woensdag 13 juni 2012

Droomwereld van Emelyne...

Lieve meisjes,

Ik ben een beetje op zoek gegaan naar iets anders...!
Ik heb constant nieuwe prikkels nodig...
Ik wil het poppen en beren maken ervaren als een avontuur
en het moet me pakken... mijn ziel in vuur en vlam zetten
En deze manier om poppen te maken heeft me werkelijk
helemaal gepakt..
Dit is Emelyne 
En Emylyne droomt met haar vriendjes over een mooie wereld
voor mensen zoals jij en ik...waar we er mogen zijn...waar
er van ons wordt gehouden!

Emelyne is een pop van porselein..
Haar ledematen heb ik gecrakeleerd, dit om een zeer oud uiterlijk
aan deze pop te geven...

Deze uitdrukking raakt mijn ziel..
Haar gezichtje heb ik beschilderd en ik heb met papier gewerkt
en met kant...
Het popje wat Emelyne vast heeft heb ik pas gekocht

op de Dabida dag bij een zeer lieve poppenmaakster Nel Groothedde..
Lieve Nel dank voor zoiets moois...

Het jurkje heb ik heel voorzichtig in elkaar genaaid...ohhh..wat een
prachtig oud kant is dit toch...en ik mag zomaar met deze prachtige oude
stoffen en kantmaterialen werken...hoe dankbaar ben ik hiervoor..
Emelyne en haar vriendin kijken dromerig de wereld in...ook een pop  en een beer hebben een ziel..
zij dromen over hoe mensen er voor elkaar kunnen zijn zonder 
bevooroordeeld te worden...op hoe je er uitziet of wat je zegt...
Samen zijn we sterk...samen kunnen we de hele wereld aan...
samen hebben we iedereen lief...
Wie je ook bent..wat je ook doet...we hebben je lief zoals je bent,
met je goede en mindere goed kanten...niemand is perfect..
Dromen over een wereld van liefde...
En kijk eens een nieuwe uitdaging...dit hoofdje is nu klaar..en nu
de rest nog...
En nu je lichaam nog lieve kind...het duurt niet lang meer hoor...
Nog deze week zal je een lichaam krijgen...
Met passie zal ik werken en ik zal je lichaam opvullen met
Liefde...Hoop...en bovenal zoete dromen...
 Emelyne is moe...een pop heeft ook haar rust nodig...
 Een leven vol zoete dromen...waarin mensen elkaar waarderen ..en
naar elkaar luisteren...
En ik droom met Emelyne en haar vriendjes mee...
Ik droom over liefde voor elkaar..en sla een arm om jullie heen..
Ik weet ik ben een dromer....dromen jullie met mij mee?

65 opmerkingen:

elfje zei

één woord PRACHTIG
lieve groetjes

Knillie Bears zei

wat mooi en apart, geweldig.
mooi gedaan
groetjes corina

Thea zei

Ooooh Marijke wat een schatjes! En wat heb je weer mooi en lief geschreven woorden.

Liefs Thea

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtig hoe je dit weer neerzet lieverd prachtige plaatjes mooie woorden .....wat is ze mooiiiii ....dikke knufff rosita

Linda zei

Wauw Marijke, Ik ben er stil van! Wat een prachtig poppekind heb je weer gemaakt! Wat een ontzettend mooi en lief gezichtje en zo mooi bewerkt en beschilderd. De kleertjes zijn ook weer zo waanzinnig gemaakt! Heerlijk om je post te lezen en te bekijken! Ben benieuwd hoe het andere popje gaat worden, ongetwijfeld weer super! Ik vindt het zo knap dat je dit kunt! Fijne avond. Liefs van Linda.

Kris zei

Marijke,

I have been thinking about you lately and wondered if you were still taking it easy and relaxing after all the things you had going recently.

Indeed, you are a dreamer Marijke and I am too. Just think of how things could be if everyone had love and respect for all the people in the world. I have often been told that I am an idealist and see the world as it could be and not as it really is. I like the idea of thinking about all the possibilities and spreading a "little love."

Emelyne is precious just like her maker! ~ ♥♥♥

Wish You Were Here zei

So very beautiful xoxo Janice

Heleni zei

Als jouw woorden eens werkelijkheid zouden worden, wat zou de wereld dan mooi zijn Marijke. Ik help 't je hopen.
Wat heb je Emelyne prachtig gemaakt.
Zo lief en mooi. Mijn eigen pop zou 't ook niet misstaan.......

groetjes Heleni

Anoniem zei

Dag lieve Marijke

Wát een lieve pop......met prachtige kleertjes en een schattig mondje!
Heel erg mooi die beschildering!

