donderdag 9 februari 2017

Romantische post met een lekker geurtje..


 Lieve mensen,

Ik loop een beetje voor op Valentijn...
want deze post gaat over romantische brieven
met een lekker geurtje...

 Ik ben geinspireerd door oude zelfgemaakte liefdeskaartjes
uit 1951! Vind deze kaartjes zo zo mooi!!!
En de teksten die in deze kaartjes staan, zijn zo
lief en suikerzoet...ohhh..wat moet dat toch ontzettend
tof zijn geweest om als jong verliefd meisje zo'n mooie
kaart van je geliefde te krijgen...
Ik denk dat je dan de hele dag met vlinders in je 
buik en hoofd rond had gelopen van verliefdheid hahaha...heerlijk!
Deze oude kaartjes vond ik op de rommelmarkt, ze
zaten in een heel oud doosje..in de binnenkant van het doosje
staat 1951...vandaar dat ik weet dat ze uit deze
tijd komen...Van welk verliefd stelletje zullen ze toch
zijn geweest...als ik deze kaartjes zie dan droom ik er
een verliefd stelletje bij...
Hoe bijzonder is het om deze kaartjes te bezitten!

Ik vind dat je de ander niet vaak genoeg kunt zeggen
dat iemand bijzonder of heel lief is...
Dit kan bij mij zomaar iemand zijn...
"Ik hou van je..je bent zo bijzonder en mooi"
Het zijn maar een paar woorden, maar voor degene die
ze ontvangen, maakt dat een bijzonder moment..!
LIEFDE is zo mooi
LIEFDE overwint alles...

Geinspireerd door die schattige kaartjes en de LIEFDE
maakte ik zakjes van oude briefkaarten, deze vulde
ik met lavendel...en zie hier het resultaat!
Mijn huisje ruikt nu heerlijk naar lavendel..
Wie interesse heeft in deze briefkaarten kan me 
gerust een mailtje sturen hoor..ze zijn te koop..
email: marijkevanooijen1@gmail.com

Dikke kus Marijke
XXX























25 opmerkingen:

Zulueta E zei

Mmm... A veces he añorado que ya no se estile enviar el amor en una carta... Las tuyas son maravillosas ♥, como el aroma de las lavandas...

Floor zei

Oooohhhh.... als ik die mooie kaarten zie met romantische tekst, begint mijn fantasie gelijk op hol te slaan...
Wie waren zij... hebben ze elkaar nog "gekregen".
En daarna.... gelukkig getrouwd... kindertjes ....
Wie zijn dan die kinderen, en waarom hebben ze deze kaarten weggedaan....
Heb nog nooit een Valentijnskaart gehad :-(
Dat was vroeger niet. Nu is het natuurlijk te laat...
Heb nog wel oude brieven van mijn ouders en een dagboek van mijn moeder waarin ze schrijft dat ze zo'n leuke jongen heeft gezien met krullen (dat werd mijn vader).
Maar zulke mooie kaarten heeft mijn moeder nooit gehad.
Je hebt er beeldige geurzakjes van gemaakt Marijke.
Wat een leuk idee is dat.
En natuurlijk weer prachtig gemaakt, lekker romantisch.
Liefs,
Floor

Anoniem zei

Wat een geweldige blogpost weer, zo lekker romantisch, ik zie het zo voor me, twee geliefden op een bankje, wat zal dat mooi zijn geweest, haha!!!
Ik denk zo, dat in 2017 die mensen ook nog wel bestaan, lieve Marijke, gnifelgnifel!!!
Ik ruik de lavendel al, en dan worden er mooie kaartjes uitgewisseld, en stilletjes in een hoekje gelezen, hoe mooi is dat.
Geniet lekker van het mijmeren, lieve Marijke!!!
Wat heb jij weer mooie werkjes gemaakt van deze romantische kaartjes van vroeger, wat fijn om die in het bezit te hebben.

Lieve groet, Molly.

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een leuke lavendelzakjes, zijn deze ook te koop ?
Lieve groetjes. Anja x x x

Thuis bij Corrie zei

Ik vind je geurzakjes heel mooi geworden. Zo met een heerlijke brocante uitstraling.
En die kaartjes zijn mooi. Zie ik het goed dat ze zelf gemaakt zijn?
De prentjes zijn volgens mij uitgeknipt van andere ansichtkaarten. Ik heb ze zo tenminste nog nooit gezien. En wat heerlijk romantisch.

Caritas de algodón zei

Dear Marijke,

How sweet inspiration!
Postcards full of love,
illusion.. with lavender scent!
What more could you want?…
It’s a great, wonderful idea!
I enjoy your blog
and seeing all beautiful things you create.
Always made with love!
A big hug,
María José

Lydia zei

Goedemorgen lieverd ,
Wat is het weer schattig wat je nu gemaakt heb.Die kaartjes en het doosje maar ook zeker het verhaaltje wat je erbij heb neergezet zo lief.
Je valt meteen in zwijm zucht zo leuk dit ,vond het zelf ook zalig als ik een liefdes brief kreeg van Cor of een kaartje zo leuk.
Al stond er maar op ik hou van je dan was ik al klaar voor die dag hahaha.
Zo mooi om te lezen hoe er met groot respect naar een ander werd geschreven het is erg ontroerend mooi dat dit bij iemand terecht is gekomen met een goed hart en ook bijzonder heel bijzonder dat het niet op de vuilnis hoop is beland maar dat een ander mensje de kans heeft gekregen om zoiets moois te koesteren.
Geniet van deze lieve kleine dierbare stukjes in het leven .

