dinsdag 1 mei 2012

Instructiefilmpje van een boekje bekleden...

Heey meisies,

Heel graag wil ik jullie leren om 
een boekje te bekleden...
Mijn zoon heeft schoolvakantie
en we hebben samen weer een
filmpje gemaakt..
Het filmen ging hartstikke goed, en het lukte
zo maar gelijk!
Hier kun je wat voorbeeldjes zien van 
de boekjes die ik heb bekleed..
En deze boekjes zijn zo decoratief..en handig
want je kunt er je adresjes in opschrijven,
of je recepten..of zelfs
je liefdesperikelen hihihi..
En wat dacht je van een leuk en orgineel kadootje?
...Het is zo heerlijk om lekker bezig te zijn met stofjes,
kantjes en leuke freubeldingetjes...
Meiskes..ik hoop dat jullie het filmpje leuk
vinden en zelf zo'n leuk boekje gaan maken..
En wat ik dan weer leuk vindt is als jullie eens een
kiekje van jullie zelfgemaakte boekje naar
me opsturen..
Ik wil graag de boekjes op mijn blog zetten, en
degene die mooiste boekje heeft gemaakt
kan een leuk prijsje winnen..!
Dus meisjes..laten we beginnen.. 
LIFE IS BEAUTIFUL....

 
Als je het filmpje bekijkt, dan wel eerste even het
muziekje uitzetten..op de zijbalk...!
Veel plezier!
En wie zijn boekje klaar heeft...
stuur je creatie naar mijn email...
marijkevanooijen1@gmail.com

Dikke kus,
Marijke
XXX

64 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Wat lief dat je dit met ons wilt delen, je filmpje is gezellig (en heel duidelijk). Ik ga het zéker doen en dan hoop ik dat er wat moois uitkomt. x Syl

Wonen con Amore / Casa Shabby Chic con Amore zei

OOhhh Marijke wat mooi! Zelf ik zou het kunnen maken!!! de filmpje is heel duidelijk en ik heb er heel erg zin in om te gaan beginnen!!! Dankje wel, ik zag op youtube nog meer video's van jou als ik tijd heb ga ik ze allemaal bekijken! Liefs Barbara

Trolineke zei

Heel mooi Marijke.
Ik vond het ook weer super leuk om je te zien op Dabidadag.
Groetjes Ineke

Ateljee de Kraal zei

Hoi Marijke, wat leuk, ga ik zeker doen, maar welke lijm gebruik je?
Groetjes Hanneke

Gerry zei

Ik vind ze heel mooi, Marijke! Die oude prenten vind ik ook zo leuk.
Door omstandigheden is knutselen en dergelijke dingen niet meer voor mij weggelegd, maar ik geniet heel erg van een andermans creatie, zoals die van jou! Het is altijd genieten bij jou!

Liefs,
Gerry

Agnes zei

een heel leuk handig filmpje heb je gemaakt
en het is simpel om zo`n mooi boekje te maken
gr.agnes

Kris zei

Marijke,

This is a great video and you have made it look so easy to do! I'm going to have to try this! I have lots of scrap fabric that I could use and all I would have to do would be to purchase a black notebook.

I heard you coughing in the background...I hope you aren't sick?

Christine zei

Hey Marijke,

Oh wat leuk, ik ga er zeker ook 1 maken hoor.
Ik heb van de week een paar daagjes vrij gekregen, want het is zooooooo rustig op het werk.
Morgen eerst mijn keukentje eens goed poetsen en dan zalm ik Donderdag eens een boekje gaan kopen.
Het filmpje is trouwens super leuk in elkaar gezet en dus dik compliment voor de knappe zoon van je.
Reuze leuk vind ik die tutorials altijd, ik kan er geen genoeg van krijgen.
Knuffels XXXXXXXXXx

Riet zei

Oh Marijke wat een enig idee, dat ga ik ook eens doen. Ik heb nog nooit een bekleed boekje gezien dus dit is nieuw voor me. Zo leuk.
Dank je wel .
Lieve groet van Riet

Anne zei

Wat een leuk idee!!
Dit gaat zeker weten op mijn wensenlijstje!
Mag ik vragen waar je het boekje gekocht hebt?

Liefs, Anne

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Hanneke en Anne,

Even een antwoordje op jullie vragen..
De lijm is van de Action...
En het boekje is een dummy, die ik gekocht heb in zo'n goedkoop boekenwinkeltje...

Meisjes maak er iets moois van...en sturen jullie een kiekje van jullie boekje?


Toedelsssssss en succes!
Marijke

Anna zei

Ik beplak graag kartonnen of houten dozen, maar dit is natuurlijk ook een geweldig leuk cadeautje;o))dank je!