Het is een vreugde om steeds weer nieuwe popjes en andere mooie creaties op je blog te zien.
Daar kijk ik elke keer weer vol verwachting naar uit!

Liefs.....Mia

Åsa zei

So beautiful dolls, you are amazing and so inspiring.
Hugs Åsa

Het lijstje van brocante zei

Zo hebben we het over jou plannetjes gehad samen....en zie hier Emelyne is geboren....heb je nachtdienst gelopen Marijke.....ze is een plaatje....haar gezichtsuitdrukkking is geweldig geworden ....ze heeft mijn hart gestolen!!!!
Lieve groetje
Silvia

Jacqueline zei

Dag lieverd,

Wat deed het me goed jou gisteren even gesproken te hebben! Altijd gezellig!! Je vertelde mij over deze poppen die je aan het maken bent,... nu zie ik ze hier op foto, en ze zijn werkelijk heel erg mooi..! Ze zien er zo breekbaar en zo fijntjes uit, dat is erg mooi om te zien... Je hebt je fantasie goed gebruikt meis..!
Lekker blijven creëren!!

OO, ik vind het zo spannend om dit jaar ook op de beurs te staan in Den Bosch..., ben er helemaal mee in mijn nopjes! En stiekem ook een beetje trots dat ik dit durf.. Ik zit nu ook helemaal in mijn eigen wereldje en ben nieuwe beertjes en andere schepseltjes aan het maken... is er iets mooiers dan werk te hebben waar je veel van houd...??

Heel veel liefs,
Jacqueline

Atelier Valerie zei

Emelyne is een prachtpop geworden,
nu nog een toverstokje en ze wordt echt.

Lieve groeten,
Valerie.

Marguerite zei

Oh Marijke wat een prachtige pop en wat een prachtig verhaal. Je ziet je pop gewoon geboren worden. Super!!
groetjes Marguerite

sirkkis zei

Voi miten suloinen nukke ja hänen vaatteet ovat kauniit ja romanttiset. Tuollaisia nukkeja on ihana rakastaa.

Gerry zei

Sprakeloos...

Wat is Emelyne mooi!

Ze heeft me geraakt!

Lieve groet,
Gerry

Laura zei

Wat is ze ontzettend mooi, zo lief als ze er uit ziet, en die lieve ogen, je gaat er van zelf van dromen.
Je hebt het wéér gedaan!!

Liefs Laura

Anoniem zei

Lieve Marijke,

Wat een prachtige poppen en wat een prachtig verhaal eromheen!
Samen staan we sterk en kunnen we de wereld veranderen, als we het oude durven te laten gaan en het nieuwe omarmen!

In bewondering en verwondering,

Liefs van Christa XXX

Christine zei

Ik kan het je gewoon horen vertellen, zo hard op en ik heb mijn ogen dicht.
Jij , Marijke, de dromer, met je lieve zachte stem verzin jij het ene avontuur na het andere in "jou" wereld waarin het fijn is te vertoeven.
Lieve Marij, wat heb je hier weer een waar kunstwerk weten neer te zetten.
Wat zijn ze mooi, dromerig en vooral nostalgisch geworden, die heerlijke poppen kinders van je.
Droom jij maar lekker verder, want in jou wereld kan ik me zo goed vinden.
Bedankt voor het delen van ze met ons.
Love you.
Liefs Chrissie XXXXXXXXXXXXXX

Anoniem zei

ik ben er stil van

Anoniem zei

Hoi Marijke,

Wat heb je weer een geweldige mooie Blog...
Zo liefdelijk zo dromelijk zo echt,
Wat is er weer een mooi poppenkind ontstaan uit jou goudenhanden.
Emylyne als je haar aankijkt zo prachtig die oogjes heel geduldig en luisterend ligt ze je aan te staren,zo liefdelijk.
Wat is ze in goede handen bij je in een sprookjes wereld een mooie wereld.
Marijke wat heb je weer mooi verteld,gewoon om vrolijk van te worden...
Ieder mens is speciaal en nodig.

Liefs Helene.

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, wat is ze mooi geworden. Goed idee om het gezichtje te beschilderen, staat perfect bij de romantische kleedjes.
groetjes,
Simonne

sharon's shabby creations zei

Hey Marijke,

Goh wat zijn je poppenkinderen toch mooi!! Ik kan niet afwachten totdat je andere kind klaar is!!
Trouwens andere vraag, hoe was de dabida dag eigenlijk? ik heb er niks meer van gehoord, komen er nog foto's? Je foto die in het berenblad stond was weer prachtig!!

