vrijdag 10 mei 2013

Rozen en kroontjes...

 Goedemorgen snoezepoezen,

Ik ben zo geïnspireerd door Anna die gehaakte
kroontjes heeft gemaakt ...
Ik maakte een kroontjes van oud gordijn en maakte
deze hard met lijm...
En ik maakte daar steentjes op en naaide pareltjes..
Ja en meisjes ik wil jullie zo heel graag mijn rozen doekje
laten zien..deze heb ik van Simonne opgestuurd gekregen!
Ik ben zo ontzettend blij met dit prachtige rozen doekje en
helemaal in mijn knollentuintje...
Wat onzettend lief...lieve Simonne..dank je heel hartelijk
voor dit schattige schilders doekje!
Kijken jullie maar eens op het blog van Simonne...
zij kan zo mooi schilderen...en schattige popjes maken..
Ook ben ik druk in de weer geweest om met oude vitrage
een mooie hals ketting te maken...
Een heerlijk werkje...
Wat kan Simonne toch prachtig schilderen...!
Je kunt deze rozen zowat ruiken...
Ja ik ben helemaal weg van dit rozen doekje..
Marie-Antoinette wat ben je toch mooi...
En ik maakte een foamroosje met kant...
Lieve Marie-Antoinette...ik maakte een
kroon speciaal voor U mijn koningin...
Ik vindt het zo heerlijk om met
kraaltjes en steentjes te werken...
Nergens aan denken, en je handen doen
het werk..
En dan genieten van het moment...!
 En een kroontje met diamanten en pareltjes...
 Deze kroon is voor u mijn Koningin...
Mijn handen troosten jou...
Mijn handen strelen jou.....
Omdat ik zoveel van je hou.......
Wat is het heerlijk om met oude materialen te werken..
En zo maakte ik nog twee armbanden van kant,
lint, pareltjes en strass steentjes... 
Oude handen met een roos....
 Lisa heeft altijd gedanst...
en op haar oude balletschoentjes maakte ik
ook wat mooie pareltjes en steentjes..
 Het lijken wel oude bruids schoentjes..

Lieve snoezels...
Dit was het weer...
Tot de volgende keer!
Dikke kus van Marie-Antoinette en mij...XXX

37 opmerkingen:

Hanny zei

Wat een schitterende schilderijtjes zeg, wat kan zij dat goed. De tekst vind ik echt top, zo mooi en ontroerend.
Je eigen creaties zijn ook weer prachtg hoor lieve Marijke, altijd zulke zachte kleuren, romantisch en fijne delicate materialen die je gebruikt. Ook deze keer weer. De balletschoentjes van je dochter zijn schitterend, echt een pronkstuk met een fijne herinnering.
Fijn weekend, liefs Hanny♥

Brie Binnendijk zei

Hoi Marijke.
Wat een prachtige dingen heb je weer gemaakt! Zo mooi met al dat kant en die steentjes. Het schildersdoekje met de prachtige rozen is ook erg mooi. Dat heeft Simone echt heel knap gemaakt. Is ook een mooi cadeau trouwens! Ik wens je een fijn weekend en een gezellige moederdag toe!
Lieve groetjes Brie

Plenty of Presents zei

Je hebt echt gouden handen, zoals jij alles verzint en bewerkt, Heeeeeeel mooi. Mijn dochter heeft ook twee paar balletschoenen hangen, even vragen of zij dat ook mooi vindt. Fijn weekend. groetjes Paula

Zaanse Zolder zei

Wat een mooi schilderijtje heb je gekregen, zo lief! En wat heb jij Marie Antoinette mooi gemaakt, nog mooier dan ze al was! Ik zou daar het geduld niet voor kunnen opbrengen, ál die kraaltjes maar ieder z'n ding hè hihi. x Syl

Anoniem zei

Hai Marijke,

Wat ben je verwend met een prachtig schilderijte wat je kado gekregen hebt heel mooi hoor...

Oh oh oh,wat heb je schitterende spullen gemaakt sowww ik ben jaloers wat heb je Marie-Antoinette mooi gemaakt,en dat kroontje ja ik ben er weg van hoe mooi is dit en die armbandjes zo mooi...

Ik wil ook graag dat kroontje proberen te maken,goh zeg wat heb je er werk van gemaakt ik vindt het zo mooi...
Marijke wat ben je een rijk mens met de gekregen handjes van goud die jij van je ouders gekregen hebt,ben daar zuinig op ik ben helemaal verliefd op deze Post zo mooi,jij maakt mij iedere x weer blij met het posten van een nieuwe post op jou Blog...

