vrijdag 26 juli 2013

Een schilderij met een vintage meisje...

 Lieve sisters,

Het was me het weekje wel meiden?
Wat een zomertje hebben we he?
Heerlijk vindt ik het die warmte, alleen ben ik
niet zo actief met die warmte..!
Ik hang een beetje, en s'morgens werk ik een
beetje in mijn atelier..
Ondanks de hitte heb ik dit schilderij gemaakt,
ja het zweet stond op mijn voorhoofd en bovenlip hahaha..
 En ik vond nog een mooie oude lijst, ja hij was bruin
met goud, zo lelijk!
Eens waren dat de perfecte kleuren, maar nu niet meer..
Dus de lijst heb ik geschilderd, gepatineerd, en daarna
weer een beetje beschilderd, om die zachte poederpastel
te krijgen..
 Daarna spande ik een vulling met kant over de bestaande
achterkant, dit vond ik al een beter geheel..
Beter als bruin met goud hihi..
 Nadat ik dit klaar had, heb ik een foto van een
beeldschoon vintage meisje op stof geprint.
Wat een mooi gezichtje heeft dit lieve kind toch...
 Ik heb deze print op dik schuimrubber genaaid,
en daarna op het kant genaaid...wauw..dit was een beetje
zware klus hoor..en vooral met die warmte..!
  Kunnen jullie het een beetje zien dat het medaillon
in het midden een stuk dikker is?
Het komt er als het ware helemaal uit...
 Ik naaide er pareltjes op, en gaf het
lieve kind een mooie haartooi van antiek kant,pareltjes
en lintjes..
En daarna schilderde ik haar ogen iets feller, en ik
gaf deze schoonheid wimpers..
En toen was ze klaar!
Ik ben erg blij met het resultaat...
Lieve meiden ik wens jullie een heerlijk
zonovergoten 
WEEK-END!

33 opmerkingen:

Evelyne zei

Hi Marijke, bedankt voor je lieve reactie!
Wat heb je die lijst prachtig gemaakt.
Wat een beauty!
Wat een werk , met die hitte. Maar net als ik, kun jij ook niet stil zitten geloof ik.
Ook jou handen zijn altijd bezig!!
Heerlijk hoor een hobby te hebben.
Fijn weekend en lieve groetjes, Evelyne

Claudia zei

Lieve Marijke,
het schilderij met het meisje ziet er prachtig uit!
Zo teer en fijn gezicht!
Ja, in de hitte van het en men is zo gemakkelijk om mee te werken, toch? Ik hou van de zomer, maar te warm is niet goed, O)
Ik wens u een mooie en zonnige zomer weekend!
Lief ♥ Claudia ♥

Debby zei

Beautiful work,Marijke!! Even with HOT your creative soul is still there!! Debby ^_^

Yulia City-of-Tmb zei

Какая прелесть!!! :)

Nellie zei

Ik sta weer met een mond vol tanden wat heb je weer iets moois gemaakt wat een kunstwerk en wat heb je haar ogen mooi geschilderd ik zeg met een diepe buiging complimentje recht uit mijn hart

Liefs Van Nellie wie het ook heellllllllllllll warm heeft

Fia zei

Lieve Marijke....

Wat prachtig gemaakt alles weer zo netjes verzorgd...lintjes kraaltjes noem maar op alles is even mooi...
de lijst past er helemaal bij en maakt het compleet dat zal zeker heel wat zweetdruppeltjes gekost hebben...
Ik hou me koest met een haakwerkje in de tuin...

Fijn weekend..
liefs Fia

Marijke zei

Wat een romantisch 3D schilderij heb je gecreëerd!
Er is zoveel op te zien je blijft kijken en je ziet onmiddellijk dat het van jouw hand komt, prachtig!
groetjes van Marijke

sirkkis zei

Kaunis maalaus kuin medaljonki ja ihanat silmät. Kauniita pitsejä ja helmiä, rakastan sinun taulua. Kesäistä viikonloppua sinulle ja aurinkoa myös.

Gorika zei

Наслаждаюсь просмотром Ваших творений!

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een schattig schilderijtje heb je gemaakt.
Zoveel werk van gemaakt en dat met zo een warme temperaturen.
Prettig weekend gewenst
groetjes

Simonne's fantasiestudio zei

Hey Marijke, dat heb je weer schitterend gemaakt hoor !
Nog een fijn weekend.
groetjes,
Simonne

Franciens Haakwerk zei

Ziet er prachtig uit, zeer arbeidsintensief denk ik zo! Maar een super schattig meisje met lijstje:) Hou het hoofd koel..

