maandag 18 juni 2012

De zusjes Lola en lolita Linn..en jurkjes van Juliette..

Dit is Lola..een beeldschoon meiske..
En dit zijn Lola met haar zusje Lolita...
Lolita is een beetje ondeugend...
En samen spelen de zusjes in de linnenkast van
Tante zoete Taart..
Lola krijgt een nieuw jurkje...het hangt al aan de deur...
En weten jullie wie dit jurkje voor Lola heeft gemaakt?
Dat is Juliette...het jurkje komt helemaal uit Noorwegen..
Ohh..lieve Juliette wat kun je toch goed en mooi haken..
En wat ben je een lieverd dat je zomaar twee oogverblindende 
jurkjes naar ons hebt toegestuurd...
Heel erg bedankt ...wat ontzettend lief..!
Meisjes jullie kunnen even een kijkje nemen op het blog van
Juliette, zij woont zo prachtig en ze maakt de mooiste dingen
en haken wat ze kan..
De volgende keer haakt Juliette voor jou ook een jurkje hoor
kleine tuttebel..Lolita..
Even lekker rollebollen tussen de kantjes van Tante...
Wat is het leven toch simpel als je kind bent...heerlijk spelen,
en de linnekast van je tante is de hele wereld...
Hoe veilig is hun wereld...en ieder kind verdient een
jeugd waar je veilig bent...
En als je valt dat mama er altijd voor je is met een
pleister en een koekie..

En meisjes ik kan het niet laten om een kiekje van ons
kleine dotje mee te sturen...inmiddels is Sophie al 11 weken..
Wat gaat het snel...ze kan al zo lachen, en ze maakt van
die lieve kirrende babygeluidjes...zo lief..
Lieverdje je papa en mama zorgen goed voor jou,
er zal jou niks ontbreken...zelfs de sterren zal ik voor jou 
plukken lief kind...

51 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Je poppen zijn weer adorabel.
En Sophie ziet er schattig en lief uit .... geniet van je kleinkind, want de tijd vliegt voorbij voor je er besef van hebt!
Nog een gezellige avond, liefs Valerie ♥

Anna zei

wat een lief dotje die kleine Sophie, wat zul je trots op d'r zijn?;o)
Lola en Lolita zijn ook prachtig geworden met super leuke kleertjes aan...
wat lief van die Juliette!
kan jij zelf niet haken?
lieve groetjes xxx

Manon zei

Marijke wat een heelijk kindje!!! Om inspiratie van te krijgen. Ik heb net je boek besteld en hopelijk als ik een keer in Nederland ben kom ik ook een workshop bij je doen:)
ManonX

RosesMarijke zei

Hallo Marijke
Ik heb weer zo genoten van al je prachtige en ontroerend mooie creaties maar het mooiste vind ik toch wel je kleindochtertje, wat een schitterend mooi bezit en wat een trotse oma ben jij. geweldig hoor ik wens je alle geluk van de wereld toe en dat het kleine mensje je maar veel blijdschap mag geven, inderdaad dochters zijn een geschenk uit de hemel, zo zie ik dat ook!
Veel liefs en een knuffel van die andere Marijke.

Carla zei

Wat heb je weer een schattige popjes gemaakt...té leuk gewoon!!

Zo lief die jurkjes...en wat lief van haar!!
Ze zullen prachtig staan hoor!!

Maar het aller leukste popje is toch wel je kleindochter hoor...daar kan echt niks tegenop hè!!
En inderdaad...je zou de sterren uit de hemel plukken voor ze.
Oh.,..wat is het toch leuk om oma te zijn hè!!
Ik geniet ook met volle teugen hoor!!
Donderdag komt ze weer...en ze worden steeds leuker!!

dikke knuffel..Carla.

marijke zei

och die sophie wat is ze toch mooi joh en je poppen kinderen ook weer zo lief

"Création" zei

Lieve Marijke,

Meis toch wat een schoonheden heb je weer gemaakt Lola en Lolita, en Lolita steelt echt mijn hart, OHHHH.....dat guitige, ondeugende, uitdagende gezichtje, zooooo lief.
Die handjes....mmmmm om te zoenen zo mooi.

