donderdag 13 juni 2013

Twee lieve mensen in het zonnetje zetten...

 Goedemiddag sweeties...

Ik wil heel graag twee lieve mensen even in
het zonnetje zetten!
De eerste lieverd is Dientje...zij heeft namelijk
pas geleden een hele doos vol prachtig gebreide en
gehaakte poppenkleding opgestuurd.
En het ene nog mooier als het andere...en het was
echt te gek hoor!
Ik besloot voor Dientje een suikerzoete theemuts
te maken..met roze wangetjes en een schattig
roze neusje..
Dit is Polly Poe...het konijnen omaatje die
heel graag taartjes van stofjes bakt..haha...
Onder het rokkie van oma kun je een theepotje
zetten...dus ja dit is een heuse theemuts..
 Lieve Dientje, ik hoop dat je Polly Poe 
mooi zult vinden...
 Ik heb haar speciaal voor jou gemaakt..
omdat je een lieve meid bent..
 Dientje over de schouders van Polly Poe ligt een
hele oude kant stola...
 Hier heeft Polly Poe een taartje voor je gebakken..
 En de taartjes van stof zijn heerlijk haha..
en je wordt er lekker niet dik van...haha
 Lieve Dientje, ik zal morgen mijn postduifjes
opdracht geven, deze suikerzoete theemuts naar
jouw huisje te brengen hoor.
Dientje heel erg
BEDANKT!!!!!
 En de volgende lieverd die ik in het
zonnetje wil zetten is een naam genootje
Marijke
Deze lieve meid, maakte in opdracht, voor mij
een hele serie prachtige en hele romantische kaarten...
 Eerst wilde ik de mooiste kaarten uitzoeken..
maar dit lukte me niet!
Ze zijn allemaal toch BEELDSCHOON!
 Ja dan heb ik maar een hele lange post,
ik heb alle kaarten op de kiek gezet...
En kijk en geniet van het prachtige werk van
Marijke
 Breng maar eens een bezoekje aan het blog
van deze kunstenares 
 Marijke kan toveren met papier zoals jullie kunnen zien...
 Wat een mooie materialen gebruik je toch Marijke
En wat een gevoel voor kleur heb je meid!
 In het echt zijn de kleuren ietsje feller van kleur,
 ik heb ze voor op mijn blog iets bleker gemaakt...
 Meisjes..zeg nu eens eerlijk, iedereen wil toch
zo'n kaartje ontvangen?
 In de kaarten staan mooie teksten..
 Deze kaart is toch zo lieffffff!!!!
 Marijke heeft prachtige plaatjes gebruikt..
 Deze kaart is toch ook helemaal geweldig?
 Die mooie rozen op dat kaartje...prachtig he?
Zoals jullie lezen, ik ben helemaal weg van deze vintage stijl..
 Dat kleine vlindertje bovenop die bloem maakt
het kaartje toch helemaal af?
 En deze tekst vindt ik super!
 En de kleur van deze kaart is zo lief..en zien
jullie die bloempjes?
 En zo'n schattig plaatje...en een mooi parel hart..
En de laatste kaart...zo mooi met al
die schattige details...
Marijke je bent een echte kunstenares...
lieve meid
BEDANKT!

Sweeties...bedankt voor het kijken
en ik wens jullie alle liefs,
Marijke
XXX

73 opmerkingen:

My name is Riet zei

Lieve Marijke. Wat enig om zo'n theemuts te hebben. Werkelijk beeldschoon en zo,n leuk idee. Wat zal Dientje er blij mee zijn. En de kaarten van Marijke zijn ook zo prachtig. Ik zou ze ook allemaal kiezen.
Liefs van Rietje

Antoinette zei

Wat een lief gebaar van je Marijke.
Polly Poe is werkelijk schitterend.
De kaarten zijn prachtig gemaakt door je naamgenootje, tja..........wie zou die nou niet willen krijgen :o)

Nellie zei

Wat lief van jou en wie wil niet zo een Polly Poe van jou ontvangen en de kaarten van Marijke zijn ook schitterend

Je bent een lieverd

Liefs Van Nellie

marijke zei

Ik zit te blozen meid wat lief dat je ze zo hebt neer gezet, dank je wel en graag gedaan hoor
Dikke knuf van mij voor jou

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marijke,

Ze staan er mooi op, en ik ben super
blij met deze mooie kaarten..
En blozen moet je niet doen, het is
hartstikke mooi wat je allemaal maakt!

