zaterdag 8 oktober 2011

De prachtige jurken van Jean...en mijn besluit even rust te nemen...















Gisteren stuurde Jean mij foto's van haar poppen met deze prachitge kleding. En ik was zo verrukt van deze BJD dolls met hun schritterende jurkjes dat ik dit jullie graag wil laten zien.En ik wil jullie nog iets vertellen maar dat later. Ik heb Jean op de beurs in Londen ontmoet, daar was zij samen met haar zus.Ze vielen gelijk voor mijn naaigereibeertjes, en Jean vertelde mij vol trots met een glinstering in haar ogen dat zij ook dagelijks achter haar naaimachine zit, en dit om jurken en andere schattige kleding te maken voor haar poppen.Zij ging weg, en even later kwam zij terug en liet me foto's ...ik was meteen verrukt, en beloofde haar een post te zullen maken over haar mooie schepseltjes met haar jurkjes.En zeg nu zelf, is dit niet ongelooflijk mooi...de jurkjes met roesels, linten en prachtig verfijn oud kant.De gesteepte sokken maken haar creaties zo lekker pittig en vol spirit.Jean maakt deze kleding in opdracht en ook werkt zij voor winkels...ik moest er van Jean bijvertellen dat het een hobby van haar is, en dat zij het absoluut niet als werk ziet...zij heeft daarom ook geen website..maar wie vragen heeft kan Jean wel mailen.....   Jeanadolls1@btinternet.com  of je kunt mij ook mailen

Jean je bent een echte kunstenares, waar ik veel respect voor heb, ben er heel trots op jouw prachtige jurken op mijn blog te mogen laten zien..!

Deze werkelijk beeldschone poppen maken veel in mij los.Die tere gezichtjes met die grote melanchonieke ogen zijn zo mooi.Ik werd ik mijn vorige post een romantische ziel genoemd, en ja dat ben ik zeker, vaak om de harde wereld en werkelijkheid een beetje achter me te laten. ik trek me dan terug in mijn atelier, waar ik mooie schepseltje mag en kan maken.Het bloggen is voor mij vaak een fijne bezigheid, maar de laatste tijd voel ik veel spanningen op het blog..zelfs jaloezie komt er ook nog eens bij, en dit wordt me een beetje teveel! Zal proberen mijn rust weer te vinden..zoals het nu gaat is niet goed voor mij..Ik zal zeker nog met posten komen, maar ik zal niet zoveel meer op andere blogs te vinden zijn voorlopig..helaas. Moet even tot mezelf komen, en hoop dan weer te kunnen genieten van het bloggen..zonder spanningen en andere narigheid.Degene die voor zoveel spanningen zorgt, weet wel wie ik bedoel....maar daar kan ik verder niet over uitwijden...
Hoop ik dus met een oprecht hart jullie in de toekomst weer te mogen begroeten op jullie blogs.

Wens jullie alle liefs en goeds,
jullie blogsister Marijke

90 opmerkingen:

at-the-attic zei

beautiful..

smutaskowe krzyżyki zei

Beautiful dolls and apparels !!!!!!
xoxoxo

angelina zei

In 1 woord GEWELDIG!!!! Heel mooi!!! Neem de tijd voor jezelf! Dat is heel belangrijk! Ik geniet nog even van je prachtige foto's!

Liefs Angelina

Ingrid zei

Ooooh zo mooi en zo vertederend. Wat zijn dat stuk voor stuk mooie popjes en kleedjes. Ik geraak er echt niet op uitgekeken :-)) Dank je wel dat je dit wil delen met ons. Spijtig dat je narigheid hebt gehad, jaloezie is vaak de grote boosdoener. Leg het naast je neer en stap vrolijk verder zoals ik je ken, die mensen zijn het echt niet waard!
vriendelijke groetjes en een prettig weekend
Ingrid

lien zei

Wat vervelend dat je nare reacties had! Ik ga er altijd vanuit dat iedereen hier met de beste bedoelingen komt, maar helaas is dat dus niet zo. Ik begrijp dat je daarvan geschrokken bent, zou ik ook zijn.
Hopelijk trek je het toch niet teveel aan.
Ik vind je foto's weer heel mooi!
Groetjes Carolien

Ineke van den Akker zei

Prachtig, Marijke.

Gepke, www.yourzoap.nl zei

Niet alleen de jurken zijn fantastisch! Ik ben helemaal weg van deze poppen. Zou je toch weer helemaal zin krijgen in boetseren maar waar haal ik de tijd vandaan? Wat jammer dat ze geen site heeft. Lieve Marijke laat de mensen toch kletsen! Het enige wat belangrijk is is je familie en de mensen die van je houden. De rest moet je gewoon vergeten. Anders heb je geen leven en dat is zonde. Gewoon lekker blijven bloggen voor jezelf en iedereen die het leuk vindt. Wamt die genieten zo van je prachtige plaatjes en leuke verhaaltjes.
Lieve groetjes, Gepke

Kays Kids zei

They are such lovely dolls, with the most beautiful clothes. I love their socks.
A very talented girl.
Hugs
Kay

AliceKiss zei

Beautiful dolls!!!