Fia zei

Wat ben je toch een lieverd dat je dit met ons wilt delen.....en wat is het een allerliefst boekje geworden..
Ik ga er een workshopje van geven met wat vriendinnen lijkt me zo leuk!!!
Dankjewel Marijke..

liefs Fia

sirkkis zei

Hyvä video ja niin selkeä. Minun on pakko yritää koska haluan osata. Sinun on upea mutta minäkin yritän.

Sezoentje-Sonja zei

Prachtige boekjes heb je gemaakt zeg, wat een leuke kleurtjes. En jullie maken supermooie tutorialfilmpjes!
Als ik de tijd nog kan vinden ga ik me er zeker aan wagen hoor, je ziet het wel verschijnen :))
Dankjewel voor deze inspiratie en alvast een fijne week verder,
dikke knuffel van je bonbonnetje xxx

My Home Sweet Homemade zei

Je boekjes zien er, als altijd, prachtig uit! Helaas kan ik je filmpje niet bekijken (heeft met het installeren van plug-in te maken), maar plaatjes kijken is ook al leuk!
Lieve groetjes Elly

Carla zei

Da's toch weer super!!
Leuk filmpje meis...lekker duidelijk!!
Dat moet toch iedereen wel snappen, dus daar komen vast hele mooie boekjes voorbij straks!!

liefs Carla.

Antje uit Urk zei

Wat heb je toch weer iets heel moois gemaakt! Hier kan ik wel een echt "Antje uit Urk ding" bij bedenken, ik ga mijn best doen en hoop je t.z.t. te verrassen!
En heel erg bedankt voor dit mooie filmpje! Succes met alles wat je maakt!
lieve groet uit Urk,

Manja, Brocante de Knotwilg zei

Hallo Marijke
wat een leuk filmpje weer !
Het ziet er erg leuk uit om te doen z'n
boekje bekleden
ik ga het zeker ook een keertje
maken
vriendelijke groetjes Manja

Brocante de Knotwilg

"Création" zei

Hi lieverke,

Wat een heerlijke post is dit, en wat een enig en zeer duidelijk filmpje is het geworden.

Krijg er helemaal de kriebeltjes van, ga ook proberen zo'n lief boekje te maken. Eerst op zoek naar een blanco boekje en waarschijnlijk heb ik er wel ergens eentje of meer zelfs, en wat leuke freubelfrutsels.

Erg leuk idee om de opgestuurde foto's hier te laten zien, dan kunnen we allemaal genieten van zoveel creativiteit onder de mensen. Is er nog en datum aan verbonden of moet ik HEEL snel zijn, hihihi?

Jou boekjes zijn weer zo lief geworden, en erg fraaie foto's heb je gebruikt. Mmmmmm eens kijken wat ik daar eventueel voor heb...

dag lief schatteke,

Dikke kus terug...
Josephine

Kays Kids zei

My dear Marijke, You are always giving. Thank you so much for the film tutorial, You are such a special girl.
Hugs

esperanza entre telas y pinturas.blogspot zei

Wooooonderful!!!!!

Rita zei

wat een enig boekje Marijke en dank je wel dat je zo,n duidelijk filmpje voor ons hebt gemaakt.

groetjes Rita

MARIA zei

DEAR FRIEND, I HAVE BEEN A LONG TIME WITHOUT GOING THROUGH HERE AND YOU KNOW, I HAVE SEEN THE GREAT HAPPINESS TO BE GRANDMA, THIS BEAUTIFUL ANGEL THAT CAME TO LIFE! ALSO BELOW create wonderful things! INSPIRATION AND SIGHS STEP BY EACH TIME HERE!

KISSES
MARIA

wesliane zei

merci pour cette vidéo, très bonne idée cadeau
vos carnets sont sublimes
mes amitiés

Jacqueline zei

Dag lieve schat,

Wat een leuke mini workshop, ik heb er van genoten!! Bedankt dat je dat met ons wilde delen Je hebt ook zo'n lieve stem meis..! OO, ik ga binnenkort echt een schattig boekje maken, heb er nu al zin in!!

Fijne dag nog,
Jacqueline

little sweet things zei

Wat een ontzettend mooi boekje Marijke!
Mijn dochter Myrthe en ik hebben net met veel interesse jullie leuke tutorial bekeken.
Haha Myrthe spoort me nu al aan om mijn schoenen aan te trekken om zo'n dummy te gaan halen.
Het resultaat zal ik op mijn blog laten zien.
Dank je wel voor de goede uitleg!
Liefs, Sas en Myrthe

sylvia zei

ohhhhh wat leuk...hoop er ook een paar te gaan maken....hadden we maar meer uren in een dag...de tijd vliegt voorbij....dank je wel voor je leuke idee!!

