maandag 22 april 2013

DABIDA dag was een groot feest!



Hallo lieve blogsisters,

Ik zit hier voor mijn p.ctje  nog lekker na te genieten en te dromen van een
onvergetelijke DABIDA dag!
Heerlijk met mijn lieve dochter hebben we gisteren zo genoten
van alle lieve mensen en prachtige kunstwerken..
Wat is het het toch heerlijk om samen met mijn lieve
dochter deze dag te mogen meemaken...ja dat is geweldig.
 Gaan jullie met mij mee...?
We gaan naar DABIDA....
Kijk meisjes dit is Circus directeur 
Gilbert Poupon....
Gilbert kan mensen laten dromen...
Hij neemt je mee op reis naar een land
waar de zon eeuwig schijnt en waar geen berg te
hoog is, en geen probleem te moeilijk is om op te lossen..
Gilbert heeft een klein theatertje met dansende beertjes..
en bovenop zit een draaimechanisme zodat het schijfje
rond kan draaien..
Het was best spannend, daar ik de hele opstelling
van dit werkstuk nu ook echt voor de eerste keer helemaal
goed in elkaar had gezet...
Mijn hart maakte een sprongetje van geluk nadat ik
alles in elkaar had gezet...tjeetje..wat was dat een geniet moment!
Hoe vinden jullie de grote snor van Gilbert?
En de zeer oude en zeer mooie parasol boven het werkstuk?
En hier zit mijn lekkere meisie...wat leuk zo tussen de popjes en beren..
Natuurlijk waren de naaigerei dames ook van de partij...
En de circus kindjes Noa en Noella 
Noa met haar vlindertje
en Noella met haar popje...
Deze kindjes dromen over geluk en liefde..
En mijn oude poppenkind heb ik ook meegenomen..
Ze past zo mooi in het geheel...
En zien jullie mijn hondje Belle met haar roze mutsje...?
Ik wil iedereen bedanken voor hun bezoekje aan mijn standje
en voor jullie lieve woorden over mijn schepseltjes..
Wat fijn om dit te horen...mijn hart maakt nog steeds
kleine sprongetjes van geluk hoor..
Het  fraaie werk van mijn buurvrouw uit Belgie
Kathleen Engelen
Ieder lid van deze Kunst groep heeft zijn eigen stijl
weten te ontdekken en ontwikkelen...
Dat je een eigen stijl hebt is een voorwaarde om toegelaten
te worden aan deze Kunstgroep..
Dit maakt het zo avontuurlijk, al die verschillende stijlen..
Kijk maar eens naar deze verschillende werkstukken,
geweldig he?
Het werk van 
Saskia Hoeboer
Het prachtige werk van ere gaste van DABIDA
Renate Jansen
Dromerige elfen meisjes van 
Tine Kamerbeek..


Dit is het bijzonder mooie werk van
Allesandra Nicolin
Deze zeer lieve Italiaanse won de derde prijs
met dit fraaie werkstuk...
En dit is
Allesandra Nicolin...
En bijzondere BJD dolls uit Rusland...
Lieflijke meisjes van
Ana Salvador...
En de poppen van poppenmaakster
Nel Groothedde..
Ik ben al jaren een groot fan van haar werken..
Ja dit is zo mooi!!!
Werk van 
Kamille Meesters
Dit hondje is zo super schattig...
Gemaakt door
Caroline Stiphout
En mijn lieve vriendin Mia kwam ook even
langs...wat een feestje was het om je weer eens
te mogen ontmoeten Mia...
En hier Mia met blond haar hahaha..
Het staat je goed hoor Mia...haha..
Lieve Mia...bedankt voor je ontzettend mooie
kadootjes...je bent een echte lieverd!
Ook was er nog even tijd voor een klein workshopje
Hoe maak je een puntmutsje...
Even een leuk groepfotootje...
Lieve mensen...bedankt voor jullie bezoekje..
Dikke kus voor jullie en heel veel plezier met
mijn boek...
Lisa wilde nog even bij de BJD dolls uit Rusland kijken...
Lieve meid....wat was het gezellig he?
Er was ook een verloting...
En deze mensen vertelde mij nog even te zullen wachten met
het kopen van mijn boek...daar ze een lootje hadden gekocht..
En het was zo toevallig...ze wonnen alle twee een boek haha..
Superblij kwamen ze mij nog even bedanken...
Wat een heerlijke blijde lach...veel plezier met je boek meis...
En deze kleine en zeer verfijnde babytje maakt
Kim van de Wetering..
Ik kan niet anders zeggen als
BEELDSCHOON!!!!
En dit is Kim...zij maakt prachtig werk...
Bedankt voor de gezelligheid lieve Kim..
Wat hebben we het gezellig gehad..super!
En ook Rianne Laurina Bartman kwam een bezoekje brengen,
wat leuk om je eens in het echt te mogen ontmoeten..
Rianne heeft ook een blog, en we volgen elkaar al zo lang met
veel plezier....
Rianne maakt ook prachtige poppen
Ja meisjes en dit is mijn andere buurvrouw
Marlaine Verhelst wie kent haar nu niet?
Zij maakt zulke prachtige figuren en heeft al
aardig wat boeken geschreven..
En we gaan in november met enkele leden van
DABIDA waaronder ook Marlaine naar een 
Kunstbeurs in Praag...
Ik verheug me er nu al op...
Zien jullie de kopjes voor ons staan?
Met verschillende gezichtsuitdrukkingen..
Boos Blij Verbaasd Uit de hoogte..
Deze doen wij na...hahaha
Een beetje gekkigheid hahaha...

