zaterdag 4 mei 2013

Oude gehaakte kleedjes en oude gordijnen....


 Lieve bloggies,

Hebben jullie ook zo genoten van de Kroning van onze
Willem en Maxima?
Wat een prachtig paar, en lieve prinsesjes..
Het was toch net een droom?
En hebben jullie ook je zakdoekje nog nodig gehad hihih?
Nou ik wel..het zal de leeftijd wel zijn denk ik hihi..
Maar goed de gehaakte kroontjes van Anna, hebben
mij zo geïnspireerd, ik ben met oude gehaakte kleedjes
en oude gordijnranden aan de gang gegaan...
Het wordt een lange post,ik kon namelijk niet meer
stoppen met freubelen 
Kijk maar eens....
 Eerst heb ik mooie plaatjes op stof geprint,
en later overal en nergens opgemaakt..
Zoals op deze oude babyhemdjes...
Zo liefffffffff...
 Daarna naaide ik er bloemetjes omheen, met nog een 
klein pareltje bovenop...

Dit hemdje heb ik ietsje eenvoudiger gehouden...
maar eenvoud is vaak zo mooi!
 Daarna knipte ik nog wat delen uit de oude
gordijnstof...en toen maakte ik spelden kussentjes...



 Niet 1 speldenkussentje...!
Kijk maar eens, het werden er maar liefst
7 stuks...haha..

 En allemaal verschillend...
 Dit kussentje is weer groter als de andere
kussentjes en hier naaide ik pareltjes op en
een rand met lovertjes...

 Terwijl ik zo lekker aan het rommelen was,
kwam ik opeens op het idee om een popje
om te toveren tot naaigereitje...
Op haar kopje maakt ik een speldenkussentje..
 Grappig klein dotje...
 En van een ragfijn oud kleedje maakte
ik een hart...

 Dit plaatje vond ik zo mooi...dus maakte ik
een tweede hart en naaide er ook nog pareltjes op..

Ik was niet meer te stuiten...haha..
Ik naaide nog een rond kussen en maakt hier
een grote mooie plaat op van een slapend kindje.. 

 En ik kwam nog een schattig gehaakt kleedje
tegen in een tas, en hier maakte ik een kussentje van...

 Het plaatje is een reclame plaatje van vroeger
dit zijn de meisjes van 
Van Houten....
 Ook maakt ik leuke geurzakjes, gevuld
met lavendel...

 Deze plaatjes zijn zo liefffffffff!!!!

 Ik was nog niet klaar....!
Ik heb een doos met stof bekleed..
En hier maakte ik een kleine naaigerei doos van..
Ik heb de mooie dame van het plaatje
rozen op haar hoed gegeven..
 En Dottie komt ook nog eens om het
hoekje kijken...

 Een naaigerei doos gevuld met speldenkussentjes....

 Ik naaide nog een geurkussen poezenbeestje...
en ook nog hondjes...maar mijn post wordt veel
te lang..deze krijgen jullie volgende keer wel te zien..
 Em als laatste een naaigereimandje 
gevuld met naaispulletjes...
Meisjes dit was het weer...ik hoop dat jullie
het leuk vonden om mijn freubelspulletjes te bekijken...
Voor iedereen een
HEEL FIJN WEEK-END

35 opmerkingen:

Marapuama zei

What a wonderful idea and execution!
You inspire us all the time.
Have a beautiful May.
This is my favorite, a magical month :))

Rianne-Laurina Bartmann-Lucius zei

Hallo Marijke, wat zijn ze weer mooi geworden. Speldenkussentjes zijn ook heel leuk om te maken. Ga vandaag ook weer aan de slag, het kriebeld weer in mijn vingers. Ik heb de laatste weken wel niet stil gezeten, maar ik kan het nog niet helemaal verklapen. Er komt binnenkort een leuk kookboekje uit met foto´s van mijn koboldje Nepomuck.
Ik wens jou ook een heel fijn weekend.
Groetjes Rianne

Debby zei

Wonderful post Marijke!! Pillows,boxes,pin-cushions....all things I'm crazy for....Always sooo romantic and magically made.....hugs,Debby

Riet zei

Lieve Marijke. meisje wat ben je weer lekker bezig geweest. Alles is zo mooi en romantisch gemaakt met kantjes en randjes, je bent een kunstenares en daar heb ik zo veel bewondering voor.
Veel liefs van Rietje

Juliëtte zei

Oooh lieverd, wat ben je druk geweest!
En wat een mooie creaties zijn er weer uit je handen gekomen!
Zo fijntjes en zo romantisch!
Mij verveel je niet hoor, met je lange post!