Prachtig ook de kleding die je voor deze lieverdjes maakte, schattig de kleine borduurseltjes op de kleding van Lola. En wat ontzettend lief van Juliette om zo'n beeldschoon jurkje voor jou te haken.....

Hoop alleen wel dat Lola niet al te ongeduldig van nature is want ze moet nog wel een klein beetje groeien alvorens ze dat prachtige jurkje aan kan als ik het zo bekijk.

ohhh 11 weken is Sophie al weer, en wat is ze toch een PRACHTIG kindje, zo lief ook dat mutsje wat je voor haar gemaakt hebt. Ze kijkt je ook echt aan hé op deze foto, met haar grote mooie oogjes.

Heb weer genoten lieverd van je prachtige post.

En.....neeeee het wordt geen wollepopje, hahaha.

Veel liefssssss
Josephine
XXX

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Lieverd wat een prachtige post en wat een prachtige popjes zijn er weer uit je handen ontstaan .....heel erg mooi ...en dan het laatste popje wat is ze mooi en wat groeit ze zeg ze kijkt zo wijs de wereld in hahahhaha dikke kus voor allemaal fijne week lieve groet Rosita

Simonne's fantasiestudio zei

Je nieuwe poppen zijn lief en een beetje ondeugend, een plezier om naar te kijken....
groetjes
Simonne

Kays Kids zei

I adore your two little girls that play in the linen cupboard. There dressing and colouring are just a delight.
Your little Bambino is so precious.
Hugs

MARIANNE zei

Wat zijn ze leuk Lola en de kleine Lolita, en wat lief van Juliette, dat ze zo'n schattig jurkje voor Lola heeft gemaakt.
Maar het mooiste popje is toch je kleindochter...wat een schatje met haar (gehaakte of gebreide?)mutsje...en zo wijs als ze al kijkt, wat gaat het toch snel hé...voordat je het weet gaat ze al naar groep 1!...ha,ha.

Groetjes van Marianne.

Kris zei

How adorable Lola and Lolita Linn are! Would you believe my middle name is Linn and it is spelled just as you have spelled it... exactly the same. I've been told it is really odd to have it spelled like that. Usually, it is spelled Lynn. How kind of Juliette to make a dress for your doll. It's so sweet and I love the collar.

I remember playing in my grandmother's closet. Her closet connected two bedrooms. So both bedrooms shared one large walk-in closet. Oh the fun we had in there!

I'll share a quick story about my mom. Once when she was little she was given a new pair of scissors for kids. She took her little scissors and cut squares and circles out of all of my grandmother's dresses. HA My mom told me she got a paddling on her bum for that! LOL

Would you look at sweet little Sophie! Oh my, I can't believe how much older she looks. So alert and beautiful! I just know you are spoiling her rotten...just the way grandmothers are supposed to! :)

Ольга Т. zei

Необыкновенные куклы! Изысканные фотографии. Интересно.

Agnes zei

wat zijn ze enig!!!!!
en wat zullen ze blij zijn geweest toen ze die mooie kleertjes aankregen
gr.agnes

Marguerite zei

Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven. Je leest gewoon dat jou poppen geboren worden en er niet zo maar ineens zijn. Ze komen echt tot leven en draaien helemaal mee in jou dagelijkse leven. Zou willen dat ik zulke mooie verhaaltjes zou kunnen schrijven...
Is je kleindochter alweer 11 weken?? Wat vliegt de tijd toch!!
Groetjes Marguerite

margits bastelstube zei

ohhh, lola is so sweet!!! and her clothes are very, very beautiful.
many greetings
margit

@nne zei

gefeliciteerd met je kleindochtertje, je boek en al het moois waarmee je ons verwent. groetjes, @nne

