woensdag 23 mei 2012

Geef me je hand en ga met mij mee..mijn blauwe wereld in..

Heey sissies,

Vandaag een blauwe post...
Geef me je hand en ga met mij mee mijn 
Blauwe wereld in...
Sissies...toen ik deze blauwe doos van celluloid
zag was ik meteen verkocht...
Ik zag deze prachtige antieke doos in de winkel bij
Tante Jo...
Daar ga ik namelijk wel eens op de koffie...
Kijk en dit is de binnenkant van de doos...zo mooi met
roze bekleed...als ik deze doos bekijk, dan mijmer ik over
van wie deze mooie doos eens is geweest...
Welke dame heeft ooit haar sieraden eens in deze 
mooie doos opgeborgen...
Dromen over feesten, baljurken en verliefd zijn!
Ook kocht ik oude Franse geboortedoosjes...
Zo mooi...en lief..
En zo ziet het doosje er aan de binnenkant uit...
Het oude kanten papier zit nog in het doosje...
En het mooiste doosje...prachtig met moeder
en haar kindje...
En in het doosje een hartje van pareltjes...
Wat is zo'n oud geboortedoosje toch verfijnd gemaakt...
Zo stijlvol en goed afgewerkt...
En kijk beer eens lekker in haar doosje liggen...
ze kijkt zo tevreden de wereld in..
Franse geboortedoosjes...zo sierlijk en mooi..
Wat ben ik toch ontzettend blij dat al deze mooie
schatten bewaard zijn gebleven...
En oude blauwe babyschoentjes met strikjes
en lieve pomponnetjes...
Beertje Puk in een blauw doosje...
Puk is gemaakt van ongebleekte katoen, wat ik hard
heb gemaakt met lijm...daarna heb ik hem met
touwtjes in elkaar gezet...
Ik heb eens van een zeer goede vriendin dit jurkje 
gekregen..het is gemaakt van oude materialen van trevira stof..
Kennen jullie deze stof nog van vroeger?
Wil Gerritse is deze vriendin...zij naaide zelf de pareltjes
en lovertjes erop...zo knap gemaakt!
Deze beeldschone witte roosjes kreeg ik
van Josephine
www.frajobo.blogspot.com
Haar roosjes zijn gemaakt van allerlei
materialen, en dat maakt deze roosjes zo speciaal.
En sisters geloof het of niet..terwijl ik vanmiddag aan het
fotograferen was viel er een envelope op mijn deurmatje..
Ik pakte deze envelope en maakte deze snel open..
Er zat een schattig pakje in...ik heb dit ook weer snel
open gemaakt en in het pakje zat een beeldschoon boekje
in een blauwe tint en een schattig blauw lintje...
Het sluit helemaal aan op mijn blauwe wereld..super!
Mooie oude stempeltjes en prachtig papier....
Kijk eens hoe mooi!
Een klein envelopje met een labeltje en een geluksmuntje...
Ik maakte het sierlijke envelopje open...
En dit lieve briefje kwam tevoorschijn...
Ohhh...een briefje van Jaqueline...aan deze lieve
dame heb ik deze week mijn boek gestuurd..
Ik ken Jacqeuline niet goed, en krijg dan zomaar zoiets moois
toegestuurd en ook nog eens zo'n ontzettend lief briefje!
Lieve lieve Jacqeuline heel erg hartelijk bedankt...
Je hebt deze dag voor mij bijzonder gemaakt...!
Jacqeuline ik wens je heel veel plezier met mijn boek,
en een hele dikke knuffel voor jou...daar komt tie....

En voor mijn sissies...

Vlieg er eens uit
naar de hemel op aarde
Sla met je vleugels
even weg van benee.

Klim naar de wolken
en vergeet al van waarde
Denk aan jezelf
en zeg af en toe eens nee..

Bron: Dafne's Diary

68 opmerkingen:

Collie-Collie.com zei

Wat een prachtige blauwe post... elke foto is een pláátje. Met alle lieverds die bij elk doosje meeposeren...

Wat een mooi blauw boekje en lief briefje heb je gekregen, gewoon een pláátje!!

Geniet van alles...

Liefs Collie

Juliëtte zei

Wat een prachtige post!
Hoe weet je toch elke keer
weer die bepaalde sfeer neer te zetten!
Geweldig gewoon! En heel inspirerend!
Ik ben erg benieuwd naar je boek hoor!!

Veel liefs uit een warm en zonnig Noorwegen!, Juliëtte

sirkkis zei

Hurmaavia sinisiä rasioita, kauniita koristeita. Minä rakastan sinistä on minun lempiväri.

Anoniem zei

Dag lieve Marijke!

Wat schattig weer allemaal.
Zulke prachtige kleine doosjes en dan als verrassing nu nét vandaag zo'n mooi en lief kadootje krijgen!
Met een heel lief briefje op prachtig papier.