Het kopje vrolijk
Dit is dus het kopje boos hahaha....
Gekke meiden...
En dit zijn alle leden van de DABIDA groep 
Lieve meiden het was een heerlijke dag!
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de gezelligheid
het was een dag met een dikke gouden rand...
Vol warmte en heel veel plezier..
Tot volgend jaar!
Liefs,
Marijke

42 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Dat ziet er prachtig uit! Leuk om al die verschillende kunstwerken zo bij elkaar te zien.

Brie Binnendijk zei

Hoi Marijke. Wat een moois allemaal! Een hele gezellige dag gehad zo te zien. En het weer was ook nog eens lekker. Hele leuke foto,s met prachtige poppen en diertjes.
Lieve groetjes Brie

Anoniem zei

Dag lief Marijke,

Wát een mooie foto's maakten jij en Lisa gisteren.
Het was een heerlijke dag die Wendy en ik hadden.
En wat was het fijn om jou en Lisa wéér te zien.
Jouw mooie stand trok meteen de aandacht toen wij aan kwamen lopen.
Het zag er zó warm en gezellig uit!
En wat een schattige popjes en beestjes...nog veel en veel mooier om ze in het echt te zien natuurlijk.

Haha...en dan een blonde Mia, ik moest even twee keer kijken voordat ik mezelf herkende.
Dankjewel nog eens voor de mooie kadootjes....ze hebben al een ereplaatsje gekregen!
heel lief van jou!

Het was al met al gisteren een dag met een gouden randje!

Dag dag Marijke,
Liefs.....Mia

Nurdan Kanber zei

Dear Marijke,

I'd like to express my huge admiration to your creativity and your talent first!

Your creativity is enthralling me in each visits which I pay to your world!

You should have a magic stick in order to create such extraordinary dolls, toys and accessories!

There is no any other logical explanation for me!

Very very well done!
All my very best!

Nurdan

Sonja- Sezoentje zei

Wat zullen je prachtige creaties in het echt mooi zijn geweest lieverd, het is al genieten van deze mooie foto's alleen al.
Heerlijk dat je deze dag samen met Lisa kon beleven, geeft zo een speciale beleving nog een extra tintje om met een gelukkig gevoel op na te blikken.
Dankjewel voor je prachtige blogverslag en voor het mogen meegenieten van al dit moois.
Liefs, Sonja

Feoktinia zei

Марийка! Как у Вас все здорово, красиво, весело и интересно на празднике! Очень хорошие мастера и куклы! Желаю удачи, счастья и любви!

Светлана Feoktinia

ginger@bearbits zei

Your photos are terrific! Thanks for sharing. I enjoyed seeing all the lovely art.

~ginger

La Blomst-Living zei

Wat een prachtig werk allemaal, Marijke. Ik vind het heel knap, stuk voor stuk! Fijn dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad! Lieve groet en nog een fijne week verder! Linda

Mireille van Krieken zei

Hoi marijke, Wat een leuke foto's ....zo was ik er toch een beetje bij....Ik heb toch wel een beetje spijt dat ik niet geweest ben. Mijn tante is wel geweest en heeft je mooie boek gekocht...Ik ben zo blij dat ik hem ook heb en blader hem nog steeds met veel plezier door....Bedankt dat ik door jou toch een beetje bij Dabida dag was......Liefs Mireille van Krieken

sirkkis zei

Ihanaa, hurmaavaa rakastan sinun nukkeja. Sinä osaat luoda tunnelmaa. Kaikki kuvat ihania ♥

