maandag 15 juli 2013

Een BJD doll, een tasje en een speeldoos...


Lieve snoezelssss...

We zijn weer helemaal bijgekomen van onze jetlag..
ohh...wat ben ik me daar toch moe en duizelig geweest!
Het leek net of ik nog op het schip zat, maar ik lag in mijn bedje..
Ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor jullie lieve
reactie's op mijn vorige post..
En ja deze reis was natuurlijk onvergetelijk!
En terug in Nederland is het ook hier gelukkig heerlijk weer,
wat boffen we he meisjes?
Hier verlangen we toch het hele jaar na...bloemen, vlinders, groene
bomen en een warme zon, die ons allemaal verwarmd..!
En ja ik heb niet stil gezeten, en had zoveel zin om weer mooie
dingen te maken..en zo heb ik deze gekochte BJD doll uit China
een Face up gegeven, en zelf een pruikje voor haar gemaakt..
 Ik vond het zo leuk om een klein bhtje voor
Janita te maken...
 Wat een bevenis om op een kale pop mijn
eigen stempel te drukken...en een toch mijn eigen stijl
aan zo'n prachtig popje te mogen geven...
 
Ik gaf het popje een donker geschilderd dopneusje...
Kleine Janita Poupon is geboren...
 Ik kan iedere keer een andere kleur ogen in het
gezichtje zetten, grappig he?
 Wat ben je toch mooi kleine Janita..
 En hier met haar tutuutje en witte sokjes..
 Ik heb echt een liefde voor BJD dolls..
 En hier heb ik haar blauwe oogjes gegeven...
 En hier groene, het is heel makkelijk...

 En ook maakte ik toffe gestreepte sokken voor
Janita Poupon...
 Ik maakte een corsetje..
Ik ben helemaal dol op BJD dolls..
Heerlijk zoals deze poppen alles kunnen bewegen,
het geeft zoveel meer leven aan deze popjes..
 Mijn plan is om deze BJD dolls te gaan boetseren...
Een uitdaging die al heeeeelll lang op mijn verlanglijstje staat..
 Ook maakte ik een tutu..voor deze lieve meid...
 Kijk Janita nou eens zitten...de kleine meid is
zo trots op haar tutuutje...
 En ik maakte een circushoedje en een oudroze
bovenrok...een blousje met pofmouwtjes en een schattig kraagje..
Het was heerlijk om weer te werken..het geeft me zoveel
voldoening en energie om mooie dingen te maken...
 En ja het donkere dopneusje zoals jullie die 
kennen van mijn andere werkstukken..
Eigenlijk kun je dikwijls mijn werk herkennen
aan het donkere geschilderde dopneusje...
 Wat ben je toch mooi..kleine Janita..
 En snoezepoezels...ik maakte ook mijn
kleine tasje af...tjeetje dit was me toch een werk!
Maar wat leuk om oude kantjes en roezeltjes
te verwerken in het oude tasje..
 En kijken jullie mee wat er in het tasje zit?
 In het tasje heb ik een bedje gemaakt voor het
kleine popje van porselein...
Het is een klein circuspopje..
 Aan de ene heb ik een gehaakt mutsje
opgenaaid...
 En aan de andere kant heb ik een genaaid jurkje
opgenaaid...
 En hier zit het circuspopje...ze had geen
zin meer om te slapen denk ik haha..
 Janita vindt het wel een mooie tas...
 En ze vindt het circuskindje ook zo schattig..
 Hier zit ze dan..kleine tut met haar puntmutsje...
 En voor Debby..maakte ik deze circusdoos met muziek...
Debby ik hoop dat je de doos mooi zult vinden..
 Trek maar aan het touwtje en er komt een
nostalgisch muziekje uit...
 Kleine clown met je gouden dopneusje..
 En hier zit Janita weer...zien jullie dat ik ook andere
sokjes heb gemaakt?
 Zo meisies dit was het weer...
Bedankt voor jullie bezoekje..en tot de volgende keer!
Geniet van elkaar en van het lekkere weer!
Ik ga nu ook lekker mijn tuintje in..en wens
jullie een
FIJNE WEEK!

41 opmerkingen:

Ольга zei

Какая красота!

dani zei

meravigliosa!!!!!!

Stepi-Bären zei

Hallo Marijke
Einfach wunderschön :-)
LG
Nocole

Zaanse Zolder zei

wat een beauty die Janita ! Zo prachtig met haar tutu en corsetje. Maar deze lieve meid kijkt toch nog een beetje schuchter de wereld in, héél voorzichtig zal ze de wereld over dansen. Ze is prachtig lieve Marijke.