Mag ik je heel heel hartelijk bedanken voor deze schitterende voorbeelden,en je tijd die je hiervoor genomen hebt om dit samen met ons te delen...

Wens je een heel mooi weekeinde toe,
Lieve groetjes Helene...

Anoniem zei

Dag lief Marijke.

Wat was dit weer GENIETEN!
Wat prachtig mooi al die glinster objecten...die kroon is schitterend...en die arm versieringen....zoiets ben ik nog altijd van plan om te gaan maken maar weet nooit zo goed wat ik met allemaal die pareltjes en glittersteentjes moet doen.
En zie....jij weet dat precies:-)

En wat lief dat je zo'n mooi schilderijtje kreeg...ik ga zometeen eens kijken op de site van de maakster.

Wat lijkt mij dat heerlijk...om zo met die kraaltjes zitten werken en zoiets prachtigs te ontwerpen en maken!
Ik vind het echt helemaal geweldig hoor!

Dankjewel nog voor het lieve kadootje dat ik net kreeg...óók helemaal iets voor mij met die lieve kleurtjes. Het was een echte verrassing!
Wat ben jij toch altijd lief bezig voor anderen!

Ik ga nu nog eens even opnieuw genieten van deze post.

Dag dag lieve Marijke,
Liefs......Mia

tanja zei

Prachtig allemaal en zo lief die handen zeg en mooi kant ook waar scorre jij dat toch wel niet in winkel haha of in nederland
gr tanja

Annalisa Cecilia zei

bello, bellissimo tutto!
i tuoi bracciali sono così romantici e ricamati con tanto Amore!
un abbraccio
Annalisa

Nurdan Kanber zei

Dear Marijke,

I've fallen in love with these romantic collection!You made me dreaming with all soft colours, lace and your beautiful creation!

Thank you for making my day more beautiful always!
All the best for you!
Nurdan

Juliëtte zei

Wat een prachtig rozen doekje!
Heel erg mooi!
En die rozen en kralen creaties van jou zijn ook hemels!
Heerlijk meis, om zo bezig te kunnen zijn!
Ik wens je een heel fijn weekend!

Knuffels, Juliëtte

Knillie Bears zei

Diepe zuuuuucht wat is alles toch weer mooi geworden marijke,zit echt te genieten van al het moois wat je weer hebt gemaakt.
En wat een mooi schilderijtje heb je gekregen echt geweldig zo mooi.
Geniet van je weekend.

Liefs Corina♥♥♥

Mireille van Krieken zei

Hoi Marijke....heerlijk he....zitten tussen al je knutselspullen...je fantasie de vrije loop laten en kijken wat je handen ervan maken....ik weet hoe het voelt en kan ook intens gelukkig worden van dat rommelen.
de spullen die je gemaakt hebt zijn weer prachtig!!! Bedankt weer voor je lieve berichtje op mijn blogje.
Fijn weekend....liefs Mirei

Anita zei

En dan lees ik dit weer met mijn nuchtere verstand ;-)
Ik moet altijd glimlachen HOE jij je letterlijk inleeft in al je creaties.
Dat is al een kunst op zich lieve Marijke.
Wat een prachtig schilders-doekje heb je van Simone gekregen en dan die tekst! Maar ook al je eigen freubeldingetjes: allemaal ware kunstwerkjes.
Fijn weekend lief mens! Groetjezz lfs mij

"Création" zei

Lief zonnestraaltje,

Meis toch, wat en zalige post is dit weer
waar veel, HEEL veel te bekijken valt.
Wat en prachtige dingen heb je weer gemaakt,
de sieraden en kroontjes, het zijn
letterlijk juweeltjes zo mooi.

En het is toch fantastisch hoe je de
balletschoenen van Lisa hebt omgetoverd
tot ware pronkstukjes.
Zie je in gedachten al bezig, helemaal
in de ban van alle mooie materialen en een
hoofd die overloopt van de ideetjes.
Wat jammer dan hé dat een dag maar
24 uur heeft, hahaha.

Waanzinnig mooi vind ik ook de armbanden
geworden, zo heerlijk romantisch en verfijnd.

Ongelooflijk lief van Simonne dat zij
speciaal voor jou dit fraaie rozen
schilderijtje heeft gemaakt. De kleuren
zijn ook helemaal precies jou smaak.
Een prachtige aanwinst die ongetwijfeld
een heel mooi plekje zal krijgen.

Lieverd, geniet volop van een
heel mooi weekend.....

Veel liefs,
Josephine
XXXXX

ΣΤΕΛΙΟΣ zei

Very nice!!!!!!!