Bedankt weer voor een paar momentjes van zwijmelen!

Liefs sharon!!

Fia zei

Nou en of ik met je mee droom meis....wat een allerliefst gezichtje met de prachtige oogopslag hoe mooi heb je dit gedaan je kan er niet om heen om haar aan te kijken net wat je zegt ze raakt je met haar blik..
Zo knap als je dit kan Marijke..
En dan de prachtige fragile stof past prachtig bij Emelyne wat een prachtige naam...
Ik ben zo benieuwd naar haar lijfje en beentjes....we zullen het binnenkort zien...

Liefs Fia

"Création" zei

Lieve lieve Marijke,

Ongelooflijk MOOOOOIII wat je gemaakt hebt, het raakt me zeer diep, van mijn kruin tot in mijn kleine teentje, en vooral diep in mijn ♥♥♥

Emelijne is een JUWEEL!!!
Ze straalt wijsheid, liefde en rust uit, en wat prachtig de verschillende technieken die je gebruikt hebt, echt ADEMBENEMEND mooi, en al die oude materialen die je gebruikt een geniet om te zien, echt smullen......

Zo ongelooflijk knap hoe jij het altijd voor elkaar krijgt dat de poppen en de beren die je laat zien gewoon op de foto's hun eigen verhaal vertellen.

Dat popje van poppenmaakster Nel Groothedde is ook prachtig.

Lieverd ik droom met je mee hoor, en sla een arm om je heen.....

Veel liefs zonnestraaltje,

Josephine
XXXXX

nAifce zei

Çok etkilendim , çok beğendim ... Çok romantik , çok şık ... Sizi beğenerek izliyorum ...
Teşekkürler ...
İstanbul'dan sevgiler ...

Anita zei

Oh lieve Marijke wat is ze beeldschoon Emmelyne :-)
Wat een prachtige creatie is er onder je handen geboren.
Haar gezichtje spreekt boekdelen. Heel bijzonder.
Droom jij maar lekker verder terwijl er uit je handen en geest al het moois ontstaat.
Ik heb weer van je genoten !!!!!
Groetjezz lfs mij X

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Prachtig mooi, een juweeltje!

Ik heb hiervan genoten hoor!

Lieve groet,

Loes

Manja, Brocante de Knotwilg zei

hallo Marijke
wat heb je dat weer mooi gemaakt !
dikke knuffel
groetjes Manja
Brocante de Knotwilg

MARIANNE zei

Wat een mooie poppen creaties, groeien er weer onder jou handen!
En ja Marijke, jij bent een droomster...maar je dromen zijn wel heel mooi en waardevol!...en wat zou het mooi zijn...als het echt allemaal zo zou kunnen zijn!

Lieve groetjes van Marianne.

Evelyne zei

O, ze scheelt maar 1 letterje met mijn naam!!Ook ik ben een dromertje, altijd al geweest!!
Maar wat is Emelyne een mooi dromertje geworden. Dat gezichtje!
Die uitdrukking! Ik vind haar prachtig!!!!!
Het popje wat ze vast heeft is een snoesje. o, Marijke het is zo heerlijk om met al dat moois wat je maakt weg te dromen.

Fijne avond en rest van de week.
Lieve groetjes, EVELYNE

Danoesja zei

Hoi Marijke

Ik geniet altijd weer van je blogposten en dan droom ik met je mee, ik ben ook een enorme dromer. Je popje is weer wonderschoon, je hebt haar gezichtje zo mooi gemaakt en een prachtig jurkje heeft ze aan. Ik ben benieuwd naar het volgende popje.

Liefs Danoesja

Kays Kids zei

Keep dreaming Marijke, Your Emaline is so beautiful. I rally love her dress. Old fabric makes me go weak at the knees as well.
Hugs

Pink Princess zei

Sjucht, wat mooi meissie.....schitterend. Ja ik ben ook een dromer...gelukkig wel toch??

Heel veel liefs van mij

Audrey/Kicks 'n' Giggles Nursery zei

Hi Marijke!
Emelyne is so beautiful!!! I know you will fill her with love and hope.
I also love to dream. Thank you, sweet friend, for sharing your dreams with us.
Wishing you love and happiness,
Audrey

Carla zei

Oh..lieverd...wat heb je weer iets mooi's gecreeërd!!
Zo schattig altijd...hoe jij je dromen waar weet te maken.
Heerlijk dat jij zo droomt en ons erin mee neemt!!

fijne dag meis...liefs Carla.