Franse Brocante zei

Wat een leuke club en sfeer. Ik kan me voorstellen dat jullie enorm genoten hebben. Prachtige maaksels ook. Leuk dat boek ook Marijke. Groeten van Lilian

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

lieverdwat een prachtige post weer zo mooi wat je elke keer weer uit je handen toverd ...geniet nog maar lekker even na hoor ...dikke kus voor jullie allemaal ....lieve groet rosita

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat een mooie creaties.
Ik ga ze allemaal nog eens bekijken
Het heeft een apart sfeertje.
Groetjes, Thea R.

Hanny zei

OOO wat is dat een feest geweest zeg, wat een schitterende creaties allemaal. Jouw circusdirecteur is wel heel special, wat een kuntwerk is dat geworden, schitterend. Leuk om zo van verschillende "kunstenaars"
een werkstuk/creatie te zien, heerlijk al die foto's Ik vraag me eigenlijk af waar jij toch de tijd vandaan haalt om zulke prachtige creaties te maken, slaap je nog wel hihi?
Nou meis, ik vind het weer geweldig en geniet keer op keer als ik hier kom, zowel van de prachtige creaties als je lieve verhalen. Heerlijk om zo'n dag met je lieve dochter te mogen beleven.
Liefs Hanny♥

"Création" zei

Lieve lieve Marijk,

Ben zeker al drie kwartier deze post aan het bekijken en ik raak er maar niet op uit gekeken, ZOOOO MOOOIII allemaal.

"Gilbert Poupon" met zijn kleine theatertje, ohhhhhh wat heb je dat werkelijk FANTASTISCH mooi gemaakt, en de antieke parasol erboven staat ongelooflijk mooi. Wat zal het spannend geweest zijn nu je voor het eerst alles helemaal compleet daar zag staan, maar jou kennende gaat alles altijd tot in de perfectie dus het kon eigenlijk niet fout gaan.

Alle schepseltjes van jou hand zijn adembenemend mooi, en wat staat dat lieve oude Franse popje er prachtig bij in het geheel.

Zo fijn te lezen dat het een onvergetelijke mooie dag is geweest en heerlijk dat je samen met Lisa dit alles hebt meegemaakt en verzorgd hebt.

Bijzonder ook de creatie's van anderen hier te kunnen bekijken, en ieder weer totaal anders en in eigen stijl vervaardigd. Het lijkt me een groot genot om als kunstenaars onder elkaar zo'n speciale dag mee te maken en te beleven.

Heerlijk ook even de gekkigheid die je samen met Marlaine Verhelst had, lekker even ontspannen, hahaha.

Lieverd, ik heb zo genoten van deze post en ik zal er zeker nog vele malen naar kijken.....

Nu heerlijk uitrusten van alle inspanningen en genieten van het zonnetje samen met Roosje, je kleine lieve bolleboosje.....

Veel liefs,
Josephine
XXXXX

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Ik ben Harriette Kuijpers uit Asten en was samen met Gerda Trienes (die het boek had gewonnen van je) gisteren bij je op de Dabidadag.
Ik vond het leuk om even met je te kletsen en weer inspiratie op te doen.

Bijgaand kun je mijn laatste creatie zien die ik gisterenavond af heb gemaakt.
Ben benieuwd wat je ervan vind!

Groetjes en hopelijk tot volgend jaar in Asten!
Harriette

Riet zei

Oh Lieve Marijke, ik kijk mijn ogen uit. Wat een prachtige poppen allemaal , oh jee, daar zou je zo verliefd op worden. E wat heb je een lol jihad met al je collega kunstenaressen en je mooie dochter erbij. Iedereen zal ook genoten hebben van jouw prachtige poppen en dieren. Heerlijk hoor.