Milly Me® Teddy Bears zei

WAUWWWWWWWWWWWWW wat een leuk idee Marijke!!! Nu moet ik nog wel even een boekje gaan scoren :o)Maar het idee zit al in mijn hoofd.
Mooi filmpje trouwens met duidelijke instructies.
Wat ben je toch een geweldig mens ♥

Kusjes uit het oosten, Thea x

Het Witte Luik zei

Hoi lieve Marijke

Wat een prachtig boekje en wat komt het ornament mooi uit zo, een heeeel leuk idee!

xxx Marjo

Anoniem zei

Hoi Marijke,

Wat superleuk je filmpje,ook erg duidelijk...
Het ziet er heel ingewikkeld uit maar het is toch gemakkelijk,ook ik ga dit maken...
Ontzettend lief van je dat je dit met ons wilt delen.

Warme goret Helene.

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Wat een gezellig filmpje en een heel duidelijke uitleg.
Dit is zekers zoiets wat ik kan maken voor mijn 365 dagen creatief project.
En wie weet heb ik nog wel een boekje liggen (vast en zeker, anders effe op de fiets richting action, want die hebben dat ook).
De lijm heb ik, stofjes/lintjes etc heb ik, ornamentje verzinnen we wel wat op ;).
Als ik hem gemaakt heb, ga ik hem zekers met je delen en zet dan ook meteen je filmpje erbij op mijn blog.
En als ik meer tijd heb ga ik zeker ook nog naar je andere filmpjes kijken (ik las dit in meerdere commentaren ;)).
Warme creatieve groetjes van Susan

Anoniem zei

Dag lieve Marijke

Wat een mooi boekje is dat!
En wat heb je het goed uitgelegd allemaal...zo kan iedereen die dat wil het na maken!
Fijn he...als je zoon je helpt met het op film te zetten:-)

Ik ben dus heel geinspireerd gaan zoeken tussen mijn hobbyspullen naar mooie stofjes....... en buitenshuis naar boekjes.
Bij Action zag ik leuke boekjes liggen...er staan wél lijntjes op de blaadjes maar dat vind ik niet zo erg, ik nam er twee mee.
Stofjes kantjes en mooie plaatjes heb ik wel dus ga ik een dezer dagen aan de slag:-)

Fijn hoor....dat jij steeds zulke leuke dingen op je blog zet!

Als het écht heel mooi is geworden zal ik het je laten zien:-)

Liefs.....Mia

Marjanne zei

fntastisch filmpje, bedankt!!!

Marianne zei

Wat een duidelijk en leuk filmpje...ik ben niet echt creatief...maar hier ga ik me aan wagen!!!
En dat muisje weer...Wat een gave als je zulke mooie dingen met je handen, en stofjes kunt maken!!!

Groetjes van Marianne.

Sezoentje-Sonja zei

Goedemorgen lieverd, gisteren ben ik begonnen aan een boekje, het staat op mijn blogje :))
Wat is dit een leuk werkje om te doen zeg, dankjewel voor de inspiratie, er gaan er zéker nog meer volgen hoor,
heel veel liefs,
je bonbonnetje xxx

Lief en Mooi zei

Hallo Marijke

Ik ben onder de indruk van jouw poppen! Ik ben bij je thuis geweest (wos.nl uitgelicht)heel bijzonder. Ik ga je absoluut volgen.
groetjes Talitha

't Glimmenhofje zei

Hoi lieve Marijke,
wat ben jij toch ook een bezig bijtje! En wat leuk weer dit filmpje over hoe je zo'n schattig boekje moet maken en wat lief dat je zoon je daarmee helpt! Wat een kanjers toch, die kids van jouw!
Ik heb heel wat leeswerk bij je in te halen en heb er eindelijk weer eens even de tijd voor genomen. Wat een leesplezier hier toch elke keer weer!
Ik mail je gauw weer uitgebreider en misschien kom ik zelfs naar je boekuitreiking...dat lijkt me helemaal geweldig, maar ben afhankelijk van manlief, dus moet even afwachten. Maar voor die dag in ieder geval geweldig veel plezier, geluk, zonneschijn, veel aanloop, heel veel liefde en vooral heel veel respect gewenst! Van mij in ieder geval een dikke knuffel en misschien tot heel snel! Groetjes, Joyce.

