijl.
Wat voor een machine heb je Marijke?
Ik vind dat je er super mee uit de weg kunt.
Ik doe heel weinig met mijn borduurmachine, maar zie nu dat je toch heel veelzijdig kunt werken.
Je inspireert me enorm, maar ik mis gewoon de tijd om er eens voor te gaan zitten!!!
Wie weet dat ik het snel weer eens oppak.
Ik vind het weer een bijzondere post van jou vandaag.
Dikke knuffels Chrissie XXXXX
For Ever Friends!!!!

Mayflower zei

Wat een ontzettend lief dat je zomaar zo'n mooi boek van Anita heb gekregen. Wat is het toch een lief mens.
Je heb er een prachtige kaft voor gemaakt Marijke en wat een mooie monogrammen kan je maken met de borduurmachine.
Het boek voor Anita ziet er ook prachtig uit, wat zal ze er blij mee zijn.
Ik wens je een fijne avond.
Lieve groet, Mea

ByVonneThuis zei

Hoi Marijke, weer een goed idee gevonden om met je borduurmachine te maken, Prachtig, prachtig!!
Ik zou overal mijn monogram opmaken, haha.

Groetjes Yvonne

Le Style zei

O, zo lief van Anita!
De kaften van boeken zijn niet altijd even mooi. Wat heb jij daar een creatieve schitterende oplossing voor bedacht. Zo mooi!!!
En zo lief het boekje met de geboduurde A voor Anita..
Wat zijn jullie schatten, fijn dat je dit deelt.
Dit soort momenten maakt het leven mooi en bijzonder. Geniet van deze bijzondere momenten!
Een fijne avond.....

Lieve groet van mij

vrouw Hommel zei

Ik zie je ook helemaal zitten achter je borduurmachine,genieten van het maken. Je weet er weer plaatjes van te maken. Als ik op jouw blog kom krijg ik altijd gelijk een nostalgisch gevoel.
En deze week was ik weer oude hobbybladen aan het uitzoeken en kreeg ik weer een onverwachts kadootje. Twee keer een reportage van jou met uitleg van het maken van jouw heerlijke creaties. Ze komen uit bladen van 2005 en ze gaan bij mij in een heel speciaal mapje.
lieve groet, dan marijke

Kays Kids zei

Your covers, are just wonderful. One can make them very personable.All your posts fill my jeart with joy.
Hugs
Kay

Kays Kids zei

Ok I didn't read my post before pushing the button. I meant fill my heart with joy. OOOOps.

Lululiz zei

Wonderful photographs of such beautiful creations.

Anoniem zei

Dag lieve Marijke,

Ook deze boekcovers zijn weer beeldig om te zien.., het zijn echte blikvangers geworden!!

Veel liefs,
Jacqueline

Kris zei

My Dear Marijke,

What lovely book covers. They are so feminine and beautifully done and I love the blue one as blue is my favorite color. I am as always transfixed when I visit your blog. So many beautiful things you make and so much attention to the smallest detail. I love the lace!

Hugs From Across the Pond,

Kris

jeanetteann zei

A gorgeous post,I love lace and pearls and vintage photo's and they all look perfect on your books. xx

Corina zei

Wat een mooie boekomslagen heb je gemaakt, en de plaatjes zijn zo lief erop! Succes met je borduurmachine, aldoende leert men en ik vind het er super uit ziien!
Groetjes,Corina

FrauHummel zei

Ohhh, Marijke, i love this picture with de sweet cat.....so cute! It could be my little toffee- she is sitting in front of me on my table at the moment!!
This books are really wonderfull!
Kind regards and hugs, see you!
FrauHummel

duendes zei

Hello my friend,
,
is pretty much ...
you have great creativity.You know I love your work and your elegance

BOXERGEK zei

Hoi Marijke,

Wat ontzettend lief van Anita. En jij hebt het boek prachtig bekleed!
Er is weer zoveel moois te zien op jou blog!

