maandag 29 april 2013

De gehaakte kroontjes van Anna...

 Hallo lieve blogmeidjes..

Hebben jullie al een beetje zin in morgen?
Heerlijk Koninginnedag!
Bij deze feestelijke en prachtige dag horen 
natuurlijk kroontjes..
En hoe bijzonder zijn deze gehaakte kroontjes.
Ik kreeg ze afgelopen week als kadootje opgestuurd
door Anna...de kroontjes zijn een Japans ontwerp.
Lieve Anna, ik wil je daar heel hartelijk voor bedanken,
wat een leuke verrassing!
Wat lief en nog eens lieffffff..
Anna heeft een blog..
 Anna ik heb er nog wat diamantjes opgeplakt...
een beetje bling bling...haha..
En Anna super dat je de kroontjes met goud hebt gemaakt,
oranje is mijn kleur niet zo...
 De modelletjes zijn die de kroontjes showen 
zijn de kinderen van Willem Alexander en Maxima...
Wat zullen Willem, Maxima en Beatrix ontzettend zenuwachtig
zijn voor morgen...

Lieve lieve Koningin Beatrix
Moeder van Nederland...
Wat was je een geweldige vorstin..
Mijn Koningin..
Mijn lieve koningin...
Nu mag je lekker rustig aan gaan doen..
Lekker eens lang in je bed blijven liggen..
Lekker een dagje gaan boetseren..
Mijn Koningin..neem een lekker glas wijn
en geniet van alles wat is geweest.
We proosten..het was goed!
 De grote muis is Amalia en de poes is Alexia..
Wat een mooie namen heeft het koningspaar
toch voor hun kinderen uitgezocht..
 Ik heb een bloem gemaakt met het gezichtje van
Koningin Wilhelmina er op...
En wat staan de kroontjes schattig he?
 Lieve Beatrix bedankt voor de fijne jaren,
je was een fantastische Koningin...
 Kijk en de drie zusjes op een rijtje...
Amalia  Alexia en kleine Ariane..
Lieve Koningin je mag lekker uitrusten...
je kunt nu lekker van je kleinkinderen genieten...
Wat een pracht van een Koningin...dit was Koningin Wilhelmina
 En hier de prinsesjes van dicht bij...
Lieve prinses Alexia... zij draagt ballet schoentjes...
 En ze heeft een neusje in de vorm van een hartje...
Alexia en Ariane...
Dit is Koningin Julia als klein meisje...
Ik heb er een geurkussentje van gemaakt..
 Lieve Koning Willem Alexander en Maxima...
ik roep drie hoeraatjes voor de nieuwe
Koning en Koningin..
Hoera Hoera Hoera....
 Morgen gaan we eerst naar Delft...lekker naar
oude spulletjes kijken en dan drinken we een Oranje drankje..
En dan s'middags zit ik al klaar met een grote zakdoek
voor de buis..
Ik weet dat ik een traantje zal laten... wat zal het 
een bijzondere dag worden morgen...!
Hier kleine prinsessenmuis Ariane...
 Lieve Willem,Maxima en Beatrix 
ik wens jullie alle liefs en goeds...
Ik ben trots op ons Koningshuis en op Nederland!
En voor jullie lieve sisters...
Geniet er morgen maar fijn van,
en voor iedereen een
FIJNE WEEK!



34 opmerkingen:

Debby zei

Hi,Marijke! How beautiful your 'Queens' are....I'm speechless ^_^ Oh,yes,I've still some words:what are the objects with the 'Queens' images on? Are sachets? Hugs,deb

Kays Kids zei

What lovely crown, with a great story. Ariane is delightful.
Hugs
Kay

sirkkis zei

Sinulla ja koko Hollannilla on suuri juhla. Saatte komean uuden kuninkaan ja upean perheen. Minäkin katselen niitä juhlia tv'stä. Suloiset kruunut on jokaisella sinun maskotilla.

Zaanse Zolder zei

Zucht.... zo mooi weer Marijke, die kroontjes, lief hoor van Anna! Wat een heerlijke prinsessekindertjes heb jij daar. Ik wens jou morgen heel veel plezier. Ook ik ga even snuffelen naar dingen die ik helemaal niet nodig heb maar te leuk zijn hihi en daarna voor de buis. Ik vind het ook emotioneel hoor. Een lach en een traan zegmaar. Zoen! Syl

Anoniem zei

Dag lief Marijke.