Zoiets maakt je dag toch goed he!

Het was weer even mee genieten!

Liefs......Mia

Riet zei

Lieve Marijke. Wat een hoop prachtig blauw zie ik hier. De doosjes en die beeldschone schoentjes, schitterend. En dan ook nog een prachtig blauw boekje kado. Wat een heerlijke dag.
Lieve groet van Riet(je)

marijke zei

Wat mooi allemaal marijke

Riet zei

Oh ik vergeet nog iets. De stof van het jurkje, trevira noemden we het geloof ik. Ik heb de naam jaren niet meer gehoord. Dat was toendertijd en ik praat over zo'n 50 jaar geleden helemaal in. Iedereen had trevira.Op laatst kwam het je neus uit hihi, wilde je wel weer wat anders.
Liefs van Rietje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Marijke,wat een prachtig sfeerplaatje heb je weer gemaakt en wat zijn die franse doosjes móói!!Hoe vind je toch steeds zo iets en dat je nu ook een blauw pakje ontvangt,geweldig!Ik vind het ook heel lief van je dat je ons door verwijst naar al die andere blogs,je bent een toppertje!Lieve groetjes Miranda

bolletjelucky.blogspot.com zei

p.s ik kan haast niet wachten tot ik je boek mag ontvangen,dat wordt mijmeren buiten in het zonnetje,heeeeerlijk:-)

Gerry zei

Wat een prachtige post heb je weer gemaakt. Hoe een paar eenvoudige dozen tot zoveel moois kan leiden. Elke foto is genieten. heerlijk!

Lieve groet,
Gerry

Wateringen zei

Lieve Rietje,

Bedankt voor het juiste woord...
Ik dacht dat het trevera was hahahaha....
Het is dus trevira...en is die stof al zo oud Rietje?
Wauw..toen was ik nog maar net geboren...

Dank je lieve Riet,

Liefs,
Marijke

Atelier Valerie zei

Als ik naar je fantastische blauwe wondere wereld kijk, kom ik precies terecht in een
sprookje. Alles ziet er zo
magisch uit, maar toch is het echt!

Lieve groetjes,
Valerie ♥

Zaanse Zolder zei

Oh meis, wat verrassend om zoveel blauw bij jou te zien, maar ook deze zachte tint past bij jou. En wat lief van Jacqueline, je boek moet dan ook echt bijzonder zijn. Ja ja hij staat op mijn verjaardagslijst :-)
Wat een prachtig gedicht deel je met ons... en ook zo waar.
Dank je wel voor je lieve post.
Kus van Syl

Carla zei

Oh wat een mooie post weer!!
Wat lief van Jacqueline....heerlijk zulke pakketjes op je deurmat hè!!
Prachtige doos en die voering...zo mooi!!
Ja...de trevira stof die ken ik nog wel hoor.

Nou meis...geniet je een beetje van het mooie weer??

dikke knuffen..Carla.

Marguerite zei

Wat een mooi verhaal en weer van die mooie foto's moet maar een keertje op fotografeer les. Ik heb nog nooit van een franse geboortedoos gehoord. Ben ik nu "een beetje dom?". Ga voortaan nog beter om me heen kijken.
Groetjes Marguerite

Het lijstje van brocante zei

Wat heb je weer een super post.....prachtig in .....Wedgwood bleu......want zo noem ik deze kleur.
Het is weer genieten zoals altijd.....met jou foto's & tekst.....word de wereld prachtig in kaart gebracht.....daarom zou ik ook graag jou boek willen bestellen.....zodat ...wanneer ik dat wil.....mij in jou wereld kan begeven.....heerlijk wegdromen in al dat moois!!!!
Met lieve groetjes,
Silvia

Linda zei

Ach Marijke wat een allerliefste blauwe post zeg! Wel grappig voor iemand die toch echt van roze houd volgens mij? ;-)) Wat een prachtige vondsten zeg! Geweldig dat geboorte doosje en die schoentjes zijn ook echt supergaaaaaf! En dan dat jurkje, toch onvoorstelbaar dat iemand al die mooie pareltjes er zelf zo op heeft genaaid! Wat een uren zijn daar in gaan zitten zeg. Wat een superlief gebaar van Jaqueline ook en zo mooi wat ze heeft gemaakt! Ga alles zo nog eens een keer bekijken en me afvragen waarom ik nou nooit zoiets moois kan vinden! Zaterdag is er weer rommelmarkt in ons dorpje, daar ga ik maar weer eens lekker struinen naar mooie oude spulletjes! Heb er helemaal zin in. Liefs, Linda.

