dinsdag 30 juli 2013

Verwennerij uit Polen en popjes in jurkjes van gehaakte kleedjes..

Hallo lieve meisjes,

Hoe is het met jullie?
Hebben jullie ook vakantie?
En zijn jullie ook zo aan het genieten van deze
heerlijke zomer?
Wat fijn he dat het weer ietsje koeler is geworden,
dan kunnen we ook weer een beetje creatief bezig zijn..
Wij hebben weer vakantie..joepie!!!
En wel liefst 4 weken, lekker niks doen...en doen wat je
leuk vindt...lekker uitslapen en uitgebreid ontbijten met
harde knapperige bolletjes...en een kopje thee....
Gewoon relaxed en dan samen bedenken wat die dag 
te doen...en je tas te pakken en weg te gaan...dat is toch heerlijk?
David en ik houden ervan om lekker naar kleine antiekmarktjes
en rommelmarktjes, en te struinen..mooie oude spulletjes bekijken..
Een hapje eten op een terrasje en een glaasje wijn te nuttigen,
en te genieten van het moment.. 
Zo zag ik op de antiek markt in Delft dit popje...
En dit popje viel me meteen op, ze was gehavend...en 
dit was nu juist zo aantrekkelijk!
Mijn man zei" die moet je niet kopen meid, ze is toch 
helemaal kapot"
Maar het popje raakt mijn hart, die snoezige dikke wangetjes
en haar lieve oogjes en het krulletje op haar voorhoofdje..
Ik betaalde de aardige mevrouw, en ze vertelde mij
dat het popje behoorlijk oud was...
Ze rolde het popje netjes in een krantje en ik nam het popje
mee naar huis toe..
Ik moest Fleurtje, want zo noem ik deze kleine  snoes,
meenemen op de scooter, en toen ik thuis kwam pakte
ik het kleine ding uit, en tot mijn grote schrik was ze met
haar hoofdje tegen een ander popje gestoten..en zo
was er nog een flinke barst in haar al gehavende kopje gekomen..
Ik heb haar toen toch nog weten te repareren...
Ik maakte van oude gehaakte kleedjes een jurkje en mutsje
voor Fleurtje..en kijk ze is toch beeldschoon?
Ze is gehavend, maar dit maakt mij niks uit..
ik vind haar wellicht nog mooier..
Beter onvolmaakt en echt
dan gemaakt volmaakt!
En meisjes ik ben gewoon verliefd op het kleine ding..
 Ook kocht ik nog een popje, en haar heb ik de naam
Charlotte gegeven...
Ze was net als Fleurtje helemaal naakt...
 Maar ook Charlotte heb ik een jurkje gegeven, ook dit
jurkje heb ik gemaakt van een oud gehaakt kleedje..
En ik vindt Charlotte van die grappige wenkbrauwen
hebben, het deed me aan een clowntje denken..
Dus maakte ik een circus jurkje met ponponnetjes..
 Het oude Suco aapje heet Apie...
 Kijk eens ..alles snoesjes op een rijtje..
Misschien vinden sommige mensen dit rommel...maar voor
mij zijn deze snoezige snoesjes van ontelbare waarde...
Ik zie het als kostbare schatten uit een ver verleden..
Ooit speelde hier een klein meisje of jongetje mee, en nu
zitten ze bij mij op in de kast...
 Het oude speelgoed laten mij dromen
over vroeger, over andere tijden..
 En hier ligt kleine Fleurtje met haar hondje...
Kleine Fleurtje, je bent zo mooi!
Zelfs al zit je kopje vol met barsten, ben je voor mij de mooiste..
Het maakt mij niks uit, die barsten maken je voor
mij zo charmant en bovenal zo liefffff!!!
En meisjes ik ben zo ontzettend verwend, dit door Elzbieta uit Polen.
Ik kreeg van deze lieve blogsis een mailtje, omdat zij de post
over Mieke, mijn zusje zo mooi vond.
Jullie weten misschien wel dat ik 8 zussen heb, maar Mieke
is mijn lievelings zusje..zij heeft down syndroom en woont in
een tehuis...zij is een engeltje..
Elzbieta heeft speciaal voor Mieke prachtige kadootjes gemaakt,
maar niet alleen voor Mieke...kijk maar eens..
Ook voor in het kamertje van Sophie heeft ze een schattige
hanger gemaakt met een geborduurd jurkje...mooi he?
En voor Mieke had ze een mooie tas gemaakt, om haar spulletjes
in op te bergen, en met haar naam er op geborduurd...er
hangen twee snoezige hartjes aan...
Wat kan Elzbieta prachtig borduren, en wat lief dat ze zulke
mooie spulletjes voor ons heeft gemaakt..
 Ook borduurde ze prachtige rozen op een hart..zo prachtig!
Deze spulletjes zal ik eerdaags naar Mieke brengen, en dan maken
we het gezellig in haar kamertje..
Jullie kunnen hier het blog van Elzbieta bekijken
dat zou Elzbieta helemaal geweldig vinden...
Betty May is ook helemaal weg van het hart...
Maar..het hart gaat toch echt naar Mieke hoor...
 En ook heeft ze nog zes bestekzakjes met een
medaillon gemaakt...zo ontzettend schattig...!
Hier zien jullie de tas nog een keer...het meisje is zo
schattig geborduurd, in mooie kleurtjes...
Lieve Elzbieta je bent een schat, heel erg bedankt!
En nu nog een paar kiekjes van Betty May met Fleurtje.. 
 En samen met Fleurtje en Charlotte...
 Wat een heerlijkheid deze oude popjes..
 Die oude kleedjes komen toch goed van pas,
je kunt er werkelijk van alles mee maken...!
 En moet je nu dat lekkere kopje eens zien van Fleurtje..
 Elzbieta ik hoop dat je mijn post over jouw prachtige
kadootjes leuk vindt...
Meisjes dit was het weer hoor...
Bedankt voor het kijken..!
Geniet allemaal van jullie vakantie en van elkaar!