Wat móói weer...die schattige prinsesse beestjes...zó lief!
En dat lieve verhaaltje er weer bij!
Tussen het maken van de zeepjes door was het éven genieten!

Wat heb je dit weer mooi gemaakt...en wat lief van Anna om je zulke mooie kroontjes te sturen!
Ik ga zometeen eens op haar blog kijken.

Dus jullie gaan morgen lekker op stap op koningsdag.
Wij ook...maar ik heb al op de opnameknop van de tv gedrukt hoor...zodat ik niets zal gaan missen:-)

Het was weer even heerlijk genieten van alle romantiek die wij weer van jou kregen lieve Marijke.

Ik stuur je veel liefs,
Mia

bella lullo zei

Personaggi teneri e sognanti, un bellissimo mondo da fiaba il tuo!
Bellalullo

Dorothy zei

Sooo cuteeeee!!! Love them both

Brie Binnendijk zei

Hoi Marijke. Wat een mooie prinsesjes heb je gemaakt, ze zijn ook zo lief gekleed. En de kroontjes staan ze ook erg lief. Jij ook morgen een hele fijne en gezellige feestdag!
Lieve groetjes Brie

Carla zei

Je hebt de prinsesjes prachtig gemaakt hoor.
Ja het zal een bijzondere dag worden morgen.
Ik kan me nog herinneren dat Juliana haar troon af stond voor Beatrix...en dan nog een dit mee te mogen maken,da's toch geweldig!!!
Even over het jurkje...daar heb ik geen patroontje van...voor het bovenstukje neem ik een jurkje van haar binneste buiten,en leg dat op de stof(voor en achterpand) en voor de rest doe ik altijd maar wat joh...deed vroeger nooit iets van een patroon.......en dat werkt nog steeds goed.

Ik wil jou ook een fijne koniginnedag wensen morgen...

Liefs Carla

Алла АА zei

С БОЛЬШИМ УДОВОЛЬСТВИЕМ СЛЕЖУ ЗА ВАШИМ ТВОРЧЕСТВОМ. ОЧЕНЬ НРАВЯТСЯ ВАШИ РАБОТЫ, ОНИ ТАКИЕ НЕЖНЫЕ, ОЧЕНЬ БЛИЗКИ ..., ДАРЯТ ЛЮБОВЬ И РАДОСТЬ, И ВСЕГДА ПОДНИМАЮТ НАСТРОЕНИЕ. СПАСИБО!

Christine zei

Het queen Marijke, wat een geweldige leuke post heb je ervan gemaakt.,
Ja dat wordt sniffen en snotteren morgen, ik vrees dat ik er ook aan moet geloven.
De kroontjes zijn perfect en maken de familie erg sjiek en vorstelijk.
Veel plezier morgen en ik proost op onze Beatrix, ze is een mooi mens.
Knuffels XXXXXXXXXXXXX Chrissie

Eli Bichita zei

Hi Marijke !

As always your creations are so elegant and tender!!! I like very much the idea of "fabric photo"! Great!!!

Hanny zei

Lieve Marijke

Wat een bijzonder verhaal en wat ontzettend leuk dat je die kroontjes van anne toegestuurd kreeg. Ik ben uiteraard op haar blog gaan kijken en wat maakt ze mooie creaties zeg. De kroontjes zijn werkelijk prachtig en passen zo leuk bij jouw mooie poppenkinderen. Gelukkig heeft ze geen oranje gehaakt, dat is mijn kleur ook niet, dit staat er veel mooier bij en dan nog diamanten, lief!
Ik wens je morgen een heerlijke dag toe, snuffel maar lekker en hopelijk vindt je nog wat leuke spullen.
Geniet maar lekker achter de tv morgen, ook al is het met een zakdoek, het is ook heel speciaal dus niet verwonderlijk.
Liefs Hanny♥

"Création" zei

Lief zonnestraaltje,

Wat een prachtige ode aan het Koningshuis
heb je van deze post gemaakt meis.
De drie prinsesjes, ohhh ze zijn
adembenememnd mooi geworden. En zoooo
lief dat Anna deze geweldige kroontjes
speciaal voor jou gehaakt heeft. Ze staan
geweldig op die mooie prinsessenhoofdjes.

