maandag 7 december 2015

Wie goed doet, goed ontmoet...


Lieve mensen,

Dit is Pip Poppel...
Het popje wat ik in Praag heb gekocht, ik viel
op zijn fijnbesneden gezichtje.
Zijn gezichtsuitdrukking raakt mijn hart...

Als dit poppenkindje eens kon praten, wat zou
hij mij dan veel vertellen...Ook popjes hebben een ziel..

Het popje is melancholiek, en met deze donkere dagen
voor Kerst, ben ik ook een beetje melancholiek...
Ik maak dan een een balans op van het afgelopen jaar,
en ben zo dankbaar dat we gezond zijn, dit is het grootste goed.
Het was een jaar met hoge pieken, en diepe dalen...
het was een onstuimig jaar, ik heb veel geleerd.
De geboorte van ons tweede kleinkindje was zo mooi,
een wonder!

Bij het zien van dit kwetsbare poppenkind, paste het gedichtje
onderaan deze post zo mooi...vooral de woorden "wie goed doet,
goed ontmoet..Het is toch zo super om de wereld met z'n
allen te omarmen en een stukje mooier te maken.
Ik ben zoveel lieve en mooie mensen tegengekomen..en wat een
geluk dat ik het voorrecht heb lieve mensen om me
heen te hebben, en dit koester ik...

Wie goed doet, goed ontmoet...

Klein mannetje, als je eens kon praten, wat zou je me dan
allemaal vertellen...
Pip past precies in het kopje...
En hij kan alles bewegen...
Zijn gestreepte sokken staan zo schattig...
Zijn gezichtje is zo zo kwetsbaar...

Mooi poppenkind...vol dromen en vol goede hoop...
Kleine jongen...jij mag altijd bij me blijven..
Wie goed doet,goed ontmoet..
Noem mij gerust naïef
ik zie het graag positief
vertrouwen is wat ik geef
verbinding is wat ik beleef
Noem mij gerust een beetje gek
ik zie het zeker niet als een gebrek
ik wil de wereld mooier maken
en anderen liefdevol raken
Noem mij gerust kwetsbaar
ik zie het als een open gebaar
ik wil wat me raakt graag delen
en zo zijn we ineens met velen
Noem mij gerust een optimist
ik zie mezelf ook als een idealist
waar ik in geloof is wat ik deel
de wereld als een prachtig geheel
Noem mij gerust wat jij wil
ik zie echt wel het verschil
ik luister naar de essentie
het draait om jouw intentie
Noem mij echt gerust wat jij wil
ik kies voor een positief verschil
en ik ken de wederkerigheid goed
wie goed doet, goed ontmoet.
Leuk dat je even langs bent geweest..
Liefs,
Marijke
XXX