31 opmerkingen:

Franciens Haakwerk zei

Wat een mooie poppen, die "scheuren" in het hoofd geven aan dat ze goed geleefd hebben:) Ze zien er weer heel mooi aangekleed uit. Geniet ze van de vrije tijd!

Hanny zei

Lieve Marijke

Wat heb je weer een schitterende aanwinsten, wat een lieve popjes zijn Charlotte en Fleurtje en wat heb je ze prachtig aangekleed. Het hoort er helemaal bij in hun oude mooie jurkjes, schitterend gemaakt hoor, mijn complimenten.
Ik wist niet dat jij 8 zussen had maar nu dus wel, dacht even dat je blogsisters bedoelde maar je hebt dus echt 8 zusjes, wow, dat zijn er veel zeg. Wat zal Mieke blij worden van alle mooie spulletjes die voor haar speciaal gemaakt zijn en jij bent er ook heel blij mee merk ik en terecht, wat zijn dit prachtige spulletjes. Je bent echt superverwend, wat ontzettend lief he? Zo fijntjes geborduurd in prachtige lieve kleuren, supermooi.
En nu dus lekker 4 weken vacantie, heerlijk. Geniet er lekker van,
liefs Hanny
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

Claudia zei

Liefste Maijke,
Ja, de zomer is prachtig, toch? Hoewel het een beetje te warm voor mij de laatste paar dagen, O)
Het is leuk dat je zo'n geweldige vakantie, met bezoeken aan rommelmarkten en antiekmarkten! Gewoon genieten van de tijd, dus het klopt!
De twee poppen die je bracht, zijn prachtig en je hebt ze gekleed zo leuk! Wat maakt het uit als het een scheur? Er zijn oude poppen als ze konden vertellen wat ze allemaal gezien hebben .....
Het borduurwerk van Elzbieta zijn inderdaad prachtig! Wat een lief idee! Ik zou ook graag willen stoppen met haar blog!
Ik wens u een prachtige en gelukkige dag!
Liefs ♥ Claudia ♥

Тереза Труханович zei

Нежная мамочка! Прекрасные детки! Вы волшебница!

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Leuk dat jij Fleurtje en haar vriendinnetje mee naar huis nam, zo hebben ze op hun oude dag nog een mooie thuis gekregen.
Inderdaad zo moet niet iets perfect zijn om het mooi te vinden en om van te houden.
De popjes zien er aller schattigst uit met hun gehaakte kleedjes.
Profiteer maar van je vakantie. Zelf moet ik nog anderhalve week gaan werken en dan heb ik ook 3 weken vakantie. Ik kijk vooral uit naar de poppenbeurs in Brugge en naar een paar lokale rommelmarktjes.
Fijne week nog groetjes
Anja

Alicja zei

Hello, Maryke,,du hast so fantastische idee.)

Gorika zei

Подарки очень милые! А куколки очень хороши, та с трещинами мне тоже очень понравилась. А мишутка вообще бесподобен!