Dag lieve meid...
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Heey lieve Rietje,

Dank je wel voor je leuke reactie,
en ik kon echt niet kiezen uit
deze mooie kaarten haha...dan
allemaal maar...

Dikke kus,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Hay Antoinette,

Dank je wel voor je lieve woorden..

Ik wens je een mooie avond.

Liefs,
Marijke

Evelyne zei

Wat een lief gebaar van je om zo'n mooie Polly Poe te
maken en wat heerlijk dat je zoveel creatieve mensen kent, die iets voor je maken en jij weer voor hen!
De kaarten van Marijke zijn ook prachtig!
Bedankt voor je lieve reactie op mijn quilt.
Is de verhuis van de kinders goed gegaan?
Lieve groetjes, Evelyne

Wateringen zei

Lieve Nellie,

Bedankt voor je compliment over
Polly Poe...en ja de kaarten van Marijke
zijn werkelijk beeldschoon.

Liefs,
Marijke

sirkkis zei

Kaikki kortit ovat ihania ja kuvat niissä super suloisia. Tykkään myös kanista ja hänen kakuista.

Wateringen zei

Hay meisje,

Ja Dientje verdiende deze theemuts echt
hoor...zij heeft zulke mooie spulletjes opgestuurd.
Ja en de kaarten van Marijke zijn zo mooi!

En de reactie op jouw quilt was geheel terecht,
wat een prachtig kunstwerk...en wat een geduld
moet je daar voor hebben.

De verhuizing is goed gegaan en eindelijk zitten
de kinderen in hun huisje...
Wij zijn nu een beetje aan het bijkomen hihi..

Liefs,
Marijke

Zaanse Zolder zei

Nou zeg, wat een prachtige theemuts!!
En die kaarten, beeldschoon hoor!

Anja Van den Meerssche zei

Heel mooie theemuts alhoewel ik meer van koffie hou hi hi

Prachtige kaarten een echte kunstenares.

Anoniem zei

Hai Marijke,

Wat ben je goed verwent door Dientje,leuk joh dat je zoveel prachtige gebreide spulletjes gekregen hebt waar je altijd zoveel moois van kan maken,heel lief van Dientje ik hoor graag dat als een ander spullen heeft waar ze niets mee doen het een ander schenken,en wat zal je er weer veel moois van maken...

Oh oh wat is Polly Phoe een geweldige thee dame wat enig en kijk haar uitdrukking eens haar handen,ik vindt haar zo prachtig wat ze ze een mooi plaatsje krijgen bij Dientje,echt een pronkstuk hoor geweldig Marijke...

De kaarten die jou naamgenood Marijke gemaakt heeft zijn zo mooi,kijk eens wat voor kaarten sommige mensen kunnen maken,wat je al zei een betovering ik vindt ze stuk voor stuk heel erg mooi,de details die erop verwerkt zijn spreken de mens zo aan,heerlijke warme uitstraling na een zo mooie tijd van vroeger...

Wens je een mooi weekeinde toe Marijke,met alle lieve mensen om je heen
volgende wk zoals ik gelezen heb gaat het heel warm/heet worden...
Liefs Helene...

Wateringen zei

Dear Sirkkis,

Thank you for you lovely comment.

Love from
Marijke

Wateringen zei

Heey meisje,

Bedankt voor je altijd lieve reactie!

Liefs,
Marijke en Polly Poe..