Het lijstje van brocante zei

Lola is echt in dromenland Marijke....wat heb je haar een prachtig gezichtje gegeven.....lolita daar in tegen is een echte deugniet.....ook dit is van haar toetje af te lezen......geweldig!!!!
Wat ben je verwent door Juliette.....dit heeft ze prachtig gedaan....we moeten dan toch nog samen op reis.....voor wat kleding in te kopen....in dat prachtige Noorwegen.
En dan verwen je ons nog even met het kleine prinsesje .....wat een plaatje ....wat vliegt de tijd....al bijna 3 maanden!!!!!
Het was weer een geniet post Marijke.....dankjewel & lieve groetjes,
Silvia

Christine zei

Hey lieve Marijke,
Wat een heerlijke kantige post waar je je ogen weer bij uitkijkt.
Ja meid, zo moet het zijn, voor kinderen moet de wereld veilig zijn, thuis, in de klas en op straat.
Jammer dat we niet kunnen toveren, want wat zouden onze stafjes sterren en wensen afvuren.
Je kleine prinses ziet er Hollands welvaren uit, en wat een guitig gehaakt mutsje met reuze bloem.
Een hele fijne dag, ik ga snel verder moet nog veel doen.
Vind je het goed als ik je als ik terug kom ga bellen.
Mijn koppie loopt nu over van geregel, maar dat snap jij vast wel he.
Heel liefs en zonneschijn, van je verweggiestan vriendin Chrissie.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Bente zei

I love your dolls. They are so gorgeous. Your little babygirl are so cute.

Have a nice day.

Hugs

Vintage Rose zei

*♥*

Zaanse Zolder zei

oh wat prachtig toch weer allemaal ! Je poppen zien er echt ontdeugend uit enne.... wacht maar tot je kleine kleindochter wat groter is, dat wordt vast ook een lekker ontdeugend grietje, wat een snoes is het toch!
x Syl

Knillie Bears zei

Hoi marijke ,wat zien je poppen er weer mooi uit wat is alles toch weer mooi om te zien.Maar er staat één pop op je site die toch echt wel de show steelt,want je hebt echt een pop van een kleindochter,ze is zo mooi.Wat zullen jullie toch trots zijn.

Fijne dag
Lieve Groetjes corina

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Jaa.. ik kijk mijn oogjes weer uit van al dat moois op jou post..♥
Grappig dat Lola ook zo heet als een van mijn elfjes hihi ..;))
Die gezichtjes van jou poppetjes zijn om te zoenen ..ze kijken je zo lief aan ..en dan vergeet je alles om je heen ..♥en dan dat gehaakt jurkje ..wow past er helemaal bij ..;))
Prachtig gewoon hoe jij die mooie popetjes maakt ..elk heeft wel een andere uitstraling dat maakt het juist zo bijzonder bij jou poppen en beren..♥
En wat is Sophie ohhh...mooi schattig met dat mutsje op ..ohhhhhh zo lief..en hoe ze al kijkt in het sprookjeswereldje van jullie wat zal ze het fijn hebben met zoveel Liefde ...♥
Ik heb weer genoten van jou mooie post ..;)))
Wens je nog een fijne week en geniet veel Liefs Gaby..♥

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

een klein foutje zag ik ..poppetjes moet het zijn oeps hihi ..♥

Blomkje en Wenje zei

Prachtige poppen en met zo'n mooi verhaaltje erbij wordt het een genot om te lezen en naar te kijken. De kleine op de laatste foto heeft mijn hart gestolen, wat een lieverd zeg! Een hele fijne dag!

Groetjes, Pietrik

Juliëtte zei

Lieve Marijke!

Ik hoop dat de koffie nog warm is!
Wat een prachtige popjes heb je weer gemaakt! Ze zijn zo guitig, die twee!!
En wat lief dat je aandacht hebt besteed aan mijn blog en gehaakt jurkje!! Nu krijg ik rode wangetjes hoor! Dank je wel lieverd!
Ik ben blij dat je het jurkje leuk vind! Echt leuk zo met het kraagje!!

Maar het mooiste is toch je kleindochter! Lekker genieten van dit kleine wondertje!
Ik wens je een hele fijne zonnige week!
Dikke knuffel!

Juliëtte

sirkkis zei

Voi miten suloiset nuket ja molemmilla kauniit silmät. Suloisia ovat ja mekko on kaunis.

