dinsdag 9 april 2013

Oude schatten uit een ver verleden...


Lieve meisjes,

Gelukkig kan ik een postje maken!
Ik ben vandaag weer een beetje aan het rommelen in mijn
huisje, en voel me iets beter..
Maar de laatste dagen was ik koortsig en grieperig,
samen met mijn mannetje, want hij is ook ziekjes.. 
Maar goed ik wil jullie mijn nieuwste doosjes laten zien..
Deze doosjes lijken op een boekje...ik heb er iets moois
van gemaakt, met een nostalgische afbeelding, kant en roosjes..
En Queensie mijn babykindje mag het doosje aan
jullie laten zien...
En ook mag zij mutsjes showen...kijk maar eens
het lieve kleine ding heeft iedere keer een ander
mutsje op...
Ik heb vanmiddag gewoon lekker gespeeld hahahaha..
heerlijk met de popjes en kleertjes...
Ja ik heb nog een keer deze afbeelding gebruikt...
deze meisjes vindt ik zo waanzinnig romantisch!
In het doosje heb ik een kleine popje gemaakt..
En kijk eens onze Queensie heeft weer een ander 
mutsje op haar hoofdje.. 
Dit is het kleine popske wat in het doosje zit...
zo lief met oude kantjes en roosjes...
Dit is weer een andere afbeelding...deze komt uit een  webwinkeltje 
Je kunt hier geweldige plaatjes en nog veel meer mooie
spulletjes vinden...
Klein poppenkind speelt hier met Remie...mijn
nieuwste hondje..
Remie het circushondje met zijn lieve puntmutsje...
Hier kunnen jullie weer een ander doosje zien..dit keer
met wat oud blauw roosjes...
Kijk hier mag Queensie met het doosje spelen...
Wat zal er nu toch in het doosje het doosje zitten?
En zien jullie ook dat ze een ander jurkje aan heeft,
en een ander mutsje op...
Ach...hier komt kleine Noenie uit het doosje...
Qeensie schrikt een beetje..maar moet toch ook lachen hihi...
Zo lief met haar duimpje in haar mondje..
Noenie mag uit het doosje en samen spelen ze zo fijn..
En weer heeft Qeensie een heel oud babymutsje op...
mooi met al het oude kantje..
Ze kunnen het goed vinden kleine Queensie en het berenkindje..
En de afbeelding in de vorm van een hartje...ik heb ook
overal pareltjes tussen gemaakt..
Remie zit lekker op schootje ...klein aanhankelijk beesie..
Remie heeft een geboetseerd koppie en een lijfje van stof..
Ja meisje ik was lekker bezig vanmiddag...nu nog een paar
van de jurkjes die ik zo schattig vindt..
Dit Victoriaanse oude jurkje heeft prachtig kant aan de
onderkant van het rokje...
Al lang geleden maakte ik dit schilderijtje..
Het babykindje doet me een beetje aan Sophie denken..
met haar mollige armpjes hihih...
Weer een snoezig oud babyjurkje van katoen..
En hele oude kinderschoentje met een zooltje
van hout met spijkertjes..
Welk meisje zou op deze schoentjes hebben leren lopen?
Een jurkje met minder roeseltjes...maar
zo prachtig en helemaal gaaf!
Het roze lintje in het jurkje maakt het zo snoezig..
En kijk eens Noenie.. kan zo lief in het schoentje zitten..
Ik ben helemaal verliefd op deze oude schoentjes..
En hier een jurkje met een roze lintje...
Het jurkje heeft een klein schattig kraagje..
Hier nog een keer het schilderij wat ik
een lange tijd geleden heb gemaakt..
Dit zijn weer andere schoentjes met borduursels
op de de voorkant...
Voor mij zijn oude jurkjes, schoentjes, kantjes...enzv..
allemaal kostbare schatten uit een ver verleden.
Altijd als ik iets aankoop voel ik mij zo'n rijk mens,
en vraag me altijd af waar het vandaan komt, en wie het
heeft gedragen..kortom het laat me dromen over lang
vervlogen tijden.
En lieve meisjes dit mag ik zo graag doen, het geeft zoveel
glans aan mijn leven..

Zo meisjes...dit was het weer..ik hoop dat jullie
hebben genoten van deze oude spulletjes..
Ik zie jullie weer in een volgende post...deze gaat over een
hele bijzonder lieve vrouw met een heeeeeeeellll bijzonder huis..
Dus tot snel!