Wateringen zei

Heey Anja,

Bedankt voor je leuke reactie...
en wat heerlijk dat je , je spulletjes al
binnen hebt gekregen...
Wat fijn om te horen dat je er zo blij mee
bent...
Ik wens je heel veel plezier met mijn boek,
en de andere spulletjes!

Liefs,
Marijke

Wateringen zei

Heey lieve meid,

Wat kun jij toch altijd vol liefde een
berichtje schrijven..zo lief!!!!
Hier wil ik je zo graag hartelijk voor
bedanken!

Ik wens jou ook een heel mooi week-end
en ik wens je alle liefs,

Marijke

Wateringen zei

Dag Marijke

Ben super blij met de drie muizenkindjes en het cupcake beertje ..alsook het muizentasje .
Het past allemaal perfect in mijn huisje
En ja hoor Marijke.. je bent een echte kunstenares het zijn alweer prachtige spulletjes .
Liefs Vera

Debby zei

Dear Marijke,Polly Poe is soooo lovely!! Wish I coul have a teapot cover like her ^_^ And what to say about the cards?? Never seen anything more romantic and detailed....hugs,Debby

Ira Huberts zei

Wat een genot om langs te komen en te genieten van al het moois dat hier weer te zien is, de schitterende serie kaarten, de prachtige theemuts-muis, brengt weer kleur in de grijze lucht die er nu buiten is! Lieve groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

Musje zei

Prachtig en wat lief dat je dit maakte,zal ze zeker prachtig vinden en de kaarten zijn ware juweeltjes,lieve groet Musje.

Wateringen zei

Lieve Vera,

Wat was het gezellig je gisteren te zien..
En super om te horen dat je zo blij bent
met jouw nieuwe spulletjes...

Dikke kus en misschien tot snel!
Liefs,
Marijke

Wateringen zei

Dear Debby,

Thank you so much for your
lovely comment!

Hugs,
Marijke

Wateringen zei

Lieve Ira,

Het voelt als een feestje als jij
mijn blog bezoekt!
Wat heerlijk om te horen dat
jij de kaarten mooi vindt en dat
je mijn theemuts leuk vindt..

Liefs,
Marijke

Wateringen zei

Lief Musje,

Bedankt voor je lieve woorden!

Liefs,
Marijke

Blomkje en Wenje zei

Wat lief van jou om deze dames in het zonnetje te zetten. Die kaarten!!! Ze zijn prachtig! Echt een papierkunstenares, mijn complimenten.

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik

Wateringen zei

Lieve Pietrik,

Ja deze kaarten zijn super,
en Marijke is met recht een
papier kunstenares!

Liefs en goeds,
Marijke

Hanny zei

Lieve Marijke

Ik weet nog dat Dientje prachtige spulletjes voor je gemaakt had, echt lief. En hoe leuk en lief is het dan dat jij deze schitterende
Polly Poe speciaal voor haar gemaakt hebt? Heerlijk die taartjes waar je van kunt blijven eten zonder dikker te worden hihi, dat willen we toch allemaal? De kleuren zijn weer geweldig, je material keuze en natuurlijk de gezichtsuitdrukking, het aller aller moeilijkste en steeds krijg jij het weer voor elkaar, super hoor.
Dan de prachtige creaties en het blog van Marijke, zij maakt inderdaad schitterende kaarten, zo mooi en heerlijke details. Ik kende haar al via het HobbyJournaal en ben alweer een hele tijd haar volgster zodat ik niets van al dat moois hoef te missen. Heerlijk is dat bloggen toch, zo kom je steeds weer mooie kunstwerken tegen die mensen zelf ontworpen en gemaakt hebben zoals ik nu genoten heb van jouw kunstwerken. Ik heb weer genoten, zo mooi altijd. Trouwens, je hele blog heeft een zachte en lieve uitstraling, net zoals alle beestjes die jij maakt en zoals jij zelf bent ook.
liefs Hanny♥
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

"Création" zei

Lieve Marijke,

Ohhhhh wat een heerlijk konijnen omaatje
heb je gemaakt voor Dientje. Wat zal ze
daar ongelooflijk blij me zijn.
Het lijkt me een feestje om telkens
onder haar rokken te grabbelen op zoek
naar de theepot, hahaha. En dan die naam,
Polly Poe, super leuk en past helemaal bij
haar hele gestalte.