Dikke knuffels, Juliëtte

Joyce Mayer zei

Marijke,

They are stunning. Your work is truly that of an artist.

Brie Binnendijk zei

Hoi Marijke, wat een prachtige spulletjes heb je weer gemaakt! Ik vind de hartjes en de kussentjes erg mooi. De babyhemdjes mogen er ook wezen. Zo lief alles met dat mooie kant. Jij ook een heel fijn weekend!
Lieve groetjes Brie

sirkkis zei

Kaikki ovat taas upeita ja niin suloisia kuvia olet painanut. Rakastan niitä ihanaa kiitos kun näytit kaunista jälleen. Tuo pieni nukenpää on suloinen ♥

morkaren zei

Hvor skønt, dit indlæg var ikke spor for langt, jeg næd det hele, især din syæske og de dejlige hjerter. knus morkaren.

MARIANNE zei

Oh marijke...ik raak weer niet uitgekeken...het is teveel om te onthouden, beeldig de baby hemdjes, de speldenkussentjes, naaigerei poppetjes, lieve hartjes, geurzakjes, naaigerei doosje...etc,etc!
En allemaal weer zo prachtig mooi gemaakt, vind zelf de lieve hartjes, en ook zeker de geurzakjes heel erg beeldig...en ik kan de geur ervan hier bijna reuken hoor...ha,ha!

Meisje heb een goed, mooi, en zonnig weekend met elkaar!
Lieve groetjes van Marianne.

Zaanse Zolder zei

Je kon echt niet meer stoppen! Ik vind die hemdjes echt zó bijzonder, zó teer, wat een prachtige plaatjes.
En ik heb ook een zakdoekje nodig gehad hoor, zeg maar gerust een hele keukenrol, misschien ook wat last van de hormonen, ik weet het niet haha! Liefs van Syl

Nursun's Insights zei

WOW... Very romantic, adorable, dreamy works. 'Again' I forgot to take a breath while reading and looking at this post. Thank you for sharing these beauties with us.

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
OOOOOOOOOOOOOOhhh♫ aaaaaaaaaaaaaaahhhh♫ wat mooooooooooooiiiiiiii♫ vooral die lieve♥ babyprentjes♥..Prachtig♥ allemaal..;))
Je hebt weer heel veel gedaan☺ je zit natuurlijk ook nooit stil dan bedoel ik♥ je gouden♥ handen♥ net als ik altijd bezig♥ ..heerlijk♥ hé ..;))))
ik♥ ben ook niet echt te stoppen en haak♥ heel wat af de laatste tijd een haakvirusje hihi..;))
dit is echt weer GENIETEN♥ Marijke♥ ..;))
Wens je♥ een Fijn♫ ZONNIG☼☼☼ weekend♥ Liefs♥ Knuf Gaby..x♥x

Fia zei

Ohhhh dit is weer om tewatertanden al jouw mooie creaties te mogen zien marijke...wat prachtig gedaan..
Ik wist niet dat ik weer kon reageren...leuk!!!!!

Fijne Zondag..
liefs Fia

Hanny zei

Lieve Marijke

Het is inderdaad en lange post geworden maar ook heel erg mooi, ik hou er wel van om een verhaal te lezen en allemaal mooie spulletjes te zien hoor. Wat ben je toch weer actief bezig geweest en wat kunnen jouw handjes toch mooie spulletjes tevoorschijn toveren. Het ziet er allemaal piekfijn en romantisch uit, supermooi gemaakt. Ook wel met dit mooie weer lekker buiten genieten hoor, of zit je ook weleens buiten met een handwerkje? Vast wel, gewoon lekker in de tuin zitten en wat creatief bezig zijn dat is dubbel genieten!
fijn weekend, liefs Hanny♥

"Création" zei

Lieve Marijke,

Ongelooflijk, meissie toch wat ben
jij ongelooflijk productief geweest.
Altijd doe je heel erg veel, maar nu.....
ohhh met zoveel moois heb je in één klap
een heel webwinkeltje gevuld, hahaha.

