maandag 8 juli 2013

We zijn weer thuis!

 Lieve meisjes,

We zijn weer thuis!
Jullie hebben even niks van mij gehoord, daar David en 
ik een prachtige vakantie hebben gehad..
Een onverwachtse droomreis..een Caribbean Cruise
met het cruise schip de Monarch..
En meisjes het was HEERLIJK!
We zijn helemaal relaxed en lekker ontspannen..dit
is wat we zo hard nodig hadden, en wat hebben we genoten!
Ik neem jullie graag mee op onze reis..
Ik heb wat kiekjes uitgezocht..ik heb zo'n 700 foto's gemaakt!
Het was zo wonderschoon allemaal..ik heb zomaar een greep
uit de vele foto's genomen..
Ik hoop dat jullie het leuk vinden, om deze te bekijken..
Vanaf dek 7, waar David met enige regelmaat een
sigaretje ging roken...dek 7 was een heerlijk en rustig dek,
en hier maakte ik een foto van een van de vele sloepen
die daar hingen..
Wat hebben we genoten van de zee en de vliegende visjes
die al dansend boven de golven uitsprongen..
Wat zijn we ontzettend verwend door de Spaanse bemanning
met heerlijke hapjes...wat was iedereen behulpzaam en aardig..
Alles werd met veel zorg bereid..en kijk eens naar
dit kunstwerk van boter!
En iedere avond A la Carte eten..hoe feestelijk kun je het hebben?
En wat was het gezellig om nieuwe mensen te leren kennen..
wat hebben we toch gelachen en genoten van de lekkernijen..
S'avonds na het eten nog even een drankje halen..
de inrichting van het schip was zo mooi..
Zie hier deze betoverende dame...gemaakt van mozaïek
in warm rode kleuren..
De man van glas speelde op zijn piano..
Als eerste kwamen we in zonovergoten Curacao..
Wat heerlijk die warme zon, en de vrolijkheid van kleuren..
Dit is ons sfeervolle hotel
Kura Hulanda
We hadden een hotel kamer met een privé
zwembad..in een prachtige tuin..
Een mooi straatje met een schattige gele kleur,
dit is ook een gedeelte van het hotel..
Een ander deel van het hotel...en al net zo mooi
als het gedeelte waar wij een kamer hadden..
Het hotel was vroeger een krotten wijk geweest, en is door
een Hollander helemaal in Koloniale stijl gerenoveerd..

Een mooie wandschildering...
En in de tuinen van het hotel, waren vele mooie
beelden te bekijken..
Natuurlijk zijn we Willemstad gaan bekijken..
Ik kocht hier drie schattige jurkjes voor Sophie...
We hebben ook een bus rit over het eiland gemaakt,
en onze ogen uitgekeken..
Op de handelskade stond deze visser zijn vis
schoon te maken..
Dit is de kleurrijke handelskade..
en hier vindt je natuurlijk de welbekende pontjesburg..
Wat was er veel fruit...en lekker!!
Curacao heeft prachtige rotspartijen en het water
is zo helder en blauw...
En zomaar in het wild zie je mooie zalmkleurige
Flamengo's..op hun dunne pootjes visjes zoeken..
Dit tafereel is toch een lust voor ieders oog?
Kleurrijke huisjes met struiken
vol met heerlijk geurende bloemen..
Curacao je hebt ons hart gestolen!
En een heel oud kerkje in en prachtige zalm tint geschilderd..
De mevrouw vertelde dat het kerkje al vele verschillende kleuren heeft
gehad..van diep rood tot baby pink...super he?
Van het rustige Curacao bracht het schip
ons naar de hele drukke Colon..
Wat een drukke stad met zijn mooie bussen..
We hebben het indrukwekkende Panama kanaal kunnen bekijken..
Wat een wonder dat er zulke grote schepen door dit kanaal kunnen..
Na een dagje op zee te hebben doorgebracht, wat overigens
heerlijk was..zijn we doorgevaren naar 
Cartagena..Colombia..
En deze foto maakte ik vanaf het dek...
Het ziet er toch sprookjesachtig mooi uit?
In Cartagena werden we opgewacht voor een rit
door de stad met paard en wagen..
Hoe romantisch kun je het hebben haha...
Jullie begrijpen wel dat we ontzettend hebben genoten...
Het leven is goed...

