dinsdag 7 juni 2016

Opgepimpt linnenkastje en nieuwe berenmeisjes...



 Lieve mensen,

Het begon met deze 4 oude kleine fotolijstjes
met een foto van koningin Juliana..
Wat was Juliana toch schattig meisje, zo met
haar hoedjes en mooie jurkjes..
Hierdoor raakte ik zo geïnspireerd, en zo zijn
mijn nieuwe wat koninklijke berenmeisjes ontstaan...
Ik heb heerlijk gespeeld vanmiddag met de berenmeisjes hihi..
daar ik verschillende jurkjes heb gemaakt..
Kijken jullie mee?
 Ik maakte een schattige bonnet, met veel
kant en linten...
 En een lief matrozenjurkje met kraagje...
 Eentje in het blauw en eentje in het roze...
 Vind dit  kleine fotolijstje zo beeldschoon...
 Zien jullie die lieve schoentjes...?
 Ik kocht pas een oud linnenkastje...
 Dit kastje was bruin, maar ik schilderde het creme en
maakte het oud...
 En een schattig gebreid vestje, hier maakte
ik roeseltjes en kant op...
 Poppenschoentjes voor een mooi poppen
of berenkind...
 Deze schoentjes zijn bij mij te koop...
 Pop vind het doosje met schoentjes wel heeeeel leuk!!!
 Kijk Pop nu toch eens loeren wat er nog
meer in het schoenendoosje zit..hihi..
 Staperdestap daar kom ik aan met mijn nieuwe schoentjes aan...
Vind je deze stappertjes leuk?
Je kunt me altijd even mailen...
 Wat een leuk kastje is het geworden...
 Het laadje gaf ik een mooi kantje..
 En in het kastje maakte ik ook oud kant..
En dit is nu Bethany...
En dit is Adelle...
 Adelle heeft net al een hoedje gekocht, maar...
een nieuw jurkje vind ze ook nog wel leuk...
 En dit hoedje vind ik ook supertof...
 Even in de spiegel kijken...mijn strikje zit nog goed...
 Enne...Bethany vind de nieuwe jurkjes ook schattig..
Welke kleur neem ik...
 Jemig deze schoentjes zijn ook toffff! 
 Wat zal ik nu toch nemen...een blauwe of een roze...?
Dan wil ik er ook nog wel zo'n mooie bonnet bij...kan dat?
 Wat moeilijk he meisjes...alles is zo leuk...
kunnen jullie niet kiezen?
 Ohhh...en zo'n parasolletje van kant...olala...wat leuk!!!
 Hoe vinden jullie deze schoentjes?
 Deze neem ik hoor!!!
 De meisjes kunnen wel dansen van geluk...
 Heerlijk al die nieuwe spulletjes...hier zijn we dol op...
 Bethany kiest als eerste...zij gaat voor het roze 
matrozenjurkje...
 Ze heeft haar bonnet al opgezet...ohh..het staat je beeldig meid...
 En nu heeft ze haar jurkje aangetrokken...
 Je berenfiguurtje komt zo prachtig uit in
 dit matrozen jurkje... het staat je beeldig!
 Adelle, kies voor het blauwe ensemble...
 En ook haar staat het toch schattig?
 Hier beide berenmeisjes in hun nieuwe jurkjes...
 Het staat zo snoezig...
 Jullie lijken wel fotomodelletjes...
 Joepie.....we zijn zo blij!!!
 Heerlijke troela's...
Bethany pakt haar hoedendoosje...staat goed bij je nieuwe jurkje hoor...
 Nu nog een paar portretfoto's ...
 Zijn ze niet knap??
 De roze bloem maakt het geheel zo romantisch...
 Adelle straalt ook zo mooi...




Zo lieve mensen, dit was het weer,
tot de volgende keer!
Liefs,
Marijke
XXX

34 opmerkingen:

Ans zei

Ge-wel-dig!!!
Hoe krijg je het toch voor elkaar, ik zou zo graag eens een luisje willen zijn, kroop ik op je hoofd, hihi.. Leuk verhaal erbij.
Complimenten!

Ans

Anoniem zei

Anja Van den Meerssche07-06-16 21:36:51
Hallo Marijke,
Ik heb net op je blog gekeken, wat schitterend allemaal, ik kom ogen te kort en vooral woorden .
Wat een schitterend kastje heb je gepimpt en dan die kleertjes allemaal, prachtig gewoon en Bethany en Adelle zijn prachtige beertjes geworden,ik denk dat het voor hen toch wel moeilijk kiezen was tussen al die schitterende jurken en super leuke schoentjes .
Sorry dat ik het niet zo goed kan verwoorden allemaal maar ik vind jouw werk echt het mooiste van allemaal. Echt waaaaaauuuuuuuw.
Ga zo nog eens kijken op je blog.
Lieve groeten💋💋💋Anja Van den Meerssche
PS oei door al dat moois ben ik een beetje mijn kluts kwijt en wou dit bericht eigenlijk plaatsen op je blog ivp hier in je gastenboek xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Meis wat een heerlijk compliment mag ik van je krijgen...
dank je wel voor jouw lieve woorden!
Enne ik kan je zeggen dat ik je berichtje op mijn blog
heb gezet hoor...
De meisjes konden moeilijk kiezen, maar ze zijn er uit hoor hihi..