Thea zei

Een prachtige blauwe post en zo fijn om te lezen hoe je alles schrijft, dat deed me op dit moment even heel goed. Ik heb net de hele tijd zitte te wachten op mijn mannetje die met de club aan het fietsen was. 22.00 uur kwam hij eraan, eindelijk! Twee van de club waren gevallen en zijn naar het zkhs gebracht, wel goed afgelopen gelukkig (zo dat ben ik even kwijt). Trevira ken ik van vroeger, mijn moeder was al jong weduwe en maakte veel kleding zelf ook voor mij en in die tijd gebruikte je inderdaad veel trevira. Dankjewel voor je mooie verhaal weer.

Liefs Thea

Marjanne zei

o ik heb een bruidmeisjesjurkje van die trevirastof gehad, het kriebelde want er zaten glinstertjes in maar dat had ik er graag voor over...
blauw blauw blauw... mooi

Anoniem zei

Hoi Hoi Marijke,

Blauw de kleur van rust,positiviteiten...
Wat heb je een mooie spulletjes gekocht bij Tante Jo,mooie spulletjes heeft ze,ik heb ook verschillende spulletjes gekocht bij haar,allemaal even prachtig...
Alles wat je weer laat zien is even prachtig/rustig.
Wat lief dat je z'n mooi geluks penning hebt mogen ontvangen met een lieflijk berichtje erbij...
Super dat er zoveel lieve mensen jou leven omringen iets om te koesteren.
De stof Trevirastof whaha ja klinkt zeker bekent in mijn oren,leuk dat je z'n schitterend kurkje hebt,en wat leuk die schitteringen van de palletjes/steentjes prachtig die glinsteringen...
Marijke heb weer genoten van je schitterende foto's mooie verhalen,en vooral niet vergeten dat mooie einde.

Liefs Helene.

Angela zei

Wat maak je toch altijd van die mooie foto's, je blauwe post is zo romantisch.
Lieve Sophie Ann, wat een pracht kindje is ze, zo teder en lief.
Liefs,
Angela.

tachterhuisje zei

Hoi Marijke, zie jij de wereld ook soms blauw ;-) ik vind die kleur helemaal geweldig tegenwoordig (en zeggen dat mijn moeder haar keuken vroeger blauw was en ik vond dat maar niets ;-)maar misschien met het ouder worden ? of gewoon een modeverschijnsel ? Het is een prachtige post, het zou precies in mijn vintage blue blog passen ;-))
Die suikerbonendoosjes zijn zo lief, ik heb die vroeger ook gezien, bij jou zijn ze vast aan het goede adres! en die schoentjes zooo schattig! Lieve Marijke dit was weer een post om te genieten.

Lieve groetjes
Carine

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, wat mooi....het doet me dromen van de herinneringen als kind.
groetjes,
simonne

Danoesja zei

Hoi Marijke

Ik zit te genieten van je blauwe wereld, wat zijn die franse doosjes mooi en dan dat jurkje, het is allemaal even schitterend.
Blauw is wel mijn favoriete kleur, vroeger als kind kreeg ik altijd alles in het blauw van mijn moeder en mijn zusje alles in het roze, boos dat ik dan vaak was want ik wilde ook wel eens roze, maar blauw hoort toch echt wel bij mij en dat had mijn lieve moedertje toch wel goed gezien.

Liefs Danoesja

"Création" zei

Lieve lieve Marijke,

Ongelooflijk, wat een oogstrelende aanwinsten heb je gekocht, heerlijk dat je jezelf zo hebt verwend hiermee. Hier kan ik ook zo enorm van genieten, vroeger wisten ze nog wat echt heel erg mooi is. Er werd ook heel veel tijd en vooral aandacht aan besteed en dat is heel goed te zien. Heel iets anders dan zoals ze tegenwoordig even snel iets opleuken en het dan "Brocante" noemen. Prachtig al die plooien die als een waaier verlopen, en dan die snoezige stofjes voor de bekleding aan de binnenkant van de doosjes.

En dan de doos van Celluloid, wat een SCHOONHEID. Heerlijk lieverd jou blauwe wereld, ik zit intens te genieten van al dat moois, en hou je hand dan ook nog even vast hoor.

En zo lief, beertje Beer en beertje Puk die de doosjes als bedje gebruiken, hahaha. Zo leuk ook die oude schoentjes.

Wat heeft je vriendin Wil Gerritse dat jurkje PRACHTIG versierd met al die verschillende kraaltjes, pareltjes, enz.


Ooo jaaa, Trevira stof, kan het me nog goed herinneren, lang geleden toen het mode werd kocht mijn moeder ook broeken en andere kledingstukken van Trevira, wat de mensen in tijd vooral zo prettig aan die stof vonden was, dat je het niet hoefde te strijken. Wassen, ophangen en weer aantrekken.