Ellen zei

Lieve Marijke, ik open net je Blog en ik kijk recht in het gezichtje van Emelyne, wat een uitdrukking in dat snoetje, het raakt me, prachtig. Ik vind je nieuwe uitdaging ook weer prachtig, als je in die ogen kijkt kun je je fantasie weer laten gaan hoor.
PRACHTIG!!!!!

Lieve groetjes,
Ellen

Zaanse Zolder zei

ooooh zó mooi, ze kijkt dromerig maar ook een beetje verdrietig. Zou ze denken dat dromen niet uitkomen?
Iedere keer weet je weer iets te maken, wat weer helemaal anders is dan voorgaande creaties. Je bent echt bevoorrecht dat je dit talent hebt gekregen. En fijn dat wij mogen genieten van je mooie wezentjes.
x Syl

Carine zei

Ja Marijke, ik ga helemaal met je mee in een wereld vol romantiek en onvoorwaardelijk liefde voor iedereen en van iedereen. Jouw Emelyne straalt, je poppen spreken precies, die hebben inderdaad een ziel, ze nodigen ons uit om naast hun te liggen en mee te dromen. Wat een mooie wereld is die wereld van jou Marijke!

Lieve groetjes
Carine
Carine

Koenig-Artdoll zei

Emeline is as beautiful as all your creations!

Juliëtte zei

Wat heb ik weer genoten van je blog!
Je hebt jezelf weer overtroffen hoor!
Wat is het een plaatje geworden!
Dat gezichtje zo, bijna hemels!
Hoe krijg je het voor elkaar!
Als dit berichtje verzonden is ga ik me nog even vergapen aan je hemelse poppenkind!

Dikke knuffel, Juliëtte

Anoniem zei

Lieve Barones,

ohhh wat zie ik nu voor moois op jouw blogje ,wat een dromerige poppenkinderen die oogjes ,ja ze dromen over hun dromen alsof ze naar de maan kijken ,en hun wensjes in vervulling laten gaan...,lieve marijke ik vind dat je het beeldschoon hebt gemaakt ,en de oude uitstraling is zeker heel goed gelukt!!Wat ben je toch een kunstenares ,je bent nummer 1 voor mij ,het jurkje is zo romantisch ,en kleine berenkind is ook een lief schatje !

Veel liefs van mij ,caroline xxx

margits bastelstube zei

what - what beautiful objekt. adoreable!
You're a great artist.
many greetings
margit

@nne zei

ik droom helemaal weg bij al dit moois! groetjes, @nne

Anoniem zei

Lieve Marijke....ik ben helemaal onderste boven van jou prachtige boek.....zo lief ook je kaartjes....ik zal ze koesteren!!!!
Ben er zo blij mee.....hier kan je in blijven kijken....maar ook geweldige ideeen....die je deelt met ons!!!!
Hartelijk dank & lieve groetjes,
Silvia

Maia zei

Ik droom heel graag met je mee hoor en wens ook vaak zo'n mooie wereld zoals jij die zo mooi beschrijft.
Helaas zien veel mensen het tegenwoordig anders en daar word ik wel eens bang van als je begrijpt wat ik bedoel.
Gelukkig zijn er ook nog steeds mensen zoals jij die hart hebben voor de ander!
Wat een SCHITTEREND Lief gezichtje heb je de pop gegeven en wat mooi dat crackle effect!
De foto's zijn prachtig en ik heb weer genoten van je mooie post.
Fijne avond
Liefs Maia

DanArts zei

Zoooooooooooooo mooi, heerlijk om te lezen. Liefs Dana xxx

Amira zei

Niet alleen mooi maar ook erg getalenteerd. Ik wil om naar te kijken en te zien. Ik ben ook een dromer))))

Wonen con Amore / Casa Shabby Chic con Amore zei

Wat heerlijk om even weg te dromen op jou prachtige blog met al je mooie creaties, en wat is je kleeindochtertje al groot geworden, zo lief om te zien! Liefs Barbara

riakaartenencreaties zei

Wat een prachtige mooie pop,en het kanten jurkje super.En een lief gezichtje,groetjes ria.