Joanna zei

Wonderful dolls!

Joanna zei

Wonderful dolls!

Collie-Collie.com zei

Wat een prachtige poppen en jurkjes maakt Jean. Ik kijk mijn ogen uit, wat een mooie materialen net als jij, met zorg uitgekozen en ook zo prachtig gemaakt.

Jammer dat er mensen zijn die er voor zorgen dat je van de leg bent... want bloggen is juist ontspannend, vind ik tenminste.

Blijf heerlijk genieten van het maken van al je lieverds en laat ons af en toe een glimp zien... Ik zit soms als het niet lukt of een blll-dag heb, zo heerlijk te bladeren door je blog, met wat te drinken erbij... Zo genieten is dat!!

Een heel fijn weekend, dikke kus en liefs van Collie

ByVonneThuis zei

Wat een prachtige kleding!!!!
Maakt ze ook grotere maten, haha
Aan de poppen zelf moet ik een beetje wennen, word er geloof ik een beetje droevig van.

Jammer dat het bloggen op het moment niet goed voelt. Ik heb je nog maar net leren kennen dus hoop dat je snel het plezier van bloggen weer terug vindt.

Liefs en tot ziens, Yvonne

Golden Fish zei

Прекрасные куклы! Моя доча копит деньги и потом покупает бжд))) А потом устраивает им фотосессии и шьет одежку))) Милые и симпатичные леди)))

VMcreation-fashion-studio-atelier zei

Hoi,lieve,lieve Marijke!

Bijzonder mooi poppen...en een beetje sintementeel:-)*

Ik stuur je warm knuffels,liefs,
***Violetta***

Vintage Girl zei

Hello my dear Marijke,

thanks for share these gorgeous dolls with us...love the melancholic faces and all the laces!!

I´m so sad to hear that you are tired of blogging and that there are tensions and bad thoughts. Will miss you wonderful posts....but please let us keep in touch!!!

Don´t be sad because of all these jealous people...

Happy weekend for you and your family,
LOVE, big hugs,
Birgit

Painting by Louise, Maison Louise, NieuwGroenLeven. zei

Hoi Marijke,

De blog Maison Louise gaat weg.
Ik heb de link naar jou blog gezet op mijn blog
Paintings by Louise.
Misschien kan ik beter een link van je website vermelden, laat mij dit even weten aub.
Gaat het allemaal een beetje goed met je!
Laat je aub niet op je kop zitten door bloggers met jaloezie of andere rare berichtjes.

Lieve groet,

Loes

Zaanse Zolder zei

Wat een ellendige toestand dat er mensen zijn die er (door jaloezie?) blijkbaar op uit zijn jou te kwetsen en je dwars te zitten. Neem even rust en laat je niet op je kop zitten. Gelukkig hebben de meeste mensen in dit grote blogland het beste met je voor. Wij genieten echt van je mooie blog en je lieve berichtejs.

Жанна Зимокосова zei

BEAUTIFUL!!!!!!!!!!!!

Maia zei

Goh gebeurt dit ook al bij jou! Niet te geloven zeg ook Nelleke een schat die zulke prachtige dingen maakt had last van jaloerse bloggers.
Jullie zijn zo creatief en zo lief op iedereen te reageren met leuke berichtjes en dan dit...echt ik kan er met mijn pet niet bij!! Wie doet zoiets, die zijn toch de negatieve energie niet waard! Laat ze, ze zijn niet slimmer en ga gewoon gezellig door met je mooie berichten als je de rust weer gevonden hebt.
Prachtig die poppen van Jean, zij kan ook al zulke mooie gezichts uitdrukkingen maken dat vind ik zo knap! Die jurken zijn natuurlijk helemaal geweldig!! Jammer dat ze geen blog heeft maar geef je aan haar door dat haar poppen fantastisch zijn!
Lieve schat carpe diem en laat alle narigheid zo snel mogelijk achter je.
Dank voor je altijd lieve reacties op mijn blog ook al maken we heel verschillende dingen toch is het gezellig bij elkaar.
Fijn weekend,
Lieve groetjes Maia

Eefies day zei

Prachtige creaties, zo mooi, zo teer en toch zo ontzettend stoer!!!Ik heb bewondering voor degene die dat maakt.
Ik ken je pas kort maar wil je ook zeggen dat alle roddel en jaloezie zo naar is, het zegt meer over die persoon dan over jou.Mensen zeggen soms zomaar iets, maar kwetsen enorm, laat je niet opjagen en neem je rust!!!!

Lieve groetjes,
Eefie

Le Style zei

Wat een super ceatieve kunstwerken!
Super wanneer je dit zo kan maken.....
Ik las Maia haar reactie en ben het hier zo mee eens!
Impulsief dacht ik als beginnende blogger wat een leuke, lieve, hartelijke wereld. Een mooiere wereld hoopte ik zelfs even.....
Maar helaas, dus niet altijd!
Neem de tijd en de rust die je nodig hebt.....

Lieve groet

1717mk zei

They are so beautiful...