26 opmerkingen:

Anoniem zei

lia09-04-13 17:50:51
Ik heb met heel veel plezier de foto.s bekeken. Marijke trotse oma je hebt een dot van een kleindochter, om op te vreten zo ziet ze er uit. Geniet van dit mooie meisje....tis een plaatje.
lieve groet uit koewacht.

Anoniem zei

Dag lief Marijke,

Wát een mooie post is dit over die bewerkte boekjes en die lieve mutsjes.

En dan die hele mooie pop met haar lieve uitstraling en haar duimpje in de mond en het schattige kleine beertje op schoot.

wat heb je dit weer mooi gedaan Marijke.
Ik heb met plezier en bewondering zitten kijken!

Zo lief die plaatjes allemaal....en het verhaaltje erbij.
Ga jij maar lekker door op deze manier lieve meid want je doet er veel mensen een groot plezier mee!

Ik verheug me steeds weer op iets moois op jouw blog!

Dag dag lieve Marijke,
Liefs van Mia

Peeters Liliane zei

O Marijke wat is je post weer betoverent mooi, geweldig als je zo lekker kan freubelen.
Ziek zijn is echt niet leuk en soms moet je je tijd nemen om uit te zieken!
Lieve groet,
Liliane

Debby zei

Hi,Marijke!What a lovely post and how many beautiful treasures!! I love your new creations but also your treasures from the past ^_^ Hugs,Debby

Juliëtte zei

Wat geniet ik altijd weer van je warme, romantische posten.
Dat geeft een koud bevroren vrouwtje uit Noorwegen weer veel warmte!
Mooie spulletjes allemaal!!
Ik kan daar ook altijd zo van genieten! Oude spulletjes met een een verhaal.

Veel liefs, Juliëtte

beata zei

Piękny post i bardzo piękne prace :)
Pozdrawiam serdecznie :)

beata zei

Piękny post i bardzo piękne prace :)
Pozdrawiam serdecznie :)

sirkkis zei

Hurmaavia vanhoja aarteita ja kauniita mekkoja . Nuo kirjanmalliset laatikot kaikkien ihanien ruusujen kanssa romantista, rakastan niitä ♥

anita wijchen zei

lieve marijke wat een feest om naar te kijken wat een schatjes weer.
zo geweldif mooi en wat lijkt sophie toch ook op jou. wens je beterschap toe en nog een fijne week.

groetjes anita wijchen

Zaanse Zolder zei

Wat kun jij dat toch prachtig en die roosjes zijn ook zo schattig en teer van kleur. Ik hoop dat je snel weer helemaal bent opgeknapt. Hier lopen de kindjes een beetje te hoesten en proesten, keelpijn, hoofdpijn. Ikzelf voel me al wéken niet helemaal fijn. Ik leidt mezelf af door lekker veel te knutselen hihi. x Syl

Riet zei

Lieve Marijke.
Wat ben ik blij dat ik weer kan reageren op je blog. Ik heb alles weer eens heel op mijn gemak bekeken en wat maak je toch een beeldschone dingen en plaatjes. De schattige pop met de prachtige oude jurkjes en die beeldige mutsjes. Wat kan een mens toch heerlijk met poppen spelen :)))
Jij geniet en wij genieten mee. En je kleine Sophie wat een beeldschoon kindje is het toch. Zoals ze daar staat met die heerlijke mollige pootjes en dat heerlijke lachebekje. Een plaatje.En wat had Dientje een prachtig jurkje en setje gebreid. Daar kan ik met zo'n bewondering naar kijken.
Mijn Jan krijgt volgende week zijn eerste prik. Vorige week had hij een proefshot om te kijken op welke plaats ze moeten zijn. Nu dus afwachten of het gaat werken.
Lieve Marijke,ik ga weer even andere blogs bezoeken.
Veel liefs van je vriendinnetje Rietje

Knillie Bears zei

o wat een mooie spullen toch weer allemaal zo mooi ik vind je pop echt zo mooi ik hoop er ook nog ooit eentje te vinden.Je foto's zijn allemaal zo mooi.Ik hoop dat je snel weer opknap.

Liefs Corina

Алла АА zei

СКОЛЬКО ВИНТАЖНОЙ КРАСОТЫ! И КАК МНЕ ВСЕ ЭТО НРАВИТСЯ! КАК ЖЕ Я ВСЕ ЭТО ЛЮБЛЮ!

Inga zei

Marijke - You don't cease to admire with beauty! ! ! !
Very much perfectly! ! ! !
Thanks, sincerely yours, Inga.

