donderdag 7 juli 2016

Kettinkjes met medaillon voor je beer of pop...


Lieve mensen,

Deze keer een lange post over mijn beren meisje Ramona..
Zij is deze week geboren, ze heeft een gebloemd lijfje en haar
berenkopje is van linnen...
Ik heb haar een neusje van kant gegeven, en hele 
lange liefelijke wimpers...

Ramona is vandaag mijn model om mijn
nieuwste kettinkjes te showen...deze heb ik pas gemaakt...
Ik vind het altijd super om mijn beren of poppenkindjes nog
een leuke broche of kettinkje om te doen...
Daarom maakte ik deze kettinkjes met een medaillon.

Ik maakte de afbeelding met een Epiphany Craft Shape Tool
dit is zo'n gaaf apparaatje, ik heb er zelfs mijn eigen knopen
mee gemaakt, zo super tof...deze zal ik jullie volgende keer laten zien,
en enige uitleg geven over dit zeer toffe apparaatje...

Maar nu eerst mijn kettinkjes...

Ik zal ze even laten zien...
Even voorstellen...dit is dus mijn nieuwste beren meisje Ramona... 
 Met haar neusje van kant en haar
lange fluweelzachte wimpertjes...
 Als eerste showt zij een ketting met
de afbeelding van een snoezig jongetje...
 Je kunt de ketting als je het leuk vind ook zelf dragen...
Kijk haar toch eens netjes de ketting showen...je doet
het goed hoor...een echt fotomodelletje hihi...
 Vind dit zo'n schattige afbeelding van dat meisje...
En een afbeelding van een oude filmster...

Mijn favoriete plaatje...
 Kijk en dit zijn alle kettinkjes zo bij elkaar...
Wat zijn ze leuk he?
En ze zijn ook te koop hoor...je kunt me gerust mailen als
je interesse hebt,mijn emailadres is:
marijkevanooijen1@gmail.com
 Moet je Ramona nu toch eens zien snuffelen in
haar sieradenkistje...zoveel kettingen, het lijkt
wel een schatkist!
Ohhh...wat een eigenwijs berenkind, ze showt nu
gewoon haar eigen parelketting hahaha...
Deze staat je ook goed hoor...
 Hier de kettinkjes op een paspop...




Ik maakte ook van de lieve babykettinkjes 
deze met suikerzoete lieve babykindjes..
Aan deze medaillonnetjes maakte ik een leertje..
 Aan sommige leertjes zit een slotje en sommige
knoopte ik aan elkaar...
 Als de lengte te lang is voor je beer, dan kun je ze
gewoon wat korter knippen...
Ik heb de leertjes lekker lang gemaakt,
dan kun je ze zelf eventueel ook dragen...
Vinden jullie dat middelste medaillonnetje niet schattig
dat koddige kopje?
Wat een schattig medaillonnetjes zijn het toch...
Lief snuitje met een babykrul...
 En oma's liefdes brieven...en een ketting met medaillon...
 Zien jullie dat oma ook een ketting draagt op de foto?
 Oma's liefdes brieven vol geluk en zoete verliefdheid...
Weer zo'n schattig plaatje van een meisje met grote strik...

 Hier alle kettinkjes met medaillon op een rijtje...
Shirley Temple staat er ook bij...kennen jullie haar nog van vroeger?

Deze vind ik ook zo schattig...
En als laatste mijn kettinkjes met taartjes...
in lieve pastelkleurtjes...

Zo lieve mensen dit was het weer...bedankt
voor het kijken en tot de volgende keer!
Dikke kusXXX
BewarenBewaren

26 opmerkingen:

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Ramona is een pracht van een beer, zo met haar bloemenlijfje, haar kanten neus en superlange wimpers.
Ze is echt het ideale model om je mooie kettingen te tonen .
Ik denk dat iedereen van onze leeftijd zich wel Shirley Temple herinnert, wat een guitig snoetje had ze toch he?
Lieve groeten xxx Anja

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Ja Shirley Temple, ze was echt een schatje met haar
krullenbolletje...
Dank je wel voor je compliment over mijn Ramona...

