vrijdag 30 september 2011

Ik was vanmorgen getuige van een schietpartij...

Lieve meisjes...terwijl ik dit schrijf ben ik nog trillerig en ontdaan.Ik was vanmorgen getuige van een schietpartij...ik stond er notabene maar een paar meter vanaf..Tenminste ik zat in mijn auto met de raampjes open.
..
Ik had vanmorgen mijn boodschappies bij de AH...en reed op weg naar huis, terwijl ik een harde knal hoorde..ik dacht wat is dat nou!Ik kijk voor me en dan zie ik op een paar meter van me af drie agenten , twee mannelijk en één vrouwelijke agente met getrokken wapens schieten!

Eerst wist ik niet wat ik moest doen, en toen zag ik de dader tussen de geparkeerde auto's zitten,
hij wilde zich verstoppen.Toen ging in een flits door me heen...weg wezen, straks schiet de dader nog terug, stond met mijn auto precies in het schietgebied,snel ben ik toen naar achter gereden met een bonkend hart..en ben tussen de andere geparkeerde auto's gaan staan.

Het was een hoop geschreeuw, mensen die weg doken, een vader die met een kinderwagen
weg kon rennen..Wat een paniek!De dader moest plat op zijn buik op de grond gaan liggen en werd na enig tegen strubbelen in de boeien geslagen.

Mijn auto stond op het plaats delict...dus ik moest een paar uur wachten, voordat ik mijn auto
weer mee mocht nemen.Daar ik getuige was, moest ik een verklaring afleggen aan de politie.Ook de plaatselijke T.V. was aanwezig, en ze vroegen of ik hun ook wilde vertellen wat ik had gezien.Dit wordt vanmiddag uitgezonden op onze regionale T.V zender.

Dat er zoiets ook in  ons dorp gebeurt...dat als je boodschappies doet,dat er dan een vuurgevecht  een  paar meter van je  afspeelt..En dan er in een flits door je heen gaat, dat je wel eens geraakt zou  kunnen worden...ja daar schrik ik zo erg van.

Ja het was net een film, het gaat zo snel...ben er van ontdaan en tril nog een beetje...
Wilde dit effies van me afschrijven..en het jullie laten weten...

Wil jullie dan ook allemaal nog een fijn week-end wensen...het wordt mooi weer, dus laten we
maar genieten van het goede in het leven.
Daarom na dit vreselijke verhaal, toch maar een paar mooie plaatjes om dit alles maar zo snel mogelijk te vergeten...!
Ik weet niet waar ik deze foto's vandaan heb gehaald, weet ook niet van wie ze zijn..maar ik laat ze jullie toch zien....vindt deze foto's zo supermooi.

Liefs....en dank voor jullie luisterende lieve oor!
Marijke