Инга Киселева zei

Romantic vintage, delight!
Inga
http://toysingas.blogspot.ru/

Peeters Liliane zei

Hallo Marijke, Wat is ze mooi geworden, ook heel leuk om te doen zo'n pop aan te kleden. Gelukkig is het hier ook mooi weer geworden, regen weer daar word ik altijd zo somber van.
Lieve groet, Liliane

Marina Spada zei

Hello dear Marijke,
I saw so many beautiful pictures of Janita, you've taken care of every detail, even the baby in her purse, it's all delicious, congratulations!
I also saw the pictures of your trip and I dreamed for a while to be in these beautiful places.
Have a good week, a kiss,
Marina

GREETJE zei

Marijke,
Wat ziet dat meisje er fantastisch uit! Zo geweldig mooi lief en romantisch.
Wat kun jij dat toch supergoed!
Geniet nog even van de warme dagen!

Veel liefs Greetje

Marijke zei

Wat heb je Janita een mooi eigen karakter gegeven, met zoveel liefde en details, super romantisch, wat een prachtig mooi meisje heb je gecreëerd !
groetjes van Marijke

Anoniem zei

Dag lief Marijke

Aaaach...wat heb je de pop schattig aangekleed!
Het mooie corsetje...wat een leuk idee:-)
En de mooie tutu...de prachtige sokken en de roze rok...helemaal prachtig allemaal!
Ze heeft ook zulk leuk haar gekregen.

Zoals je weet moet ik het dit keer kort houden maar wilde je toch even laten weten hoe mooi ik alles weer vind!

Dag dag Marijke....
Liefs, Mia

Simonne's fantasiestudio zei

Hey Marijke,wat is Janita een juweeltje.
ze ziet er perfect uit met haar nieuwe kleding.
groetjes,
Simonne

Thuis bij Corrie zei

Je hebt er weer iets bijzonders van gemaakt. En dat tasje is zo apart. En de inhoud is een mooie verrassing.

Alessandra zei

Oh...incredible! Your doll is marvellous and her different dresses are amazing. The bag with the little doll is just gorgeous. Thanks for the sweet comment...
Kisses
Alessandra

Wisia zei

Wunderschon!!!!!!! Prima!!!!!

sirkkis zei

Voi miten ihana nukke ja suuret kauniit silmät. Olet tehnyt kauniita vaatteita ja ihana tyty ja kauniita ja hauskoja sukkia. Sirkus vauvan laukku on suloinen.

"Création" zei

Dag lief meiske,

Wat ben ik blij te lezen dat jullie
jetlag voorbij is, heb het zelf nooit
meegemaakt maar vaak gehoord dat je daar
behoorlijk beroerd van kan zijn.

Lieverd ik kijk mijn ogen uit,
ongelooflijk wat is Janita een
SCHOONHEID van een popje geworden.
Heel bijzonder hoe je kan spelen met
de beweeglijkheid van deze popjes, het
worden gewoon levende wezentjes.

En dan al die PRACHTIGE kleertjes die
je voor haar ontworpen hebt.
Zo koddig dat corsetje en BH-tje,
de schattige sokjes en lange streepkousen.
De van schitterend materialen gemaakte jurkjes,
het is werkelijk een lust voor het oog meis,
en dat kan jij als geen ander zo mooi.

De bijzonder mooie tas met kleine Tut,
hahaha het is toch om op te vreten zo lief.

In gedachten zie ik je ook de hele fotosessie
doen, dat op zich is al een GROOT feestje.
En wat een mooie uitdaging om dit soort popjes
zelf te gaan boetseren, HEEL veel werk, maar
dat gaat jou ZEKER lukken daar twijfel
ik geen moment aan.

Dit was weer een genietpost met een GROTE G!!!

Heel veel liefs,
Josephine
XXXXX

Antoinette zei

Alsof ik in dromenland zit als ik jouw blog bezoek :D
Wat is Janita een mooi sprekend popje, de kleertjes zijn prachtig die je voor haar hebt gemaakt, en de foto's zijn weer geweldig.
Wat een gezichtsuitdrukking heeft ze , dat kleine dopje op haar neusje, dat zo iets kleins zo'n uitdrukking kan geven !
Het kleine circus popje is ook al zo schattig in het mooie koffertje.
Ik zit nog steeds in dromenland................. ik wil er niet uit, ik ga gewoon de foto's nog een bekijken .
Liefs :)

Evelyne zei

Wat een mooi popje Janita! leuk dat ze zoveel kan bewegen aan haar lijfje.
Het is een droompopje!
Het circuspopje vind ik een liefie, mijn vader was zo dol op het circus.
Mooie foto's heb je weer gemaakt, je kan er wat van!!!!