Elly zei

Lieve Marijke,

Wat zitten er (helaas) toch rotte appels onder de mensen, waarom nou al die jaloezie en dat gekonkel? Eén ding kan ik je vertellen...de mensen die jou ECHT kennen, weten echt wel dat je een harstikke lief en goed mens bent, met geen enkel kwaad in de zin, en dat je dit dus zéker niet verdient!! Je moet dus maar bij jezelf denken, het ligt aan die persoon, en niet aan mij. Lieverd probeer het nu maar naast je neer te leggen, en ga lekker verder met wat je het liefste doet.
Kop op hoor meis,
veel liefs, El

maddyrose zei

These are some of the most beautiful wonderfully dressed dolls. To have this kind of talent is a wonderful thing. What a lovely post.

Heleni zei

Geweldig mooie poppen Marijke en zo schitterend gekleed.
Maar wat is dat toch met mensen die jaloers zijn....waarop, waarom,? Iedereen heeft toch de vrijheid om te doen wat hij/zij wil.
Dat jij mensen zo laat genieten van je onvoorstelbaar mooie creaties, is toch een kadootje.........daar moet je alleen maar blij om zijn. Ik ben dat in ieder geval wel en velen met mij. Zo ook dat ik mensen blij maak met mijn werk.
Dat is toch heerlijk.
Ik wens je alle goeds toe, neem je tijd en maak mooie lieverdjes.......

liefs Heleni

Janny zei

Oh wat ontzettend mooi en schattig! Beeldig hoor, knap van deze kusntenares en Marijke, kop op! jij bent jij en je levert ook prachtig werk! Dat kan niemand je afnemen toch?

Tot gauw dan!

Liefs Janny.

Marga zei

Hallo Marijke.
Wat een prachtige jurken, schoentjes hebben deze mooie poppen aan.
Weet niet wat ik lees. Jaloezie in blogland. Ontzettend jammer!
Jammer dat jij je daarop terug trekt, maar voor jezelf zal het wel even nodig zijn.
Hoop dat je nog wel van blogs blijft genieten.
Ik vind je blog super!!!
Ook al kan ik niet altijd even komen kijken, als ik dan weer meerdere post zie, geniet ik.
Keek wel even op van je verhaal van de schietpartij. Vreselijk!
Marijke, hou je goed en misschien zien we nog af en toe wat van je.
Fijn weekend.
Groetjes Marga

angel zei

Wow!!
Piękne, po prostu PIĘKNE!!!;)

Rosabears zei

Lieve Marijke, van jaloersheid heb ik nooit iets begrepen maar ook wel mee te maken gehad. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat mensen jaloers zijn omdat je dingen doet die ze zelf graag zouden willen doen. Maar of niet kunnen, er de kracht niet voor hebben, geen doorzettingsvermogen hebben en/of te snel opgeven.
Dit zegt dus meer over deze mensen dan over jou.
Wat zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien wanneer er geen jaloezie zou zijn.
Het ergste geval van jaloers zijn kwam ik op mijn werk tegen. Een moeder met 3 kinderen met kanker (ja echt alle 3 hun kinderen hebben kanker gehad, één van de kinderen heeft het nog). De ouders hebben een stukje bouwland gekocht en bouwen daar nu een door henzelf ontworpen huis op , en echt het bestaat er zijn mensen jaloers op deze ouders.
Hoe jaloers, lees zielig, kun je zijn!!!!
Dus trek het je niet aan en laat zeker jouw plezier in het creeëren van de geweldige poppen, beren enz niet verpesten door anderen.
Kijk liever naar de positieve berichtjes op je blog.
Je bent een geweldig lief, creatief, vrolijk en positief mens.
Dikke knuffel en nog een fijn weekend.
Marja

Rosabears zei

En nu vergeet natuurlijk nog te schrijven dat de poppen geweldig zijn.

Kris zei

Marijke,

I don't believe I have ever seen such beautiful dolls and the clothes they are just gorgeous. Such expressive faces, poses and I love the shoes!!

I am so very sorry to hear about the jealously issue. Since finding your blog, I have enjoyed visiting and take great delight in viewing your wonderful creations. You are such a gentle and kind soul and I am sorry to hear that you will be taking a break from blogging. I have only just started to visit and I will miss your posts. There are people out there who are so mean spirited and their remarks can be very hurtful and cruel. I hope you will come back to blogging after a rest. I will leave your blog on my blog roll so that when you return I will be notified.

My very best to you Marijke!