Fijne avond meisXXX

Floor zei

Ooohh, Marijke wat heb je weer een schat gemaakt! Wat een lief snuitje, maar toch... ze kijkt wel een beetje verdrietig, alsof ze liefdesverdriet heeft.
Misschien wil ze graag een vriend, eentje om samen de dag door te brengen als jij met andere dingen bezig bent :-)
Ze heeft een prachtig hoofdje en zo'n leuk lijfje van gebloemde stof.
Echt weer heel mooi gemaakt hoor.
Die kettingen zijn ook beeldig, vooral die laatste serie met kindjes zoals Shirley Temple. Dat schattige meisje dat later toch een zeer ongelukkige vrouw zou worden. Dat is de keerzijde van al die bekendheid.
Gelukkig zijn wij minder bekend.
Die kettingen zou je ook kunnen maken (denk ik) met een medaillon met je eigen foto.
Ik bedoel dan niet van jezelf, maar bijvoorbeeld van je kinderen of zo.
Lieve groetjes van mij,
Floor

Lucie´s DEKOstübchen zei

Hallo, das sind wunderschöne Medaillions.
Und der Teddy ist entzückend.
Liebe Grüße Lucie

sirkkis zei

Suloinen karhu ja niin kauniita ovat kaikki ketjukorut. Sydän tykkää tuommoisista ihanuuksista. Kiitos kauniista kuvista. terveisin Sirkkis ♥

"Création" zei

Lieve Marijke,

Meis wat een SCHOONHEID van een berenkind is Ramona,
en het showen van al deze schattige kettinkjes met medaillon
is haar op het lijf geschreven.

Zo schattig om te zien ze zit er zo parmantig bij alsof
ze wil zeggen, jaaa kijken jullie aar eens goed naar
al deze mooie sieraden, haha ENIG!!!

Natuurlijk ben ik even gaan googelen naar "Epiphany Craft Shape Tool"
en dat is zeker heel handig en erg leuk om dit soort sieraden
te maken.

Ramona is echt prachtig met haar linnen kopje en gebloemd lijfje,
heel mooi ook haar charmante jurkje.

Geniet van een heerlijke avond.....

Liefssss
Josephine
xxx

Ans zei

Oooh Marijke

'Smelt' gewoon!!
Wat een prachtige beer met die lichte kleurtjes, mooie medaillonnetjes..
Klein beetje jammer dat we Ramona niet helemaal kunnen bewonderen, je weet, beren hebben mijn volle aandacht, hihi.. Maar bovenlijfje is perfect!

Alvast een fijn weekend en bedankt weer,
Lieve groet,
Ans

Lisa van Ooijen zei

Mam....ze is werkelijk fantastisch en wat zijn de kettinkjes leuk geworden zeg! Love you

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve floor,

Wat een leuk idee om mijn eigen afbeelding te gebruiken,
dat lijkt me super om te maken...!
Dank je wel voor je lieve woorden over mijn Ramona,
ja ik weet het mijn werk ziet er vaak melancholiek uit,
maar dit is mijn stijl, en daar hou ik zo van...hier voel ik
me het prettigste bij zeg maar...

Hele fijne dag lieve Floor...liefs MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lucie,

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog...

Hele fijne dag,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Fijn dat je weer even op bezoek was...

Fijn weekend,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja wat kun je veel met dat apparaatje maken he meis?
Ik vind het super om mijn eigen kettinkjes te maken...

Dank je wel voor je lieve woorden over Ramona,
vind de combinatie van bloemenstof en linnen
zo leuk om mee te werken...

Jij ook een heel fijn weekend...
liefs,MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Dank je wel voor je lieve woorden over
Ramona...ik zal even kijken of ik een foto
heb waar ze helemaal op staat...dan zal ik
deze even plaatsen....

