zaterdag 6 augustus 2016

Popjes van stof...

Lieve mensen,

Hier weer eens een berichtje van mij...
Wij hebben nog vakantie, en de laatste
week breekt nu aan...
Wat hebben David en ik toch genoten, en wat
is Nederland een PRACHTIG land!
We zijn net terug van een paar daagjes Deventer,
en ohhh..het was zo heerlijk!
We gaan nu de laatste vakantieweek in, dus nog
even genieten...
Het bloggen staat even op een lager pitje, maar
ik kom snel weer overal een bezoekje brengen hoor..

Toch hebben mijn handen in de vakantie niet helemaal
stil gezeten, dat is echt onmogelijk bij mij hahaha...
Dus heb ik kleine popjes van stof gemaakt, deze
stonden al zo lang op mijn lijstje wat ik nog eens 
wilde maken...
En zie hier...allemaal lieve kleine popjes van stof
en ze zijn allemaal met de hand gemaakt..zelf de jurkjes
heb ik met de hand gemaakt, het was zo heerlijk ontspannend!
Ik vond het zo leuk dat ik niet meer kon stoppen hihi..
en zie hier het resultaat!
Zijn ze niet schattig?

Voor iedereen die nog vakantie heeft..GENIET er nog
maar fijn van, dat gaan wij ook nog doen deze laatste
week... 

Tot snel weer...heel veel liefs,
MarijkeXXX
 Kleine popjes...ze passen precies in je hand...
 Dit is Bessy...
 En dit is kleine Tess...
En met z'n allen gezellie in een wiegje...
Popjes van stof zijn zo leuk om te maken...
 En dit zijn Sarah en Tess...
Ik heb de popjes ook nog wat haar gegeven...
 En kleine Tess in haar blootje...
Dit is het jurkje van Tess...het jurkje heb ik geborduurd...

 Deze snoesjes zijn Bessy en Mollie...
 En een jurkje van kant...
 Millie heeft een bloemetjes jurkje...

 Millie en Bessy...

 Millie en Bessy en een jurkje van kant...

 Twee popjes met een kort jurkje...
 Dit zijn Annie en Sannie...
 Annie heeft een gebreid jurkje...
Wat een ondeugende oogjes heeft Annie...
 Dit lieve popje van stof heet Saartje...
 Ik vind het net echte popjes van porselein...
 Saartje met haar mooie ogen...
 Saartje en Sannie...

 Drie lieftallige schatjes in een doos...

 Floortje met haar olifantje...
Sarah Tess en Floortje...
Bessy...


 Bessy en Millie...
 Bessy wat ben je toch mooi met je rode haar...

Millie...

Bedankt voor jullie bezoek en tot de volgende keer...XXX

22 opmerkingen:

Rozen en vlinders zei

Wat een prachtige popjes ! Wens je nog een hele fijne week toe,Groetjes,Joan

Dorthe zei

Hello dear Marijke,
Your dolls are so beautiful, -you almost makes me wish to create some dolls again. Beautifully dressed ,with all your amazing details, of hats , bows and lace dresses. Do you paint the faces yourself, they are so lovely, --or are they transferred to the fabric ?
I love all your amazing art, dear !!
Hugs ,Dorthe

Manuela zei

Marijke,
deine Püppchen sind so zauberhaft! Alle sind einzigartig und liebvoll
von dir gestaltet worden. Ich bin von deiner Kreativität und deinen Nähkünsten begeistert.
Und deine Fotos....ich schwelge darin und kann mich gar nicht satt sehen. Danke fürs Teilen.
Hab es weiterhin noch einen schönen Urlaub und alles Liebe,
Manuela

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een schattige popjes heb je gemaakt en ook het kleine olifantje is een schatje. Ja vakantie voor jou lijkt toch nog op druk bezig zijn. Eens een bezige bij altijd een bezige bij zeker ��
Geniet nog van je vakantie
Lieve groeten xxx Anja

Floor zei

Oooohhh Marijke, wat ben je weer heerlijk bezig geweest, en dat in je vakantie!
Dat je daar dan het geduld voor hebt, want ja, je atelier is dan thuis en dat werkt toch het fijnst zo alles bij de hand met wat je nodig hebt.
Ik ben - zoals gewoonlijk - weer helemaal verliefd op je popjes.
Vind het zo knap dat je dat kunt en ze lijken ook allemaal echt een eigen karakter te hebben.
Zijn ze ook te koop?
Nog een fijne laatste week van je vakantie, geniet er maar van.
Liefs van mij,
Floor

Pink Veen zei

Lieve Marijke, wat is dit prachtig zeg! Net weer even anders en oh oh die mooie kleertjes! Je bent zo goed met het maken van de gezichtjes ook! Heel heel mooi!!!!
Van de foto's heb ik genoten en ja ik zag zo'n mooi poppenwagentje en een wiegje en nog andere dingen op de achtergrond! Je blijft echt zo bijzonder!

