woensdag 16 december 2015

De wereld van VREDE begint bij jezelf...


Lieve mensen,

Gisteren met het maken van foto's van  mijn nieuwe popWies,
heb ik tevens ook foto's gemaakt van mijn nieuwste
Kerstbeer Emelie..
Emelie draagt een hele oude doopjurk, deze is gemaakt in 
oorlogstijd, dat vertelde de mevrouw in het winkeltje
waar ik deze doopjurk kocht.
Wat zijn de verhalen toch mooi en bijzonder achter
oude spulletjes die je koopt.
Welk lief babytje zou deze doopjurk ooit gedragen hebben?
En ja nu draagt Emelie deze doopjurk, en krijgt
een tweede leven...
Op haar berenkoppie draagt Emelie een mooie 
oude muts met roeseltjes en een bloem, zo lekker
romantisch..
Ik ben nog volop bezig om mijn huisje
te versieren..en het wordt al heeeeel gezellig
met lichtjes en kaarsjes..
Vanavond zetten we de Kerst trein met beertjes
onder de boom, dit vind kleine Sophietje zo leuk!
Ze wist het nog van vorig jaar..wat kunnen die
kleintjes toch ontzettend goed onthouden, daar sta
ik echt van te kijken...
Kijk ze hier toch eens samen zitten...in hun pyjamaatje's
Het zijn net Jut en Jul zo met hun mondjes
open, kijkend naar de taartjes-snoepjes boom!
Dit is toch het mooiste plaatje wat een mens
zich wensen kan..zulke lieve kleine meisjes...
Trouwens voor kleine Jasmijntje zijn de Kerstballetjes
nog niet echt veilig hihi..
En hier zitten Emelie en kantbeer Isa te pronken
voor mijn boom...ik vind het net zusjes...!
Isa de kantbeer is via een lange weg weer bij mij thuis gekomen,
en ik vind dit helemaal niet erg hoor..
Ze mag bij mij blijven wonen zo lang ze maar wil..
In deze donkere dagen voor Kerst...is het
fijn om kaarsjes te branden en ik sta dan bij
zoveel dingen stil...Voor iedereen
brand ik een kaarsje en wens iedereen alle
liefs en goeds...
Ik vond nog een oude Kerst Daphne's Diary
daar vond ik het volgende gedichtje
Het is zo schattig en suikerzoet..
Het gaat over een wereld waar VREDE is..
Vrede

Ik leef in een wereld 
waar geen narigheid bestaat.
We praten en lachen
en niemand is kwaad

We hebben begrip 
en respect voor elkaar
We staan voor een ander
dag en nacht klaar.

We nemen de tijd 
voor iemands verhaal
En luistern aandachtig
dat is hier heel normaal.

Stap ook in die wereld
en doe met ons mee
De wereld van LIEFDE
van blijdschap en vree.

De wereld van VREDE begint bij jezelf.

Liefs,
Marijke
XXX