Liefs, Evelyne

Kays Kids zei

You certainly know how to dress the dolls to give them that wistful romantic look. She is so beautiful. Enjoy the sunshine, and smell the flowers.
Hugs Kay

Arlete Mourige zei

Olá Marrijke! lindas imagens suaves.Juanita é uma boneca muito bonita com olhos meigos e tristes.Amei Bjs

Claudia zei

Lieve Marijke,
de pop is truamhaft mooi, zo teer, zo, weer een zeer mooie babypop uit je creatieve handen, met je ziel en je hart!
Ik hou van de foto met de groene ogen en de gestreepte sokken veel, maar ze is zo mooi in al de foto's!
Het zakje met de prachtige kant is ook prachtig geworden! Boven alles, ik was erg blij met de inhoud! Wat een mooi idee, lieve Marijke!
Ik wens je een heerlijke week, genieten van de zon en de tuin!
Een liefdevolle knuffel
Liefs, Claudia

Anoniem zei

Goedemorgen Lieve Marijke,

Wat heb je weer een prachtige post geopend op je Blogggggggggggg...
Zalig om dit te mogen aanschouwen,kijk hoe mooi je Janita hebt omgetoverd tot een ware circus pop zo Romantische zo liefdevol...
Ik kan er uren na kijken hoe jij het iedere keer weer klaar krijgt om een betovering te maken van een naakt BJD Doll zonder haar,het is iedere keer zo sprookjesachtig wat ik zie...
Kijk haar kleding dat Corcetje leukkkkkkkkkk zo klein en zo mooi ook het kraagje wat je gemaakt hebt ik ben weg van alles wat mijn ogen zien iedere x weer op jou Blog...

Het tasje is ook helemaal af wat schattig heb je dat gemaakt Marijke en tot in de kleinste details heb je het afgewerkt,ik ben er zo weg van leuk dat mutsje wat je vast gemaakt hebt in de koffer,en kijk die kleine is haar mooie kleding is Showen met haar schattige puntmutsje ik vindt dit zo mooi en zo fragiel,hier hou ik zo van als Janita haar dan vast heeft dan straalt de liefde ervan af Marijke...

Het muziekdoosje is ook zo mooi gemaakt ik denk dat Debby hier heel blij mee is,het is ook zo romantische en staat altijd heel gezellig wat een mooi mutsje heb je hierop gemaakt,dat zou ik ook wel eens willen maken...

Lieve Marijke ik wens je een mooie week toe met veel zonnestraaltjes
Geniet van moedernatuur en al het moois om je heen...

Lieve groetjes Helene...







































































Debby zei

Hi,Marijke!! Wonderful Janita, it's clear that the romantic Circus world is in your sweet heart....the bag with dolly is sooo dreamy and yes, I Love the box with 'Pirot' head ^_^ Hugs,Debby

Annalisa Cecilia zei

oh Janita bella......quanto sei graziosa e piena di sogni.....e i tuoi vestiti, le tue calze a righe.....
è sempre magico navigare nei tuoi post così romantici Marijke.
baci
Annalisa

Blomkje en Wenje zei

Wat een snoes is het zeg!

Fijne dag, Marijke!

Groetjes, Pietrik

Eli Bichita zei

What a wonderful dress for this beautiful girl!!!! Marijke ! Your imagination is huge and great!!!

Eli

Thuis bij Tjits zei

Lieve Marijke, wat heb je weer een heerlijke genietpost gemaakt met schitterende foto's. Heerlijk dat je zoveel inspiratie hebt, helemaal nu je weer wat bijgekomen bent van je reis.

Dank je voor je lieve reacties op mijn bruiloftsposten!

Ik wens je een heerlijke zomerdag,
liefs Tjits

Hanny zei

Lieve Marijke

ik heb mijn ogen weer uitgekeken hier, prachtig. allereerst kan ik me indenken dat je bij moest komen van je mooie reis, zoveel indrukken en een lange reis die behoorlijk vermoeiend kan zijn, mede door het tijdsverschil. Maar een reis om nooit meer te vergeten, heerlijk.
Ik heb hier weer zo genoten van al het moois wat je ons laat zien, het mooie poppetje, de kleertjes, het tasje, het minipoppetje, teveel om op te noemen. Wat een prachtig poppetje is het toch en zo apart dat je de oogjes kunt veranderen, superleuk. De kleertjes en de kleuren en het kant en details zijn weer prachtig, fijn dat je weer zoveel nieuwe inspiratie hebt opgedaan, dit was weer genieten.
Een hele fijne dag, liefs Hanny♥
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

Harletka zei

Wonderful! I am absolutely delighted. You have a great talent.