Ook dat witte kransje vind ik zo snoezig, ohhhh nee het is geloof ik een diadeem??? Zie de cirkel niet doorlopen......

Het moeder en kind doosje is ook al zo'n juweeltje.
Wat lief zeg van Jaqueline, jou zo'n prachtige boekje en lief briefje te sturen als dank voor het sturen van je boek.
En het past inderdaad perfect bij deze post met al die mooie blauwe tinten.

Meiske, wat een prachtig einde van deze post, en zo is het ook precies!

Dag lieve vriendin,

Liefs,
Josephine

Kays Kids zei

Your blue day was special. I do love old boxes that have a history. They were very beautiful.
I hope you have blue sky's today.
Hugs
Kay

Anoniem zei

Dear, dear Marijke,
thanks for the book that arrived in my post box yesterday.
I love it! I love it! I love it!
It is the most gorgeous and romantic book I have ever seen. It is exquisit!
It is an honor to have taken part in it.
All the things you make and do is lovely!

Love and hugs from you Swedish friend
Eva Agnes

Anoniem zei

Lieve Lieve Marijke, wat heb je toch een geweldig boek gemaakt! WOUW! Ik raak gewoonweg niet uitgekeken!
Ik ben een beetje een verzamelaar van die mooie tilda, eline enz hobbyboeken, waarin ik lekker kan genieten en inspiratie uit kan halen.
Maar jouw boek is anders, meteen al mijn lievelingsboek, de mooie verhalen die je vertelt, maar ook de fotos die op zichzelf al een verhaal zijn....
Het neemt mij mee naar een wereld vol geluk en liefde!!! Toen ik het voor de eerste keer bekeek, rolde er zelfs een traantje van ontroering over mijn wang...
Wat een geluk breng je met dit boek!! Wat mij het meeste raakt zijn de spreuken die overal door je boek verspreidt staan. Deze zijn echt zo belangrijk in het leven,
maar af en toe vergeten we dat....nu kan ik er elke dag aan herinnerd worden, en dat voelt geweldig!! Ook grafisch ziet het er super uit!! Ik als vormgeefster van
beroep kan echt zien dat er veel zorg en liefde aan is besteed. En natuurlijk niet te vergeten de creatieve inspiratie die ik eruit krijg is enorm!
Ik wil je heel erg bedanken voor dit mooie boek, en hoop stiekem dat er een vervolg komt....
En dan had ik ook nog twee vraagjes voor jou, misschien dat je ze kunt beantwoorden,
- Ik wil graag eens Sofieke maken, heb je misschien een goed internet adres voor mohair, laarsjes/schoentjes en wimpers?
- En ook zou ik dolgraag je eerste boek de nostalgische muizenwereld willen bestellen, gaat dat nog?
In ieder geval alvast weer heel erg bedankt voor alle moeite!!

Ik wens je zo veel geluk en zo veel zegen als alle druppeltjes van de regen!
Liefs Janneke

ByVonneThuis zei

Dank je wel voor de rondleiding!
Jouw blauwe wereld is prachtig.

Liefs Yvonne

Amira zei

Je doet grote dingen. Ongewone schoonheid, tederheid en vaardigheid. Altijd een groot plezier om naar te kijken en lees je blog Dank je wel!

gerrie zei

Wat een prachtige blauwe post!!
De doos is heel mooi! en de geboorte doosjes vind ik geweldig!
Groetjes gerrie.

Sezoentje-Sonja zei

Oh, nu ben ik toch een beetje jaloers op je hoor, bij Tante Jo op de koffie, wat zal je daar je oogjes kunnen uitkijken :))
Prachtige aanwinsten heb je er weer bij Marijke, wat een mooie doosjes.
En dat jurkje, als ik me goed herinner had mijn mam inderdaad kleding van die stof...
Geniet heerlijk van je mooie aanwinsten, wat een prachtig boekje is er voor je gemaakt.
Heerlijk om zo mooie zaken te mogen ontvangen die gemaakt zijn vanuit het hart :)
Geniet van de zonnestraaltjes,
heel veel liefs,
Sonja

MARIANNE zei

Wat een mooie dingen heb je bij tante Jo gevonden...en wat een leuke blauwe post heb je er meteen weer van gemaakt!
En dat blauwe jurkje...ja ik ben nog uit de trivera tijd, was wel altijd makkelijk die stof...wassen ophangen, en in 'no time' kon je het dan, weer aan, ha,ha!

Wat is het altijd fijn om even een kijkje te nemen op je blog...en even weg te mijmeren, in jouw...waar nostalgie en romantiek elkaar ontmoeten...sfeer!!

Een (hopelijk ook bij jullie) zonnige dag!
Groetjes van Marianne.