 Zien jullie de Anton Pieck achtige straatjes...
Wat mooi he?

 In dit ontzettend leuke winkelstraatje kocht
ik een paar prachtige kussentjes van kant..
Na weer een dagje op zee, vertrok de Monarch naar
Aruba
One Happy Island
Hier hebben we met de taxie het hele eiland bekeken..
En ja ook dit was weer prachtig..
En zie hier koningin Emma..
En het gele kerkje..zo zonnig en blij..
En een prachtige wandbeschildering...
En natuurlijk heeft ook Aruba prachtige
witte stranden...en het water is verbazingwekkend helder en blauw..
Een zonovergoten eiland met zoveel
mooie strandjes...je zou hier toch voor altijd wel willen wonen?
Op Aruba heb je wilde geiten en ezels..
 Hier bezochten we indianen grotten..en hebben we tekeningen
op de muur gezien..wat indrukwekkend!
 De taxi driver liet ons ook zien hoe de Arubanen
hun mensen begraven..of eigenlijk gezegd, niet begraven,
daar alle kisten bovengronds blijven staan..
Zo apart om dit te zien..en allemaal ook in kleuren..
Ook bezochten we Oranjestad
Met zijn vele mooie winkeltjes..en mooie haven..
Als laatste vertrok het schip naar
Venezuela...
In deze hoge torenflats wonen geen mensen, maar
dit zijn allemaal hotels...
Een mooi plaatje..Maria met kindje Jezus..
We hebben werkelijk ons ogen uitgekeken...
al die huizen bovenop elkaar gebouwd..en allemaal
schots en scheef..
De stad Caracas...met zijn prachtige parken..
En paleizen...
En mooie kerken..
Brand geschilderde ramen en mooie beelden..
Een park met een beeldschone fonteinen..

Wat hebben mijn man en ik genoten van dit alles,
een droomreis om nooit meer te vergeten...
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om naar
de foto's te kijken en mijn reisverslagje te lezen..
en tot snel weer!

IK WENS JULLIE EEN HEERLIJKE WEEK!

45 opmerkingen:

anita wijchen zei

lieve marijke wat geweldig en wat een Mooie foto's heeelijk dat jullie zo genoten hebben geniet nog maar lekker na groetjes anita wijchen

Peeters Liliane zei

Dat is genieten dat zie je zo aan jouw leuke foto's. En onverwachte reisjes zijn altijd leuk om te doen. Nu nog lekker nagenieten!!!
Lieve groet,
Liliane

Anoniem zei

Hee lief Marijke!

Jullie zijn heel tevreden en blij dus weer teruggekeerd naar ons landje.
En jullie boffen met het weer he:-)

Wát een mooie foto's....prachtig zijn de eilanden!
En dat eten aan boord zag er niet verkeerd uit...hmmmmm:-)
Prachtig ook die afbeelding in boter.

Fijn dat jullie zo genoten hebben.
Dat blijft je de rest van je leven bij!

Dag dag Marijkelief,
Liefs.....Mia

Fia zei

Lieve meid..

Wat hebben jullie een geweldige en avontuurlijke vakantie gehad...prachtig om te mogen mee genieten van de wonderschone plaatjes...de foto's spreken voor zich...
De foto van jou en je man is schitterend...de graven vind ik indrukwekkend...wat een aparte en prachtige nagedachtenis van een dierbare..
zal weer wennen zijn om thuis te zijn...geniet nog lekker na..

liefs Fia

Marijke zei

Wauw wat een droomreis, iets om nooit te vergeten. Geweldig de foto's van jou, jullie en de huisjes en die zee super!
Gelukkig schijnt de zon hier nu ook!
Lieve groetjes van Marijke

Debby zei

Dear Marijke,welcome back!! Thank you for showing us some of the pictures taken,the places are wonderful and I especially like Curaçao,with its nice colours and colonial style...happy to know you have a lot of fun !! Hugs,Debby ^_^

Thuis bij Corrie zei

Wat leuk dat je ons zo'n mooi reisverslag geeft. Ik heb genoten van je mooie foto's.
Groeten van Corrie.