Gerry zei

Wat een prachtige poppen heb je weer gemaakt. Lolita is echt een heel ondernemend typetje, Lola wat bedachtzamer. En dan in al dat kant, heel mooi.
Wat lief van Juliette om die jurkjes voor je te maken. Zij is zo actief en creatief!
En je lieve kleinkind, wat een mooi meisje!
Fijne dag!

Lieve groet,
Gerry

Anoniem zei

He lieve Barones,

Wat is kleine Sophie toch mooi met haar stralende oogjes,en wat een prachtige poppenkindjes heb je gemaakt lieve marijke met beeldige jurkjes aan ,ik vind het erg mooi ,ik kan niet wachten op je nieuwste creatie:-)je weet wel ,en op lieve mooie Blossom...Wat was het leuk om gister weer even te klessebessen met jou!!Je bent uniek in alles wat je doet, en wie je bent ...x

Veel liefs en een dikke kus van mij ,caroline xxx

~~Loraine Living~~ zei

Zo lief... Wat een schattige jurkjes van juliette. De zusjes zijn een heerlijk stel! De gezichtjes zijn prachtig ... Van alle drie natuurlijk! Nog een fijne week, lieve groet diana

Anoniem zei

Manja19-06-12 13:13:08
Hallo Marijke

Even een berichtje voor je blog
ik krijg het niet voor elkaar op er een te
plaatsen via je Blog

Wat een heerlijke post weer,
zo schattig,
Sophieke is een echt dotje !

xxx Groetjes Manja

Brocante de Knotwilg

Wateringen zei

Ja Manja ik snap er niks van...ik heb
het vandaag al meerdere keren gehoord dat
er geen berichtje bij me geplaatst kan worden..
Wat raar he? Blogger heeft toch kuren..de
laatste tijd..zo vreemd..

Ik vind het zo ontzettend lief dat je dan een berichtje
achter laat in mijn gastenboekje...

Dank lieverd..
Liefs,
Marijke

vrouw Hommel zei

Is Sophie alweer 11 weken, waar blijft de tijd, wat een lievie is ze toch.
En tante zelf amuseert zich ook goed tussen de kantjes en de bandjes, de stip op hun neusjes maken het helemaal af!
dag lieve oma/tante Marijke, lieve groet

Anoniem zei

Dag lieve Marijke

Wat een schattige popjes zeg!
Snoezig zijn ze....eentje is een ondeugend lieverdje zo te zien :-)

Wat liggen ze lekker in de kleerkast!
Heerlijk romantisch ziet het er weer uit.

Ja...en dan je allerschattigste kleindochtertje...wat een lief klein kindje is het toch....dát zal straks een knappe vrouw worden!

Zo lieve meid...nu weer aan het knutselen want ik moet nog het een en ander gaan maken.

Dag dag Marijke....tot snel
Liefs.....Mia

Anoniem zei

Hoi Marijke,

Wat heb je weer een geweldige blog geopend schitterend...
Zulke mooi poppenkinderen Lola en Lolita samen geboren uit jou gouden handen,wat ben je bevoorrecht geniet hier van en ik ook.
Het is zo leuk en zo geborgen zijn al jou poppenkinders,schattige meiskes zijn het met prachtige jurkjes van kant en vergeet niet die hoofddeksels...
Ook het prachtige gehaakte jurkje wat je kado hebt gekregen Marijke het is helemaal af...
Hoe groot is jou kleine meisje al geworden,een zonnestraaltje een wonder...
Geniet van al het moois om je heen,het moois wat niets kost alleen even de tijd ervoor nemen...
Heb weer genoten van jou blog.

Heel veel liefs, Helene

Jacqueline zei

Dag lieve Marijke,

Je poppen zijn heel erg schattig geworden, met die scheetige gezichtjes, ze zijn heel lief!!
De kleinste vindt ik helemaal geweldig!!

OO, en die Sophie Ann, wat een klein dotje is dat toch..alweer 11 weekjes jong...
Ze is een erg mooi meisje.., wat leuk dat ze al lacht, zo mooi...

Nou meis, wens je een mooie avond..!