Heel veel liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Hahahaha...malle meid...een luisje op mijn hoofd hahaha..
ik lig in een deuk..
Ik heb veel gehoord, maar deze nog niet..

Kom nou maar gewoon eens een keer in mijn atelier
kijken...daar hoef je geen luisje voor te worden hihi..

Liefs,
MarijkeXXX

Lydia zei

o o O oo hier zijn toch woorden te kort voor en ik heb al zo vaak geschreven dat ik er stil van word ,nou nu ook weer Marijke Marijke wat mooi allemaal de beertjes zo fijntjes en lief je kastje om te zoenen en de kleertjes en schoentjes gewoon te lief .
Heb alleen maar Complimenten voor jou hele grote maar nog meer een enorme bewondering beeldschoon wat je gemaakt heb ook deze keer weer

XXX liefs en knuffeltjes Lydia

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve Lydia,

Wat een mooie en lieve woorden...
dank voor je voor je mooie compliment meis...

Heel veel knuffels terug en fijne dag
liefs,
MarijkeXXX

Lucie´s DEKOstübchen zei

Hallo,
Ich finde deine Arbeiten so schon. Einfach nur bezaubernd. Ich schaue immer gern bei dir vorbei.
Liebe Grüße aus Deutschland Lucie

Anoniem zei

dag lieve Marijke,wat een lieve berekindjes heb je weer gemaakt,ongelofelijk mooi,dag lieverdxxxxxx

Evelyne zei

O, Marijke wat is het weer genieten op je blog. Wat een adorabele beertjes! Om te zoenen!! Die handjes en die ogen fantastisch, wat tover jij toch met jou handen.Het kastje en de jurkjes, waar haal je die mooie stofjes en kantjes toch vandaan. De foto's zijn ook weer prachtig.
HET WAS IN EEN WOORD GENIETEN!!

liefs en XX
Evelyne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Nellie,

Dank je wel voor je berichtje..

Jij ook een hele fijne dag lieverdXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Lucie,

Dank je wel voor je lieve reactie...

Lieve groetjes,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Evelyne,

Dank je wel voor je complimentje over mijn
berenmeisjes en kastje..
De stofjes koop ik altijd bij de Quilthoeve in Naaldwijk,
en kantjes...ja daar heb ik zoveel van, ik weet niet
meer hoe ik daar aan kom hahaha...

Liefs,
MarijkeXXX

Floor zei

Ach, wat een verrukkelijke meiden zijn dat! Ze kijken ook zo verleidelijk en zijn zo prachtig gekleed.
Wat heb je dat mooi gedaan, snap niet hoe je het voor elkaar krijgt en hoe je het bedenkt.
Kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen was voor de meisjes, maar ze kunnen toch onderling ruilen?
Maar nu is je nieuwe leuke kastje weer leeg... moet je weer aan de slag voor nieuwe jurkjes, maar dan wel de berenmeisjes uit de buurt houden :-)

Marijke van Ooijen zei

Hay Floor,

Dank voor je leuke berichtje...en ja mijn linnenkastje moet weer
snel gevuld worden hahaha...geen probleem, dan ga ik weer
andere leuke jurkjes naaien...

Fijne dag,
MarijkeXXX

Anoniem zei


Lieve marijke,

Ik sta elke keer weer je mooie spullen te bewonderen.
Ik kan al niet wachten dat je weer wat moois hebt gemaakt,
mijn huisje staat vol met jou mooie beren en muizen
ik heb ook mooie kussentjes van jou
ik ben er super blij mee.

Dikke kus Ellie

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Ellie,

Ja meis jouw huisje is net een museumpje...
super dat veel van mijn schepseltjes bij jou
een fijn thuis hebben gevonden...
Dank voor je lieve berichtje.

Dikke kus terugXXXMarijke

"Création" zei

Lieve Marijke,

Meis wat een heerlijke geniet post laatje ons zien,
de beren beauty's Bethany & Adelle ze zijn echt PRACHTIG
geworden en als ik het goed begrijp [gezien de vorige post]
inmiddels al [of bijna] onderweg om liefdevol te worden opgevangen.

Zo schattig ook alle kleding en mutsjes die je hebt gemaakt,
en het linnenkastje heb je een mooie oude look gegeven.

Heerlijk hoe de dametjes aan het tuttelen zijn over de keus
van de jurkjes en schoentjes, hahaha.

De oude fotolijstjes zijn echt HEEL MOOI, en ook dat piepkleine
popje met haar roze jurkje vind ik heel speciaal.

Prachtige fotoserie en een heerlijk verhaaltje zoals wij
van jou gewend zijn doet je gewoon nog extra genieten.