Een heel lief gebaar van jou kant en
van Dientje ook heel erg lief om jou te
verwennen met zoveel moois.
Het lijkt me voor haar ook fijn te weten dat
jij daar weer heel moois mee kan creeren.
Heerlijk hé dat er nog zoveel lieve en
warme mensen zijn die elkaar iets gunnen.

De kaarten van Marijke zijn letterlijk
JUWEELTJES, ohhh wat zijn die mooi allemaal.
Kan me goed voorstellen dat je daar geen keus
uit kon maken, bij het zien zou ik ook meteen
denken die wil ik allemaal. En dan de ontvangers
van deze prachtige kaarten, een feestje!!!

Veel liefs meissie,
Josephine
XXXXX

Kays Kids zei

Your cards are very beautiful. I would love to sit and sip tea with your very cute tea cosy. I always love your work Marijke.
Hugs
Kay

Claudia zei

Lieve Marijke,
Dit zijn prachtige werken, de baby en de prachtige kaarten.
Zo liefdevol ontworpen met veel aandacht voor detail, gewoon mooi om naar te kijken!
Dank ook voor je mooie reactie weer zo met mij, ik ben altijd blij mee!
Ik wens u een prachtig en zonnig weekend!
Liefs, Claudia

Rianne-Laurina Bartmann-Lucius zei

Hoi Marijke,
Polly Poe is prachtig geworden. Wat zal ze daar blij mee zijn.
En die kaarten zijn idd ook heel mooi. Ik zou het ook moeilijk vinden om een keuze te maken. Ik wens jou en je Fam. een heel fijn weekend.
Lieve groetjes Rianne XXX

Anoniem zei

Dag lief Marijke!

Nou....met zo'n mooie theemuts zou ik de hele dag wel thee willen drinken:-)
Wat is hij heerlijk romantisch en wat lief dat jij dat maakte voor Dientje.
En ook lief van haar dat ze voor jou zoveel kleertjes breide en haakte.
Wat zal je genoten hebben bij het uitpakken:-)

Ik zou dat tenminste ook gedaan hebben:-)
Heerlijk het een na het andere moois uit de doos halen...geweldig toch!

En jouw antwoord op al dat moois is óók geweldig...heerlijk super romantisch weer!

De kaarten zijn ook erg mooi gemaakt...je ziet dat er veel aandacht aan is besteedt.
Leuk hoor...al dat nostalgische!

Het zonnetje is hier beginnen te schijnen dus ga ik er even van genieten.

Dag dag lieve Marijke.
Geniet jij nog maar even door hoor,
Liefs,
Mia

Vermeersch Linda zei

Lieve Marijke,

Wat lief van Dientje.Maar je moet haar wel zeer dankbaar zijn,zo'n mooie theemuts.Vanaf nu wanneer het voor Dientje theetijd is zal ze
het gezelschap genieten van Polly Poe.Als...dat niet gezellig is!

De kaarten zijn om in te kaderen,zo mooi.
lieve groetjes,
Linda

Wateringen zei

Lieve Hanny,

Meis wat heerlijk om toch altijd
jouw mooie berichtjes te lezen.
Het maakt me altijd zo blij!

Liefs,
Marijke

Wateringen zei

Lief vriendinnetje,

Ja Josje onder de rokken van
Polly Poe blijft je potje lekker warm haha..
Ja ik vind Polly Poe ook echt bij dit
konijnen kopje passen...

