zondag 19 februari 2017

Gehaakt jurkje en Fluffy...

 Hallo lieve mensen,

Wat is het toch heerlijk als je op de zondagmorgen
tijdens je kopje thee drinken, relaxed mijn werk kan bekijken..
jaaa...dat is echt genieten hoor..
Dit jurkje heb ik gemaakt voor Jasmijntje...er zitten aardig
wat haak uurtjes in, zalig!

Het is een heel eenvoudig patroon, maar ohh..wat vind ik het
toch schattig geworden, ik zie haar straks in de zomer al
lopen in dit jurkje, met haar mollige beentjes en sandaaltjes aan..
Helaas kan ik nog geen foto laten zien, dat ze het jurkje draagt,
ze heeft namelijk ontstoken oogjes...zo zielig vind ik dat.
Ze vraagt uit zichzelf of ze mag gaan slapen, omdat ze zo
moe wordt van het kijken, en dan ligt ze liever in haar bedje..
Maar zodra ze wat opgeknapt is maken we foto's van 
Jasmijn met het jurkje aan..

Ik maakte ook een konijntje voor het kleine ding, met
ook een gehaakt jurkje aan..
Het konijntje heet Fluffy...ik verheug me al op haar
gezichtje als ze het konijntje krijgt..

Het haakvirus heeft me behoorlijk te pakken, want ik
maakte ook een proeflapje met een noppen hartje.
Ik vind het wel jammer dat nu op de foto heel goed kunt zien
dat ik hier en daar een foutje heb gemaakt..hihi..
Maar ohh..wat een ontzettend leuk patroon vind ik dit,
zal er ooit een mooi dekentje mee maken..

Fijne zondag, liefs MarijkeXXX











34 opmerkingen:

Zulueta E zei

Es todo tan precioso que no encuentro palabras! La mantita en crochet me ha enamorado; esos puntos que dan relieve al corazón son maravillosos! ♥

blauwruitje zei

Het is echt een lief jurkje geworden! En je konijntje vind ik ook om op te vreten. Fijne zondag. Groetjes Sandra

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Schattig jurkje, Jasmijntje zal er straks heel blij mee zijn, ook Fluffy is een schatje .
Lieve groeten en nog een fijne zondag xxx Anja

Simonne's fantasiestudio zei

Dag Marijke, je lieve fluffi is een echt schatje hoor, zo mooi met haar jurkje.
Je kleindochter zal zeker mooi zijn in haar jurkje dat je maakte !
Ik wens je nog een fijne dag,en veel haakplezier.
groetjes van Simonne

Crealice zei

wat een mooie fotosessie met Fluffy. Prachtig het jurkje en dat dekentje dat wordt ook schitterend straks

Floor zei

Zie helemaal geen fouten op je noppen proeflapje hoor, maar ik ben dan ook geen haak-deskundige :-)
Zie het al helemaal voor me hoe Jasmijntje er uit ziet met dat beeldige roze gehaakte jurkje aan.
Eigenlijk ben ik steeds in een toestand van verliefdheid als ik jouw blog lees en vooral bekijk...
Fluffy..... Fluffy lief konijntje, ik hou van je!!
Veel beterschap voor Jasmijn!
Een knuffel voor jou Marijke!
Liefs,
Floor

The Dutchess zei

super lief en schattig..:)

sirkkis zei

Hei Marijke, kauniin mekon olet koukuttanut ja kanikin on saanut ihanan mekon. Tosi kaunista kaikki ♥ terveisin Sirkkis

"Création" zei

Mijn hemel lieve Marijke, wat een SCHOONHEID is dit jurkje,
dat er behoorlijk wat werk in zit is goed te zien, echt
PRACHTIG dat klokkende en de kleur is heel erg mooi.

In gedachten zie ik Jasmijn ook al voor me met dit lieflijke
jurkje aan, wat zal dat prachtig staan bij haar huid en haarkleur.
En dan zo samen met Fluffie, wat een mooie kleine lieverd met
ook al zo'n schitterend jurkje aan.

Je hebt het haakvirus zeker goed te pakken lieverd, haha
maar alles lukt ook perfect, erg leuk ook het noppenhart
probeerseltje dat zal zeker een heel mooi dekentje worden.

Hoop dat Jasmijn snel weer beter zal zijn, zal voor haar duimen.

Liefsss
Josephine
XXXX

Caritas de algodón zei

Dear Marijke,

What a lovely dress!
You have wonderful hands!
Your little granddaughter will look beautiful!
The two little girls are lovely, so sweet.
And love your bunny!
It is really adorable, so cute!
With his crochet dress and the blanket…
You do beautiful things,
lovely work!
Hugs,
María José

Anoniem zei

Wat een snoesje, zowel het jurkje als het konijntje, wat zal ze er mooi in rondstappen, wat zal dat prinsesje blij zijn!!!
Beterschap voor de kleine schat, lieve Marijke!!!
Enne.....foutjes maken in een haakwerkje, daar leert men alleen maar van, oefening baart kunst, toch???

Lieve groet, Molly.

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
es ist schön wenn man häkeln kann:) ich habe in der Schule gelernt
und bin sehr froh dass ich es kann.
Du hast wunderschöne Sachen gehäkelt und die zarte Rosa ist traumhaft. Ich wünsche Dir eine leichte Woche.
Ganz liebe Grüße
Karina

Marijke van Ooijen zei

Dear Elena,

Thank you so much!