Lieverd, geniet morgen van deze speciale dag.
En ik hoop dat je in Delft nog leuke
hebbedingetjes zal ontdekken.....

Veel liefs,
Josephine
XXXXX

Wisia zei

Beautiful!!!!!!

La Blomst-Living zei

Wat geweldig, die kroontjes, zo leuk! Anna weet wel dat die bij jou een mooie ereplek krijgen. Een prachtige 'Oranje' post!
Fijne dag en lieve groet, Linda

Happy-Sonne zei

Dear Maijke
Your pictures are so nice.
Thank you very much for the lovely comment on my blog.
Happy week and all the best! Yvonne

DISFRUTANDO CON EL CROCHET zei

OHHHH!!!! sin palabras me quedé viendo tu blog,ohhhh QUE BONITO!!!me gustó mucho mucho todo,un beso

Juliëtte zei

Lieve Marijke,

Hopelijk heb je net zo genoten als ik!
Gisteren heb ik de hele dag voor de buis gezeten.
Wat een bijzondere en ontroerende dag!
En wat heb je weer een heerlijke prinsesjes gemaakt!
Ze zijn net zo mooi en lief als de echte!

Veel liefs, Juliëtte

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Het was Genieten♥ gisteren oooh Prachtig♥ allemaal we waren eerst naar een vrijmarkt bij mijn vriend♥ erna alles voor de buis♥ gezien en we♥ hebben echt genoten♥ van de kroning♥..;))
Je hebt er ook toevallig een Prachtige prinsesjes♥ post♥ van gemaakt met die mooie♥ kroontjes♥..;))
Ik had er ook heel veel zin♥in om om weer zo'n schattige♥ beer♥ te maken maar het is niet gemakkelijk moet ik zeggen er was heel wat telwerk met dat breien♥ en haken♥ ha ha..ik maak me het soms te moeilijk maar dat is ook een heerlijke♥ uitdaging♫ daarom snap ik jou Passie♥ ervoor ook heel goed ..;)))
Het was genieten♥ op jou mooie♥ Lieve♥ post♫ ..;))
Ik ga nu heerlijk in de zon☼ haken aan een nieuwe uitdaging..;))
Nog fijne dag♥ en week☼ Liefs♥ Knuf Gaby..♥x♥

Lunata zei

Que trabajos tan bonitos y delicados, me encanta ese toque tan romántico. Felicidades por tu blog tienes unos trabajos muy bonitos. Gracias por tu visita y comentario.

Celine zei

Wat was het mooi he.. gisteren. Kheb er heerlijk van genoten. Jij ook?
Je post is weer geweldig. Prachtig de drie prinsesjes... ik geniet gewoon verder hier :) Fijne dag en een lieve groet van Celine

Alicja zei

Wunderbare Kinigspaar und Kinigsfamilie,)

MARIANNE zei

Prachtig de drie prinsesjes weer, en natuurlijk ook weer zo knap gemaakt...en al die kroontjes die je hebt gekregen van Anna...zo beeldig!
Intussen is de grote dag alweer voorbij...maar het was een mooie dag...ééntje met een Kroontje!!!

Lieve groetjes van Marianne.

Anoniem zei

Dag Marijke,
Ik, Vermeersch Linda heb je boek heel goed ontvangen.
Je boek is prachtig!
Ik kan dank zij jouw boek een stukje wegdromen...en zoveel mooie teksten en foto's.
Jouw boek koester ik dan ook in mijn hartje.
Bedankt dat ik er ook van kan genieten.
Vele lieve groetjes,
Linda

P.S. Hopend om eens een zeer romantische beer van je te adopteren.

nelleke markesteijn zei

Wat maak jij een prachtige dingen. Zo gedetailleerd en zorgvuldig gemaakt. Heel mooi.
Dankje dat je bij mij volger bent geworden. Ik word altijd blij van zulke positieve reacties :-).
Groetjes, Nelleke