Milly Me® Teddy Bears zei

Dag lieverd,
Wat trakteer je ons toch weer op een mooie blauwe blogpost ♥ Blauw inspireert blijkbaar meer mensen. Toevallig komt op dit moment in mijn studiootje een blauw schepseltje tot leven. Het komt vast door de mooie blauwe luchten waarmee we zo blij worden gemaakt in deze dagen.
Ha ha, trivera stof...jaaaaaa ik herken het onmiddellijk. Ik heb zelf ook in dergelijke zelfgemaaktje jurkjes gelopen. Pure nostalgie. Het is leuk om het bij jou weer te zien.

Ik wens je een fijne hemels-mooie-blauwe dag toe .

Kus, Thea ♥ x

Anoniem zei

Milly Me® Teddy Bears zei...
Lieve lieve Marijke,

Heb je die grote knal gehoord gisteren…………..JE BOEK VIEL ZOMAAR IN MIJN HUISJE!!!!!!!!!! En oooooooooohhhhhhhhhhh wat is het mooi!!!!!
…….Ik raak maar niet uitgekeken. Ik heb mezelf gisteravond heerlijk op de bank genesteld en lekker zitten lezen en bladeren.
Je boek slaagt behoorlijk in zijn opzet: mijmeren en ideetjes opdoen. Het eerste effect is al zichtbaar, mijn handjes gaan al jeuken van de ideeën die ik erdoor krijg!!!!!!!! Sjemig, ik kon er bijna niet van slapen de afgelopen nacht…..pfffff……..
Ik wil soms zoveel en heb zoooo weinig tijd…….meid hoe krijg je het toch voor elkaar.
Prachtige foto’s van al wat jou zo dierbaar is. Het boek is echt voor 1000% Marijke! Dit BEN JIJ! Leuk dat de kleine Sophie Ann nog een plaatsje heeft gekregen. O wat zal ze later trots zijn op haar o-mama. Zo lief…..

Wens je een hele fijne dag...

Lieve groetjes, Thea x

Anne zei

Mooie foto's van hele mooie spulletjes! Blauw is echt mijn kleur!

vrouw Hommel zei

Prachtig, die mooie romantische blauwe wereld. Ik heb ook nog nooit van geboortedoosjes gehoord maar wat zijn ze mooi!! En bij het zien van de stof moet ik gelijk aan mijn oma denken. Wat prachtig en fijntjes zijn de kralen geborduurd, al een kunstwerkje op zich.
Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog, je begreep het helemaal zoals ik het bedoelden.
Dag lieve Marijke, een lila wereld is ook heel mooi om foto's van te maken!!??? smeek, smeek, lieve groeten. Mooi tekst weer aan het eind

rosarod zei

Hallo Marijke, leuk Treasures! Ze hebben gevochten tegen de tijd en hebben gezegevierd en bleven! Misschien ... hebben verhalen te vertellen! Bedankt voor het delen! knuffels, Rose M

Anoniem zei

Ha Marijke,
Wat een leuke post! Ben ook even bij Tante Jo op het internet geweest, ze zit notabene vlakbij mij, in Blokker, 3 km hiervandaan!Ik ga beslist een keertje langs!!
Ben ook zoooo benieuwd naar je boek....kan bijna niet wachten!!!!! Heb je mijn mailtje ontvangen?

Lieve groetjes,
Christa ;-))

Rozen van Papier zei

Tante Jo heeft smaak! Op en top frans!Mooi hoor!

Groetjes Janny

Kris zei

Dear Marijke,

This is such a beautiful post with all sorts of lovely things and in my favorite color, blue. I love the color blue and always find myself drawn to that color above all others.

How very kind of Jacqeuline to send you the lovely package with an outfit, beautiful book, and lucky coin in blue! It's so nice when a friend sends something to you "just because" without any reason. She sounds like a very lovely person.

I hope all is well with you and your family. Kiss Sophie Ann for me!

XOXOXO ♡♡♡♡

Anoniem zei

Lieve Marijke,


Wat ben ik een geluksvogel,ik heb je boek net mogen ontvangen,een geschenk uit de hemel
geweldig je teksten kleur combinaties...creaties ik ben sprakeloos.
Het is een droomvlucht voor mij,heb het boek van de postbode overhandigt gekregen
omdat het niet in mijn Engelse brievenbus ging,vanwege de andere pakketjes.
Ben lekker op de bank gaan liggen en echt bladzijde voor bladzijde is een feest voor me
wordt echt gelukkig van het zien hoe jij leeft meid,in weelde van alleen maar mooie eigenmaaksels
de kleuren poederkleuren ongebleekte katoen speldjes alles maar dan ook alles is helemaal op elkaar afgestemd
jezelf uit kunnen leven in een geweldige mooie wereld en er zelf een draai aangeven,net zoals ook ik ben.
Heb verschillende bladzijdes gelezen en nu al veel inspiratie gekregen,en stiekem al na achteren gebladert
maar alles is even mooi,voor mij is het een snoepwinkeltje wat niet lang genoeg kan duren.
Meid het is een boek om bij weg te kwijnen/smelten en niet voor een lange tijd weg kunt leggen,heel hartelijk dank
je positieviteiten, verhalen,alles er omheen dit is een grote pluim waard.
Wat ben ik blij dat ik je gevonden heb via Google een vrouw met uitstraling/positiviteit/kwantiteit,ook heel erg leuk om je te volgen
op je blog iets om blij van te worden,wat is het leuk te kunnen genieten van al het moois om ons heen hopelijk mogen we nog heel lang genieten van al deze prachtige dingen in en om ons heen...je bent voor vele mensen die je blog volgen een zonnestraaltje
Wat is het leven toch mooi, een gegeven wonder geniet hiervan dat doe ik ook....