Claudia zei

Lieve Marijke,
Hoe leuk om een ​​droomreis in het Caribisch gebied hebben! Dus mooie foto's! Ik ben blij dat je zo veel plezier en een geweldige tijd gehad!
Leuk dat je terug bent!
liefste groeten
claudia

La Blomst-Living zei

Zo'n reis blijf je je hele leven bij: wat heb je veel moois gezien en meegemaakt! Echt een prachtige reportage, ik heb meegenoten!
Liefs Linda

My name is Riet zei

Lieve Marijke .ooooooooooh wat een prachtige cruise heb je gemaakt , een droomreis. Geweldige foto's die maken dat ik daar tocht echt nog eens naar toe wil, hij staat al jaren op mijn verlanglijst. In ieder geval geniet ik nou even met je mee. Fijn dag je weer thuis bent.
Liefs van Rietje.

poussière d'antan zei

HOUOUOUOUAAAAAA ! magnifique votre séjour ! les photos sont superbe!! le pays est très beau mais ce que je préfère c'est le sable blanc et la mer turquoise... tout cela déborde de calme , sérénité, repos un peu comme des vacances avant l'heure pour moi ! Félicitation !

à très vite !
Mes amitiés les plus sincères
Mandy

Agnes Maria zei

Thank you sweetfriend for letting us enjoy your lovely trip!
Glad you`re back home, i missed you on the blog.
Have a lovely day!
Hug Åsa

Алла АА zei

Поздравляю с замечательным отдыхом! столько красивых фото, столько волшебных мест, столько впечатлений!

Zaanse Zolder zei

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaa oh my !!! Wat fantastisch dit... daar kan ik alleen maar van dromen hoor! Prachtig zeg en al die mooie kleurtjes, zwijmel!!!

Zaanse Zolder zei

psssst ik laat mijn man net even meekijken naar je prachtige foto's. Wat denk je wat ie zegt? Wat is dat een mooi meisje, bijzondere vrouw.... (hij zag je foto bovenaan voorbij schieten)
die kan je in je zak steken mop!

Nellie zei

ohhhhhhhhhhhhhh lieverd wat heerlijk wat een mooie wereldreis heb je ons gegeven door al je mooie foto"s ik mag er helaas van dromen maar het is je oh zo gegund dat heb je binnen en kan niemand je meer afnemen heerlijk mischien win ik nog eens de lotto hihiihiihih .
Dank je wel voor alle mooie foto"s ik heb genoten en jij en je man ook aan jullie stralende gezichten.
ik ga nog even verder kijken hahahaa

Liefs Van Nellie

ANNA zei

LieveMarijke,
Heerlijk zo'n cruise en wat een prachtige foto's! Wij hebben een paar jaar terug een Middelandsezee-cruise gedaan en zijn toen ook erg verwend. GENIET NOG MAAR LEKKER NA! Groetjes van Anna.

Carla zei

Ohhhhhh...meis...wat hebben jullie een GEWELDIGE reis gehad!!
Heb echt ff zitten genieten van je foto's hoor...prachtig!!
Een cruise...dat wil ik ook nog weleens...mijn jongste heeft het gedaan en die vond het super.
Even over die begraafplaats...ja sorry...ik heb er altijd veel intresse in begraafplaatsen....kijk dit is nou wat ik zou willen mocht ik ooit dood gaan...in Spanje zie je dit ook en in Griekenland heb ik het ook gezien.
Maar ja..dat heb je hier niet...zo jammer...want zo onder de grond liggen soppen in het water vind ik niks en de fik erin trekt me ook niet.(lekker gezellig praatje weer )
Dusse....tot zo lang ga ik maar even flink genieten van het leven haha.
Jij hebt nog stof genoeg om een tijd na te genieten....
Ben benieuwd naar de jurkjes die je gekocht hebt voor je kleindochter!!

liefs Carla.