Liefs Knuffeltjes en XXX Lydia en ik zeg een 10+ voor de liefde

Evelyne zei

Wat een geweldige kaarten zijn het, wat een gouden vondst!
Ik ga je een mailtje sturen, want ik vind de geurzakjes die je er van gemaakt hebt zo schattig!

Liefs, Evelyne

Anoniem zei

Lieve marijke ,

Wat een prachtige mooie Valentijnspost heb je gemaakt .
En natuurlijk niet te vergeten de prachtige geur envelopjes zooooo schattig en mooi gemaakt ,de afbeeldingen erop zo leuk😘
Wat zijn de kaarten prachtig je weet ik ben ook dol op deze spulletjes en ook ik kan uren mijmeren over van wie
De kaartjes zijn geweest ...
Mooi om neer te leggen hoor lieve marijke en t ruikt ook nog eens schrijf je ❤️
Alvast een hele mooie en fijne Valentijnsdag lieve Marijke met alle mensen om je heen die je liefhebt .
Dikke kus en veel liefs van mij hoor Caroline xxxx

Marijke van Ooijen zei

Dear Elena,

Thank you so kindly for your lovely comment...

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Floor,

Ja wat jij hebt, dat heb ik dus ook!
En ik snap werkelijk niet dat deze kaartjes
zijn weg gedaan...dat zou ik zelf dus nooit doen..
Koesteren...ik zal ze koesteren deze mooie
kaartjes...
Dank je wel voor je leuke reactie meis..

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Molly,

Ja deze kaartjes brengen een hoop fantasie
bij je naar boven...wat zijn ze mooi he?
En ja de postkaartjes met een geurtje zijn
echt schattig geworden..

Fijn weekendXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Ja hoor de geurkaartjes zijn te koop...
Ik stuur wel even een mailtje..tot zo!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Ja volgens mij zijn deze kaartjes
ooit heel lang geleden zelf door iemand
gemaakt..dus toen was er al scrapbook...

Lieve groetjes XXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

Thank you so kindly for your lovely
comment...

Wishing you a lovely weekendXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ja geweldig he zoals ze vroeger schreven...
ik hou hier zo van..lekker romantisch..
En ja lieverd ik geniet zo van die kleine dingen
die het leven zo groots maken..

Tot morgen...lekker taartjes bakkenXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Evelyne,

Dank je wel voor je lieve woorden...
ik zal zo je mailtje even beantwoorden meis..

Heel fijn weekend XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Ja meis wat zijn ze geweldig mooi he die oude
romantische kaartjes...
Ik ben er zo blij mee, met deze oude schatten..

Wens jou ook een hele fijne ValentijnXXX

"Création" zei

Lieve Marijke,

Wat geweldig dat je zulke bijzondere kaartjes op de
rommelmarkt bent tegen gekomen. Wat zijn ze PRACHTIG en
zo mooi gemaakt met de fijne geplisseerde papierrandjes
en allerlei leuke kantjes en randjes.
Maar goed dat niet iedereen er iets in ziet want daardoor
heb jij deze mooie liefdevolle kaartjes gevonden.

Zo mooi de briefkaart zakjes die je hebt gemaakt, heerlijk
geurend en zeer romantisch, zo mooi die nostalgische afbeeldingen,
het zijn stuk voor stuk pronkstukjes vol liefde.

Wens je een heerlijk geurend weekend toe,

Liefssssss
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Die kaartjes zijn echt geweldig, en beeldschoon!
En wat een geluk dat ik ze mocht vinden he meis?
Dank je wel voor je lieve compliment over mijn
briefkaart zakjes...

Wens jou ook een heerlijk weekend..XXX

Simonne's fantasiestudio zei

Hey Marijke, je geurkaartjes zijn echt heel leuk hoor, en ja ook de oude kaartjes, die zag ik vroeger als kind nog bij mijn ouders in de verzameldoos en vind ze nog steeds heel romantisch.
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Hay Simonne,

Dank je wel voor je lieve compliment...
En wat gaaf dat je deze kaartjes nog van
vroeger als kind nog weet..

Hele fijne zondagXXX

sirkkis zei

Hurmaavia ystävänpäivän viestejä Kaikki niin herkullisia. Hyvää ystävän päivää sinulle Marijke ♥

Marijke van Ooijen zei

Thank you very much dear Sirkkis....loveXXX

Marijke van Ooijen zei

Happy Valentine dear Sirkkis...MarijkeXXX