dinsdag 14 juni 2016

Joep de muis met zijn vlieger...


 Lieve mensen,

Bedankt voor het wachten op muis Joep...
Hier is deze kleine gozer dan..onze kleine
Joep met zijn vlieger...
Joep komt zomaar even terug uit de 50-jaren...
toen was het heel gewoon om zelf je eigen vlieger
te maken...
Wat een heerlijke tijd was het toch..lekker spelen met
je vriendjes, knikkeren, touwtje springen...
Joep heeft de hele middag met zijn moeder
geknutseld, en nu is zijn vlieger klaar!
Een hele toffe vlieger in twee kleuren...
Joep is nog een beetje zenuwachtig..zou
mijn vlieger het echt doen moeder?
Joep gaat staan...maar vind het nog een beetje
eng, kijk maar naar zijn toetje...
Toe maar zegt zijn moedertje...
Joep je moet nu wel je vlieger gaan oplaten jongen...
Zou het lukken moeder?
Tuurlijk jongen, jou lukt alles...probeer het nu maar...
Ja hoor Joep laat de vlieger gaan...
Vol vertrouwen kijkt Joop naar zijn vlieger....tis wel spannend hoor!
Ja moeder, schreeuwt Joep..
Hij doet het...!!!
Wauw....hij doet het goed....!!!!
Joep is zo trots...moeder hij doet het...
Kijk die kleine gozer nu toch eens staan...heerlijk
zo vol zelfvertrouwen...de vlieger vliegt over zijn hoofd
steeds hoger en hoger... 
Joep en zijn moeder hebben de hele middag nog dikke
pret, en de dagen erna ook nog..
Mooie vlieger, je vliegt zo hoog
zie je een mooie regenboog?
Mooie vlieger, je bent zo prachtig
zie je een koning rijk en machtig?
Mooie vlieger, je verbaasd me keer op keer,
zie je een rivier, zee of meer?
Mooie vlieger, de wereld kan je niet tergen,
zie je hoge bergen?
Ohh nee, het touwtje breekt wat een pech,
nu ohh..mooie vlieger ben je vrij en vlieg weg...

26 opmerkingen:

Lydia zei

O je bent vast weer met een lieve boef bezig ,zal ook wel weer een plaatje worden .
NIEUWSCHIERIGGGGG !!!hahaha

Liefs knufjes XXX Lydia

Anoniem zei

Lieve barones ,

Ik ben erg benieuwd 😊 Hoe Joep eruit zal zien .
Hij is vast langs jou huisje geweest waar Joep is omgetoverd van jongetje tot prachtige lieve beer ❤️
Liefs van mij xxxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ja kleine muis Joep staat er nu op hoor...
Met zijn vlieger...hopelijk vind je hem lief en leuk..

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Muis Joep zijn vliegertje is ook langs jouw
huisje gekomen...heb je hem nog gezien?

Dikke kus van ook van JoepXXX

Floor zei

Ach.... die Joep... zit hier met verbazing naar zijn lieve snuitje te kijken. Wat een schatje met zijn dikke buikje. Hij kijkt zo lief zielig!!!!
Ik zou hem de hele dag blijven knuffelen, net zo lang totdat er een lachje doorbreekt op zijn koppie.
Vliegeren.... ik weet het nog wel uit de jaren 50. Het lukte me nooit om hem omhoog te krijgen, dan de staart weer te zwaar, dan weer te licht... pfff... was niet zo mijn ding...

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Floor,

Ja eigenlijk kijkt Joep wel een beetje zielig hihi...
maar dat maakt hem zo aandoenlijk vind ik...
Vind het wel lief dat je hem zou willen knuffelen,
zodat hij wat meer gaat lachen...


Fijne avond meisXXX

Pink Veen zei

Lieve Marijke, misschien dacht je wel waarom schrijft ze niet? Maar weet je, ik was er niet! Zonder internet op vakantie! Maar nu we weer terug zijn heb ik gauw gekeken op je blog en wat heb je weer een prachtige dingen gemaakt en prachtige foto's gemaakt!

Je beer Adelle is een beauty! Je gepimpte linnenkastje ook! Joep, die heeft mijn hart gestolen en dan ook nog zo'n mooi verhaaltje plus gedicht erbij! Dat stukje over tegenwind op de foto.... mooi!

Ik zag nog een mooi popje ook en tijdens onze vakantie bezochten we een rommelmarkt en daar was een kraampje met allerlei popjes.... en ik dacht aan je. "als Marijke bij me was had ze me kunnen vertellen welke oud zijn en welke nep" en "goh, dit zou ze echt mooi gevonden hebben!"
Geen popje gekocht hoor! Maar mooi vond ik ze wel!

Bedankt voor al je mooie foto's!

Liefs van Pink xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Ja ik moet je eerlijk bekennen, je een beetje te missen meis.
Maar wat heerlijk dat jullie weg zijn geweest, ik hoop dat het
een mooie vakantie was...

Dank je wel voor je lieve complimenten over mijn schepseltjes,
wat ontzettend lief!

Ohh...ik was er zo graag even bij geweest, wat betreft die
leuke popjes...vind je ze ook allemaal zo snoezig..

Dag meisje, fijn dat je weer thuis bent...XXX

"Création" zei

Geweldig, wat is Joep een prachtige muis lieve Marijke, zo'n
aandoenlijk snuitje en zijn schattige dikke buikje, hahaha
het tovert echt een glimlach op mijn gezicht.

Maar klein??? het is zo moeilijk te zien op foto's maar
hoe groot/ klein is Joep eigenlijk?

