woensdag 20 juli 2016

De poppen en berenkamer...


Lieve mensen,

Een heleboel mensen weten al dat ik in 2012 mijn
tweede boek heb geschreven...een mooi kijk en maak boek...
Marijke's Mooie Mijmeringen
Er staan talloze foto's in dit boek en veel beschrijvingen en
patronen om zelf de mooiste dingen te maken...
zoals o.a de wollepop baby Sofieke de muis en taartjes van stof..
Dit boek heb ik met liefde en passie gemaakt, ik heb
er 9 maanden aan gewerkt en nadat het klaar was, leek
het net alsof mijn kindje was geboren...

Ik maakte in 2012 allemaal foto's voor in dit boek, maar
ik kon natuurlijk niet alle foto's plaatsen in dit boek...en
sommige foto's waren ook niet mooi genoeg...
Ik ben die foto's allemaal nu aan het sorteren en sommige foto's
gooi ik weg, en degene die ik toch heel leuk of mooi vind
die bewaar ik...

Ik had het boek verdeeld in een aantal verschillende
onderwerpen, zoals o.a Teddy's picknick of de Naaikamer...
Vandaag wil ik jullie de Poppen en Berenkamer laten zien,
ik heb de leukste foto's uitgezocht...

Later wil ik jullie de foto's van de andere onderwerpen ook
nog laten zien... hopelijk vinden jullie dit leuk...

Mijn boek kun je overigens nog steeds bij mij bestellen,
je kunt me hiervoor gerust mailen hoor...

Nu nog even wat anders...het is echt zomer nu...heerlijk he?
Vandaag hebben mijn mannetje en ik heerlijk gescooterd,
lekker de wind door mijn haar, dan voel ik me zo
vrij als een vogeltje...

We zijn naar Hoek van Holland gereden, en zijn daar
overgevaren naar Rozenburg...we hebben weer veel
kleine dorpjes gezien, en lekker in de schaduw
op een aantal terrasjes gezeten...
We hebben er van genoten..!

Liefs...MarijkeXXX



























26 opmerkingen:

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Prachtige fotos zijn het ,ben al lekker aan het pinnen gegaan, ik geniet nog steeds van je mooie boek, het wordt dan ook regelmatig uit de kast gehaald . Fijne avond nog en voor straks slaap lekker.
Lieve groeten xxx Anja

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve Anja,

Wat een lief compliment over mijn boek,
super dat je nog er nog steeds van geniet!

Fijne dag, liefs, Marijkexxx

Floor zei

Natuurlijk weer uitgebreid genoten van je mooie foto's. Wat een heerlijk plekje om daar door te brengen. Bijna jammer op iets anders te doen dan bij je lieve poppen en beren zitten.
Maar gelukkig ben je er ook even uit geweest lekker de wind door je haren, dat is fijn met deze hitte.
Wat zijn je beren toch lief, en wat een prachtig paard heb je daar staan.
Die kleine muis met grote schoenen, vind ik echt een snoepie!
De losse poppenhoofdjes vind ik wel zielig hoor, maar daar maak je vast op een dag een leuk lijfje aan, zodat ze weer echt pop zijn.
Vandaag weer zomer, dus geniet er maar van, zal ik ook doen.
Liefs van mij,
Floor

sirkkis zei

Hei Marijke♥ ja ihania kuvia minä rakastan niitä. Suloisia nukkeja ja karhuja ja kaikki vaatteet herkullisia. Sinun tyynyt ovat kuin leivos. hauskaa kun olet purjehtinut ja saat nauttia kesästä.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel meis, ik ben zeker aan het
genieten van de zomer...

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ja ik ben gek op het maken van mijn popjes en beren,
maar ik weet dat er naast dit ook nog genoeg
andere leuke dingen zijn...
En gelukkig maak ik hier graag tijd voor....

Heerlijk zomer, geniet er ook maar fijn van
lieve Floor...

Liefs,
MarijkeXXX

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, dit zijn weer romantische sfeer foto's hoor,
mooie spulletjes toon je hier !
Zonnige groetjes van Simonne

"Création" zei

Lieve Marijke,

Het is echt genieten om al deze foto's te bekijken,
er is zoveel op te zien. Ondanks ik ze al eerder heb
gezien blijft het telkens een feestje om ze te bewonderen.

En heerlijk dat jullie met dit tropische weer er met
de scooter op uit zijn gegaan. Wapperende haren en jurken,
en dan lekker op terrasjes zitten, mmmmm wat wil een mens
nog meer, SUPER!!!

Geniet nog heerlijk na......

Liefssssssss
Josephine
XXX

Thuis bij Corrie zei

Wat leuk om al dit moois te zien. Heerlijk om zo samen te genieten van ons landje.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Dank je wel meis...en ja het is heerlijk zomer,
dus lekker genieten...

Liefs, MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ach...wat ben je toch altijd lief zoals
je op mijn blog reageert...dank je wel meis...

Ja het is nu lekker weer, dus genieten...

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simone,

Dank je wel voor je compliment meis...