Liefs,
Esterina

Milly Me® Teddy Bears zei

Dag lieve Marijke, Oh wat trakteer je ons toch weer op mooie foto's. Het boek is ontzettend mooi geworden, zo prachtig in detail. Jij kunt echt "TOVEREN"!!! Dat je borduurwerk is gaan trekken heeft alles met versteviging te maken. Probeer eens of je bijv. Totally Stable kunt kopen. Ik gebruikte dat altijd in combinatie met Neshen (een soort van plak-scheurvlies). Succes verzekerd! Bij een ingewikkeld patroon met veel steken, moet je zorgen voor een goede stabilisatie. Heb ik ook door ervaring moeten leren.... :-) Lieve groetjes, Thea

Anoniem zei

Those books are absolutely adorable.
Hugs
Eva Agnes

Anoniem zei

Hallo Marijke,





Ik ben Mia uit Avelgem in België en ik ben verzot op aluw beren en in het bijzonder op Otje.

Mijn vraag is of deze nog te koop is en zo ja voor hoeveel?



Uw beren en poppen zijn SUPER MOOI!!!!!Het is een plezier omer naar te kijken.



Uw blog is ook zeer leuk en bij deze feliciteer ik u met uwtoekomstige kleindochter.



Vele groetjes



Mia

tachterhuisje zei

Dat heb je weer prachtig opgelost (rood is ook niet mijn kleur), dit is een cover -à la Marijke- zou ik zeggen, en geef mij maar alles wat à la Marijke is gemaakt ;-) Ik hoop dat je mijn Belgische uitdrukkingen versta hahaha
Het is weer een prachtige post meisje echt waar!

Liefs
Carine

Thamar, zei

hoi hoi

Ja je hebt helemaal gelijk"LIEFDE"
Het is niet vaak meer te vinden. Mensen hebben tegenwoordig een erg kort lontje. Ik heb vorige week vrijdag ook iets meegemaakt ik heb er wakker van gelegen.Wat kunnen mensen hard zijn.
Vandaag weer een bericht gekregen een kennis die gaat scheiden. Wat doen we elkaar toch allemaal aan waarom kunnen we niet gezellig samen zijn.
Jammer hoor. Ik hoor in mijn salonnetje niet anders. Ik heb gelukkig wel liefde van mijn Henk ik kan echt niet zonder hem en suppppper veel liefde van William. En dat is heerlijk.

Wat sta je mooi in het scrapblad ik zag het meteen. Leuk hoor.

gr thaam

Marge zei

Oh, what a books!!!! Sooooo BEAUTIFUL!!!!♥

I have Christmas giwe away on my blog, if you are interested:)
Big hugs, Marge

"Création" zei

Hey liefie,

Ohhh ik schaam me een beetje, heb je post al een heleboel keren bekeken en nog steeds niets geschreven, maar hier ben ik dan eindelijk, hihihi.

Het is in één woord weer FANTASTISCH wat je allemaal gemaakt hebt met je mooie borduurmachine, het lijkt me echt verslavend om alles daarop uit te proberen en het resultaat is werkelijk SUPER mooi!!!

Wat een enorme mooi cadeau heb je van Anita gekregen, ohhh, het lijkt me een geweldig mooi liefdesboek. En het boek heb je met heel VEEL LIEFDE bekleed, zo fantastisch zoals jij alles zo fraai afwerkt en allemaal van die lieve kleine details aanbrengt, ik smelt gewoon bij het zien van al die schoonheden.
En wat is nu mooier dan een boek te lezen met zo'n romantische omslag, het lijkt me gewoon een groot genot!

Wat liefffff dat je voor Anita ook zo'n prachtig omslag hebt gemaakt met haar naamletter. Gefeliciteerd Anita met dit prachtige cadeau, daar zal je zeker ongelooflijk blij mee zijn.

Het zijn echt stuk voor stuk JUWEELTJES geworden Marijke, ook die met de afbeeldingen en de ovalen met zo'n mooi subtiel borduurrandje er omheen.

Een heel mooie post van je nieuwe schoonheden, heb er van genoten.....