Wat heb je er weer een heerlijk verhaaltje bij geschreven,
en Joep heeft uiteindelijk de smaak te pakken gekregen
van het vliegeren dankzij de inspanningen van zijn moedertje.

Zijn gebreide hansopje is zo mooi, heb je die ook zelf gemaakt?

En Joep je bent een kanjer hoor, inderdaad een stoere gozer.....

Liefs
Josephine

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Josephine,

Nou Joep is niet zo klein van lengte, hij is 23 cm...
Maar hij stelt in mijn verhaal wel een klein knulletje
voor..hij zal ongeveer 7 jaar zijn...

Dank voor je compliment, wat lief en attent meis.

Het hansopje heeft een vriendin van mij gebreid,
we hebben een breiclubje, en ik kan best al aardig
breien, maar alle eer gaat naar Dientje...
Het hansopje vind ik ook super!

Liefs,
MarijkeXXX

Anoniem zei

Lieve barones
Jaaa ik zag al iets tussen de wolken vanmiddag 😊Zoooo mooi gemaakt lieve Marijke en wat een lief gezichtje heeft Joep .
Je bent een echte kunstenares zo mooi hoe alles in de kleinste details is afgewerkt ik raak niet uit gekeken❤️Liefs van mij hoor xxxx

Evelyne zei

Ha Joep stoere vent, zo zie je maar met de hulp van moedertje en een beetje eigen wil gaat het je toch maar lukken om de vlieger de lucht in te krijgen.
Wat een super verhaaltje Marijke en dat hansopje zoooo leuk!!

Ik wil al zo'n tijd weer wat breien, kreeg van de week een mooi breiboek met eenvoudige babyvestjes, maar ik moet er echt tijd voor nemen en vind teveel leuk! Zo'n breiclubje zou een uitkomst zijn en z'n alle gezellig breien en je kunt elkaar inspireren en helpen.

Joep is een super ventje!
Liefs,
Evelyne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Wat een lief en mooi compliment, dank je wel meisXXX

Enne...super dat jij de vlieger van Joep ook zag hahaha...

Dikke kusXXXMarijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Evelyne,

Ja Joep is echt wel een stoer gozertje...hihi..

Jaaaa...zo'n breiclubje is super! Je inspireert
elkaar enorm, en het is nog eens super gezellig!

Fijne dag meis, liefs,
MarijkeXXX

Lucie´s DEKOstübchen zei


Hello,
Oh my god, it is so cute.
Love greatings Lucie

Lydia zei

Ohhh wat een lieve boef is Joep geworden ,moet gelijk aan mijn kleinkindjes denken als zij straks gaan vliegeren zo leuk lijkt me dat .
Is Joep al voor zien van een huisje ???? Graag hoor ik dat van je mannetjes zijn zeldzaam in huizen Lydia hahaha dus er mag er wel weer eentje bij hoor!
Ik hoor het graag van je .

Liefs knufjes en XXX Lydia

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een lieverd is Joep geworden en inderdaad een beetje stoer.
Je hebt hem een leuke vliegeniersmuts gegeven dit zal niet zo makkelijk geweest zijn om te maken.
Zijn broekpakjezit hem als gegoten, super gemaakt van je vriendin.
Toen ik jong was vond ik vliegeren echt heel leuk en bij ons was het papa die onze vlieger in elkaar knutselde en zelf ook heel graag vliegerde, hij liet hem dan zo hoog gaan dat je de vlieger met het blote oog niet meer kon zien .
Ja zo zie je maar wat voor heerlijke herinneringen jouw leuke creaties teweegbrengen.
Prettige dag en lieve groetjes 💋💋💋Anja Van den Meerssche

Marijke van Ooijen zei

Hay Lucie,

Thank you for your lovely comment...

Love MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ja wat leuk jouw kleinzoontjes die lekker vliegeren, wat heerlijk!
Joep woont nu nog thuis, inderdaad we maken meer meisjes..hihi..
Natuurlijk mag hij bij jou wonen...

Hele dikke knuffel terug van mij en van JoepXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Anja,

Vind het zo heerlijk om die lieve reactie van jou te lezen meis,
en jouw mooie herinneringen te lezen..
Wat fijn dat mijn schepseltjes jou terug mogen brengen naar
jouw jeugd..super.

De vliegeniersmuts was niet makkelijk om te maken, maar
wel ontzettend leuk om te maken...een uitdaging.

Liefs en ook voor jou een fijne dag meis,
MarijkeXXX

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke ♡
Wat leuk dat je deze keer ook een jongen muis Joep hebt gemaakt hihi..wat zullen de meiden kijken hihi..het oude vlieger verhaaltje is leuk!!..ja dat siert jou♡ het oude brocante sfeertje ♡...Het breiclubje wel leuk zeg had ik dat maar ...ik doe alles zelf wel met veel plezier hihi..lieverd ♡het was weer genieten..knuffel en liefsss ..Gaby x♡x♡x

.

sirkkis zei

Ihana leija tarina ja hauska asukokonaisuus on hänellä. Suloinen on ♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Ja leuk he meis, nu een keer een jongetje,
en inderdaad die meiden vinden het maar vreemd hahaha...
Heerlijk alles wat met vroeger te maken heeft...hier ben ik
dol op...

Dikke knuffel terug XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je bezoekje aan mijn blog.

Hele fijne dag, liefs, MarijkeXXX

Ans zei

He hallo Joep,

Welkom op deze wereld, haha.. Je bent prachtig en stoer met je verschillende materialen, heel mooi gemaakt! En die schoentjes zijn erg gaaf!

Lieve groet,
Ans


Marijke van Ooijen zei

Hay Ans,

Dank je wel voor je compliment!

Lieve groetjes terug,
MarijkeXXX