Wateringen zei

Goeieavond Marijke,

Ik heb met veel liefde en vol blijdschap Amalia in mijn armen gesloten.
Ze is nog mooier in het echt.
Bedankt voor je lieve woorden en je kaartje met leuke stofjes en lint. Ik viel van de ene verbazing in de andere.Het geurzakje je zou denken dat je me zeer goed kent.Ik heb een grote passie ook voor rozen.
Ik ben echt verwend.
Amalia heeft een ereplaats midden op de livingtafel.
Het is mijn eerste knuffel dat ik van je heb.Het kroontje heb ik met de 2 speldjes vastgezet.Ik zal nooit jullie koninginnedag vergeten...
Ik weet nu al dat ik goed je site in de ga houden want dat smaakt naar meer....

Vele,lieve groetjes,
Vermeersch Linda

sirkkis zei

Kaikkea niin kaunista ja romantista, upea kruunu.

Debby zei

Ciao,Marijke!! La tua Maria Antonietta,Abbellita dalle tue rose e dai tuoi bracciali e pizzi è veramente stupenda!! Cosa dire poi delle scarpette da ballo? Un dolce ricordo impreziosito da mani magiche....ogni volta che leggo un tuo post penso di aver visto tutto cio' che di più romantico ci possa essere su questa terra,ma ogni volta mi stupisci creando cose ancora più romantiche e belle.... complimenti,Debora

Anoniem zei

Lieve Barones,

Wat een prachtige kroontjes heb je gemaakt !!!Het ziet er zo romantisch en beeldig uit.Lieve marijke nogmaals wil ik je bedanken voor het mooie lieve pakketje wat ik gisteren in ontvangst mocht nemen ,dank je wel voor jou mooie naai gerei doosje ,en alle prachtige lieve cadeautjes die daar bij zaten ,ook voor het super lieve kaartje ,ik ben je heel erg dankbaar hier voor.Alles heeft een heel mooi plekje gekregen in ons huisje ,deze week komt er ook nog iets naar jou hoor.xHeel fijn weekend .

veel liefs en een dikke kus van mij ,caroline xxx

Celine zei

Wat een lieffies weer, zo mooi zo teer.. prachtig gemaakt! Ja, wat is het toch heerlijk lekker met je handen bezig te zijn. Droom je zo weg. Ik heb weer echt genoten van je post. Lieve groet, en fijne moederdag morgen :) Celine

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Wat fijn om te horen dat
je zo blij bent met de naaigerei doos!
En dat je blij bent met de kadootjes..
Ik heb het graag gedaan hoor.

Liefs,
Marijke

iris zei

tout est si beau et plein de romantisme
des bijoux de rêves
et une superbe rose en dessein
tout est splendide
tendresse
edith (iris) France

Wateringen zei

Hallo Marijke , onlangs heb ik het boek bij je besteld….helemaal geweldig als ik wat rot in mijn vel zit ga ik eventjes lekker zitten neem dan vaak je boek erbij ..krijg dan weer energie en ideetjes ..

Vindt het zo geweldig ben op het moment veel kant aan het scoren op internet ….

Ik heb onlangs voor mijn kleindochter SOFIE haar schoentjes opgeleukt en voor mijn schoonzus op ’n houten doos een pop (borstbeeld) in het kant gemaakt …. Inspiratie’s uit je boek ….. stuur foto’s mee..

Ga heel veel oefenen vindt het helemaal geweldig..

Gr. en nogmaals een geweldig boek ….Tineke

teddy bears Marin to Venice zei

Fantastic jobs.
RosaRita

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Prachtig♫ prachtig♥ is je mooie♥ post weer..;))
Het verbaast♫ me nu echt dat wij♥ af en toe dezelfde gedachtens hebben thema roosjes♥ en kroontjes♥ ..;))
Jou♥ kroontje♥ is dan ook Super♥ Gaaf♥ gemaakt dat siert♥ jou♥ dan ook weer in die stijl♫..;))
Weg dromen♥ doe ik♥ altijd op je posten♥ dat is zeker waar..;))))))))))))
Ik was mijn hele post♥ kwijt geraakt dus alles moest overnieuw en nog de rest snel vanochtend poehhhh ..;(
Maar het is gelukt♥ ..!!
Geniet♥ van je Moederdag♥ en omadag♥ met je liev♥ kids en kleine lieve♥ Sophie♥..;))
Wens je veel Liefs♥ knuffels♥ Gaby..x♥x

beata zei

Witaj Marijke, jestem zachwycona Twoimi pracami. Wszystko co tworzysz jest takie piękne, że nie można oczu oderwać. Gratuluję oryginalnego pomysłu, korona, bransoletka i baletki są cudowne :) Pozdrawiam serdecznie ;)))