Anoniem zei

Helene02-05-13 09:36:44
Lieve Marijke,

Wat ben je verwent door Anna,wat zijn het geweldige prachtige kroontjes,goh wat leuk en feestelijk staan ze op de kleine meisjes van het Koningspaar...
Ik vindt de kroontjes zo geweldig mooi,ga zeker op de site van Anna kijken misschien kan ik er ook 1tje proberen te maken...
Wat staan ze alle toch te schitteren,en wat heb je een leuke bloem gemaakt en die prachtige afbeelding van Koningin Wilhelmina
Geweldig...
Heb het ook voor de buis zitten kijken ik had veel bezoek,met lekkers in de kleur Oranje...
Wat straalde Maxima wat is dit een geweldige mooie vrouw met al haar prachtige jurken die zei droeg,ook vondt ik haar kleine meisjes zo mooi en Koning Willem het was helemaal af...

Ik heb ook zo genoten van Andre Rieu geweldig een sprookje waar ik steeds zo van kan genieten...

Marijke dankjewel dat je hierover een Post hebt geopend,en dat ik de prachtige kroontjes van Anna en al je beestjes geurzakjes en bloemetje mocht bewonderen,je bent een heel lief MENS...

Wens je een mooie week toe,liefs Helene.

Nurdan Kanber zei

How adorable the dolls are!
Every single details on them are just fantastic!

Thank you for the display about my humble giveaway!
From Istanbul with love!

Anoniem zei

Lieve lieve Barones,

Wat een prachtige post heb je gemaakt:-) als het koningshuis jouw werk zou zien weet ik zeker dat je een heel groot compliment zou krijgen hier over .Het is weer zo mooi gemaakt ,lieve marijke ik vind het moeilijk om een goed woord te verzinnen :-) ,maar je weet wat ik bedoel!!
Je bent echt een bijzondere kunstenares en je hebt een plek in mijn hart.Wat een prachtige dag was het dinsdag ,en wat zag Maxima er mooi uit als in een sprookje ,ik heb er echt met veel emotie naar zitten kijken ,jij ook vast wel he marijke

Nou barones ik wil je een heel fijn weekend wensen ,en ik hoop dat je mijn email nog hebt ontvangen, veel liefs en een dikke kus van mij ,Carolinexxx

La Gata Coqueta zei




Las palabras en silencio
son melodías de ternura,
y refugio de sensaciones,
que sigilosas van en busca de emociones
para vestir la vida de alegres tentaciones...
...deteniéndose en perfumar los sentimientos,
con el aroma de las flores, que irán brotado
durante este mes de mayo que termina de comenzar.

Hoy y cada uno de los días...
Un beso y una rosa para ti!

Atte.
María Del Carmen



Marijke van Ooijen zei

Lieve Maria Del Carmen,

Dank je wel voor je
altijd zulke mooie gedichten!

Wat lief dat je deze speciaal
voor mij maakt!

Liefs,
Marijke

Stefanie zei

Dear Marijke,

thank you for your kind coment on my blog.

Your post for the kings day is so sweet. All royal dolls are adorable and made so lovely. What a gorgeous crochet crown !!
I enjoyed all pictures so much and will come back to visit your blog soon.

Lieve Groet
Stefanie



Anna zei

Lieve Marijke,
Wat een eer om mijn kroontjes terug te zien op jouw schattige poppenkinderen. Binnenkort kopieer ik een paar foto's - met jouw toestemming - en zet deze op mijn blog.
Ik kijk altijd graag naar jouw mooie creaties en blader nog regelmatig in jouw "sprookjes"boek.
Kreatieve groeten van Anna.

Wateringen zei

Goeieavond Marijke,

Ik heb met veel liefde en vol blijdschap Amalia in mijn armen gesloten.
Ze is nog mooier in het echt.
Bedankt voor je lieve woorden en je kaartje met leuke stofjes en lint. Ik viel van de ene verbazing in de andere.Het geurzakje je zou denken dat je me zeer goed kent.Ik heb een grote passie ook voor rozen.
Ik ben echt verwend.
Amalia heeft een ereplaats midden op de livingtafel.
Het is mijn eerste knuffel dat ik van je heb.Het kroontje heb ik met de 2 speldjes vastgezet.Ik zal nooit jullie koninginnedag vergeten...
Ik weet nu al dat ik goed je site in de ga houden want dat smaakt naar meer....

Vele,lieve groetjes,
Vermeersch Linda