rosarod zei

Hallo Marijke, zal ik proberen te maken met je tutorial boek en stuur de foto! De tutorial is fantastisch. Had gedaan op een andere manier dan zal ik zenden. Ik keek naar de video van het interview in de studio en het was een magische en wonderbaarlijke reis! Increhible zie zoveel mooie wezens, voelde ik me echt als Alice in Wonderland je "ha, ha, ha! Voor alle verbaasde me! (Heb geleerd autodidact?) Marijke Bedankt, God zegene u voor het delen van je kunst! ! Hugs! Rose M

Minimoek zei

Hoi Marijke, bedankt voor je leuke reactie op mijn blog maar het jouwe is ook prachtig, meid wat een kunstenares ben jij.Geweldig al die mooie creaties van jou,een genoot om naar te kijken.Dus ik kom vaker op de koffie want ik ben je nieuwe volger ;-) En wat een plaatje van een kleindochter heb je (smelt)!!Lieve groetjes Linda

gerrie zei

Hallo Marijke,mooi en duidelijk filmpje!!!
Ik heb je ook een foto van een boekje toegestuurd,wat ik al een tijdje geleden heb gemaakt.
Groetjes gerrie.

Duendes zei

Hello,
is always a pleasure to stroll through your blog and appreciate your creations!!
have a weekend blessed with lots of smiles,
hugs.

Sylvia zei

Fantastisch Marijke

Heb er nu al zin in om er aan te gaan beginnen

Heerlijk

Groetjes en liefs Sylvia

Maia zei

Ooooo, wat een fantastisch mooi boekje heb je gemaak Marijke en dat alles blijft zitten met lijm van de action!
Wat heeft je zoon een goede hoek uitgekozen om vanuit te filmen, het is echt super duidelijk te zien en heel helder uitgelegd!
Had ik nu toch maar dat boek, dat ik eerlijk waar gisteren in mijn hand had maar terug gelegd heb ,mee genomen!
Ik ben nog niet zo vaak in de gelegenheid even zo'n winkel te bezoeken maar dat komt wel weer.
Dank voor je leuke inspiratie!
Geniet van het weekend!
Liefs Maia

Anoniem zei

Hey Marijke,

Wat jammer he dat ik niet bij de boekpresentatie kan komen!!
Ik baal echt als een stekker!!
Hoe gaat het met Lisa al iets wat beter?

Ik zag op je blog je you tube filmpje, en ik ben gelijk aan de slag gegaan!!
Dit is het resultaat, ik hoop dat je het mooi zal vinden!!!

Ik hoop binnenkort nog van je te horen wanneer ik het boek kan ontvangen.
Ik ben echt supernieuwsgierig 200 pagina's zeg hoe krijg je het voor elkaar!!

Een heel fijn weekend en tot horens!!

Groetjes Sharon van Brenkelen

Danoesja zei

Hoi Marijke

Wat een mooi boekje, het filmpje is heel duidelijk en wat leuk dat je dit samen met je zoon hebt gedaan. Op dit moment heb ik even andere dingen te doen die voor gaan en een zieke zoon maar als ik een gaatje zie dan wil ik heel graag zo'n boekje maken.

Kijk je al uit naar je boekpresentatie? Ik vind het wel jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Lieve Marijke ik wens je een heel fijn weekend toe.

Liefs Danoesja

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

hoi hoi hoop dat je een beetje tot rust ben gekomen van al de drukte ....wat heb je weer een prachtig boekje gemaakt ....en die mening deel ik met met vele want zag je boekje al op blogs voorbij komen ,super dat vele nu ook zo mooi boekje kunnen maken met jou hulp .... hoop dat alles goed gaat met je dochter en de kleine ...ben benieuwd hoe ze groeit ..... wens je een fijn weekend knuffel voor allemaal lieve groet rosita

Ingrids muggensteekjes zei

Hoi lieve Marijke,
wat een leuke post met een heel duidelijk filmpje, je boekjes zijn echt weer zo schattig en ik ga dit zeker ook eens maken. Ben ook helemaal verliefd op je muizemeisje Madelief, oooh wat een schatje is dat! Wens je nog een hele gezellige dag vandaag en tot gauw weer.
Liefs, Ingrid.

Marith zei

Hallo Marijke,
Wat leuk, om die boekjes zo te maken. Mooi in vintage stijl. Ik ben daar helemaal weg van. Fijn he, als je zo kundig bent in het maken van mooie dingen!!!
Geniet er maar volop van. Het filmpje is heel handig, omdat je dan weet hoe het moet.
Is het geen idee om wat vaker filmpjes te maken. Het is erg leuk om naar te kijken en je steekt er wat van op. Het blijft een mooie blog. Ben er maar trots op.
Groetjes,
Marith.

christiene zei

Ha Marijke,Een mooi filmpje heb je met zoon je gemaakt om ons de wat kleine kneepjes van het vak te leren.
Het is een mooi boekje geworden.Ook leuk de stem achter de persoon Marijke te horen.
Je blog ziet er weer droom achtig mooi uit.
Lieve groetjes
Christiene.