Atelier Valerie © zei

Liefste Marijke,
Het is zo prachtig om naar te kijken.
De haakwerkjes en de borduurwerkjes zijn beautiful!
Nog fijne zomerdagen,
lieve groetjes Valerie ♥

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat zie ik toch weer een hoop moois voorbij komen.
Groetjes Miranda

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Dear Marijke..♥
Wat een prachtige♥ post ♥ alweer van je ..;)))))
Het is altijd genieten♥ van je mooie♥ bijzondere poppetjes♥..;)
Het borduurwerkje♥ is ook prachtig gemaakt door je poolse blogsister ook het tasje♥ voor je zusje Mieke♥..;))
Het filmpje♥ hiernaast ook zo romantisch..;)
Al je poppetjes zijn weer Prachtig♥ aangekleed met die gehaakte♥ kleedjes♥..;))
Het was weer heerlijk GENIETEN♥ op je Post en.. Geniet♫ van de heerlijke♫ 4 ZOMER☼ weken♥ met je Lief♥..;))
Lieve♥ zomer☼groetjes♥ Gaby Knuf X♥X♥X

Het lieve hemeltje. zei

Hai Marijke,

Niets geen rommel hoor, ik vind je popjes heel lief.
Wij mensen zijn toch ook alles behalve perfect? en hebben ook hier en daar wel een deuk of litteken opgelopen, het geeft de popjes juist karakter.
Ik heb zelf ook popjes met hier en daar een scheur of breuk...het maakt me niets uit en vind ze er ook niet minder mooi om.
Wat een leuk idee om ze een jurkje van een gehaakt kleedje te geven.
En wat een mooie kadootjes hebben jij en je Zusje gekregen, erg lief.
Ik wens je een fijne vakantie toe...met veel zon.

Liefs, Ciska

Elenna zei

Hello, Maryke,,du hast so fantastische idee!!!!!!!!!!!)

Antoinette zei

Wat een heerlijk popjes heb je gekocht Marijke.
Zelf heb ik ook een paar oude popjes, en vind het ook mooi als ze niet perfect zijn.
Dat vind ik ook bij de teddyberen, hoe meer bespeeld hoe mooier en zo'n oude popjes staan daar prachtig bij.
De wenkbrauwen van Charlotte zijn echt wel heel grappig :)) het pakje wat je voor haar hebt gemaakt staat haar dan ook schattig.
Ik sta er iedere keer weer van te kijken hoe je iedere keer weer op die ideeën komt !
Wat een lieve spulletjes voor je zus Mieke, wat zal ze daar van gaan genieten :D het is ook nog eens geweldig mooi en knap gemaakt !

Алла Топоркова zei

Очаровательные винтажные малыши! Такие залюбленные, поигранные, как же я обожаю такие трещинки! Мамочка придумала замечательный воздушный кружевной наряд и дала им вторую жизнь!

sirkkis zei

Todella kauniita vanhoja nukkeja. Rakastan niitä ja niiten suloisia kasvojen ilmeitä. Hauskaa lomaa ja mukavia kesäpäiviä paljon.

Annalisa Cecilia zei

OH MIO DIO.......CHE BELLO SCORRERE LE PAGINE DEL TUO BLOG.....OGNI VOLTA UNA SENSAZIONE MERAVIGLIOSA, QUANTO SEI BRAVA! TUTTO BELLO, DA SOGNO!
TI ABBRACCIO DAL MARE.....
ANNALISA

Marijke zei

Wat is het weer een geweldige leuke blog vol inspiratie en liefde!
groetjes van Marijke

"Création" zei

Lief vriendinnetje,

Wat een schattige popjes laat je ons
zien, en juist het onvolmaakte geeft
zoveel charme. Wat zal je bij thuiskomst
geschrokken zijn toen er nog een barstje
tijdens de scooterrit bij was gekomen.

Beide popjes zijn BEAUTY'S, en zo lief
zoals je de kleertjes hebt gemaakt.
Ze hebben het zichtbaar naar hun zin
in Betty May's schoot, haha.

En wat een lieverd is Elzbieta, om zulke
prachtige spulletjes voor jou
lievelings zusje Mieke te maken.
Wat zal Mieke blij zijn als ze deze
prachtige kado's in ontvangst kan nemen.
Lief hé, zo'n enorm warm gebaar.

Meisje, geniet heerlijk van de
zonnige zomer en de vrijheid.....

Dikke kus en liefssssssssssssss
Josephine

Alessandra zei

Your creations and your pictures are always a dream and a great joy for my eyes. Everything is just gorgeous
Kisses
Alessandra

smutaskowe krzyżyki zei

Dear Marijke , really like the post I am very touched. The photos are wonderful. I kiss all your sisters. I hug Miekie to heart. Elżbieta

Nellie zei

Lieve Marijke

Wat een heerlijke post en wat een schatje die mooie gehavende pop het heeft wat ze is heel mooi en wat ben je verwend met die mooie borduursels wat lief ik ga zo op haar blok kijken ik heb weer genoten van je heerlijke foto"s en je verhaal je hebt me echt geraakt

Liefs Van Nellie

My name is Riet zei

Wat een lieverdje het gehavende koppesnoetje en je hebt haar zo lief aangekleed. Haar nieuwe zusje is ook een schatje, ze hebben het gezellig met elkaar
Lieve Marijke geniet van je vakantie
Liefs van Rietje

Juliëtte zei

Dag lieverd!!!