Veel liefs,
Jacqueline

Fia zei

Ohhh ze zijn beeldig jouw Lola en Lolita.....de jurkjes en het kant en de lieve gezichtjes je blijft er naar kijken en hoe leuk het verhaal er weer bij!!!
Ik ontspan helemaal als ik op je blog kom.....en dan de lieve mooie Sophie met het leuke mutsje die steelt de show wat is ze al gegroeid zeg!!!
Ik ga eens proberen of dit berichtje geplaatst word meis..

liefs Fia

Ellen zei

Lieve Marijke,

Wat gaat het hard, Sophie alweer 11 weken. Wat een liefje is het toch! Juliëtte kan zo mooi haken, ik doe het haar niet na hoor, maar ach ieder zijn ding;-). Lola en Lolita zien er weer zo prachtig uit, een genot om naar te kijken.

Lieve groetjes en een fijne dag,
Ellen

Wateringen zei

Hallo Marijke, ik heb je boek binnen hoor en het is echt prachtig, ik hoop gauw aan 1 van je knutselprojecten te beginnen.

Met vriendelijke groet,

Evelien Kool

Anoniem zei

Dag Marijke

Ondertussen heb ik de boeken goed ontvangen. Nogmaals bedankt voor de kaartjes!

Graag zou ik nog drie exemplaren van het boek bestellen. Verder heb ik nog een vraag over de schoentjes van 'Sofieke de muis'. Kan je deze ook bestellen?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten
Marie-Jeanne Marien
België

Anoniem zei

Hallo Marijke,

Ik heb je boek vandaag mogen ontvangen.
Het is een prachtig boek en ook bedankt voor de mooie kaart, die er bij gedaan had.
Veel succes verder met je mooie werk.

Heel veel groeten van,

Ineke van der Windt

Anoniem zei

Goedeavond Marijke,

Ikheb het boek vandaag ontvangen.
Mijn eerste indruk GEWELDIG.
Ik ga er heerlijk van genieten.
Groet Roosmarie

Olesha zei

Сказочные, восхитительные, наипрелестнейшие куклы!!!!!

Sezoentje-Sonja zei

dikke knuffffffffff voor jou en je prinsesje,
wat een beeldige post is dit
genieten
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Goedmiddag Marijke


Ben helemaal verliefd op lola en lolita geweldig ,…mocht hier een workshop van komen ben ik je eerste gast!

Doe zelf in miniatuur voor poppenhuizen ,…ben nu een beetje aan het stil staan 2 kleinkinderen gekregen en dan is er wat minder tijd !

Hou erg van jou stijl kan ik mn eigen helemaal in vinden een andere wereld vol zachte tinten en kantjes lintjes en nostalgie .

Fijn dat er mensen zijn met zo n gaven,..

Succes met je poppen maken en vergeet me niet als je een workshop van lola gaat doen;0)

De hartelijke groetjes Sonja

Laura zei

Wat ONTZETTEND MOOI. Dit was echt weer zucht kwijl Ooooohhhhh. Wat een mooie zusjes. Het jurkje van Juilette vind ik echt heel mooi gehaakt en super leuk dat ze dit heeft gemaakt voor jou maar ik vind het jurkje met dat kant en dat hele fijne borduurwerkje er op eigenlijke mooier.
Wat een mooie kleindochter heb je Marijke, wat een schattig snoetje.
En ik geloof helemaal zeker dat ze bj haar papa en mama maar ook bij jou nooit iets te kort zal komen.

liefs Laura

Inga zei

Dear,Marijke!!!
What a beauty! Coming to you - feel relax ....! All peacefully, quietly and gently - great!!

Ellen zei

Wij zijn je poppen toch prachtig Marijke. Wat kan Juliëtte toch goed haken hè, ik doe het haar niet na hoor. Heb ik haar al wel eens gezegd,hihi. Ontzettende lieve foto van Sophie weer, dat mutsje vindt ik toch zo leuk bij haar staan.

Lieve groetjes,
Ellen

Nostalgia zei

Sophie is soooo adorable . . .

céline zei

Qu'elles sont belles ces deux poupées ... I love yours dolls !!!