Kris (From across the way)

Anita zei

Heey lief mens, wat een prachtige creaties !!!!!
Maarre eerlijk = eerlijk ik zie persoonlijk liever jou schattekes ;-)
Nouh ja zeg HOE is het mogelijk. Wat een akelig iets: bloggers die jaloers zijn op jou ?! Ik bewonder je creatieve geest, je creaties maar ieder heeft zo zijn eigen talenten. Al beseft niet iedereen dat !!! Persoonlijk heb ik dat nog niet meegemaakt maar kan me ook niet voorstellen dat iemand jaloers is op mij / ons ;-) Lieverd, het zegt alleen iets over die mensen en niet over jou. Onthouden hoor !!! Neem je tijd maar hoop dat je niet te lang wegblijft. Enne het kaartje komt direkt na het weekend. Had wat last van het vallen van de herfstblaadjes (je kent dat misschien wel ;-) TOEDELOE FIJN WEEKEND
Enne een hele dikke klapzoen op je creatieve neus xxx

Peeters Liliane zei

Mooie kleren hebben deze poppen, er zijn er een paar bij die ik wel zou willen dragen!!!
Roddel en jaloezie is er en zal er altijd zijn, dus trek je er niets van aan en laat het over je rug glijden zou mijn moeder zeggen!!!
Knuffel,
Liliane

Pat Winter zei

If I were a rich woman I would own the doll in the first photo. She reminds me of myself when I was a girl sitting on my favorite fallen tree over a duckweed covered pond in the woods. I sat for hours just letting my imagination take over and I'm sure my expression was just like the one the doll has. Deep in thought. Just lovely dolls!
Smiles,
Pat Winter

Pat Winter zei

If I were a rich woman I would own the doll in the first photo. She reminds me of myself when I was a girl sitting on my favorite fallen tree over a duckweed covered pond in the woods. I sat for hours just letting my imagination take over and I'm sure my expression was just like the one the doll has. Deep in thought. Just lovely dolls!
Smiles,
Pat Winter

WishYouWereHere zei

Beautiful dolls and their clothing is amazing!
Hugs,
Janice

♥The digital bakery♥ zei

Heyyyyy lieve vriendin!♥

Schrik me een hoedje.....en ja ,hoor lees dit nieuws natuurlijk op een zaterdagavond....
niet echt een tijd om je rust met man en kinders te verstoren!
Dacht dat alles weer een beetje rustig was in blogland.....
hoewel, ik spotte ook idd een steek onder water op een blog.....
Zucht...snap van dat soort fratsen net als jij geen steek Marijke!
En zeker steken onder water jouw kant uit maken me echt een beetje boos.
Ik ken namelijk geen zachter en liever en creatiever mens als jij!

Vind je een topper....en ook al ga je dan wat minder in blogland komen, je blijft voor mij hier de nummero uno!

Een dikke kus vanuit het Zeeuwse
Je blogsister, paperdolletje en dinnetje
♥♥♥ Marianne

ps ; ik bel je snel xxx

sirkkis zei

Kauniita nukkeja ja niin hennon herkkiä olemuksia upeissa vaatteissa. Minäkin teen nukke mutta teproja vain ja siksi ihailen niitä jotka osaavat ..

Anhela zei

BEAUTIFUL!!!!!!!!!!!!

Anhela zei

BEAUTIFUL!!!!!!!!!!!!

Anhela zei

BEAUTIFUL!!!!!!!!!!!!

Chrissie zei

Ha lieve schat,
Ze blijft je lastig vallen he, en daar moet ze NU ECHT MEE STOPPEN.
Wat ze hier mee wil bereiken?
Maar je moet haar de baas blijven hoor.
Voor ons makkelijker gezegd, jij zit er mee.
Ik snap dat je nu rust wil, en je besluit om een pauze in te lassen is dus op zijn plaats.
Geniet van je meissie die nu een oma van je maakt , dat is waar je je op moet gaan richten en natuurlijk je mooie werk.
Ik hoop dat je nu snel wat rust kunt vinden.
Vangen............. een virtuele dikke knuffel voor jou en een arm om je heen.
De foto's zijn super, wat een prachtige poppen en jurkjes.
Daar smelt je hartje van.
Lieve Marijke, laat je kisten, zie hier hoeveel lieve vriendinnen je hebt.
Wij staan alleen achter JOU XXXXXXXXXXXXXXXX
Friends For Ever XXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

kralenqueen zei

Hoi Marijke, Dank je voor je lieve berichtje op mijn blog. En ik vind die van jou ook echt helemaal super.Vooral je kanten randje. Je maakt prachtige poppen en berencreaties die echt iets uitstralen. Ik hoop dat je snel je rust weer kunt krijgen en dat al de spanningen die je ongewenst binnen krijgt van andere ( jaloerse) blogsters en van je af kunt laten glijden en gewoon weer plezier krijgt om van je prachtige creaties ons te laten genieten !!
Neem de tijd. En tot gauw.

Knufff Rianne.

Knillie Bears zei

Hey Marijke,

Laat je iegen niet gek maken ,ze zijn gewoon jaloers,van die mensen heb je ,ik heb er ook al vaak mee te maken gehad in de berenwereld.Maar de aanhouder wint en van anderen hoor je nooit niets meer.En trouwens er zijn er maar weinig die jou kunnen evenaren en zo is het en niet anders.Geniet van je rust.