Veel liefs van Rietje

Anoniem zei

Dag Marijke

Zo te horen was het een fijne dadidadag.
Het waren allemaal stuk voor stuk prachtige stukken !!
Je mag er fier op zijn ...gewoon top
Liefs Vera
tot ziens

Debby zei

Hi,Marijke!! wHAT a beautiful day you've spent,wish I could be there!! ^_^ Your works are always the best for me,you know....hugs,Debby

Anoniem zei

Hoi lief moedertje

Het was zeker een top dag!
Wat hebben we weer gelachen hè hihi
En de stand zag er weer prachtig uit zoals gewoonlijk :-)
Verheug me op de volgende keer! Tot straks, ik en Fiet komen de boel weer lekker onveilig bij je maken haha

Dikke kus van Lies en Sophietje

Anoniem zei

Lieve Barones ,

Ohhh wat een prachtige mooie foto`s:-),en wat heb je hard gewerkt ,ik heb er geen woorden voor .....vol bewondering kijk ik naar je mooie creaties .Je kunt echt trots zijn op jezelf ,en nu kun je even uitrusten na je harde werken .
En ik zie dat jullie het heel fijn hebben gehad zo saampjes :-)

Tot gauw en veel liefs van mij ,Caroline xxx

Алла АА zei

какой грандиозный проект! сколько красоты! сколько красивых и интересных мелочей можно рассмотреть...все так продумано!как же я все люблю!

Juliëtte zei

Lieverd wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genoten hebben op deze geweldige dag!
Wat een mooi kunstwerkjes laat je ons zien.
Net of ik er ook even geweest ben!
Wat prachtige allemaal!
Echt Kunst met een grote K!

Dikke knuffels, Juliëtte

Evelyne zei

O Marijke wat een een geweldige post is het weer. Wat een prachtige poppen heb je gemaakt en ondanks dat ik het jammer vond net terug in Frankrijk te zijn en niet naar de DABIDA kon komen heb ik het gevoel er toch geweest te zijn met al die prachtige foto's.Wat een mooie stand bouw je ook, gewoon alles is af!
Misschien lukt het me volgend jaar om te komen , want ik ben altijd in april in Nederland en als ik het dan van te voren weet stem ik daar mijn week op af.
Lijkt me leuk om je in het echt te ontmoeten en je poppen van dichtbij te bekijken.
Bedankt, dat ik mee mocht genieten.

Lieve groetjes, Evelyne

MARIANNE zei

Lieve Marijke...ik heb wel 4 keer opnieuw alles moeten bekijken, voordat ik het goed in me op kon nemen!
Maar één ding is me duidelijk hoor...voor al jullie creatieve dames onder elkaar...was het een super geweldige, geslaagde dag! vast en zeker!!!
Wat veel moois heb je ons laten zien, prachtig allereerst je eigen stand...en ook helemaal gezellig zo samen met je eigen mooie meissie!
Leuk dat je vriendin Mea ook langs kwam...en meteen ook een totaal andere haarlook kreeg, die haar overigens zeker ook best leuk stond...ha,ha!
De kleine echt...zo bijna...echt lijkendje...kleine baby popjes...zo mooi!!!
En de foto van jou en Mea met je lieve dottige hondje Belle...ook wauw zo'n klein lief, mooi snoepie!!!
Meis ik heb zoveel gezien wat ik mooi vond, en dat jullie er samen allemaal van hebben genoten laten de foto's ook allemaal wel zien...en ben nog even benieuwd...wie had nou de 1e prijs gewonnen!

Lieve groetjes van Marianne.

Anoniem zei

Betty Nagel 23-04-13 10:57:07
Hoi Marijke
Wat leuk dat ik jou daar zag met dochter Lisa echt een verrassing .
Het is altijd gezellig beppen met je en dan natuurlijk vergeten na je mooie creaties te kijken erg he!! Dat ontdekte we toen we weg waren . Maar Marijke probeer die onzekerheid is te laten varen zet dat eens van je af je bent een talent zoals jij met je eigen stijl is er niemand .Marijke ik wens veel succes en met een dikke knuffel en groet en aan allen .
Betty Nagel

ida zei

Wat ziet dat er allemaal geweldig
uit!! Ik vind de circusdirecteur
met z'n prachtige hoed wel helemaal
het einde!!

lieve groet Ida

Knillie Bears zei

Hallo marijke ,
ik kan maar één ding zeggen wat ziet het er allemaal toch geweldig uit het is allemaal zo mooi zit bijna te kwijllen hier ,je circusdirecteur is zóóóó'mooi geweldig .Jullie zijn allemaal grote kunstenaars.Petje af voor jullie.

Liefs Corina

Star zei

Beautiful dolls, all of them. My favourite is the very old doll you showed us before - with her wig. She's lovely. Such clever people, all of you.
Thank you for the tour!

La Gata Coqueta zei



Un felicísimo martes para ti
día internacional del libro,
agradeciendo...
Que soportes mis defectos
que toleres mis humores
y sobre todas las cosas...
Que sepas comprenderme!!
❦ ❦ ❦

Te envío un beso
en el susurro del viento...
...que ya se ha ido a encontrase contigo.