Weer helemaal bijgelezen. We hebben een hele lange tijd geen internet gehad wegens blikseminslag na hevig onweer!
Tot gauw!!

Liefs, Juliëtte

Simonne's fantasiestudio zei

Ik wens je een aangename vakantie Marijke, geniet van de omgeving en de zonnige dagen !
groetjes,
Simonne

Eli Bichita zei

Ah Marijke!!!I have just visited the museum with antique dolls)))) and I saw your wonderful piece of art here!!!
Welcome to see my photos of the dolls in my blog))))

Hugs,
Eli

Carla zei

Wat een gezellige blog heb je weer gemaakt.
Prachtig popje met haar gehavende koppetje....het heeft wel wat hoor.
En wat lief al die mooie borduurwerkjes...ik vind borduurwerkjes zo mooi, maar daar heb ik nou net het geduld niet voor mee gekregen in de beginner haha.
Nou meis...geniet van je vakantie...

dike knuf...Carla.

beata zei

Witaj Marijke, jestem zachwycona Twoim postem. Lalki są bardzo piękne, można powiedzieć, że podarowałaś im drugie życie. Uszyłaś im nowe sukienki z serwetek przywracając im tym samym piękny wygląd. Hafty w wykonaniu Elżbiety wykonane są po mistrzowsku. Przesyłam serdeczności ;)

Ira Huberts zei

Wat een hoop moois valt er weer te bewonderen bij je Marijke! Ik zou precies hetzelfde als jij hebben gereageerd op Fleurtje, beschadigd of niet - sommige mensen zijn dat ook - maar dan kun je nog wel je hart openen. Fleurtje heeft heel wat meegemaakt in haar leventje, maar wordt nu met liefde en aandacht omringd, je hebt zulke beeldige kleertjes voor haar gemaakt! En oh, wat zal je zusje Mieke blij zijn met de prachtige spulletjes van Elzbieta. Maak er samen maar een fijn samenzijn van, lieve groetjes, Ira

Ira’s Crea Corner

Feoktinia zei

Марийка! Какая прекрасная работа и великолепные фотографии!
Так красиво! Прекрасная судьба у куколок, возвращенных к жизни!

С любовью, Светлана.

Geartsje zei

Wat heb je weer een prachtige post geschreven Marijke! En pop Fleurtje is echt een schatje!
Het idee van wat je met oude gehaakte kleedjes kunt doen is erg leuk. Ik heb ooit een jurkje gemaakt voor een pop van oude witte zakdoekjes met prachtig kant, zo leuk.
Fijne vakantie!
Groetjes, Geartsje

Anoniem zei

Hai Marijke,

Ja ik ben een beetje laatjes,het is nog vacantie he en dan doen we alles op een heel laag pitje...

Wat heb je een prachtige Blog geopend over 2 geweldig mooie popjes genaamd Fleurtje/Charlotte,als ik eerlijk ben vindt ik het ook wat hebben hoor,een scheurtje meer maakt niet uit en de Tands der tijden brengt dit namelijk altijd met zich mee,het komt uit de verlogen tijden met een schat aan verhalen,zo leuk is dit echt die sprekende gezichtjes en dat krulletje whahahaha...
Niemand is volmaakt en dat vindt ik juist zo mooi dat het niet altijd die uitstekende staat moet bevatten,want dan zitten er ook geen vehalen achter...
Het vers wat je erbij schreef vult dit zo mooi aan...

Beter onvolmaakt en echt
dan gemaakt volmaakt........

Wat geweldig Marijke kleertjes van kleetjes,ik heb deze ook zo veel en je kunt ze overal voor gebruiken,laatst heb ik dat ook gedaan op een jurkje i.p.v een echte Jabot...
Weer eens wat anders en echt het lijkt nog ouder en helemaal uit die tijd van toen...

Wat een gezelligheid met zijn 4en samen op het bankje zo leuk he,wat is het toch fijn om steeds weer je in het huisje te komen waar ontzettend veel vertereringen staan warmte geeft en vooral ook liefde...

Wat leuk en ontzettend lief van die Poolse mevr dat ze dit gemaakt heeft voor je zusje Mieke en voor jou geweldig,als ik lees hoe mensen toch zo leuk me elkaar om kunnen gaan,daar kan ik zo van genieten...

Wat zal Mieke blij zijn om deze vrolijke handwerkjes in ontvangst te nemen,die mensen zijn ook altijd zo speciaal met Down...

Marijke ik wens jou je man en Roosje een hele fijne week toe,geniet van jullie vacantie en je vrijheid...

Heel veel liefs Helene...