Fijne dagXXX

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Geweldig om al je posten♥ te lezen ..wat ben je toch vlijtig♥
ja je mooie boek♥ ken ik en het blijft prachtig♥ om door te bladeren..
Ik hoop dat ik snel eens mag komen kijken♥ een stille droom♥..maar zit nu even niet lekker..komt goed!
Lieverd geniet♥ van al het moois♥ en je bezoekjes van de dames♥ en fijn creatief weekend♥ Liefs Gaby..x♥x

Lydia zei

Goedemiddag lieverd,

Wat heb ik weer genoten van je mooie stukje met foto,s en wat is er weer veel direct zo hoepla mijn hart binnen gelopen zoals die lieve kleine hond ik denk een Jack Russeltje wat een lief dingetje om te zien ik weet dat het oude foto,s zijn en dat dit er niet meer is maar ondanks dat zo leuk om te zien allemaal .Wat jammer dat je foto,s weg gooit zonde toch of heb je er echt te veel ik ken dat een beetje hahaha.

Ja het is ook warm weet me af en toe geen raad maar ik ben wel blij met het zonnetje heerlijk en gezellig .Zo leuk ook dat jullie ritje op de scooter het zal wel weer lachen en gieren geweest zijn denk ik .
Hoop nog steeds stiekem op boek 3 is toevallig boek 1 ook nog te bestellen die heb ik niet best jammer vind ik dat ik hoor het wel van je .

Liefs knufjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Meis je bent van harte welkom, mijn deur staat altijd
voor JOU open...hopelijk zul je, je snel beter voelen..
Dank voor jouw altijd lieve woorden..je bent een echte lieverd.

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Meisje bedankt voor je compliment..zo lief
en welgemeend...
Jaaa...ik heb bergen foto's en ik moet wel sorteren
mijn computer klapt zowat uit elkaar hahaha...

Ohhh...wat zou dat leuk zijn BOEK3...hopelijk
komt deze er nog..en helaas is mijn eerste boek
helemaal uitverkocht...

Dag meis...heel fijn weekend...liefs, MarijkeXXX

Ans zei

Dag lieve Marijke,

Ook ik geniet nog steeds van je boek, bekijk het regelmatig. Sofieke de muis is mijn lievelingspatroon, heb net weer viscose-stofjes gekocht om een heel nest te maken, haha..
Hopelijk komen er nog heel veel fijne zomerse dagen, geniet ervan!

Liefs Ans

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Wat een mooi en lief compliment, dank je wel!

En super dat er nog meer muizenkindjes worden
geboren..heerlijk! Stuur je me nog eens een foto
als het muizennestje klaar is Ans?

Liefs, MarijkeXXX

Pink Veen zei

Lieve Marijke, wat een rijkdom! Zie je wel, geluk zit in hem soms in zulke speciale dingen! Wat heb je een prachtige dingen verzameld en gemaakt! Ik zie dat jij ook iets met paardjes hebt! Wat zijn ze leuk hè?!!
Ik wist niet dat je dit boek had geschreven en ik ga dit weekend eens even proberen je hele blog te lezen!
Je boek ziet er prachtig uit! Wat leuk voor je ook!

Bedankt voor de prachtige foto's; het was echt genieten!

Op de scooters weggeweest; ik zie het helemaal voor me! Leuk dat jullie dat doen!!! De Achterhoek is vast te ver weg?!!! : ))))

Geniet van je weekend en ik wens je ook vast een heel fijne week!

Liefs en dikke knuffels van Pink xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Dank je wel voor je compliment over mijn boek,
het is mijn tweede boek inmiddels...en ja het is verslavend
dus er zal nog wel een 3e boek komen hoor...

Ik vind paardjes zo leuk en lief, maar eigenlijk zoveel
oud speelgoed is wat ik leuk en mooi vind...ik zie het
als schatten uit een ver verleden...

We rijden overal op de scooter naar toe...zelfs naar Texel,
dus wie weet komen we wel bij jou langs...als je een toetertje
hoort, san zijn wij het....

Dikke kusXXX

Manuela zei

Liebe Marijke,
sobald ich Zeit habe schwelge ich gerne in deinen wunderbaren Bildern.
Ich liebe diese zarten leicht verblichenen Farben und die Spitzen.
Arbeitest du mit alten Puppenköpfen oder gestaltest du sie selbst.
Ich bewundere deine Fingerfertigkeit und deine Liebe zum Detail.
Bei dir fühle ich mich zurück versetzt in die Vergangenheit.
Fühle dich ganz lieb gedrückt und genieße schöne Sommermomente mit deiner Familie.
Alles Liebe,
Manuela

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Wat een ontzettend lieve woorden, dank je wel!

Heel veel liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Barbara van Genderen24-07-16 21:16:51
Lieve Marijke,
Wat een schitterend fascinerend boek heb je gemaakt. Heb met volle teugen ervan genoten en zal hem vast nog vaak doorbladeren heb hem nu al drie keer door gebladerd zo mooi allemaal. En dat er maar een vervolg op mag komen. En mocht je ooit nog aan het muizenboek kunnen komen hou me van aanbevolen.
liefs Barbara

Marijke van Ooijen zei

Lieve Barbara,

Heerlijk om te horen dat je zo geniet van mijn boek!
Hopelijk mag ik je inspireren, en zul je prachtige
dingen maken...

Heel veel liefs
MarijkeXXX

vintageandart zei

Marijke....l can't believe how much beauty there is in this gorgeous post...your book must be amazing if these are the pictures that didn't make it. All your creations are truly the most lovely works of art, how very talented you are...
How fantastic for you and your hubby to have a breezy Summer's day sailing. lt sounds magical.
Thank you so much for sharing all your loveliness today.

Marijke van Ooijen zei

Dear Bron,

Thank you so much for your kind words,
you make my day!

Love and kisses,
MarijkeXXX