Atte.
María Del Carmen


Rianne-Laurina Bartmann-Lucius zei

Hallo Marijke, ik ben weer thuis na een lange reis. Maar het was echt de moeite waard. Wat vond ik het leuk je eindelijk eens een keer in het echt te ontmoeten, daar heb ik al zo lang naar uitgekeken. En je diertjes en poppetjes zijn in het echt nog veel mooier. De dag was eigenlijk veels te kort. Volgend jaar wil ik toch proberen s'morgens al te kommen. En denk er aan marijke, samen zijn we sterk. Wij staan achter je. Ik hoop nog heel lang van je werk te mogen genieten. En ik kom nog een keer een dagje bij je op les, al is het maar gewoon voor de gezelligheid.
Lieve groetjes Rianne XXX

Wateringen zei

Lieve Rianne-Laurina,

Wat was het ontzettend fijn om je eens in het echt te mogen ontmoeten meid....
Het voelde gelijk zo warm en vertrouwd,en het was heerlijk om zo lekker met je te praten...eindelijk eens in het echt...

Ik wil je heel hartelijk bedanken voor jouw bezoek aan mijn standje...en voor jou lieve woorden over mijn popjes en berenkindjes...

Natuurlijk ben je van harte welkom om eens bij mij
in het atelier op bezoek te komen, dan gaan we iets moois maken samen...

Ik wens je alle liefs en goeds en misschien tot snel!
Marijke XXX

Letalochka zei

Dear Marijke, thank you very much for your kind words to my blog!
I am a long time follower of your blog!
Your dolls and bears are great!
With love,
Natalia

sequin zei

Is das Ihr Blog ist perfekt! Aufgeführte Werke sind wunderbar! Ich werde deine Nachfolger ist!

Kays Kids zei

Thank you so much for the wonderful photos. I looove seeing you stall and all the beautiful things. I loved your ring master and Bears and Monkeys. Wow, oh wow. Where did you find that magic umbrella.
Hugs
Kay

Gorika zei

Безумно красивые работы!
Привет с Украины.

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, het ziet er allemaal zo lief en verzorgd uit, de circus sfeer van je stand doet je dagdromen....
groetjes,
Simonne

Anoniem zei

Helene26-04-13 08:54:17
Goedemorgen Marijke,

Wat heb jij hard gewerkt voor Dabida dag,prachtige beestjes heb je gemaakt...
Ohohoh de baas van het circus is staan te pronken wat is Gilbert Poupon wonderbaarlijk mooi,ik zie hem genieten dat hij op zijn kleine vriendjes mag passen...
Super super hoe mooi jij meneer Gilbert Poupon gemaakt hebt ik ben verliefd op zijn uitstraling het lijkt me echt een lobbes zo mooi Marijke...
En je oude pop wat staat zei daar mooi te wezen,ik vindt echt alles op je kraampje zo prachtig,de aapjes hondjes naaigereitjes sow wat een warmte/liefde/positiviteit straalt jou kraampje uit heerlijk is dat om de foto's van jou geweldige dag te mogen zien...
Leuk dat het jullie beide zo intreseert mamma en dochter jullie zijn echte lieve mensen,en dat kun je aan alles zien je geeft het zo mooi door aan al je mooie schepseltjes,dat is wat mijn zo aanspreekt...
Mag ik je bedanken voor je nieuwe post op je Blog,hier wordt iedereen toch vrlijk van...

Wens je een mooi weekeinde toe,
Liefs Helene.

Sophie Boutel zei

Dear Marijke,

your creations are wonderfully made!! I love them all - but especially your amazing dog! Such a great job... full of your love and happiness! :)

Much love,

Sophie

Julia zei

Классный фото отчет!!!Прятно и очень интересно было просматривать. Супер шляпа - очень понравилась и,куклы ,и особенно Заяц!!!

La Gata Coqueta zei



Hola querida amiga; que alegría recibir su visita, me hace sentir muy feliz.

Y lo que estoy celebrando son los cinco (5) años desde que ehe empezado con el blog.

Un abrazo de ilusiones que se van para Holanda llenas de felicdad!!

Muakkkkkkkkkkkkkkk

Atte.

María Del Carmen


Alessandra Nicolin zei

Hi Girls! you and your daughter are living dolls! What a nice surprise to find a picture of me with you here in this wonderful blog! I was really happy to know your elegance and your wonderful dolls bears. I hope to meet you again. A strong embrace. Alessandra Nicolin