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Ik heb weer Heerlijk♫ kunnen genieten van jou MOOIE♥ Post ..;))
Al die mooie schattige jurkjes♥ ik heb er zelf nog een van mijn moeder♥ en wel al 93 jaar oud♥ ik zal het wel een keer op mijn blog♥ laten zien..;)
Al mijn kinderen♥ zijn er in gedoopt dus bijzonder♥ is het wel..;)
Je beerke en het poppetje♥in het doosje♥ is zo LIEF♥ om te zien ook het doosje PRACHTIG♥ met die romantische♥ roosjes♥ en natuurlijk je nieuwe hondje♥..;))
Het was weer Genieten♫ Marijke♥ en wens je alle Liefs♥ Gaby..x♥x

Hanny zei

Lieve Marijke♥

Ik heb weer heerlijk genoten van je verhaal, de mutsjes, de mooie boekjes en Remi en Noenie. Wat een schatjes zijn deze laatste 2, ik vind ze schitterend en bewonderenswaardig dat jij zulke mooie lieve creaties maakt. Ik geniet altijd zo van de verhalen en laat me helemaal meeslepen, gewoon even op reis hihi. Lief dat je dit weer gedeeld hebt maar minder leuk om te lezen dat jullie beiden nog niet helemaal fit zijn. Gelukkig komt er dit weekend beter weer en hopelijk helpt dit jullie om snel weer beter te worden.
Liefs Hanny♥

"Création" zei

Lief ziek poppenjansje,

Meisje dat is balen dat jullie zo ziekjes zijn, wel gezellig samen met je mannetje natuurlijk maar ik hoop toch dat jullie saampjes snel weer de oude zullen zijn. En gelukkig lees ik nu hier dat het al weer wat beter gaat.

Wat zit ik toch weer te genieten van deze post, je PRACHTIGE nieuwe doosjes in boekvorm zoooo leuk, ze zien er heel mooi uit allemaal.

En wat heb je toch een goddelijke verzameling oude jurkjes en mutsjes, en wat staan ze je babykindje Queensie allemaal mooi, ze heeft zo'n enorm lief en blijmoedig gezichtje.

En wat een heerlijke dotje is Remie je nieuwe hondje.

Wowww die antieke schoentjes, ongelooflijk waar vindt je dat toch allemaal ZO MOOI!!!

Zo mooi ook weer gemaakt je kleine Noenie het berenkindje, ohhh en dat snoezige ukkie popje, weet gewoon niet waar ik allemaal moet kijken, hahaha, HEERLIJK!!!

Heb genoten van al je moois en je heerlijke vertelsels. Voelde me weer even heerlijk kind en heb met je mee gespeeld.....

Veel liefs,
Je vriendinnetje
Josephine
♥♥♥

Marguerite zei

Wat is het toch iedere keer weer genieten bij jou.
Zo'n mooie pop weer en dan de schoentjes.....
Groetjes Marguerite

Brie Binnendijk zei

Hoi Marijke
Wat een prachtige spulletjes weer allemaal! Ik vind de doosjes die op een boekje lijken ook heel erg mooi. En je babypop heeft prachtige mutsjes op. Zo leuk al die oude spulletjes. En de foto,s zijn ook heel mooi. Lieve groetjes Brie

Carla zei

Wat een mooie post weer.
Dat hondje...dat is toch ook weer een schatje!!!
Meis...wat heb je doe mooi gemaakt!!
De oude schoentje...geweldig!!

fijn dat je weer opgeknapt bent....het word zo tijd voor zomer!!

dikke knuf...Carla

MARIANNE zei

Lieve Marijke! wat heb ik weer genoten van je mooie romantische post...de prachtige doosjes, de mooie mutsjes die je lieve baby pop Queensie draagt, je lieve nieuwe kleine hondje Remie...en de prachtige jurkjes!!!
Zo genieten, en een beetje 'blij' wordt ik er van.

Lieve groetjes! Marianne.

MARIANNE zei

En gauw weer helemaal beter worden jullie beide hoor!

Daaag!

Anna zei

Lieve Marijke,

Wat een snoezig hondje!!
Beterschap van Anna.

Anoniem zei

Hoi Marijke....Wat een ontzettende leuke post weer op je blogje....en wat een leuke ideetjes weer....Ik heb nog een paar schattige roze meiden sandaaltjes staan....ooit gekocht bij de kringloop om te pimpen......Erg leuk hoor...en dat boek is ook zo mooi.....Het kleine beertje is echt om verliefd op te worden....wat een bron van inspiratie weer....bedankt...Liefs Mirei

Eli Bichita zei

Hi Marijke!
The dresses are so tender! They look for special event for little kids)))

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige spulletjes word er verliefd op ..... xxx roos