Ira Huberts zei

En ja, hier is ze dan ;-) As promised! Meid, wat een fantástische creaties allemaal, kom hier weer ogen tekort aan! Al dat heerlijke kant, schitterende schoentjes en prachtige cuffs... Marie Antoinette zou dit maar wat graag in haar kast hebben willen hangen! Hoop dat je een fijne Moederdag hebt gehad? Lieve groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

Wateringen zei

Hay Ira,

Meis wat fijn dat je weer eens bij me op bezoek
komt..!

En ja natuurlijk bedankt voor jou lieve complimentjes
over mijn spulletjes...

Ik heb een leuke Moederdag gehad en ben lekker
verwend...was het maar iedere week Moederdag hahaha..
Ik hoop dat jij ook een leuke moederdag hebt gehad..

Liefs,
Marijke

MARIANNE zei

Prachtig weer lieve Marijke!
En zo mooi die prachtige kroontjes en zo in die handen...wauw!
En die ballet schoentjes van Lisa ook weer zo mooi!
Het prachtige rose rozen schilderijtje, met die mooie tekst erop...wat lief om te krijgen meisje!

Hopelijk had je een waardevolle fijne Moederdag!
Lieve groetjes van Marianne.

La Gata Coqueta zei



La mejor medicina para el corazón,
es que lo llenemos de amor.
Te entrego las primeras gotas de rocío
para comenzar a cuidarlo...
...no te olvides de recogerlas.
Entre ellas se encuentra
una semilla de felicidad!!

Que este sea un delicioso
comienzo de semana para ti!!

Atte.
María Del Carmen



Carla zei

Wat heb je dat weer allemaal prachtig gemaakt.
Die spitzen...echt super gaaf!!

liefs Carla

Kays Kids zei

What wonderful crown and ballet shoes you made. Very pretty.
Hugs
Kay

Evelyne zei

ooooh Marijke, ik had deze post gemist.
Wat mooooi, ik ben helemaal verliefd op dit werk van je, zo romantisch.
Wat ben je toch een artist!!!

liev groetjes, Evelyne

Simonne's fantasiestudio zei

Lieve Marijke, ik ben helemaal weg van je handjes en armbanden.....
ja, alles eigenlijk hoor !
Vanmorgen zat je verrassing bij de post : ik viel bijna achterover....zo mooi ! Zo romantisch !
Marijke, wat lief van je, heel erg bedankt, ik ga dit zeker koesteren !
Dankbare groetjes,
Simonne

violka zei

Wykonałaś kawał dobrej roboty - pięknie, schludnie, no i jak to Ty - romantycznie :)

By Thy Hands Tinkerings zei

Love your Blog too!!! Thanks for stopping by...

Tammy

't Glimmenhofje zei

Lieve, lieve Marijke,

Wat heb je ondertussen weer een hoop moois gemaakt en wat heb ik een hoop gemist de afgelopen maanden. Ik had dan ook heel veel bij te lezen en te genieten van al die mooie en romantisch gemaakte plaatjes op je blog. Wat ben je toch een kunstenares en een bezig bijtje! Ik wilde bij elke post wel iets schrijven over hoe mooi ik je foto's vond en wat een werk je weer verricht had enz.enz. Maar dat heb ik toch maar even verzameld in deze post...
Sorry dat je al heel lang niks meer van mij gehoord hebt en op mijn blog is het ook al veels te lang stil, maar er is ook zoveel gebeurd... Toch ben ik je niet vergeten en dacht ik wel vaker om je even wat te mailen, maar door de drukte schoot dat er dan toch bij in.
Maar zo te lezen heb jij echt niet stil gezeten en weer leuke en ook mooie dingen beleefd. Wat een heerlijk leven toch als je hem zo mag invullen met het blij maken van je blogsissies!! Ik ben er een van hoor! als ik je mooie blog zie geniet ik echt!
En wat word je kleindochter al een hele meid...zo'n lekker smoeltje en volgens mij ook wel een beetje een ondeugend popje, hahaa... Ze is in ieder geval heerlijk fotogeniek en dat komt oma zeer goed uit... Lekker om mee te pronken, deze "levende" poppedame... Daar kan geen andere pop tegenop.
Ik vond het fijn weer even bij je te kunnen meelezen en kijken en ik wens jouw en je mooie gezin een paar fijne dagen en heel veel lieve groetjes van mij! Joyce.