Liefs Helene.

ByVonneThuis zei

Hoi Marijke,

Ik heb gisteren je boek ontvangen, dank je wel. Wat een feest!!!
Ik ben pas halverwege want ik wil er langzaam van genieten ;) maar ik ben er nu al helemaal ondersteboven ervan.
Wat een prachtig kleuren en creaties.
Moet nog een 2 uurtjes werken en dan ga ik er weer heerlijk voor zitten.

Liefs Yvonne

Anoniem zei

Hoi Marijke,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe boek, geweldig.
Ik ga er eens lekker voor zitten!!!!
Ik geniet.

Lieve groeten van Ria Odijk

Maia zei

Allereerst die prachtige foto's in je vorige post van jullie kleine prinsesje zijn super mooi en dat is nog zachtjes uitgedrukt!
Bleef ze gewoon doorslapen?
Heel mooi deze lieve "blauwe post" van je!
Ik had nog nooit een frans geboortedoosje gezien wat is dat mooi gemaakt en beer heeft het inderdaad naar z'n zin daar.
Wat een mooie foto's!
Trevira ja dat ken ik ook nog van vroeger, daar bleven je vingers altijd zo heerlijk aan haken of ze moesten super glad zijn haha, mooi met die parelversiering!
Je bent verwendt met die roosjes en het mooie boekje maar zo'n lief mens als jij verdiend dat toch ook!
Ik heb weer genoten van je mooie post en...ook nog even van het super nostalgische filmpje van je boek prachtig gemaakt!
Geniet van een heerlijk pinksterweekend
Liefs Maia

Jacqueline zei

Dag lieve Marijke,

Wat een prachtige doosejes heb jij daar gekocht, heel erg mooi!
Je lieve beertjes staan er heel erg decoratief bij bij deze mooie vonsten...

Wens je een heel mooi weekend,
Jacqueline

Anoniem zei

Lilly Rosier24-05-12 19:28:35
Hi Marijke.

Wat een prachtig boek, echt een boek om bij weg te mijmeren...........

Groetjes

Anoniem zei

Lieve Marijke,


Wat ben ik een geluksvogel,ik heb je boek net mogen ontvangen,een geschenk uit de hemel
geweldig je teksten kleur combinaties...creaties ik ben sprakeloos.
Een snoepwinkeltje is het voor mij,wat heb je het mooi gedaan,zo hard gewerkt aan je boek
wat er mag wezen,alles wat ik zie is in een sprookje zo mooi,hier geniet ik van...
Ben blij dat ik je heb mogen vinden op het internet,zo lieve vrouw.
Ik ga binnenkort ook zeker wat maken uit je boek,eerst nog genieten van je boek!

Liefs Helene.

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Vandaag met de post het prachtige boek gekregen en wat ben ik blij ….want het is nog mooier dan ik dacht.
Een heerlijk boek om bij weg te dromen, inspiratie op te doen en meteen mee aan de slag te gaan. Ik ben zooooo blij dat ik het heb gekocht.
Ik zal nog zovele heerlijke avonden doorkomen met het lezen en bekijken van al die mooie mijmeringen van jou.

Heel hartelijk dank Marijke en met lieve groetjes uit Amsterdam,

Anita

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Het boek is goed aangekomen.
Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Ik wist wel dat het een mooi boek zou worden vanwege de dingen die je maakt en die je met ons wil delen,maar dit had ik echt niet verwacht.
Het is gewoon PRACHTIG
Zo sfeervol en het is met zoveel liefde gemaakt .
Ben er echt ontzettend blij mee.

Groetjes Hennie

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Ik heb zojuist je boek ontvangen en in een woord GEWELDIG!!!
Ik heb er alleen nog maar vlug door heen gebladerd en ik weet nu al dat dit mijn favorietste boek word, het ziet er super mooi uit !! Ik ga er strakkies goed voor zitten om het te gaan lezen en vooral te gaan genieten!!