Veel liefs,
Josephine
XXXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Wat een lief compliment, dank je wel Josephine,
en ja ik vind dat kleine popje ook zo'n schatje!
En die fotolijstjes zijn me daar toch beeldschoon?
Heerlijk al die oude snuisterijtjes, ben er dol op.

Veel liefs voor jou meisXXX

Anoniem zei

Lieve barones ,

Wat een prachtig kunstwerk heb je er van gemaakt !
En wat is het linnen kastje mooi geworden wat een werk heb je er van gehad.
Ik vind de beren kinderen prachtig en het verhaaltje
Erbij kan ik altijd zo van genieten lieve marijke .
Het is een heel mooi plaatje om te zien hoor ,ik raak niet uit gekeken wat
Je er allemaal bij hebt gemaakt .

Veel liefs van mij xxxx

Arlete Mourige zei

Olá Marijke!Que trabalho maravilhoso!!Adoro como você arruma tudo para as fotos ,que ficam muito lindas!Seu blog é belíssimo.Um beijo

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Wat een mooie woorden, dank je wel meis...
En er komt nog veel meer moois hoor, speciaal voor jou!
Dat komt helemaal goed..

Veel liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Arlette,

Leuk dat je even langs kwam...
Bedankt voor je berichtje..

Liefs,
MarijkeXXX

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Ik kijk mijn ogen weer uit..hihi van al het moooooiiissss♥..ja je kleerkastje♥ is gewoon prachtig♥ geworden..ik♥ vind het ook leuk om iets op te pimpen naar nieuw..ook je kleurtjes♥ zijn geweldig zoet♥ en al je lieve♥ jurkjes die je maakt voor je lieve beertjes♥..het was weer een super lieve♥ post ..;)
liefss♥ en alvast fijn zonnig☼ weekend Gaby X♥X♥X

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Gaby,

Heerlijk he om al die oude spulletjes weer mooi te maken?
En super die lieve kleurtjes, jij bent ook een pastel mensje...
Vind die zoete kleurtjes zo gaaf.

Wens jou ook een mooi weekend meis,
liefs,
MarijkeXXX

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, wat een lieve beertjes heb je weer gemaakt,
en ze hebben een geweldige garderobe ook !
groetjes van Simonne

Tine Van Spittael zei

Hhey,lieve feeërieke hartsvriendin, ♥wat is het lang geleden maar dat is maar tot op heden!! ♥koninklijke berenkinderen dat ga ik me nog lang herinneren, ze geven een glimlach op mijn gezicht, ben helemaal voor ze gezwicht... Na een lange periode van pijn en vrees kom ik hier graag het meest... Het geeft vreugde en plezier daarom kom ik hier!! ♥het is een zalfje voor mijn ziel want dat ik dit ooit kan aankopen is nihil... Zo een pracht en praal wat genieten we allemaal!! Bethany en Adele jullie zijn tres belle!!! ♥♥♥mijn diepste levenswens is dat Adele" prachtige engelen berekind "hier zou kunnen komen met een liefdevolle sprookjes wind 💨.... Heel veel liefspositiefss tine en uiteraard dikke knuffels voor Adele en bethany, hihihihihihi 💗😘😘😘

Tine Van Spittael zei

♥♥Hallo daar in sprookjes wonderland... Graag zou ik de schoentjes van jouwe hand ontvangen in tinelientjes fantasiezachteland ♥♥liefspositiefss tine xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Tine,

Meis wat kun je toch mooi dichten en rijmen.
Jij tovert bij mij een glimlach van oor tot oor..!
Heerlijk om van je je te horen...
En over de schoentjes mailen we even met elkaar.

Heel veel liefs terug,
Dikke kusXXXMarijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simone,

Dank voor je lieve berichtje...en inderdaad
de dames hebben een toffe garderobe hihi..

Fijn weekend..MarijkeXXX

sirkkis zei

Voi todella suloisia mekkoja sekä hattuja. Kengät ovat ihania kuin leivoksia.Karhu-tytöt suloisia mekoissaan. Ihania on myös kaappi ♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve reactie,
ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Marijke

Karolien Derous zei

Lieve Marijke,

Wat zijn Bethany en Adelle weer adembenemend mooi in hun exclusieve jurkjes. De kanten kraagjes, de strikken en de nostalgische bonnetten zijn wederom een stempel van jou magische handen.
Moest het linnenkastje; met zijn heerlijke inhoud; vleugeltjes hebben dan mocht het onmiddellijk mijn kant uitvliegen want het is een betoverend hebbeding. Het straalt van romantiek en nostalgie....
Karolien

Marijke van Ooijen zei

Lieve Karolien,

Hhahahaha...heerlijk zoals jij schrijft...het kastje kan
helaas niet vliegen...
Dank je wel voor je lieve compliment meis, super
om van je te horen hier op mijn blog.

Liefs,
MarijkeXXX

Tine Van Spittael zei

Dankjewel lieve schat en heel erg graag gedaan hoor, zeker voor zo'n bijzonder lieff medemensmeis, xxx