Knillie Bears zei

OOOhh wat een mooie reis hebben jullie gemaakt zeg en zulke mooie foto's heb je gemaakt.Is weer even wennen nu denk om weer thuis te zijn,maar ja dit nemen ze je niet meer af.Maar denk ook wel weer fijn om bij je kinderen en je leive kleindochter te zijn.Geniet ervan nog het weer zit hier ook weer een beetje mee.

Liefs corina♥♥♥

Anoniem zei

Hallooooooooooo Marijke&David,

Wat hebben jullie een sprookjesachtige droom vacantie gehad,geweldig mooi...
Alle kleurtje ik wordt er gewoon vrolijk en blij van om dit te mogen aanschouwen,terwijl ikzelf niet eens daar ben geweest snap ik heel goed wat voor prachtig vacantie jullie hebben mogen beleven...
Het kleurrijke/mooie weer/prachtige beelden/de prachtige lucht/en niet vergeten de witte stranden met het ozo heldere water is voor mij al adembenemend om dit te zien...
Wat zijn jullie toch verwent met al dat lekkers op dat prachtige Cruise schip,met iedere dag A la Carte heerlijk is dat om zo aan te mogen schuiven en jezelf te laten verwennen...
Heb zoveel mooie dingen gezien op jullie prachtige foto's teveel om op te noemen maar helemaal supergeweldig,vooral de kleurtjes spreken mij zo aan,zo zonnig zo vrolijk...

Lieve Marijke & David geniet nog even na van deze wonderlijke vacantie,het is jullie zo van harte gegunt...
Ik was heel stiekem al vaker op je Blog geweest Marijke omdat ik zo benieuwd was hoe jullie het gehad hadden,maar ik d8 dat zit goed met ze...

Wens jullie samen nog heel veel napret op deze vacantie,mag ik je hartelijk bedanken voor het plaatsen van de prachtige foto's en de genomen tijd om ons ervan mee te laten proeven...

Wens je een hele mooie week toe,
Liefs Helene...

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Jeetje wat een mooie kiekjes heb jij gemaakt zeg!!
Wat hebben jullie een mooie vakantie gehad.
Ik heb je echt gemist, elke dag je blog gecheckt.
Geniet nu maar even van het mooie weer hier in ons kikkerlandje.
Ik verheug me weer op je volgende blog.

Liefs,
Angelique.

Hanny zei

Lieve Marijke,
Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt en zo leuk om al die foto's te zien, heerlijk. Pas maar op, als je eenmaal een cruise gemaakt hebt raak je er aan verslaafd hihi. Wij hebben er inmiddels een paar gemaakt en zijn de volgende aan het plannen. Zo heerlijk om zo verschillende landen te ontdekken, heerlijk à la Carte

Hanny zei

Oef, er ging wat fout hihi. Heerlijk à la Carte eten dus.
Wat een schitterende foto's heb je gemaakt, allemaal fijne herinneringen.
Jullie zullen nog lang nagenieten want dit was een reis om nooit meer te vergeten.
Liefs Hanny
Http:// tierelantijntjes.blogspot.nl

Collie-Collie.com zei

Wat een schitterende foto's laat je ons zien van je vakantie... Prachtig, die kleuren, sfeer... zo ontzettend mooi. Wat een fijne herinneringen zullen de foto's zijn.

Geniet nog heerlijk na...