Groetjes Corina

puur wit zei

hoi wat maakt ze mooie poppen ze kijken alleen
een beetje zielig
maar zien er prachtig uit
maar wat jij allemaal maakt is net zo geweldig
en daar mag je trots op zijn
dat je dat talent hebt gekregen
ik wou dat ik het kon
en wat is dat toch dat mensen zo doen
al die jaloezie bah laat ze een andere hobby zoeken inplaats van anderen lastig te vallen
en je weet ook nog wie het is
nou ik zou de naam uitgebreid op het blog zetten dan weet meteen iedereenervan
en is ze uitgedreten zoals ze het noemen
niet netjes geformuleerd maar zo is het wel
laat je niet gek maken
neem mooi even je tijd en we zien je vanzelf weer
gr sandra

Zazoe zei

Lieve Marijke, wat een nare mensen die jou zo behandelen. Het is hier al meer geschreven, maar ik wil je ook zeggen: Het zegt meer over deze personen als over jou!

Zorg jij heel goed voor jezelf? Neem de tijd en laat je niet in een hoekje drukken waar je niet hoort hoor! Een megadikke knussel voor jou! XX

't Hartje van Seevanck zei

Hallo hier ben ik weer.

Ik lig weer lekker bij mijn vrouwtje op schoot en dan zie zulke prachtige poppen wat bijzonder zeg.
Maar wat een naar bericht over jaloerse mensen.
Knap vervelend.
Het is dat ik de muizenplaag nu aardig onder controle heb maar anders had die jaloerse mevrouw
er nu ook een muizenplaag bij gekregen.
Dan had ze wat anders te doen gehad zeuren over andere mensen.
Ik hoop dat Little Missie een goed huisje heeft gekregen het was misschien ook wel wat veel gevraagd voor haar om mij te helpen die muizen in bedwang te houden.
Ik ben nu wel aan ze gewend er zitten best wel lieverds bij.
Ze blijven zeker tot na de halloween zal me benieuwen wat ik daarna over de vloer krijg.
Het zal natuurlijk wel iets kersterigs zijn met sneewpoppetjes ofzo krijgen we die lui weer dat zijn koele kikkers joh kan ik nog beter die muizen hebben.
Maar nu genoeg daarover lieve Marijke ik wens je heel veel sterkte en rust goed uit.
(misschien mag je net als ik ook effe bij iemand op schoot )

Een hele dikke knuffel
Noa (de franse bulldog)en ook van mijn vrouwtje.

~THEA~ zei

Wat een leuke kleding maakt ze!! Ze zijn ook zo netjes en mooi afgewerkt!
Vreselijk dat je nu gaat stoppen,ik snap die mensen niet. Waarschijnlijk zouden ze zelf ook graag mooie dingen maken, maar hebben ze het talent niet.Maar om dan zoiets te doen.....
Ik hoop dat je het een beetje langs je neer kunt leggen,leuk is natuurlijk anders!!
Ik hoop dat je weer snel terug keert hier, we zullen je missen!!

Liefs en tot gauw, Thea ♥

"Création" zei

Hey lieve schat,

Tja....het simplisme viert hoogtij in blogland, jaloezie, na aperij, de zaken verdraaien en noem maar op. Het is altijd zo jammer dat mensen die zoiets veroorzaken altijd de schuld bij iemand anders zoeken en nooit eens beginnen om zichzelf te analyseren. Kan me ZOOOOO goed voorstellen dat je daar even helemaal genoeg van hebt en de tijd nodig hebt om tot rust te komen, geen spanningen en narigheid.

Bloggen moet inderdaad een fijne bezigheid zijn en blijven. Lieverd, laat het [hoe moeilijk ook] van je afglijden, het is zo jammer om aan dit soort simpele zielen je kostbare energie te verspillen.....

En dan even iets over de prachtige kleding van Jean die je ons laat zien, het is werkelijk schitterend hoe ze dit allemaal ontwerpt en maakt. Ook zo mooi de schoentjes en laarsjes die bij de kleding passen. Prachtig ook net als bij jou prachtige craties al die fraaie oude materialen die het zo extra speciaal maken.
Heel lief van je dat je voor Jean deze schitterende post hebt gemaakt om haar mooie creaties te tonen, daar zal ze heel blij mee zijn.

Dikke kus zonnestraaltje ik denk aan je,

Liefs Josephine

Simonne's fantasiestudio zei

Beste Marijke, bedankt dat je ons laat mee genieten van die prachtige werken op je blog.

Jaloerse mensen zijn je aandacht niet waart hoor; het belangrijkste is dat jij gewoon rustig kan verder doen waar je het meest plezier aan beleeft.
Er zijn meer personen die je werk bewonderen dan die andere jaloerse !!!
Groetjes,
simonne

Createology zei

Precious, unique and breathtaking. Thank you for sharing.