Het ziet er allemaal zo prachtig en
verfijnd uit, en zo lief de prentjes
van die lieve kindjes erin verwerkt.
En dat kleine popje zo snoezig gedaan.

Heerlijk hé als je zo gedreven bezig
bent kan je wel de nacht doorgaan....

Al die mooie speldenkussentje, geurzakjes
en zo lief die kleine babykleertjes.
Die fantastische naaigereidoos,
Alles is fantastisch.

En dan nog dit heerlijke weer waar we
mee verwend worden, wat voelt een mens
zich dan gelukkig hé.....

Het was wederom genieten van je prachtige
post en al je mooie creatie's.....

geniet morgen van een zonovergoten dag,

Veel liefs,
Josephine
XXXX

Kays Kids zei

Hi from Aussie land. I could not belive how productive yu are. Your little pin cushions are a drea, plus doll hats, books and a hundred and one other things. I love them and I know they will go quickly.
You are a special lady.
Hugs Kay and Wilbur

violka zei

Ależ nastrojowo tu u Ciebie. Piękny klimat tworzysz na tych zdjęciach :) Pozdrawiam :)

Алла АА zei

КАК КРАСИВО И ВОЛШЕБНО! ОЧЕНЬ УДАЧНО ОБНОВИЛИ СВОЙ САЙТ, ВСЕ В КРУЖЕВАХ, МОЯ ЛЮБИМАЯ ТЕМА... И МУЗЫКА НА САЙТЕ ТАКАЯ КРАСИВАЯ, ЧАРУЮЩАЯ! ПОЗДРАВЛЯЮ С ПРАЗДНИКОМ ПАСХИ ВАС И ВАШУ СЕМЬЮ!

Anoniem zei

Lieve Barones ,

Wat heb je toch een romantische Blog ,prachtige weelderige spulletjes heb je weer gemaakt zo fijn en zo netjes ,wat heb je hard gewerkt met het mooiste kant en afbeeldingen die mij ontroeren ,zo mooi dat het is...
Ik droom helemaal weg bij jou mooie creaties lieve Barones,wat heerlijk dat je in alle rust hebt kunnen werken en jou fantasie de vrije loop hebt laten gaan ,je bent er zo goed in .Beloof me dat je nooit stopt met mooie dingen maken ,je bent de allerbeste in mijn ogen en in mijn hart ,wat andere mensen ook zeggen of namaken niemand kan jou evenaren er is maar 1 Marijke van Ooijen ,het maakt me verdrietig als jij verdrietig bent en dat wil ik niet ,want dat verdien jij niet ,want je bent zo lief, en hebt zoveel voor andere mensen over .

Ik ga nog even heerlijk dromen op jou Blogje en genieten ,lieve barones een heerlijke zonnige dag wens ik je toe met veel nieuwe mooie inspiratie veel liefs van mij en een dikke kus ,Caroline xxx

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat ben je weer heerlijk bezig geweest en wat voor mooist is er weer uit je goudenhandjes gekomen ...prachtig die plaatjes .... .fijne zondag lieve groet rosita xxx

Anoniem zei

Hallo Lieve Marijke,

Beter gezegt Bezig Bijtje,Goh wat is het toch geweldig om te mogen zien wat voor mooie spulletjes jij gemaakt hebt van oude gehaakte kleedjes/gordijnkant,ja ik ben er ook zo blij mee iedere x als ik dat weer kan vinden om weer wat moois te maken...
Zo leuk die speldenkussentjes/geurzakjes/naaigereitjes,en zeker niet te vergeten Dotje wat is ze mooi geworden!
Zo fijn om te mogen zien hoe jij iedere x weer die fantasie maakt en het met ons wil delen,ik ben daar zo blij mee Marijke,ik krijg er iedere keer inspiratie van,en de benodigheden heb ik gelukkig ook genoeg...
Ik heb geprobeerd omdat kroontje te maken,ook in de kleuren die jij hebt gekregen alleen ik kan geen patronen lezen,alles wat ik maak maak ik uit mijn hoofd of doe inspiratie op bij anderen waar ik dan een draai aan kan geven,alleen is het met haken een klein beetje anders...