Groetjes, Collie

Alessandra zei

Wow! What a wonderful vacation!!Gorgeous places, sea and beaches.
Kisses
Alessandra

Ik ben Esther zei

Geweldig om zo'n mooie reis te maken!!Prachtig al die foto's van wat jullie allemaal gezien hebben,bedankt dat je dat wilde delen met ons,ik heb in ieder geval met plezier gekeken!!
Een prachtige herinnering inderdaad,geniet nog maar lekker na...:O)
Liefs Esther

Indy_Poppy zei

Looks like a lovely holiday. Thanks for sharing your beautiful photos. Indypoppy

"Création" zei

Ohhhhhh lieve Marijke,

Ben er eens even heerlijk voor gaan
zitten om jou schitterende foto's en
reisverslagje te lezen.
Wat een SUPER reisje is dit geweest zeg,
en vooral als het onverwacht is geeft
dat nog een extra dimensie.

Pure verwennerij op zo'n gigantisch
groot schip, ohhhh wat ziet het er
allemaal prachtig en verzorgd uit.

Schitterend ook al die kleurrijke
huisjes en kerkjes, een totaal andere
wereld. Flamenco's zo te kunnen zien is
toch een droom, werkelijk PRACHTIG!!!
Meis hier kunnen jullie nog heel erg lang
van nagenieten, en 700 foto's jeeeeeeeee zeg.

Echt sprookjesachtig de witte stranden met
die kleuren van het water, om in weg te dromen.
Jullie zien er ook zo heerlijk ontspannen
en tevreden uit op de foto's.

Jullie hadden ook een fantastisch mooi hotel,
Hahaha, ik kan nog wel een tijdje door gaan
het is ook allemaal zo prachtig.
Heerlijk te lezen dat het een onvergetelijke
reis is geweest, en jullie zullen wel heerlijk
uitgerust zijn, even zo weg van de normale
gang van zaken.

Maar eenmaal weer thuiskomen in een zomers
Nederland is ook weer heel erg fijn, al
je lieverds weer om je heen, en Roosje
helemaal door het dolle natuurlijk.
Dat is toch ook weer heel erg fijn.

lieverd, ik heb genoten van het alles bekijken,
en dat ik even een stukje mocht meebeleven
van jullie prachtige ervaringen, bedankt!!!

Veel liefs van je vriendinnetje,
Josephine
XXXXX

Kays Kids zei

Hi Marijke, I feel as though I have been on a wonderful trip, by just looking at your beautiful photos. It is so interesting to see different places. I hope you came home refreshed.
Hugs Kay

Juliëtte zei

Lieverd, ik miste je al!
Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt!
Hoe romantisch!
Ik kan me voorstellen dat jullie daar van genoten hebben.
En wat een prachtige foto's! Zo kon ik ook een beetje meegenieten!
En alle dagen mooi weer!
Geweldig!
Ik hoop dat jullie nog heel lang nagenieten van deze prachtige reis!

Knuffeltjes uit een zomers Noorwegen!

Ira Huberts zei

Wat hebben jullie onwijs genoten van een geweldige reis! Heerlijk om zo samen op pad te gaan, te genieten van elkaar en van zulke prachtige omgevingen. Jullie foto's zijn bijzonder geslaagd en zijn nu verworden tot herinnering aan fantastische momenten, om nooit meer te vergeten! Heerlijk nagenieten samen, maar dat zullen jullie ongetwijfeld wel doen! Fijn dat je weer terug bent lieve Marijke! Lieve groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

Zazoe zei

Lieve Marijke, wow...wow...wow.... Dat ziet eruit als een droomvakantie. Wat heerlijk dat jullie zo hebben mogen genieten van alle moois wat deze reis jullie bracht! En dan zoveel mooie foto's... Daarmee kun je telkens opnieuw even wegdromen...

Lieve groet en een dikke klapzoen op je neus, Nina XX

Evelyne zei

Fijn dat jullie weer goed thuis zijn aangekomen, wat een prachtige reportage laat je zien!
Wat zullen jullie genoten hebben en ik ook een beetje.
Bedankt dat ik een kijkje mocht nemen lief dat je het met ons bloggers deelt!!!