1968deWinkel zei

Het lijkt me duidelijk als ik boven mij alles lees... jou ook! maak je niet druk en doe rustig aan....over die kleding: prachtig,prachtig en prachtig, hebben ze dat in volwassen maat? hihi daar wil je toch zelf in lopen.. groetjes Paula

Riet zei

Lieve Marijke.
Wat vind ik dat toch naar. Mensen die jaloers zijn op jou en je talent. Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat dat uberhaupt bestond. Jaloezie onder blogsters . Ik kom nog niet zo lang op jouw blog maar het is hier zo fantastisch en je bent zo'n lief mens dat je meteen terug wil komen. Jij voelt de spanning aan en dat is afschuwelijk.Hoe kan iemand nou nare dingen over je zeggen , ik kan het niet begrijpen.
LIeve Marijke , rust lekker uit, probeer het van je af te zetten en kom liefst zo gauw mogelijk terug.
Nou even over die schitterende poppen van Jean. Wat een liefjes met hun schitterende kleertjes en lieve snoetjes. Daar blijf je naar kijken.
Meisje, dat mag ik wel zeggen want ik ben een oude dame, pieker niet langer. Wij vinden je allemaal lief en een geweldige kunstenares .
Liefs van Riet

Janny zei

Hallo Marijke,

Daar ben ik nog een keer. Ik ben zo weg van die popjes, wat ziet dat er toch schattig uit hè? En dat mooie kant, dat haar ook. Ze zijn mooier dan de barbiepopjes, vind je niet? Hoop een gaatje te vinden dat ik naar je toe kan komen en ook jouw spullen in het écht kan bekijken!

Fijne zondag nog!

Liefs Janny

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen meisjes,

Ja wat kan ik nu nog zeggen...van deze reactie's wordt ik alleen maar stil!
Ik heb jullie reactie's allemaal gelezen..met een brok in mijn keel...tjeetje ja ik ben er erg door gesterkt.
Wat doet een mens het goed om medeleven te krijgen, dit had ik echt nodig geloof me.

Ik kon niet anders als er een post over maken, met een steen op mijn maag..het was het laatste wat ik nog kon doen.Het viel me echt zwaar dit te doen.

Wil nu proberen mezelf weer terug te vinden, en vooral weer rust te krijgen...hoop dat ik jullie in de toekomst kan uitleggen waarom ik zo van slag ben en hoe het mijn leven heeft beinvloed.
Nu is het te vroeg om daar dingen over te zeggen.

Ik zal echt nog mooie posten blijven maken...en hoop later echt weer bij jullie op visite te komen...heb daar altijd bijzonder veel plezier in gehad.

Liefs..liefde en dikke knuffels....
Marijke

Fia zei

Dit vind ik zo erg voor je kan ook niet begrijpen dat er zulke mensen zijn heb er wel vaker op andere blogs van gehoord.
Lieve Marijke heel verstandig dat je een stapje terug neemt maar wat zal ik je missen meis..
Neem de tijd en geniet straks van je kleinkind dat brengt weer zonnestraaltjes hoor..

Liefs en een dikke knuffel..
Fia

duendes zei

Hello friend,
she are so sweet!!!
wish a beautiful sunny Sunday and leaves of Autumn!!!
hugs and blessings

Sandie zei

Beautiful Doll! Hi there visiting from Pat Winters's blog, who is so in love with this doll, I had to visit and see for myself!

Thank you for sharing!

Sandie xx

rosarod zei

Hallo Marijke, deze vermelding in de traduccionestoy een beetje verloren! , Niet te vertalen erg goed, hoe dan ook van defensie tot dat begrip. Ik zal je vertellen dat deze poppen zijn zo mooi! kostuums, goed alles! De wereld is vol van mensen geïnspireerd en zeer, zeer getalenteerde mensen die werken in de anonimiteit, zo mooi om te geven aan anderen, als u en uw mooie wezens! Ik hoop te blijven werken en genieten van uw cadeau! Terwijl op de manier waarop veel mensen vinden moeilijk! Hugs! Rose Marie

Anoniem zei

Hee lieve Barones,

Wat een mooie jurkjes en popjes maakt deze mevrouw,maar wat naar dat het jaloerse gedoe gewoon weer begint ,lieve marijke mensen die je echt persoonlijk kennen, weten dat je èèn van de liefste bent op de aarde ,die mensen die dat schrijven zouden iets van jou kunnen leren ,en wat ze over jou schrijven zegt niets over jou ,maar over hun zelf.....Het is gewoon te zielig voor woorden zoiets ,en ach laat ze maar ,ze weten niet beter ...
Ook al weet ik dat het je verdrietig maakt ,ik weet dat je strakjes weer met hele mooie verrassingen komt ,waar iedereen versteld van zal staan..
Lieve marijke je hebt een goed hart ,en zo puur ,en ik kan dat weten ,je hebt een speciaal plekje in mijn hart !
veel liefs van mij ,caroline xxx

tachterhuisje zei

Hoi Marijke,

Wat mooie kleedjes zeg, ik zou graag dat popje zijn, kon ik die allemaal dragen..... Bedankt om dit met ons te delen.

Lieve Marijke, laat je niet opzij zetten door jaloersheid want dan hebben ze gewonnen! Blijf je mooie creaties op je blog zetten, ga gewoon door met het prachtig werk dat jij verricht met zoveel liefde en laat die enkeling opzij liggen.
Ik kom zo graag op je blog, dat weet je, en aan de reacties te zien ben ik niet alleen ;-)))

Sterkte, laat het achter je en move on ....