Deventer............. hier bijna om de hoek!!! Fijn dat jullie zo genoten hebben en geniet nog van de komende week! Heel veel plezier!!!

Dikke knuffel en liefs van Pink xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Joan,

Dank je wel...voor jou ook een hele fijne week!

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Dear Dorthe,

Thank you so much for your lovely comment
on my little dollies...I don't have paint this
faces they are transferred on fabric.

Love MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Manuela,

Thank you so much for your lovely comment...

Wishing you a nice week...love MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Dank je wel voor je lieve woorden meis...
En er komen nog wat olifantjes aan, vind ze
zo leuk om te maken...

Fijne week, liefs, Marijkexxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Dank je wel voor je lieve woorden meis...
Ja ze lijken allemaal een eigen personage te hebben
deze kleine popjes van stof..dit vind ik ook juist zo leuk..

En een antwoord op je vraagje...ja hoor de popjes zijn
ook te koop..misschien kun je bij interesse mij even mailen..

Hele fijne week, liefs, MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Dank je wel voor jouw fijne woorden...
en je woont vlak bij Deventer, wat woon
je dan mooi meis...
Wij hebben zo genoten in Deventer..

Fijne week, dikke kusXXX

Thuis bij Corrie zei

Ik zou Deventer ook nog wel eens willen bezoeken.
Komt me bekend voor: Niet kunnen stilzitten ook al is het vakantie.
Wat zijn je poppen schitterend. Wat heb je toch veel talent.
Ze zouden zo door kunnen gaan voor antieke poppen en jurken.
Ik heb genoten van deze mooie dames.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Ja Deventer is een echte aanrader hoor...
het is prachtig!
Dank je wel voor je lieve compliment..

Hele fijne week meis,
Marijke

"Création" zei

Lief poppenjansje,

Wat is het weer genieten om deze twee handden vol
aan kleine popjes te bewonderen. Ben gek op alles
wat in het klein gemaakt is.

Prachtig hoe je alle kleding hebt gemaakt, en ik vind
het ook erg knap hoe je die geprinte gezichtjes zo
mooi natuurlijk op het hoofdje hebt gekregen.

Hahaha, heerlijk om kleine Tess zo in haar blootje te zien,
dit popje heeft zo'n lief gezichtje en de lijfjes zijn
ook heel erg mooi geworden.

Zie je al zitten, heerlijk rustig in de weer met naald en draad,
het is ook zo rustgevend om te doen, een mens wordt daar
gewoon gelukkig van.

Ze zijn stuk voor stuk ENIG geworden, en het kleine
olifantje is ook al zo'n schatje.

Geniet nog heerlijk van je laatste weekje vakantie meis,

Veel liefsssssssssss
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja ik vind de gezichtje ook wel leuk op
die kopjes passen, eigenlijk net of het zo hoort..grappig is dat...

Heerlijk is het om alleen met naald en draad te werken meis,
en zoals je zegt, zo rustgevend, ik heb er zo'n plezier in...en
dat is voor mij zo belangrijk...

Dank je wel voor je altijd lieve woorden...

Liefs,
Marijke

sirkkis zei

Hei ja tervehdys minun lomalta. Sinun kangasnuket suloisia ja vaatteet herkullisia. Niin paljon kauneutta kaikissa on .

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve compliment...

Liefs,
MarijkeXXX

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Wat zijn ze weer schattig3 je nieuwe poppetjes♥..vooral ook die printjes voor het gezicht ..wauw ♥ je kan er ook zoveel mee doen..;))
en ze ook nog schattige♥ namen geven..lijkt me ook een denkwerkje om te onthouden hihi..maar het is prachtig♥..;)))

Ja ik doe ook alles met de hand ..mijn nieuwe aanwinst is klaar nog foto.s maken en dan posten♥..;)
het was een werkje♥ van een maand ..;)

Lieverd♥ geniet van je vakantie♥ al is de temperatuur nu wat minder het regent nu hier bleble..;)
Liefssss♥ Gaby x♥x♥x♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Dank je wel voor gelieve woorden meis...

Ja het is heerlijk ontspannend om alles met de
hand te naaien...en het geeft zoveel plezier..
En daar draait het toch om?

Ik ben benieuwd naar jouw kunstwerkjes..

Hele fijne avond...dikke kusXXX

vintageandart zei

Hi Marijke...your weeny dolls are absolutely amazing, and to think you created them while you're meant to be on holiday!! l also love that you name them all, it seems to give each one a personality and a story...and the faces on each one...what can l say, what an incredible talent you are.

Marijke van Ooijen zei

Hay Bron,

Thank you so much for your nice and kind words...

Love,
MarijkeXXX