Fijne tijd thuis weer en lieve groetjes, Evelyne

Blomkje en Wenje zei

Wat heerlijk, Marijke! En wat fijn dat we met je mee mogen genieten.....heerlijk!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Thuis bij Tjits zei

Oh lieve Marijke het genieten straalt van je schitterende foto's af, wat ontzettend fijn dat jullie zo genoten hebben en heerlijk om even mee te mogen genietten!

Liefs, Tjits

Annalisa Cecilia zei

grazie per avermi fatto sognare!
un viaggio meraviglioso, le foto sono stupende!
baci baci
Annalisa

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Fijn dat je zo een leuke vakantie hebt beleefd, een mens heeft dat toch eens nodig om de batterijen op te laden.
Prachtige foto's heb je gemaakt, net of we er zelf bij waren.
Nog een prettige dag en tot de volgende .
Groetjes

Pink Princess zei

ZOOOOO meis, dat was me zeker een schitterende reis. Wat zullen jullie inderdaad hebben genoten, heerlijk toch! En het is je zo gegund meis. Nu nog eens deze kant opkomen hihi...wie weet...ooit eens, toch??

Heel veel liefs van mij uit nog steeds schitterend Thailand <3

Claudia zei

Lieve Marijke,
Bedankt voor uw zo vriendelijke woorden voor mij! Ik ben altijd heel blij!
Ik keek nog eens naar de foto's van Curaçao in vrede ... het is een zeer bijzondere plek met zoveel flair ... bedankt voor de indrukken zo mooi!
Dikke kus en een prachtig weekend voor u
liefste groeten
claudia

smutaskowe krzyżyki zei

Fine vacations, beautiful photos !!!!!

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Dear Marijke..♥
Welcome HOME♫...♥♥!!!!
Wat heb ik♥ je♥ gemist♥ ..;))
Zooooooooo...Wow☺ dit was me toch een PRACHTIG♥ reisje♥ door je post ..;))
Geweldige foto's♫ en dat wij♥ mee mogen genieten♥ van jullie♥ droomreis♥ Caribbean Cruise♥ ..;)
Die kleurrijke♥ huisjes♥ zag ik ook in Canada♥ ja ze zijn gewoon Prachtig♥ je droomt♥ er helemaal in weg♫ ..;)))
Je ziet rijkdom en armoede naast elkaar als je de foto's♥ allemaal goed bekijkt.. je word er stil van ........;)
Het zal je/jullie nog lang plezieren♫ en onvergetelijk♥ zijn om zo'n mooie avontuurlijke reis♥ te maken op zo'n groot cruise schip♥ ..;)
Marijke Geniet van dit alles jullie♥ hebben het verdient♥..!!!
Fijn♫ zonnig☼ weekend♥ en zomerweken☼ Liefs♥ en knuffel♫ Gaby..XXXX

beata zei

Witaj Marijke, miałaś cudowną wycieczkę marzeń. Zamieściłaś rewelacyjne fotografie, dzięki którym razem z Tobą odbyłam wirtualna wycieczkę po Karaibach. Pozdrawiam serdecznie :)

Gina zei

Ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψή σου και τα καλά σου λόγια. Όμορφες φωτογραφίες από όμορφες διακοπές! Ομως και εσύ κατάγεσαι από πολύ όμορφη χώρα! Την έχω επισκεφθεί και μου άρεσε πάρα πολύ! Να είσαι καλά και να έχεις καλή εβδομάδα!

Lovey zei

Oh my...my..my...what a splendid place! YOur pictures are beautiful!! Big hugs to you my friend!!!

Vermeersch Linda zei

Lieve Marijke,
Prachtige reis en foto's.De zee en de huizen zijn een streling voor het oog, een betoverend kleurenspel.
Het geluk straalt van jullie gezichten.
Je wordt er stil van bij het zien van zoveel moois.
Bedankt dat je dit wilt delen met ons.
Tot gauw!
Vele lieve groetjes,
Linda