Lieve groetjes en een heel fijn zonnig weekend! Eloise

Anoniem zei

hee lieve Barones,
Vandaag was ik ongeduldig ,maar eindelijk om half vier arriveerde jouw pakket ,zenuwachtig maakte ik het open,
en zag daar mooie roze pakjes van joux
Het eerste wat door mee heen ging was marijke dat ik bijna moest huilen zo mooi is het!!!En dat alleen nog maar van de buitenkant,ik begon gelijk jouw mooie kaartje te lezen zo lief ik plak het in het boek want het hoort daar bij,wat zijn ze super mooi en wat lief dat ik ze heb gekregen !

Bij de eerste bladzijde hoorde ik jou stem het verhaal vertellen ,dit boek ben jij ,en het heeft echt mijn hart geraakt!
En is op het moment een grote schat voor mij ,waarvan ik heel veel kan leren ,die een heel mooi plekje krijgt in mijn konijnen hol

het is zo mooi om naar te kijken ,en ik blijf er nu al in lezen ,wat een leuke dingen om te maken ,maar ook de verhalen die je verteld ,wijze lesjes,mijn handen kriebelen ,en vanavond nog ga ik wat leuks maken.

Het schilderijtje is werkelijk beeldschoon lieve marijke ,het krijgt een mooi plekje ,en ik stuur jou nog een fotootje.

Ik ben dankbaar voor jou vriendschap ,en blij dat jij in mijn leven bent ,je hebt een plekje in mijn hart en ik ben heel trots op jou ,wat je hebt gemaakt.

Dit boek is het mooiste boek wat ik ooit heb gezien lieve barones ,en ik koester het in mijn hart.

Volgende week probeer ik je nog even te bellen hoor ,
Een heel fijn weekend ,en hele dikke kussen van mij ,liefs caroline xxx love you

Christine zei

Ahhhhhh nee, alles wat ik typte is weg.
Een fout.
Ik wordt hier de laatste weken zo mee " geplaagd", en dan moet ik alles weer opnieuw neerzetten.
het wordt niet meer zo als de eerste keer, maar ik doe een goede poging.
Ik waan me mee in je blauwe wereld vol romantische stofjes en bloemen.
Wat een kostbaarheden show je weer lieve Marijke.
Ik zie je al helemaal zitten in een witte schommelstoel met de doos op je schoot.
je zit je te verkneukelen aan zoveel moois.
Oh meis wat weet je van een post toch altijd iets geheimzinnigs mee te geven en de foto's erbij maken er een "waasje" omheen.
Prachtig.
Dikke knuffel en een heel fijn pinksterweekend en oh ja als het weer niet lukt, probeer ik het morgen wel hoor.
Knuffels Chrissie XXXXXXXXXXXx

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke.. ♥
Wat heb je weer een mooie post zeg dat blauwe en het mooie doosje zo bijzonder het verhaaltje erbij..ja bij jou is het ook altijd genieten.. ♥
Je boek vind iedereen hier prachtig..;))
ik lees er zelf heel vaak in ..zomaar heerlijk erin weg dromen ..dan opeens heb je weer een idee en ga je aan de slag ..zo leuk om te doen .. ♥
Ik kan er erover blijven praten ha ha ..;))))))))))
Heel fijn zonnig weekend ..
Liefs Gaby... ♥ ♥ ♥


.

Pink Princess zei

Hee meissie, wat een mooie blauwe post...schitterend die doos en die tasjes...helemaal jouw (en mijn) romantische stijl. Wat een leuk pakje zeg, ja ik ken dat trevira ook nog wel.....hihi warm!!!!

Dikke knufs vanuit bloedheet Thailand van je blogsissie Marian

Anoniem zei

allo Marijke,

Een half uurtje geleden is het pakket gearriveerd,woorden schieten tekort voor het prachtige hondje en jouw fantastische boek !
Bij het doornemen van het boek werd ik zelfs wat emotioneel bij het zien van zoveel mooi's en kon bijna mijn tranen niet bedwingen.
De foto's van Lisa en jouw nichtjes zijn adembenemend en Lisa doet mij zelf denken aan Sarah Brightman -) van harte gefeliciteerd met het boek het is TOP en af tot in de puntjes.
We gaan zo de twee hondjes van jouw een mooi plaatsje geven waar we elke dag van kunnen genieten.

Bedankt voor alles,je hebt mij heel erg gelukkig gemaakt !
Liefs
Mireille

Inga zei

Very nice collection of vintage!! - It's very charming, touching, finding ...!!
Thank you!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Hay Lieve Marijke,

Ik heb Noa en Puk ontvangen en wat zijn ze Prachtig ik heb er geen woorden voor hoe mooi je ze hebt gemaakt.
En wat heeft Noa een lieve uitstraling het lijkt ook net alsof ze je aankijkt ze heeft ook van die mooie ogen.
En Puk is ook zo n romantische beertje echt heel erg lief.
Ze zijn samen een vertederend stelletje..
ik ben heel erg blij met ze.