Veel liefs XXX

Josephine

Anita zei

Hi :)
Thank you so much for lovely comment!!
I love your pictures!! And of course I want to follow your blog :)

Love, Anita

Mona zei

Hello.

Thanx for visiting my blog, an leaving a sweet comment. ♥ You have so beautiful pics in your blog. I will try to use google translater to understand your text too.

Please become a follower of my blog and visit me again if you want to. :)

Hug from Me

Anoniem zei

Adorable Kitty :) ....So purrrrrrfect! and beautifully made.Thank you Marijke x

Elna zei

Beautiful pictures.

Regards from Sweden
Elna

Sezoentje-Sonja zei

Wat lijkt me dat toch een aanwinst zeg, zo een borduurmachine, ze zou bij mij dag en nacht werk hebben zeg, ik zou wel weten wat gedaan! Maar jij ook hè! Wat is dit weer prachtig werk, het ene al mooier dan het andere,vooral de naturel tinten vind ik erg mooi overkomen.
Ik ga nog een beetje verder borduren, haaha, op de nostalgische manier, met naald en draad ;)))
Lieve groetjes, Sonja

Rozen van Papier zei

Het is weer uit de kunst Marijke en je achtergrondje ben ik ook verliefd op! Die rok en die laarsjes!

Liefs Janny

Anita Serine's livstil. zei

HEI

KOSELIG AT DU HAR VÆRT INNE HOS MEG.takk
Så mye fint hos deg.
god helg

BROCANTERIE DERDIJK zei

Je blog is prachtig, ik ben zo blij dat ik het heb ontdekt!
Ik zag dat je ook bij mij bent langsgeweest,..erg leuk!

Tot een volgende keer,

Groetjes,
Esther

Sylvia zei

Hallo Marijke,
Dat lijkt me een bijzonder boek en je hebt het zo mooi bekleed, ook de andere, zo romantisch met prachtige details !
Fijn weekend,
Sylvia

Esther zei

Een prachtige blog,
vooral ben ik al fan van al je mooi zachten kleuren.......
groetjes esther
www.sensemaison.blogspot.com

Manja, Brocante de Knotwilg zei

Hallo Marijke
Wat een feest om op je Blog rond te kijken
heerlijk gewoon !
De borduursels zijn prachtig,
dat kreukellint vindt ik ook zo mooi,
ik zou niet weten waar ik dat hier zou kunnen
kopen, nog bedankt voor je lieve berichtje
fijne avond nog
vr groetjes Manja

Brocante de Knotwilg

agea zei

beautiful work:)

ART-lynx zei

Dear Marijke!
You do wonderful work!

I want to say thank you for coming to my blog!
Me and My Teddy Bear is always looking for new friends. ))

Kate.

Nely zei

Dear Marijke! I love your wonderful work,so magic and lovely,so romantic...big Hugs your Nely!

Lovey zei

Absolutely stunning!!!!!!!!!!I love them all!! And biggest Hugs to you my friend!!!!

't Glimmenhofje zei

Wat een prachtige en romantische foto's heb je weer gedeeld met iedereen en ook je blog achterkant is weer heel mooi! Stuur ik je langs deze weg ook even een dikke knuffel en mijn mailtje is onderweg...
Doeggg XXX

Ric Rac and Polka Dots zei

Beautiful!!! Thank you for sharing!
Julie

Geartsje zei

Hallo Marijke,
Prachtig!!! Wat heb je dat mooi gemaakt!!! Ik geniet van de mooie foto's. Zo heerlijk romantisch met al dat mooie kant!!!!
Fijne avond.
Lieve groetjes, Geartsje

duendes zei

Hello my friend,
your works are wonderful!!!
a true love for my eyes...
big hugs and blessings

TheCrankyCrow zei

Beautiful and romantic - and positively gorgeous! You and your new embroidery machine are a delightful combination! I love each and every one of your wonderful covers. They are so feminine and nostalgic. Wishing you a wonderful week filled with blessings. Smiles & Hugs ~ Robin

Kays Kids zei

Romantic and beautiful, just like you.
Hugs
Kay