donderdag 22 september 2016

Gehaakte portemonneetjes in pastel en ROOD...

Lieve mensen,

En hier zijn dan mijn gehaakte portemonneetjes...
zo lief in pastelkleurtjes...maar ook in ROOD!
En ik maakte er ook gelijk een rood mutsje bij
voor Poppenjansje...

Haken is zo super tof, ik moet oppassen anders
wil ik straks alleen nog maar haken!
En dat wil ik niet...daarom heb ik vandaag een
patroon getekend van een lieve beer...ook dit
is weer super om te doen...

Ook gaan mijn breivriendin Anita en ik
vanavond weer eens breien..lekker tuttig...he? hahaha...
Twee breimutsen die zitten te klessebessen
en ondertussen willen wij vanavond een begin
maken aan een aap..
Dit zal met 4 breipennen gebeuren...de aap zal in
1 stuk worden gebreid...klinkt nu al ingewikkeld!

Jullie horen nog van mij ...

Toedeloetjes...dikke kusXXX
























18 opmerkingen:

Anoniem zei

Ohhhhhhhhhhhh, wat mooi, dat heb je super gehaakt! Wat een lief patroontje, zo fijntjes! En dat mutsje, snoeperig! Fijne hobby hé?
Lieve groet.

Floor zei

Wat zijn ze weer lief en prachtig Marijke! Vooral die met een echt popje er op gemaakt.
Daar doe je toch geen echte euro's in, dat zou jammer zijn. Meer om gewoon leuk neer te leggen en te genieten.
Genieten is ook om jouw mooie foto's te bekijken. Dat prachtige popje met het rode mutsje op, dat mooie kleine poppenwagentje daarbij..... zo mooi!
Ben heel benieuwd hoe het gaat straks als je aan het aapje begint.
Bedenk wel, het zijn boefjes hoor als ze eenmaal oogjes hebben en gevuld zijn :-)
Veel succes, het gaat je vast lukken.
Lieve groetjes van mij,
Floor

Manuela zei

Liebe Marijke,
was du für tolle Einfälle hast.
So entzückend sind deine Geldbeutel.
Solche kleinen Püppchen hätte ich auch zu hause. Ist es schwer so ein Täschchen zu häkeln?
Ich liebe deine romantischen,liebevollen Bilder.
Danke für deine lieben Worte auf meiner Seite. Ich freue mich jedesmal so sehr über deinen Besuch.
Fühl dich ganz lieb gedrückt,
Manuela

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
De pastelkleurige portemoneetjes zien er heel leuk uit, ook het rode heeft wel iets.
Haken is inderdaad een leuke bezigheid en erg verslavend.
Kijk er nu al naar uit om de beer te zien van wie je nu nog het patroon aan het maken bent.
Veel brei plezier deze avond.
Lieve groetjes Anja xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anoniem,

Dank je wel meis...de portemonneetjes
zijn niet van een patroon..ik haak
op gevoel, dan zie ik wel wat het wordt...

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Dank je wel voor je lieve woorden...
Je kunt de portemonneetjes echt gebruiken,
maar natuurlijk kun je ook bij je popje of
berenkindje voor de sier gebruiken..

En jaaaa...ik ben zo benieuwd, of ik met
4 pennen kan breien...ik heb het nog nooit
gedaan hihi...en ja ik weet dat aapjes erg
ondeugend kunnen zijn..hihi

Dikke kus,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog,
en dank voor je lieve compliment!

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Haken is zeker verslavend..en superleuk!
Enne...de beer is inmiddels geknipt...
het wordt een liefje..

Liefs,
MarijkeXXX

Thuis bij Corrie zei

Ha ha, wat leuk dat je ook verslaafd bent. Maar pas op, want ook breien is verslavend.
Wat is dit weer schattig. Echt helemaal jouw stijl. En het rood is wel een heel mooie warme kleur rood.
Wat heerlijk toch dat wij dames ons nooit hoeven te vervelen.

Pink Veen zei

Lieve Marijke, wat ziet dit er allemaal weer schattig uit! Geweldig zoals je de kleine plaatjes er in hebt verwerkt! Eerlijk gezegd vind ik ze allemaal even mooi en ach, de kleine rode portemonnee met dat super kleine meisje met haar stippeltjes jurk: TOP!!
Het poppenmutsje is ook heel schattig!
Waar haal je het toch allemaal vandaan!!!

Mooie foto's!

en dan je blog........... het is anders en ik vind het heel mooi!

Breien met 4 naalden??!! Succes : )))) maar vooral veel plezier samen met je vriendin!!

Aapje...beer..... Ik wacht af!

Fijn weekend en dikke knuffel van Pink! xxx

"Création" zei

Lieve Marijke,

Wat zijn ze allemaal snoezig geworden, in gedachten
zie ik jou, en hoor ook de haaknaald driftig door
het katoen steken, hahaha. Met rode blosjes op je wangen
van enthousiasme.....

Vooral ook dit soort kleine hebbedingetjes haakt zo
heerlijk snel weg. Lief ook de kleine beugeltjes.
De witte of misschien is het wel heel licht grijs [dat
kan ik niet zo goed zien,] en de rode vind ik het mooiste,
schattig de grote rode muts voor Poppejansje.

Succes met de aap, pas maar op dat hij niet uit de mouw komt, HaHa

Een beetje vroeg misschien, maar geniet van een eerlijk weekend,

Liefsssssssssssssss
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

We hoeven ons nooit te vervelen....
ik kan me de tijd niet heugen dat ik me ooit verveelde...
heerlijk toch!

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Het breien met 4 naalden was GEEN succes...ik werd er
helemaal kriegel van...nee ik kan het gewoon niet...hoe
graag ik het ook wil...nu ga ik rondbreinaalden halen en
dan proberen we het volgende week weer..
Maar...wat hebben Anita en ik gelachen..tot pijn in mijn buik toe,
haha...dit was heerlijk zo lekker lachen..

Dus..volgende week deel 2 van het rond breien van de aap..

Dikke kus,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Jaaaaa...met rode wangetjes ben ik dan bezig
zo leuk vind ik het allemaal...
Die leuke kleine dingetjes maken me helemaal
blij! Dit is zo ontspannend om te maken...

Enne...ik vind het rode portemonneetje ook
het leukste...

Dag lieve meis, voor jou ook alvast
een heerlijk weekend,
MarijkeXXX

Evelyne zei

O, wat een mooie portemonneetjes heb je gehaakt. Die met die baby plaatjes!
Wat een snoepjes zijn dat. Als poppen liefhebber vind ik dat de aller, aller mooiste!
Super gemaakt en zo mooi afgewerkt!
Je foto's zijn zo sfeervol!

Liefs,
Evelyne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Evelyne,

Dank je wel voor je lieve woorden...
Vind het zo leuk dat jij ook poppen liefhebber bent..
kunnen we die passie een beetje delen..

Liefs MarijkeXXX

sirkkis zei

Ihania pussukoita ja suloisia värejä ja kuvat keskellä ihania. Punainen myssy UUUpea ja kaikki niin kaunista. Voi kumpa minäkin osaisin tuommoisia koukutteluja ♥♥
Terveisin ystävyydellä Sirkkis

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve woorden meis...

Heel fijn weekend,
MarijkeXXX