En wat je zegt is zo waar meis, het is heerlijk
als mensen het goede met elkaar voorhebben,
en elkaar iets gunnen..
In blog land kan dat nog zomaar...geweldig he?

De kaarten van Marijke zijn kleine schilderijtjes,
ik ben er weg van.

Liefs,
jouw vriendinnetje

Wateringen zei

Hay Kay,

Thank you so much for your
sweet words!

Big hug,
Marijke
XXX

Wateringen zei

Lieve Claudia,

Dank je wel lieve meid!
Het is altijd heerlijk om ook
jouw blog te bezoeken en een
reactie te geven...

Ik wens je een mooi week-end,
Marijke

Wateringen zei

Heey meisje,

Dank je wel lieverd, ik kom zo even
bij je langs hoor..

Fijn week-end,
Marijke

Wateringen zei

Heey liefie,

Dank je wel hoor Mia, voor jouw
altijd lieve reactie op mijn posten.
En ik moest van baby olifantje zeggen
dat ze eerdaags snel naar je toe komt hihi..

Dikke kus,
Marijke

Wateringen zei

Hay lieve Linda,

Je hebt helemaal gelijk, de kaarten
van Marijke zijn net kleine schilderijtjes,
ik zou ze zo kunnen inlijsten...

Meisje ik wens je een goed week-end,
Marijke

Carla zei

Prachtig allemaal!!
Iedereen weer blij toch!!
Geluk zit hem vaak in kleine dingen!!

Fijn weekend meissie....liefs Carla.

Wateringen zei

Heey Carla,

Je hebt helemaal gelijk meid...
Geluk zit in kleine dingen!

Ik wens je een heel fijn
week-end,

Marijke

danacrea zei

Sempre stupendi i tuoi lavori, e molto belle le carte non saprei cosa sceglire. Un caro saluto e buon fine settimana Giordana.

Marijke zei

Ha Marijke,

Wat een liefje Polly Poe, zo vol met details, je ziet dat je haar met liefde hebt gemaakt!
Altijd leuk als je door vriendinnen zo wordt verrast!
Mooi weekend!
groetjes van Marijke

iris zei

bonjour
il suffit d'une petite carte , d'un petit présent et tout le monde
est heureux
tout est si romantique et plein de tendresse
à très bientôt
gros bisous
edith (iris) France

beata zei

Witaj Marijke,
Polly Poe jest cudowna, ma takie śliczne ubranko. A kartki bardzo mnie zachwyciły, jestem zachwycona z jaką dbałością zostały zrobione. Są bardzo piękne :) Pozdrawiam serdecznie ;)

Marijke van Ooijen zei

Hay naamgenootje,

Wat een lieve woorden...dank je wel meis..

Liefs en ik wens je een mooi week-end,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Dear friend,

Thank you for your lovely comment...

Love from MarijkeX

Marijke van Ooijen zei

Dear Iris,

Thank you so much!

Love,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Dear Beata,

Thanks and wishing you
a lovely week-end!

Love from Marijke

Anita zei

Hi lieverd weet zeker dat Polly Poe een hartelijke ontvangst wacht.
Deze muts zal je maar per postduif worden bezorgd hihi
Ontzettend lief van Dientje maar natuurlijk ook van jou :-)
En die kaarten van Marijke: wow écht stuk voor stuk juweeltjes!
Fijn weekend! Groetjezz lfs mij

Simonne's fantasiestudio zei

Hey Marijke, wat een schattige theemuts heb je gemaakt....echt prachtig !
groetjes,
Simonne

Anoniem zei

Lieve Marijke
Heel even praak loos even met een mond vol tanden gekeken supper gaaf . Polly poe zal een special plekje krijgen bij mij thuis dat elke dag kan genieten wat jij voor me heb gemaakt.heel veel liefs diny

Wateringen zei

Heey lieve Anita,

Ja het was zeker super lief van Dientje,
ik ben er zo blij mee...!
En ja Marijke maakt kleine kunstwerkjes..