De afbeeldingen die je voor je freubeltjes gebruikt hebt,vindt ik zo supermooi ze spreken me zeer aan...
Lieve Marijke jij maakt met jou dromen andere heel vrolijk,wil je wederom weer bedanken voor de genomen moeite om dit met ons te delen...
Wens je een mooie week toe met veel warme zonnestraaltjes,
Hartelijke groetjes Helene.

Таня zei

Hello Marijke, these things are so lovely and so sweet... You have made the wonderful needlework ... from the fairy tales
:-)

Mireille van Krieken zei

haha.....heerlijk al dat gefreubel....en wat een leuke dingen heb je gemaakt.....ik ben een tijdje uitgeschakeld geweest waardoor mijn kreativiteit op een laag pitje zat....maar nu gaat het weer wat beter dus misschien komt mijn poppenkind in de lopende week eens af....We gaan het zien.......

Ben weer benieuwd naar je volgende freubels...

Liefs Mirei

Evelyne zei

Wat een prachtige freubel spulletjes en wat een productie!!!!
Alles is met zoveel zorg gemaakt.
De kroontjes post had ik gemist maar die zijn ook zo mooi.
Super mooi vind ik alles weer, wat een inspiratie ben je toch voor ons bloggers, dank je wel dat we even een kijkje mochten nemen.
Fijne week en lieve groet, Evelyne

La Gata Coqueta zei



La vida nos ha regalado
un nuevo día,
para que lo rellenemos
de momentos felices,
como lo pueden ser...
◄ ♣ ♣ ►

Compartir besos y abrazos
entre los amigos y conocidos.
◄ ♣ ♣ ►

Que tengas un genial domingo
que contigo estoy compartiendo
y un feliz día de la madre
que en España hoy celebramos!!
◄ ♣ ♣ ►

Un abrazo con ternura
y un beso con dulzura
para ti!!
◄ ♣ ♣ ►

Atte.
María Del Carmen


Ineke van den Akker zei

Ha Marijke,
Wat heb je weer prachtige dingen gemaakt. Zijn die voor de verkoop? Ik heb gezocht nar het speldenkussen f het hart, maar kon geen prijs vinden. Ze zijn in ieder geval prachtig.
veel liefs,
Ineke

Wateringen zei

Hay Ineke,

Dank je wel voor je compliment
over mijn spulletjes...
Deze spulletjes zijn allemaal te koop hoor.
Ik zal je straks even de prijzen mailen..

Lieve groetjes,
Marijke

Wateringen zei

Lieve Caroline,

Tjeetje meisje wat een lieve woorden..!
Dank hiervoor..!
Wat fijn dat je zo van mijn blog geniet..
dat is een geweldig compliment...

Dikke kus van jouw barones...
Marijke

mijn home zei

geweldig wat heb je weer leuke dingen echt wat voor mij maar èèn vraagje hoe krijg je toch de stof door de printer mischien ben ik dom maar ik wist niet dat het kan (als het kan) maar heerlijk de dingen die je maakt zo romantisch geniet er elke keer weer van ga zo door en geniet ervan groetjes anita

özge Akarsu zei

very romantic and very beautiful

Annalisa Cecilia zei

MIA CARA, COME SEMPRE LE TUE CREAZIONI MI FANNO SOGNARE.....SEI BRAVISSIMA E TUTTO E' MOLTO ELEGANTE!
UN GRANDE ABBRACCIO
ANNALISA
(LA TUA NIPOTINA è SUPER SIMPATICA E BELLISSIMA!)

Anoniem zei

Marijke ik kan die prachtige plaatjes van alles wat je maakt zomaar douwloaden mag ik ze zo nu en dan op mijn facebook plaatsen ?
maar wil je eerst even vragen , het gaat niet om persoonlijke foto,s hoor !!
en zal ik dan je naam er bij zetten dat jij dat hebt gemaakt , of niet ?
Vr Groet Annie.

Wateringen zei

Hallo Annie,

Je mag mijn foto's op Face Book plaatsen,
mits je mijn naam erbij zet, en verteld dat
deze creaties door mij zijn gemaakt.
En het zou mooi zijn als je mijn blogspot
zou vermelden.

Ik vindt het erg netjes dat je mij dit eerst
vraagt Annie...

Lieve groet,
Marijke

Annigje, zei

Oh wat leuk ! , ik ga zeer zeker alles er bij vermelden hoor !
Ik vind alles zo lieflijk en teer ,Dank je wel Liefs Annie.