woensdag 22 juni 2016

Kleine popjes...

 Lieve mensen,

Hier wat leuke sfeer kiekjes..van mijn
poppenkindjes...
Ik ben dol op poppen, en ja vooral oude
poppen vind ik helemaal geweldig...
En kleine popjes zijn zo super tof!
Deze verzamel ik in een kastje, en dat staat
zo schattig al die oude kleine snoesjes..
Een popje hoeft niet altijd oud te zijn, als ik maar
een klik met het popje heb, het maakt ook niet
uit wat het materiaal is...
Als een popje een ahhhh...uit mijn mond haalt dan
ben ik verliefd hahaha...
 Deze oude Raynal heeft mijn hart gestolen,
ik ben tot over mijn oren verliefddddddd, zoals ze
kijkt en haar rode mondje..ohh..wat vind ik haar mooi!
Zij blijft voor altijd bij mij...
 En vandaag krijgt pop een kadootje...
Het dekseltje met rozen wordt er voorzichtig
afgehaald...
 Ohhh..kijk eens wat een lief snoesje hier in
het rozendoosje zit...
 Pop en popje hebben elkaar gevonden hoor...
 Ik vind je zo lief klein popje...
 Voor dit poppenkind maakte ik een hoog pruikje...
 en ik maakte een mooi jurkje...
 Een jurkje van oud gaaskant...
 Kijk haar nu toch eens zitten met haar
roze kersenmondje...
 En dit popje dan...tjeetje wat een schatje...
 Ik ben dol op oude doosjes...en deze hele oude
geboorte doosjes vind ik zo mooi!
 Vroeger als er een kindje werd geboren,
dan weren hier geboorte suikers in gedaan...
 Wat een prachtige afbeelding op het doosje...
 Twee oude popjes in oude jurkjes...
Het witte popje is een bodemvondst zoals me is
verteld..Ik vind het net een geestje zo met haar
witte kopje hihi..
 Zelfs het papieren kant zit nog
in het doosjes...wat is het toch mooi bewaard
gebleven...super he?
 Dit popje heeft ook al zo'n kleine kersen mondje..
 Ik vind haar beeldschoon...
 Haar jurkje is van oud kant...
 Hier hebben we het klein witte popje weer,
het is toch net een klein spookje?
Ze is zo liefff...
 Nu weer een ander geboorte doosje...
 Wat schattiggggggg...
 Wat een beeldschone voorstelling
op het doosje..
 Wat werd er vroeger toch veel werk
van alles gemaakt...
 Hier het kleine popje met een mutsje op...
 Die rode wangetjes zijn zo snoezig...
 Hele oude baby schoentjes met een pompoentje..
 Kleine baby stappertjes van lang geleden..
 En als laatste de popjes met een
oude foto...
Dit was het dan weer...tot de volgende keer...XXX

16 opmerkingen:

Lydia zei

Hallo lieverd,

Wat kan je toch heerlijk smaakvol vertellen ,nu dan weer over je liefde voor popjes .

Het is net of er weer een pagina omgeslagen is in een boek wat ik aan het lezen ben en dan is dit het volgende hoofdstuk zalig.

Blijf vooral van de dingen genieten die je in het leven zo gelukkig maken zoals oa de popjes .

liefs knufjes en xxx Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ja meis ik blijf zeker genieten van al het moois
in het leven...en vooral van popjes en beren...
Wij....jij en ik kunnen daar uren over praten,
heerlijk he?

Liefs en knuffel voor jou terugXXX

Floor zei

Dit is een blogje met een heel hoog Ooooohhhh!!!! gehalte Marijke!
Ben helemaal verliefd! Kunnen we wel allebei verliefd zijn op hetzelfde popje? Ja toch hè, dan maken we toch geen ruzie?
Trouwens jij hebt haar en ik kijk naar een hele mooie foto :-)
Viel als een blok voor haar oogjes en haar rode wangetjes.
Wat leuk dat ze nu een eigen klein popje heeft.
Die kleine ukkies, ook al zo lief en dan de beeldige geboortedoosjes....
Nog nooit van gehoord van geboorte doosjes. Maar ze zijn prachtig, het is echt genieten.
Trouwens Spookje vind ik ook op op te eten. Dat lieve zachte slapende gezichtje....
Jij noemt het kiekjes, maar ik vind het schitterende foto's, daar kan ik nog wat van leren. Je hele blog straalt liefde uit, dat is toch het mooiste wat er is?
Liefs,
Floor

sirkkis zei

Voi ompa upeita vanhoja antiikki nukkeja . Rakastan sinun nukkeja ja heidän kauniita vaatteita. Valkoinen nukke on erityisen ihana ♥
Terveisin Sirkkis

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♡
Wat is het weer onwijs prachtig♡..je mooie poppetjes♡..ze hebben allemaal een eigen indruk ..
ze hebben altijd mooi kant ♡ aan en dat siert jou♡ weer..want dat is niet weg te denken..de schoentjes zijn ook zo schattig♡..
lieverd♡ het was weer genieten♡..buiten is het erg warm nu puf puf ..binnen is het heerlijk koel hihi...;-)
lieverd♡ alvast fijn zonnig♡ weekend liefs Gaby .x♡X♡x

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Natuurlijk kunnen we alle twee verliefd zijn op hetzelfde popje...
dat is juist leuk hihi..
Wat zijn poppen leuk he Floor?
Ik ben zo in mijn knollentuintje met mijn schatten uit een
ver verleden...heerlijk vind ik het..