Riet zei

Ohhh wowwww Marijke,wat een geweldig filmpje.
Ben er weg van.
Hoop het ook is te proberen als me gezondheid het toelaat.

Liefs Riet.x

idémakeriet zei

O Marijke wat heb je dit leuk gedaan zeg, het zijn allemaal plaatjes van boekjes.
Leuk dat je er een filmpje van hebt gemaakt.
Nou trusten voor strakjes en een fijne zpondag toegewenst.
Liefs Gerda

Thea zei

Hoi Marijke,

Wat een prachtig boekje en ontzettend bedankt voor het leuke filmpje wat je voor hebt gemaakt. De boekjes zijn inmiddels gekocht en heb zin om er ook wat te maken.

Fijne zondag,
Lieve groetjes Thea

Nostalgia zei

Wonderful tutorial, thank you so much!

Eva Agnes zei

Thanks for a very smart idea!
I have started allready and hope to send you a picture soon.
Hugs
Eva Agnes

Wateringen zei

Ria Brekelmans06-05-12 16:11:54
Hallo Marijke, leuk dat je gisteren je schattige kleindochtertje kwam laten zien, 'n prinsesje!
Ik heb m'n creatieve geest laten werken vandaag en een stukje geschreven voor a.s. zaterdag. Het past op 'n a-4tje, dus ik heb me ingehouden! Nou, Marijke tot zaterdag.

Atelier Valerie zei

Ik ben je een beetje uit het oog
verloren, maar die boekjes die je
bekleed, ik vind er geen woorden
voor, gewoon prachtig !!!!

Lieve groetjes,
Valerie

Peeters Liliane zei

Dag lieve Marijke,
Ja inderdaad heel vreemd, maar ik heb al emails gekregen van anderen dat hun reacties niet aankomen. Maar deze reactie is tweemaal aangekomen dus nu is het wel gelukt :o)). Bedankt voor jouw lieve reactie, ik ben heel erg blij dat het mij gelukt is om haar te repareren zonder dat het te zien is, gelukkig lukt dit met deze klei! Misschien ijdel van mij maar ik vind ze mooier dan voorheen :o)) Nare dingen probeer ik altijd zo vlug mogelijk van mij af te schudden, ik ben gelukkig iemand die positief is en altijd vooruit wil en niet blijven zeuren over nare dingen die spijtig genoeg iedereen kan overkomen. Respect is soms ver te zoeken!
Goh ik ben serieus achter met berichtjes achter te laten.
Ik heb het filmpje bekeken meid dat heb je weer prachtig gedaan ik heb er echt van genoten. Dit staat op mijn to do lijstje!!!
Ook wens ik je een leuke dag met de voorstelling van jouw boek, ik kijk er al reikhalzend naar uit om hem in handen te krijgen, ik vind het heel erg leuk dat je anderen gevraagd hebt om mee te werken aan jouw boek!!!
Liefs,
Liliane

Jacqui zei

What a wonderful idea!! Thank you for sharing xx

marijke zei

prachtig weer dat filmpje je brengt me weer op ideeën hoor

Diana en Elizabeth zei

Hoi Marijke,
Wat gaaf dat je een filpje hebt gemaakt voor het maken van een boekje. Super leuk. Zou graag meedoen aan je uitdaging. Zal je een foto van het resultaat doen toekomen.
Bedankt. Diana

Anna zei

Beste Marijke

Ik ben ook van plan om zo'n mooi boekje te maken maar weet niet of ik het op tijd af krijg.
Tot wanneer loopt de wedstrijd?

Lieve groetjes van Anna

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Ik heb al drie notitieboekjes gemaakt nav je filmpje. Wat is dat leuk om te doen en ze zijn zo mooi geworden. Wel heel anders dan deze en andere die ik al gezien heb. Maar ik ben er heel blij mee en heb ze van de week ook al in mijn 365 dagen creatief blog gedeeld.
Heel erg bedankt dat je dit met ons gedeeld hebt.
Warme creatieve groetjes van Susan
Ps heb even een notitie gemaakt zodat ik je toch ook even een foto stuur van de resultaten

Anita zei

Wat een geweldig idee van je dit fillempie :-)
En lief mens ik zou bijna gaan geloven dat zelfs IK zo n boekje kan bekleden hihi
Dikke klapzoen op je creatieve neus X