XXXMarijke

Marijke van Ooijen zei

Hay Sandra,

Wat leuk dat je een berichtje op
mijn blog hebt achter gelaten...
Dank je wel!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Ik heb het konijntje vandaag aan Jasmijntje
gegeven...en het was kostelijk om te zien,
hoe blij ze hier mee was...
Ze heeft het konijntje met het middagslapie
mee naar bed genomen, zo schattig!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Simonne,

Ja het is echt haakplezier meis...
Ben nu met een mooie omslagdoek bezig..heerlijk!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Crealise,

Heerlijk ontspannend vind ik het om te haken...
Dank voor je reactie...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Vandaag heeft Jasmijn een ander zalfje voor haar
oogjes gekregen..hopelijk knapt ze daar snel weer
een beetje van op...ik vind het zielig als een kind
iets heeft...

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Dutchess,

Dank voor je lieve reactie...XXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Sirkkis,

What a lovely comment...thank you!

XXXMarijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja meis het is me daar toch een schattig jurkje he?
Dat klokkende rokje is zo leuk...
Het was wel veel werk, maar ohh...ik doe het zo graag!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

What a big and lovely comment...
The bunny is so nice too make...
I love bunny's..even like you...

HugsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ja je hebt helemaal gelijk hoor...van fouten
leer je...en zeker oefening baart kunst..
Ik zal zeker nog veel oefenen, heerlijk toch he meis?

Fijne weekXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Karina,

Thank you very much!

Love XXX

Thuis bij Corrie zei

Wat een schattige jurkjes. En een mooie kleur.
Haken is gewoon zo leuk. Heerlijk op de bank lekker ontspannen bezig zijn.
Ik wil ooit ook nog eens een brocante jurkje maken.

Claudia zei

Dear Marijke, my friend,
this is such a beautiful dress! So sweet, and the little rabbit with the same dress and a lovely blanket....you are such a wonderful artist!
Thank you for sharing wonderful pictures!
Wishing you a wonderufl and lovely week, my der friend,
lots of Love,
♥ Claudia ♥

Marijke van Ooijen zei

Hay Corrie,

Ja die kleur is schattig he?
Het is katoen en komt bij
de zeeman vandaan...
Ik vind het ook zalig om te haken,
ben nu weer met een omslagdoek bezig..

Fijne dag,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Dear Claudia,

Ohhh..thank you for your lovely comment,
so kind of you!

Wish you also a very nice week!
MarijkeXXX

Lydia zei

Goedemiddag lieverd,wat een schattig jurkje heb je voor Jasmijntje gemaakt en zo ook voor Fluffy .Het zal Jasmijntje beeldig staan strakjes als ze mag gaan poseren hahaha.Het lijkt wel kant dat patroontje helemaal leuk zo.Je schrijft bij het pref lapje dat je duidelijk foutjes ziet nou heb ik me echt zitten concentreren maar ik zie niets .Misschien moet ik een andere bril kan ook natuurlijk hihi.
Ik vind het weer kunst stukjes alle drie .
Wat zal jij nog veel mooie creaties gaan laten zien .

Liefs knuffeltjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Lydia,

Nee hoor je hoeft voor mij echt geen andere bril hahahaha...
Geeft niks hoor, van foutjes leer ik en ik moet nog veel leren,
dus het maakt niet uit...
Ja het jurkje zal Jasmijntje heel leuk staan...en nu op naar het
jurkje voor Sophie...maar eerst mijn omslagdoek afmaken..

Dikke kusXXX

Pink Veen zei

Ha Marijke, ik zie geen foutjes hoor! Ik zie alleen maar een prachtig jurkje, een prachtig konijntje Fluffy en een prachtig noppen-hartje!!!!
MOOI!!!!!

Wat ontzettend zielig dat de kleine zulke ontstoken ogen heeft en zelfs naar haar bedje wil! Ik hoop dat ze gauw weer beter is!!! Ze zal het jurkje en Fluffy en het hartje prachtig vinden!!!

Denk jij ook dat we zelf wel de fouten zien die we soms maken en dat een ander het veel minder snel ziet?! : ))))))))))))

Fijne week, ik mail je nog van de week, en dikke knuffel van Pink xxxxxxx

cristall zei

Hola amiga!!!
Siempre es un honor pasearme por tu blog.
Es entretenido,bonito y está lleno de romancisismo y cosas espectaculares.
El ganchillo es sencillo y tan bonito a la vez,tan dulce y tierno el color.
Las fotos son tan agradables,es una combinación dulce y tierna con el conejito feliz.
Realmente entretenida la entrada.
Bss apretaos!!!

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Ja ik denk dat we zelf de lat heel hoog liggen,
en daarom ieder foutje zien...maar dit is ook
gewoon ontwikkeling.Hoe meer je herhaalt, hoe
makkelijker het gaat..oefening baart kunst.
Ik vind het heerlijk om te leren..dit is voor mij
een soort van uitdaging..super vind ik dat..

Dag lieve Pink...we mailen snel!
Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Cjristall,

Thank you for your kind words...
And I am so in love with your Blyte doll!
she is amazing!

LoveXXX