En wat is je boek ook Fantastische geworden het is net een sprookje elke bladzijde ziet er zo mooi uit.
En de titel past Perfect bij dit boek het doet zijn naam echt eer aan.
Ik denk dat iedereen bij dit boek wel wegmijmert

Marijke je bent echt een Superwomen in het maken van dingen.

Heel erg bedankt voor de mooie spulletjes en de mooie kaarten.
En tot een volgende keer.

Heel veel lieve groetjes,
Ingrid

Tante Jo zei

Hoi Marijke,

Wat heb je een mooi bericht geschreven en met werkelijk PRACHTIGE plaatjes !!!
Ik zwijmel n.l. ook altijd bij zacht blauw..............ik voel mij dan met mijn hoofd in de ( blauwe ) wolken hihi
Lief van je dat je mijn Blog genoemd hebt............ik hou namelijk ontzettend veel van visite !!!!!!
EN de koffie staat altijd klaar !!!

Groetjes aan je tante :-)))

en lieve groetjes van mij.

elfje zei

Wat zijn die doosjes mooi echt om verliefd op te worden.Jij maakt zulke mooie dingen.
gefeliciteerd nog met je boek

lieve groetjes elfje

Duendes zei

Hola preciosa,
Haces un trabajo tan lindo....propio caso es decir que tienes arte en sus manos.
Felicitaciones y muchos besitosss

DanArts zei

Wat maak je de wereld toch mooi Marijke, je brengt alles zo mooi tot leven. Heerlijk om te lezen en naar te kijken. Je beren kindertjes komen hier zo mooi tot hun recht. Een hele fijne dag XOXO Dana

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Heb je boek goed ontvangen en heb er al veel van genoten.
Ben zelf aan de slag gegaan en inderdaad door te kijken kan je veel zelf ontdekken hoe het moet.
Ik weet zeker dat ik nog vele uren hiermee zal doorbrengen.
Heel hartelijk bedankt.

Lieve groetjes Mieke

christiene zei

Een blauwe wereld wat jij ook plaatst Marijke het is een genot om te kijken naar al dat moois
En die kleine droom beertjes zo lief.En weet je de kleur blauw is waar ik van houd.
Tot gauw groetjes Christiene.

True Colours zei

Mooie aanwinst, de foto's die je ervan maakte zijn goed gelukt zeg.

Fijne week.

Peeters Liliane zei

Lieve Marijke,
Gisteren werd er door de postbode jouw boek geleverd. Mijn handen jeukte om zo vlug mogelijk de verpakking in stukken te scheuren. Awel mijn mond viel open toen ik jouw boek zag zo mooi!!! Ik heb mij op mijn terras genesteld met een kop koffie en ben er de eerste uren niet meer vanaf gekomen!!! Lieve meid dit was echt genieten zo'n mooi boek en dan die foto's die zijn subliem. Ik hoop dat er nog een vervolg gaat komen :o))
Lieve groet,
Liliane

Anoniem zei

Ha Marijke,

Zojuist is jouw mooie boek bij mij op de mat gevallen en heb ik, lekker op de bank, alvast een eerste blik geworpen in jouw prachtige werkstuk!! (Tante Pos heeft er iets langer over gedaan, ze moest de laatste 2 cijfers van mijn postcode opzoeken.....;-)) )

Wat een fijn boek is het geworden, heerlijk om lekker bij weg te dromen, ik zal er vaak van genieten!! Ik raak er ook enorm door geinspireerd!
Leuk dat je een pagina aan Kes hebt gewijd, wat een prachtige foto van Kes staat erin! Ik begrijp dat jullie haar ook geadopteerd hebben, wat goed van jullie! Komt ze uit Spanje toevallig??

Marijke, ik hoop je een keer te mogen ontmoeten...een bezoekje aan jouw atelier misschien, samen met mijn dochter Léony....maar eerst even wachten op de belastingcentjes....;-))) dan kan ik misschien óók nog een investering bij je doen, hihi!!

Ik wens je nog een hele fijne dag!

Liefs van Christa ;-))

Celine zei

Lieve Marijke, Wat een mooie post vol met mooie lieve prachtige dromerige blauw tintjes.. zucht.. zo mooi!
Geweldig die geborduurde kraaltjes op het kledingstuk..wat een geduld moet je dan hebben om dat te kunnen. Respect daar voor. Ik ga gauw kijken hoe ik je boek kan bestellen, ben bijna jarig.. een leuk verjaardags kado dus :) Fijn weekend en een lieve groet Celine