Anja Van den Meerssche zei

Ochhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,wat mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Prachtig wat jij allemaal verwezenlijkt . Persoonlijk vind ik Juanita's corsetje , tutu en gestreepte kousen het mooist.Ook de tas is heel mooi.
Ik ben verwonderd wat je telkens weer kan creeren .
groetjes

smutaskowe krzyżyki zei

Sweet and beautiful .

Алла Топоркова zei

Кукла попала к настоящему мастеру, я даже с трудом узнаю в ней BJD, она такая красивая в этих винтажных нарядах! А сумка-чемодан с сюрпризом...такой волшебный! Столько новых замечательных идей, столько красоты!

Gorika zei

Бесподобное преображение куколку! Наряды чудесные! Она очень-очень милая!

La Blomst-Living zei

Het popje is super, maar alle kleertjes die je hebt getoverd ook!
Zo mooi hoe je dit allemaal weer voor elkaar krijgt!
Liefs Linda

Ira Huberts zei

Goeie genade meis! Jij hebt tijdens jullie reis volgens mij er weer heerlijk op los kunnen fantaseren en met je sketchblokje naast je notities gemaakt van wat je allemaal weer zou gaan maken! Ik ken deze popjes niet, had er nog nooit van gehoord, maar wow, hoe jij haar hebt aangekleed met al die gedetailleerde frutsels en kantjes, wat een priegelwerkje, maar mooooooooooooooooiii! En dat tasje! Ja, da's echt adembenemend mooi zeg, echt beeld- en beeldschoon!! Kom hier eigenlijk altijd woorden tekort om te beschrijven wat ik van je werk vind, maar dat weet je denk ik wel hi hi hi! Veel liefs, Ira xox
irascreacorner.blogspot.nl

Nellie zei

Lieve Marijke
Ik ben even sprakeloos wat een kunstwerk heb je van deze schatjes gemaakt zo mooi met al die mooie details echt Marijke je hebt zo je eigen stempel erop gezet ik bewonder al jou mooie werk en ik ben zeer dankbaar dat ik jou een beetje mag leren kennen .
Nog heel hartelijk dank voor je hele lieve woorden op mijn blog je bent een echte schat
Heel veel liefs van Nellie

beata zei

Witaj Marijke, Twoja lalka jest cudowna i bardzo mnie zachwyciła. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojego talentu. Pozdrawiam serdecznie :)

janitam zei

Oh Marijke, wat een eer en wat zijn ze wonder,wonderschoon. Zo mooi aan gekleed en opgemaakt. En dan mij naam, krijg een brok in mijn keel.Ik kom de 23e naar Nederland, heb je nog iets speciaals nodig van hier? Ze hebben heel veel kant hier, in alle kleuren en breedte. Laat maar horen.

Anoniem zei

Lieve Marijke,

Gisteren heb ik je boek ontvangen en wil je daarvoor hartelijk bedanken ;-}

Wat een supermooi boek is dit ! Vol met bijzondere poppen, beren, muizen en heel veel brocante spulletjes. Wat een leuke dingen maak jij, zeg !
En wat lief dat je ook patronen met lezers wil delen en uitleg geeft. Ik ga er vast ook iets van proberen.
Ik zou willen dat mij hele huis er zo uit zag. Ik ben gewoon verliefd op dit boek , haha ;-}

Ik hoop ook dat je nog meer van dit soort boeken wilt schrijven. Ik kan in ieder geval niet wachten en met mij veel meer bewonderaars, denk ik.

Dus nogmaals hartelijk dank, veel succes met nieuwe dingen bedenken en heel veel liefs,
Sonja

danacrea zei

Bellissima gli occhi sono stupendi sembrano veri, anche il bimbo e tutto il resto: sai non so il perchè ma mi ricordano molto gli anni trenta. Un caro saluto Giordana.

Wilma zei

Hallo lieve Marijke,
Het is heel lang geleden dat ik heb gereageerd. Ik had iets onder handen waar ik al mijn aandacht aan moest geven. Dat is nu klaar.
Wat een prachtige en interessante posts heb je de laatste tijd gemaakt. En al je creawerk. Wat ontzettend mooi !!! Ik ben er echt weg van !!
Je poppen zijn zo bijzonder, zo lief, sfeervol en romantisch. Hoe krijg je het voor elkaar. Wat een liefde ligt er in en wat een fantasie !!
Echt prachtig. En wat een adembenemende cruise hebben jullie gemaakt.

Dank je wel dat je het met ons deelt. Erg inspirerend allemaal.Ik hoop je weer wat vaker te bezoeken.

Veel liefs, Wilma.