Wat een mooi compliment dat je mijn blog liefde vind uitstralen,
liefde is het mooiste en fijnste wat er is...

Fijne avond meis...met hopelijk minder regen en onweer..XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je bezoekje aan mijn blog,
en jouw altijd lieve woorden...

Liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Ja meis, popjes, beertjes en kant...dat hoort gewoon
bij mij hihi...zonder kan ik niet hoor...

Ja wat is het warm buiten he?
Toch heb ik nog veel gedaan in mijn huisje,
ik ben veel dingen aan het wit schilderen, het
wordt super!

Jij ook alvast een mooi weekend...liefs, MarijkeXXX

Pink Veen zei

Op deze snikhete avond in de Achterhoek waar je van gekheid niet weet wat je doen moet ben ik helemaal opgefleurd door deze post! Wat zijn ze PRACHTIG! Al die mooie kleertjes, de hoge pruik die je maakte, de baby-schoentjes en niet te vergeten de geboortedoosjes. Daar had ik nog nooit van gehoord en ik vind ze echt zo bijzonder.
Je "spookje" is zo bijzonder ook met dat mooie kuifje en ook nog eens een bodemvondst!
Dit soort popjes lagen nou in Duitsland op een hobbymarkt en ik.... heb niks gekocht! Nu weet ik beter! Nooit genoeg popjes toch?!
Zo fijn om te lezen dat het je niet uitmaakt of ze duur zijn of niet maar dat je gewoon een klik met ze moet hebben. Werkt bij mij ook zo! Je vindt iets mooi of niet. Nou, ik vind ze mooi!

De foto's zijn ook al zo mooi en ik heb erg van dit stukje genoten!

Vast een heel fijn weekend gewenst met iets lagere temperaturen!

Dikke knuffels van Pink! xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Het is me daar toch ontzettend warm en benauwd!
En wat een regen...gatsie, wat een rare zomer is het toch...

Vind het zo jammer dat je geen popjes hebt meegenomen
van die Hobbymarkt in Duitsland...had er maar een paar
meegenomen, mits tegen een leuk prijsje natuurlijk...

Ja lieve Pink er moet gewoon een klik zijn, en dit heeft niks
met een merkje of hoe duur iets is te maken...ik luister hierbij
naar mijn hart...en dit klopt altijd...

Bedankt voor je lieve berichtje meis...en voor jou ook een
heel fijn weekend...dikke kusXXX

Evelyne zei

Lieve Marijke, Wat heb je een mooie popjes! Met liefde en kant maak jij ze nog mooier! Ik kan zo heerlijk wegdromen als ik je blog lees en gek genoeg ga daarna mijn eigen popjes eens bekijken en iets anders aan geven.
Mij maakt de prijs van een pop of beer ook niet uit het gaat om het snoetje, als het mijn hart sneller laat kloppen dan gaat pop of beer mee naar huis!

Lieve Marijke ik ben zo blij met jou blog vol liefde en creativiteit, heb ik echt nodig in die harde wereld waarin we leven.

Liefs en XX
Evelyne

vintageandart zei

l absolutely loved this post and seeing all your beautiful old dolls...They're all so pretty and individual. All the romantic lacey outfits look amazing and the hatbox is really special.

Marijke van Ooijen zei

Hallo Marijke,
Een berichtje langs deze weg want het is niet gelukt om een berichtje te plaatsen op je blog.
Superleuke popjes zijn het en het pruikje voor het kleine popje is mooi en dan die schoentjes....'super
Heb jij die grote box ook zelf gemaakt ? Vind hem heel mooi.
De nostalgische geboorte doosjes zijn schitterend, vroeger werden deze doosjes heel vaak gebruikt . In deze tijd gebruikt men van alles en nog wat om op te vullen met doopsuiker of kindjessuiker zoals het hier ook wel wordt genoemd.
Kennen jullie dit gebruik ook ?

Prettige avond lieve groeten xxx Anja

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Anja,

Dank je wel voor je lieve woorden...

De grote box heb ik ook zelf gemaakt, met gedroogde
grote rozen...vind het zelf ook een prachtige doos...

Ja die oude geboorte doosjes zijn beeldschoon,
en ja hier hebben we ook kindjes suiker, dat zijn bakerpopjes
in blauw en roze...
We kennen hier het gebruik ook...

Fijne dag meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Evelyne,

Wat een mooie en fijne woorden, dank je wel meis.
Vind het super als je even kunt weg dromen op mijn blog...
hoe mooi is dit niet om te horen...

Heel veel liefs,
MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Vintageanart,

Thank you for you kind an warm words....

Wishing you loveXXX
Marijke