donderdag 22 september 2016

Kleine update...

Goedemorgen lieve mensen,

Even een korte update over ons breiclubje...
en de gebreide aap..

Dit is dus mijn breivriendin Anita..
we zijn al 32 jaar bevriend...onze kinderen
speelden zo fijn samen in de speeltuin...
en sindsdien zijn we dus vriendinnen...

En...echte breivriendinnen...ik leer dus
heel veel van Anita, zij kan prachtig breien...
Maar gisteravond snapte ik dus niks van het
breien met maar liefst 4 breinaalden, ik kon
er niks van, mijn breinaalden zaten constant in
de war...!
Anita kreeg het voor elkaar, maar ik bakte er
niks van...een diepe buiging voor mensen
die zo snel en goed met 4 breinaalden kunnen breien..

En toen...onderbroekenlol...!
er kwam niks meer uit onze handen en hebben
zo gelachen tot ons buik er zeer van deed..
heerlijk lachen...

Maar ik ga nu rondbreinaalden halen,
en dan gaan we volgende week verder aan 
de aap...

Dikke kus...en tot snelXXX


16 opmerkingen:

Evelyne zei

Wat knap dat je met 4 breinaalden gaat breien,Marijke. Ik zou willen dat ik zo'n brei vriendin in de beurt had die me dat zou leren. Ik zie zulke leuke dingen op internet voorbij komen, ook haken is leuk , die Lalylala poppen zijn ook al zo leuk
Maar gelukkig heb ik een borduur zusje en vriendin en een mens kan niet alles hebben hè. Ik ben benieuwd naar je aap.
Succes hoor lieve Marijke ik kijk uit naar het resultaat.
Lieve groetjes,
Evelyne

Floor zei

Van een rondbreinaald heb je er maar één nodig hoor, zelf heb ik het aapje er ook op gebreid.
Alleen even een speld aan waar je begint, want je kan eigenlijk niet goed zien wanneer je weer bij de volgende toer bent doordat je alsmaar in de rondte breit.
Praten en breien gaat met het aapje echt niet lukken, want elke toer moet weer anders met minderen of meerderen.
Maar een avondje lachen is heerlijk toch? Dat kunnen alleen vriendinnen maar zo :-)
Dus de volgende keer.... concentratie.....
Lieve groetjes,
Floor

Anoniem zei

Ook leuk, zo een avondje lachen, dat is goed voor een mens; er is al zo veel narigheid in de wereld, toch?
Het gaat je vast lukken met de rondbreinaald, succes!
Fijn weekend alvast, groetjes van Molly.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Evelyne,

Ja maar meis, ik ga niet met 4 breinaalden breien..
ik kon er geen hout van...Nu ga ik het met ronde breinaalden
proberen...Ja ik ben zo blij met Anita...vorig jaar hebben we
die mooie collectie kleertjes voor de popjes en beren gemaakt...
Het is heerlijk om zo lang bevriend te zijn...wat een tijd he 32 jaar!
Fijn voor je dat jij zo'n lief zusje hebt waar je mee kunt delen..
ik zou zeggen...geniet!

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ja dat klopt helemaal...je kunt met dit patroon
niet lachen en praten tegelijk....en ja we zullen
volgende keer meer concentratie hebben hahaha...
Ik weet zeker dat het ons gaat lukken...

Dikke kusXXX en tot snel!Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ja het gaat ons zeker lukken....
Ik heb er zin in...
En ja lachen is super en ook nog eens
heel gezond...

Liefs,
MarijkeXXX

Thuis bij Corrie zei

Wat mooi zo'n vriendschap. En af en toe lachen is goed voor een mens.
Maar op 4 breinaalden breien? Daar waag ik me ook niet meer aan. Ik kwam er ook niet uit en vond die naaldjes veel te kort.
Meer een rondbreinaald is ook nog een hele kunst hoor.

sirkkis zei

Sinulla yhtä kaunis ystävä kuin, sinäkin olet kaunis. Ihana omistaa 'vanhoja' ystäviä joiten kanssa melkein ajatellaan samoin.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Ja ik ben dolblij met deze vriendschap....!
En ja jemig kremig, ik denk dat het allemaal
niet erg makkelijk is...we zullen het volgende week
zien...

Fijn weekend meis,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve woorden,
en ja je hebt gelijk vriendschap is goud waard...

Liefs,
MarijkeXXX

"Création" zei

Ohhh heerlijk lieverd, helemaal baldadig worden,
waarschijnlijk vloog de wol inclusief naalden
door je atelier heen, haha

Lijkt mij ook heel erg lastig om met vier van die
lilliputter naalden te werken en dan ook nog een patroon
te volgen, dat schiet niet echt op.

Ben heel benieuwd of de rondbreinaald handiger werkt,
maar heerlijk zo'n vriendin die precies kan vertellen hoe
het allemaal moet. Jullie zullen wat aflachen samen, en al
helemaal omdat jullie elkaar al zolang kennen, HEERLIJK!!!

Succes met de AAP vorderingen, hihi

Veel liefssssssssss
Josephine
XXX

Simonne's fantasiestudio zei

Dag Marijke, het zal je heus nog wel lukken hoor om die aap te breien, ik weet het zeker ! Maar zelfs met 4 breinaaldenen is eerst wat onwennig, maar met een beetje oefening komt dat wel in orde, zelfs met rondbreinaalden is het even wennen.
Veel succes hoor !
Wij genieten hier nog even van de mooie nazomer.
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Dat is precies het juiste woord...baldadig haha..
En ik ben ook heel benieuwd of het ons gaat
lukken mer de rondbreinaald...maar ik
vind het een grote uitdaging...

Meis ik wens je een heerlijk weekend,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simone,

Ja het is hier ook nog heerlijk nazomeren,
het is echt genieten...
Ja het is ook nog best ingewikkeld met
die rondbreinaald...we gaan het gewoon
doen...ik ben benieuwd...

Fijn weekend meis,
MarijkeXXX

Manuela zei

Liebe Marijke,
eine so langjährige Freundschaft gehört zu den schönsten und tiefgehenden Erlebnissen eines Lebens. Sie ist selten und darum umso kostbarer.
Besonders toll finde ich, dass ihr viel Freude am gemeinsamen stricken habt und euch das Lachen nie ausgeht.
Wünsche euch noch viele, viele Jahre der Freundschaft.
Liebe Grüße,
Manuela

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Dank je wel voor je lieve berichtje...
Inderdaad het is zo fijn om een lange vriendschap
te hebben...en hopelijk zal deze vriendschap
met Anita nog vele jaren blijven...

Lieve groetjes,
MarijkeXXX