Bonjade zei

Geweldig....nu je hebt wel eer van al dat werk en het zweten...;)
Geniet zeker van het heerlijke weer, behalve als je iets moet doen.... gelijk zweten.....pffff......;)
Maar ik klaag niet hoor........het is tenslotte eindelijk zomer.

En wat een mooie wimpers heeft ze zeg.....
Ziet trouwens ook de kleine Sophie hiernaast......wat een popje al......

Fijn weekend

Liefs

Алла Топоркова zei

Рука Мастера всегда видна! Всегда очаровательные нежные волшебные работы!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat mooi Marijke,je hebt er een hele kluif aan gehad maar het was het waard hoor,heel romantisch schilderij♡,lieve groetjes Miranda

Mäsywi-Bären zei

mein gott ist das mal wieder allererste sahne, wunderschön meine Liebe, bin echt entzückt

Liebste Grüsse von Sylvia

Alessandra zei

Yourr painting is simply gorgeous!!! This lady is very beautiful and her eyes look as real! I love the romantic and shabby frame and all the adorable laces and ribbons you used
Kisses
Alessandra

Antoinette zei

Wat een mooi lijstje is het geworden.
Nee, dat bruin met goud, dat willen we écht niet meer :/
Je hebt er weer veel werk van gemaakt, een mooi totaal plaatje is het geworden, en alles klopt .

Maar het warme weer.............zucht.........je mag mijn warmte er gratis bij hebben, het is mij allemaal wat te veel van het "goede"

Bente zei

Oh my, what a beauty. Love your work. You are so great.

Hugs from here

"Création" zei

Lieverd toch, mijn mond valt open.....
ohhh dit is toch weer adembenemend mooi
geworden, echt FANTASTISCH!!!

De afbeelding van dit vintage meisje
is prachtig en hoe jij haar tot leven
hebt gebracht door haar ogen zo mooi
te schilderen en te voorzien van
wimpers, het is een schoonheid.

Zo jammer altijd dat je op de foto het
effect van diepte niet zo goed kan zien
maar kan me heel goed voorstellen hoe
het er in werkelijkheid uitziet.

Schitterend hoe je met al die mooie oude
materialen alles omlijst hebt, haar kapsel,
kleding en de hele omlijsting. De lijst op
zich is ook heel erg mooi geworden.

Een prachtig pronkstukje is het geworden,
en kan me goed voorstellen dat je er mee
in je sas bent.

Geniet lieverd van een heerlijk zonnig
zomers weekend.........

veel liefs,
Josephine
xxxxx

Hanny zei

OOO wat een schoonheid is dit en wat zal dat prachtig aan de muur hangen. De lijst is geweldig mooi op deze manier, ik heb nog steeds een soortgelijke lijst, ook bruin met goud, bol glas en een kruisbeeld erachter, nog van mijn ouders. Ik heb die gekregen met de bedoeling om er eens iets leuks van de maken, ik weet niet of het er van gaat komen maar ik vind dit helemaal geweldig, wat heb je dit toch weer beeldschoon gemaakt lieve Marijke, heerlijk. Net als jij komt er ook niet veel uit mijn handen momenteel, ik ben sinds vorige week in het gelukkige bezit van een borduurmachine en ooo wat is dat leuk maar ik moet nog veel leren. In September krijg ik er een les in en weet je..........mijn man gaat mee, hoe leuk is dit??
Ik betrapte hem van de week achter de borduurmachine toen hij op zijn speciale handdoeken voor tennis zijn initialen aan het borduren was, het is nog gelukt ook hihi. De machine staat momenteel in de huiskamer op een eettafel zodat ik elke dag wat kan oefenen.
Maar nu ik dit gezien heb krijg ik zin om ook zoiets moois met kant te maken wat dit is zo mooi, romantisch, prachtig gewoon, dit is echt een kunststuk meis!
Fijn weekend, liefs Hanny
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

p.s. je had toch 2 jurkjes gekocht voor Sophie?? Krijgen we binnenkort weer een paar leuke foto's te zien van dat mooie poppetje?

beata zei

Droga Marijke, Twój obraz jest cudowny, cudowny, cudowny. Brak mi słów aby określić jak bardzo mi się podoba i jak bardzo mnie zachwycił. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojego talentu i umiejętności. Każdy detal na obrazie jest bardzo misternie zrobiony, a koronki, perełki i medalik dodają mu niepowtarzalnego uroku. Przesyłam pozdrowienia :)