Fijn weekendXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Liesje,

Wat zijn die kettinkjes leuk geworden he meis?

Dikke kus mamaXXX

Thuis bij Corrie zei

Wat een schattige Romana. Ze zit daar zo heerlijk op de foto met alle spulletjes uit het kastje.
Ik vind je kettinkjes heel mooi. Zulke heerlijke nostalgische plaatjes.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Dank je wel voor je bezoekje meis...
en voor je lieve woorden.

Liefs,
MarijkeXXX

Lydia zei

Goedemiddag lieverd zoals beloofd ook even een paar woordjes op je blog over oa Ramona .
Wat is ze een mooi wondertje geworden ook dit keer weer en wat krijg je een lieve mooie reacties van iedereen en die van Lisa vind ik schattig hou daar van !Je kettinkjes allemaal erg mooi een paar hebben wel m,n voorkeur gelukkig anders word het helemaal moeilijk kiezen hahaha.
Maar Ramona och zo liefffff.

Je blijft veel mensjes verassen met al je mooie creaties daar maak je ons erg blij mee .

Wens je een heel mooie en fijn weeknd toe liefs knufs en XXx Lydia

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve MARIJKE..♥
Wat schattig♥ weer..vooral je beer♥ met haar lange wimpertjes..hoe groot is ze eigenlijk?
En dan je hangertjes♥ zo gaaf♥..ja als je zo'n aparaatje en printer voor de foto,s hebt kom je ver hihi...
Ik vind de baby plaatjes met koord het liefs♥..;)
Geniet♥ van een creatief♥ weekend
Liefss Gaby..♥x♥x♥


Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Meisje wat geef je me toch altijd lieve complimenten, dank je wel!
Nog even en we ontmoeten elkaar...dat is toch een super leuk
vooruitzicht?
En dan kun je de kettinkjes zelf bekijken...

Heel fijn weekend en liefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Ja ik vind die babyplaatjes ook zo snoezig...
heerlijk was het om deze leuke kettinkjes
te maken ...erg handig zo'n apparaatje...

Liefs en een mooi weekend...XXX

Manuela zei

Liebe Marijke,
ich habe mich sehr gefreut dich auf meinem Blog begrüßen zu dürfen.
Jetzt bin ich hin und weg von deinen romantischen Seiten.
Du zauberst traumhaft schöne Sachen.
Deine nostalgischen wunderbaren Bilder führen mich in eine Märchenwelt.
Herrlich!!
Wünsche dir eine zauberhafte Sommerwoche mit deinen Lieben.
Liebe Grüße,
Manuela

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog brengt,
en wat een lief berichtje...dank je wel...!

Ik wens jou ook een hele fijne zomerweek,

liefs,
Marijke

vintageandart zei

Hi Marijke..Your medallion chains are really lovely and so funky as well, l love how you've thought up lots of ideas to personalise them. You really are a woman of many talents:-) Ramona is simply adorable, what amazing eyelashes and her cute lace nose suits her perfectly. It's wonderful being able to pop in here and see what clever creations you've made.

Marijke van Ooijen zei

Dear Bron,

Thank you so much for your kind and lovely words...
And yes the eyelashes are wonderful from Ramona..

Love MarijkeXXX

Pink Veen zei

Lieve Marijke, wat zijn je kettinkjes MOOI!!! en wie wordt er nu niet verliefd op Ramona?!!!!! Ze is prachtig! De kettinkjes staan haar zo mooi.

Natuurlijk heb ik ook even gezocht op internet naar het apparaatje en ik ben zo benieuwd wat je er over gaat schrijven!

Je foto's zijn, als vanouds, prachtig en bedankt dat je dit allemaal wilt delen!

Dikke knuffel en liefs van Pink!!!!!

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Dank je wel voor je lieve woorden meis...
Ja dat apparaatje is zo super tof!!!
Je kunt er ook knopen mee maken,
hartstikke gaaf is dat...

Dikke kusXXX