Lieve groetjes
Carine

't Glimmenhofje zei

Hoii Lieverd,
Ik lees met verbazing je post en ook de gelukkig hele fijne reacties van al je lieve blogvriendinnen. Wat vervelend dat er iets gaande is wat je zo van streek gemaakt heeft. Dit heb je niet verdiend en ik hoop en ben blij dat je zoveel geweldige reacties hebt mogen ontvangen van al die vrouwen die WEL het beste in jouw zien en met je voor hebben. Ook ik wist niet eens dat jaloezie in de blogwereld bestond en misschien ben ook ik wat naief, maar ik gun gewoon iedereen zijn gave en zijn kunnen! En dat jij een gave hebt om ons te laten genieten, dat had ik je al eens verteld... Het doet me dan ook erg veel verdriet dat iemand jou op een vervelende manier weet te raken...
Maar probeer er boven te staan en al die vriendinnen die je hier een hart onder de riem staken te laten weten dat jij niet klein te krijgen bent!! Die enkeling die jouw dit geluk misgunt is het gevoel dat ze jouw brengt niet waard. Ik vind je een kanjer en zoals ik al hierboven heb gelezen, met mij nog veel meer lieve mensen. Ik zal aan je denken en hoop dat je het los kunt laten en gauw weer je heerlijke posten weer zult vervolgen. Wij zijn er voor je hoor!! Een hele dikke knuffel van je NoordHollandse vriendinnetje!! xxx

En die post over Jean....Wat een geweldig mooie poppen... Die melancholie die uit die ogen straalt is goud waard, zo mooi gemaakt! En dan ook nog eens zo mooi gekleed.... Je moet haar maar overhalen om toch een blog te beginnen, want dat kunnen we nog veel meer mee genieten van deze schoonheid. Wat een bewondering heb ik voor haar poppen! Nou, meis, hou je taai en ik denk aan je! xxx

Mayflower zei

Ohhh....lieve Marijke, ik kan natuurlijk zeggen je het niet aan te trekken, maar ik zou er zelf ook kapot van zijn als mij dit overkwam. Wat vervelend dat er zoveel nare dingen gebeuren op verschillende Blogs. ik las dit laatst bij Nelleke ook. Wat vervelend dat er zoveel jalouzie is. Ik begrijp dat niet.
Lieverd ik hoop dat al die lieve woorden van steun je doen beseffen dat er ook veel lieve mensen in Blogland zijn en de mensen die het verzieken gelukkig maar een kleine minderheid zijn.
Ik geniet zoals altijd van je post. Wat een sprookjesachtig creaties.
Ik hoop dat je snel weer terug bent.
Een arm om je heen en een dikke knuffel van Mea

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

HOi lieverd wat een prachtige poppen zeg maar eerlijk is eerlijk ik ga voor je beren vind ze zo mooi en elke post geniet ik ervan .... tja soms heb je van die mensen die jaloers zijn .... geen woorden voor ... jammer dat ze het plezier van een ander verzieken .... begrijp je gevoel neem lekker de rust die je nodig heb ... maar hoop je snel weer terug te zien want wil je mooie posten echt niet missen ... dikke knuffel van mij en pasgoed opjezelf ...lieve groet rosita

Lululiz zei

These dolls are truly exquisite, I don't think I have ever seen anything as beautiful as these delightful creations. A real feast for the eyes, and I hope this incredibly talented woman will soon have her own blog and website.

lorkam zei

Wow! So beautiful!!!!!

Miss Petula Pie zei

.....Wonderful dolls!!!

DanArts zei

Wat ontzettend mooi.
Je maakt zelf ongeloofelijk mooie dingen, en ik geniet elke keer weer als ik op je Blog kijk.
Neem de rust die je nodig hebt, het is o zo belangrijk. En van jaloerse mensen niets aantrekken, ze weten niet beter.
Je bent een ongelooflijk mooi mens, je ziet het in je creaties terug.
Heel veel lieve groetjes.
XXX Dana

Anoniem zei

lieve marijke,
sommige mensen weten niet beter.
probeer het van je af te zetten en als je er weer klaar voor bent er weer van te genieten.
we zullen het zeker missen.
dikke kus van froukje en froukje

lakenreich zei

They are gorgeous dolls!! Are they for sale and where? Leslie K

Tessa zei

Wat een geweldige popjes, ze kijken zo sip... geweldig!! En die kousen. Ik vind ze helemaal leuk!

xx Tessa

Ingrid zei

Hey lieve schat, wat lees ik nu toch allemaal nare dingen, helemaal niet leuk dit. Gelukkig lees ik ook heel veel lieve reacties van lieve bloggers die je allemaal proberen op te beuren. Lieverd, laat je niet kisten door jaloezie en afgunst. Je bent een prachtig mens die een enorm talent heeft, je maakt prachtige poppen en weet heel veel mensen hiermee te raken. Je hebt een warm plekje in mijn hart en hoop dat je kunt blijven genieten ondanks alle narigheid. Laat een enkeling het niet voor je verpesten want er zijn heel veel lieve bloggers die je het allerbeste toewensen.Ga je enorm missen maar neem de tijd en schud het lekker van je af en GENIET!
Liefs en een hele DIKKE knuf, Ingrid.