My name is Riet zei

Wat een beeldschoon meisje en wat heb je er een mooi schilderij van gemaakt.
Ja wat is het wam he, ik kan er niet zo goed tegen dus ik hou me rustig, kan wel zeggen, ik doe niks. Een paar graadjes lager zou wel prettiger zijn maar we klagen niet want we wilden allemaal zomer haha.
Li eve Marijke ik wens je een fijne Zondag

Anoniem zei

Hai Marijke,

Wat ben je toch lekker bezig geweest,je hebt hard gewerkt hoor met dit warme weer,wat is het geheel prachtig geworden...
Leuk he dat als je een lijstje een kleurtje geeft dat het dan ineens zo mooi wordt...
Het meisje heeft weer een prachtige uitstraling en haar wimpertjes vndt ik zo mooi en maken haar zo sprekend...
Wat kun je toch mooie dingen maken het met die ornamentjes groot en klein,Marijke je hebt jezelf weer overtroffen met dit prachtige schilderij van een mooi princesje...

Ik had stiekem nog een vraagje aan je,die laatste plaatjes die je onderaan hebt geplaatst ik ben zo weg van dat hondje en wil vragen of je die verkoopt zo schattig om ergens bij te zetten...

Marijke ik wens je een prachtige week toe met al je geliefde...

Hartelijke groetjes Helene.

Anoniem zei

Hee...lief Marijke!......

Schattig...dat is dit meisje in de mooie lijst.
En wat heb je dat weer prachtig gedaan.
Het ziet er heel warm en romantisch uit, wat heeft dat meisje een lieve uitstraling.

En de kleurtjes zijn weer zo echt jij!
Trouwens...alles straalt jouw geweldige "tover "kunst uit!

Het was weer even genieten in deze erg warme dagen.

Dag dag lieve Marijke...ik zoek weer even de koelte op:-)

Liefs, Mia

iris zei

hello
c'est fort joli , une peinture très réussie
avec de ce grand yeux , bordés de cils
absolument ravissant
la chaleur nous enlève beaucoup d'énergies
bon dimanche
tendresse
edith (iris) France

Feoktinia zei

Всегда очень-очень нравятся Ваши чудесные работы!
Марийка! Желаю Вам Удачи и Счастья!

Светлана:)))))

Wateringen zei

Goedemorgen lieve meid,

Dank je wel voor je altijd zulke lieve complimenten..
Heerlijk om dit te lezen!

Helene het is geen hondje, maar een Bambi hertje..
En ik heb haar al lang geleden verkocht...sorry!

Ik zal je even mailen hoor...tot straks!
Dikke kus..
MarijkeXXX

Ira Huberts zei

Ik ben wég van altered stuff en ik vind het een adembenemende lijst geworden Marijke! Wat mooi, al dat kant, die heerlijke kleurtjes en die prachtige volle wimpers... Een echte blikvanger! Geniet van je zondag, veel liefs, Ira xox
irascreacorner.blogspot.nl

Muggensteekjes zei

Hoi lieverd,
ik ben inmiddels weer helemaal bijgelezen op je blog en ooh meid wat een heerlijke cruise hebben jullie gemaakt. Dat moet echt heerlijk geweest zijn en nu kun je hier ook genieten van een prachtige zomer, ja de warmte van de zon doet je zo goed. En wat ben je toch ook weer heerlijk creatief geweest, het schilderijtje is echt een plaatje geworden. Helemaal Marijke!! Lieverd, ik wens je nog heerlijke zomerdagen en tot gauw weer, liefs Ingrid.

Anoniem zei

Hey marijke
Wat een schilderij heb weer gemaakt supper mooi ik heb niets gemaakt kan het niet opbrengen met die warmte bel gauw groetjes diny

smutaskowe krzyżyki zei

The girl is beautifully done, I really like the work, lace, marvelous, marvelous !!!!!!

Het lieve hemeltje. zei

Hai Marijke,

Bedankt voor je leuke reactie op mijn post.
Ik vind je lijstje prachtig geworden .... echt weer een kunstwerkje.
En het meisje ziet er zo schattig uit met die wimpertjes.
Gelukkig is het nu even minder warm zodat we weer wat beter uit de voeten kunnen maar het zomerweer komt er al snel weer aan...dus nog even snel de nodige dingetjes doen of nog even leuk wat fröbelen zodat we in het weekend weer wat rustiger aan kunnen doen...en nog lekker kunnen genieten van het zonnetje.

Liefs, Ciska