Dag meisje..fijn week-end,
Marijke

Wateringen zei

Hay Simonne,

Dank je wel lieve Simonne!

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Dientje,

Wat ontzettend fijn om te lezen dat
je Polly moe leuk vindt.
En dat ze een speciaal plekje bij je
gaat krijgen is super!

Lieverd heel erg bedankt!
Liefs,
Marijke

Gina zei

Good morning from a sunsining Sunday morning! Thank you for your visit in my blog! I am a laden both of your blog, because your work is fantastic! It's so vintage! So romantic!
Beautiful like your country, I have visited it before 4-5 years!
Kisses from Greece!

Patri Bears zei

....Once again everything is so wonderful!

Hugs
Patri

Wateringen zei

Dear Gina,

Thank you so much!
It's so nice you follow my blog..

Love from Marijke

Wateringen zei

Hay Patri,

Thank you for your lovely comment!

Hugs Marijke

Alessandra zei

Your blog and your creations are just gorgeous and romantic as i like! I'll follow you with great pleasure.
Kisses from Italy
Alessandra

Wateringen zei

Hay Alessandra,

Thank you so much for visit my blog.
And follow my blog.

Love ans kisses,
Marijke

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve♥ Marijke..♥
Prachtig♥ je theemuts♥ heb je gemaakt voor Dientje♥ wat zal ze trots zijn om daar ook nog haar eigen thee mee warm♥ te houden..;))
Sorry;( dat ik weer wat gemist♥ hebt hier het bloggen♥ schiet er beetje bij in de laatste tijd omdat ik ook niet zo lekker in mijn velletje zit..;(
Van jou Prachtige♥ Posten♥ en Lieve♥ beestjes♥ word ik weer heel BLIJ♥..;))
Ook al die Mooie kaarten♥ van een andere Marijke PRACHTIG♥.. ;))
Wat zijn je muisjes♥ Mooi♥ krijg er zin om weer eens een knuffel♥ te maken als ik ze zo zie ..lieve♥ zucht..;))
Fijne♫ Zonnige☼ week♫ Liefs♥ en Knuf♥ Gaby.X♥X

Belladonna zei

Awesome!!!

Wateringen zei

Lieve Gaby,

Heerlijk dat je weer even op visite bent gekomen...
En meisje ik hoop dat je snel weer een beetje beter
in je velletje komt...Ik wens je beterschap!

Toedelsssss,
Marijke

Wateringen zei

Hay Belladonna,

Thank you!

Love Marijke

Anoniem zei

liefe marijke
Dinsdag om 5 uur is polly poe aan gekomen in amsterdam ,heb even wat traantjes laten biggelen over mijn wangen .
Zij is super ze heeft een plekje op de kast gekregen heb haar ook gelijk op facebook gezet ,iedereen vind haar mooi .
Heel veel liefs diny

Wateringen zei

Lieve Dientje,

Wat fijn dat Polly Poe, veilig en wel
in Amsterdam is aangekomen...en
een super leuk plaatsje heeft gekregen..
Heerlijk om te horen dat je zo blij bent
met deze konijnen muts haha..
Het is je gegund hoor lieverd, geniet
er maar lekker van..

Dikke kus en toedelsssssss,
Marijke

Yulia City-of-Tmb zei

Какая прелесть!!! )

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Is wel alles goed met je..?
Ik mis♥ je ..en toch wel beetje bezorgd ..;(..misschien ben je op vakantie♫ maar dan had je♥ het wel laten weten denk ik..;)
Ik hoop♫ snel weer iets van je♥ te horen♫ .. dikke knuffel♥ en veel Liefs♥ en alvast een zonnige☼ weekend♥.. Gaby..X♥X

smutaskowe krzyżyki zei

Beautiful decorations I admire you and your blog ,salute you , special kiss for Mieke. Send for you @ answer , please.