Anoniem zei

Dag lieverd,

Laat je niet op je kop zitten meis.., er zijn veel mensen die heel veel om jou geven..! En daar ben ik er een van..,en onze kleine nomy vind jou ook een super lief mens!!

Neem maar lekker even tijd voor jezelf..., alles komt goed!!

Hele dikke en warme knuffel van mij,
Jacqueline

Karin zei

Lieve Marijke,pffffff veel te lang niet ff bij je gekeken :-)
Wat heb je toch weer prachtige dingen gemaakt!
En wat naar te lezen wat mensen doen...helaas kan ik er ook van mee praten,jaloerse mensen kunnen een ander behoorlijk dwars zitten.
Dus ik zeg niet ach vergeet het ...want ik weet hoe verdrietig je je voelt als mensen zo doen,terwijk jezelf helemaal niet zo in elkaar zit.
Neem de tijd en geniet van je creaties en de lieve mensen om je heen.
dikke knuffel karin

Anoniem zei

ZOVEEL NARE DINGEN IN DE WERELD, HEBZUCHT EN AFGUNST. dAN VERGETEN ZE HET HET MOOIE EN ZIJN BLIND VAN JALOEZIE. WEES ZEKER VAN JEZELF, LAAT EEN ANDER NOOIT JE BINNENSTE OVERHEERSEN. ZUCHT, SCHUDT AF EN GELOOF IN JE PAD WAT VOOR JE LIGT. DEZE IS MOOI EN LIEFDEVOL, GIJ STROOIT SCHOONHEID ROND EN GIJ ZULT WARMTE EN SCHOONHEID TERUG ONTVANGEN. WEES MARIJKE EN BLIJF MARIJKE ZOALS JE BENT, LACHEN EN HOUDEN VAN HET LEVEN.
KOM SNEL TERUG .

Anna zei

Ik heb echt genoten van de foto's van de mooie poppen in prachtige jurken!
Ik had eerst een reactie geplaatst bij het beerje daar heb ik een zwak voor!!Toch hier een beetje geschrokken van wat jouw op het moment bezig houdt.Blijf jezelf!! Je maakt PRACHTIGE creaties!
Anna

Anneke zei

wat een prachtige post marijke en de foto,s zijn schitterend.
wat een leuke stoere kleding en ze is zeer getalenteerd.
leuk dat je zo iemand op een beurs ontmoet.

LISA LIBELLE zei

Hello Marijke! Nice to meet you and thanks for your comment from last week!
Nice the vintage girls...made from you??
Have a nice afternoon and see you soon! Big hug from Switzerland, LISA LIBELLE

Petra zei

Ik kom wel vaker op je blog maar laat niet zo snel reacties achter maar nu wil ik toch reageren.

Wat triest dat ik ook bij jou lees dat je last hebt van een naar iemand die jou spanningen brengt, hebben ze dan niks beters te doen?

Sterkte!

Lovey zei

Know this...YOU ARE LOVED by Many!!! I am one of those many that love you! Remember this my friend...you are loved and admired!!! Lovey

Milly Me® Teddy Bears zei

Dag lieve Marijke,

Na mijn tijd van afwezigheid komt er weer tijd voor de computer en beertjes vrij....eindelijk.
Ik wil je even laten weten dat ik de foto's en de creaties van Jean in één woord geweldig mooi vind. Je kan zien waar haar ziel een zaligheid ligt. Een ras-kunstenaar!! Hier word ik ook warm van en door zelf naar deze foto's te kijken, krijg je weer inspiratie.

Liefs van Thea

Nely zei

Dear Marijke..beutiful dolls,looks amazing...big kiss from Nely!

barefoot muse zei

Your dolls are beyond beautiful. I am mesmerized by each and every one of them!!!!
xo Gloria

Yael Assia zei

Woao i love them, they are absolutly beautiful, with something else... very special :)

Manja, Brocante de Knotwilg zei

Hallo Marijke
ik zat net even je blog te bekijken
wat leuk die poppen met die romantische
jurkjes.
Nog een hele fijne (zonnige zondag)
vr groetjes Manja
Brocante de Knotwilg

bleudelavandou zei

Prachtig je poppen, niet alleen de romantische kleding maar de gezichtjes lijken wel echt. betoverend!!

Negativiteit laat je beter links liggen, stoort je daar niet aan, en het mag je vooral niet ziek maken. Concentreer je daarom op de positieve dingen in het leven, zij geven je terug energie...

Hopelijk, tot binnenkort...veel sterkte

Liefs
Marieke

Helena_VS zei

Это Божественно ...СПАСИБО Вам *) за минуты Блаженства. Я восхищенна Вашим талантом!!!

Helena
*)

Created by Essie zei

Wat een prachtige poppen nou ja poppen het zijn ware kunstwerken. Prachtig. Zo verfijnd niet alleen de kleding maar ook de gezichtjes

Ben blij dat je toch niet geheel afscheid hebt genomen en ons al weer hebt laten genieten van een nieuw blog bericht

Lieve groetjes
Esther

Annigje, zei

Dit is ongelooflijk mooi , zou er zo een willen kopen hoor !
Prachtige blog trouwen , ik geniet.
Groetjes , Annie