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Snif snif snif ............♥ Ben werkelijk helemaal ontroerd.........door je ontzettend mooie verhaal..het raakt je echt tot diep in je ziel...jeetje ..Marijke...zo echt dan wil je iedereen ff een knuffel geven...soms kan ik me net als die pop voelen gek hé hoe je het beschrijft ...♥ ♥
Marijke je verdient echt een dikke Knuffel heel veel Liefs van mij Gaby..xxx...♥

Ольга Т. zei

Красиво! Но у куклы очень трагичные глаза, жалко её. А наряды шикарные.

blauwruitje zei

Hoi Marijke, Wat is ze weer prachtig. Ik zag ook dat je teleurgesteld was over het artikel. Ik kan alleen dat berichtje niet lezen op je blog. Hij geeft dan aan dat die pagina niet bestaat. Veel succes nog met je boek. groetjes Sandra

Peeters Liliane zei

Dromen moeten er zijn lieve meid wat zou de wereld zonder dromen zijn!!! Jij had een droom om een mooi boek te maken, en die droom is uit gekomen!
Die pop heb je prachtig geschilderd iets heel anders dan wat we van je gewoon zijn, maar af en toe moeten we ook andere dingen proberen en onze vleugels durven uitslaan.
Lieve groet,
Liliane

Milly Me® Teddy Bears zei

Niets mooiers op de wereld dan daarmee te werken waar je heel erg van houdt ♥ Met prachtige oude materialen werken maakt mij ook heel blij. Het inspireert enorm, geeft je kracht en energie en veel liefde.
Je pop is schitterend geworden. Helemaal om bij weg te dromen.
Geniet van het weekend, Thea ♥

PS: creatieve mensen hebben altijd nieuwe prikkels nodig, die zoek ik ook voortdurend op!

at-the-attic zei

awesome

Manon zei

Proud to be Dutch!!! Popjes boven! Leuk je te ontdekken...I ll be back!
ManonX

Anoniem zei

Hoi Marijke,

Ik heb vandaag je boek ontvangen.
Hij is echt heel mooi en leuk om te lezen (heb hem nog niet uit hoor)
Ben al begonnen met het naaigerei pot, vandaag stof en kant gehaald op de markt.
Mooie foto van je kleindochter echt een schatje.

Bedankt en een fijn weekend Monica van Rumpt.

Anoniem zei

Hoi Marijke,

Wat een verrassing om vandaag na het werk thuis te komen en jou boek op tafel te zien liggen. Heb m al even doorgebladerd en ga er vandeweek een heerlijk voor zitten!

Groetjes Mireille

~~Loraine Living~~ zei

Ooh Marijke wat een een mooie post, ik droom met je mee hoor...
De kinderen hebben prachtige gezichtjes en dan de mooie kleding...zo bijzonder.
Ik zag je elders voorbij komen en miste je al! Ik meld me even opnieuw aan als volger. Fijne zondag en een lieve groet Diana

sharon's shabby creations zei

Lieve Marijke,

Je pop is echt te gek!!
Hoe krijg je het weer voor elkaar!
Trouwens in mijn sidebar zie ik dat je nieuw nieuws heb over dat je teleurgesteld bent, maar ik kan het nieuwe blog nieuws niet verder lezen want het wordt niet op je blog weergegeven! Is er iets mis gegaan? Trouwens 7 kilo wat een prestatie echt knap hoor! Ga zo door!! Ik kan niet wachten totdat je volgende pop af is!!

Veel liefs sharon

Anoniem zei

karin17-06-12 18:33:33
Lieve Marijke,

Helemaal verliefd op je fantastisch mooie beren,daar geniet ik nu al dagen van met volle teugen.Zulke mooie dingen kunnen alleen maar gemaakt worden door de handen van een engel.Het heeft mij wel geinspireerd om ook eens een beer te gaan maken.Ik wens dat je nog veel van zulk moois maakt in de toekomst.Veel liefs van Karin uit Belgie xxx

Anoniem zei

Hallo Marijke
Mijn moeder heeft gisteren je boek ontvangen.
Ze is er heel blij mee ze maakt ook beren en andere leuke hebbedingen.
Ik heb vanmiddag ook in je boek gekeken.
Het is erg leuk je hebt mooi dingen gemaakt je mag er trots op zijn.
Nog heel veel knutsel plezier.
Liefs Sandra

Duendes zei

Hello,
absolutely lovely...
hugs and blessings.

BROCANTERIE DERDIJK zei

Ik droom graag met je mee wat een prachtige post heb je weer gemaakt met Emelyne in de hoofdrol!

Liefs,
Esther