woensdag 1 februari 2017

Martha en Saartje doen een kantwasje...

Lieve mensen,

Martha moet vandaag een kantwasje doen, want
ze wil nieuwe gordijntjes maken, en dan moet het kant
natuurlijk wel fris en schoon zijn...
Kleine Saartje mag mama helpen, en dit vind ze zo
leukkkkk!!!! Ze mag zelfs van mama in de wastobbe zitten
om de kantjes uit te zoeken...
Saartje speelt met de kantjes, tot ze moe wordt
en dan doet ze lekker een slapie tussen de kantjes..

Het duurde even voordat ik deze beren klaar had,
daar ik best veel werk had aan het borduurwerk op
de mutsen en jurkjes van Martha en Saartje..
Maar ik heb geen haast..het moet gewoon mooi
worden, en daar trek ik alle tijd voor uit...
en borduren vind ik ook zo leuk om te doen..

Heel veel liefs MarijkeXXX






















26 opmerkingen:

Zulueta E zei

Hermoso!!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Marguerite zei

Heb het al vaker gezegd en zal het vast nog veel vaker zeggen.
Maar wat heb je weer een mooie foto's gemaakt.
Zou er zo een kaart van maken als ik jou was.

Floor zei

Zit hier te zuchten en te smachten.... wat een verrukkelijke diertjes heb je gemaakt en wat een prachtige foto's!
Eén zo'n foto in een lijstje en je hebt al een kunstwerk.
Wat heb je dat mooi gemaakt Marijke, en zo perfect geborduurd.
Kunst met een super grote K (krijg de k niet groter :-)
Kan me voorstellen dat kleine Saartje moe is na al dat wassen van die kantjes.
Welterusten Saartje!
Een knuffel voor Marijke en voor jou!
Liefs,
Floor

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een mooie beren , schitterende kleertjes en dan je borduurwerk , daar zijn geen woorden voor , gewoon PRACHTIGGGGG......
Ik kan het geloven dat je daar heel wat borduur uurtjes hebt aan gewerkt .
Sorry ik heb er gewoon maar een paar woorden meer voor : MOOI , SCHITTEREND, PRACHTIG,........
Lieve groeten Anjax x x x

Thuis bij Corrie zei

Het zijn ware kunstwerkjes. Wat een geduld en liefde zit daarin. Prachtig.
Ik vind de tobbe en wasbord ook zo leuk. Nog nooit gezien in zo'n klein formaat.
Leuke fotosessie met moeder en kind.

"Création" zei

Lieve Marijke,

Meis wat een schattig en lief verhaaltje weer, en deze
twee schoonheden, Martha en kleine Saartje, wat zijn ze
PRACHTIG!!! Zo lief al dat mooie kant dat je hebt verwerkt
en de fantastische borduursels die je hebt aangebracht, wowww

Het is een fantastisch geheel geworden, en een genot om alles
te bekijken, heb er van genoten!!!

Veel liefsssss
Josephine
XXX

Claudia zei

Dearest Marijke,
thank you for this wonderful story about Martha and her daughter Saartje :O))
I enjoyed your beautiful photos so much!
Have a lovely day,
Love and hugs to you,
Claudia xo

Lydia zei

Ohhhh Marijke wat zijn die lieverds prachtig ,mag ik ze reserveren mag het oh wat zijn ze lief en je verhaaltje er bij zo mooi.

Je heb weer een wondertje verricht en dat mag best even duren toch .

Hoor het wel van je maar een diepe buiging voor je mooie wondertjes .

Liefs knuffels en XXXX Lydia

Anoniem zei

Lieve Marijke ,
Wat zijn jou berenkinderen prachtig geworden ❤️❤️Wat een mooie snoetjes .,Zo lief de uitstraling en hun kraal oogjes .
Ik vind alles. Er zo mooi uit zien en wat heb je een werk gehad aan de kleding ,jij kunt ook nog eens prachtig
Mooi borduren 😍😍zo fijn en zo lief ziet het er uit .
Veel liefs van mij Caroline xxxx

Marijke van Ooijen zei

Hay Elena,

Thank you very much!

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Marquerite,

Dank je wel voor je lovende woorden...

Fijne avond meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ohhh...wat krijg ik van jou toch altijd lieve
en lovende woorden...zo lief!!!!!

Dank je welXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Dank je wel voor je geweldig lieve
compliment!

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Corrie,

Ja dat wasbordje en tobbe zijn
toch onwijs schattig...ben er heel
erg blij mee...

Fijne avond meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja het borduren was best veel werk, maar
ook heel erg leuk werk...en het staat toch
ontzettend schattig...

Wens je een mooie avond meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Claudia,

Thank you very much for
your lovely comment..

Wishing you a lovely evening..XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Natuurlijk mag je deze wondertjes bij
mij reserveren...wat onwijs leuk dat ze
bij jou mogen wonen...deze Martha
met haar dochtertje Saartje...

Lieverd, wat een lief compliment,
dank je wel!

Nog even en dan gaan we taartjes
bakken...XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Meisje wat een mooie woorden...
Ik wil je hier heel graag voor bedanken!

Hele dikke kusXXXX

Anoniem zei

Wat een mooie borduursels op de mutsjes, oh, wat een werk, dat doe ik nooit borduren, prachtig gemaakt, Marijke!! Wie wil nou niet een keertje Saartje zijn, haha, zo lekker met kantjes en bandjes spelen tot je moe in slaap valt!!!
Wat een lieve blogpost weer, Marijke, jij weet overal iets moois in te leggen, ook deze beren weer.
Lieve groet, Molly.

Caritas de algodón zei

Dear Marijke,

You are a great artist!
Charming story! Wonderful inspiration about Marta and Saartje!
I love those teddy bears.They are so beautiful! Really adorable!
Dresses are beautiful too.
I love those hats!
The embroidery is very fine. It must have taken many hours to make it...
As always the beautiful song on your blog.
Hugs,
María José

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ja nu je het zegt, ik denk dat ik Saartje
wel eens zou willen zijn hahaha...
Wat een lieve mooie woorden meis,
dank je wel!

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Dear friend Maria Jose,

Thank you very much for you fine
and kind words...

Yes to make those bears, dresses
and embroidery have taken a lot
of ours to make it...but I don't care,
I love to make this, it's my passion

HugsXXX

Noriko zei

Het is een beste was die er gedaan moet worden.
Maar wat een prachtige creatie is dit weer.
En super mooi vastgelegd in combinatie met het leuke verhaal.

Creatieve groetjes Noriko van Norikoskaarten

Marijke van Ooijen zei

Hay Norioko,

Leuk dat je een berichtje op mijn
blog achter laat dank je wel..
Ik heb je 2 mailtjes gestuurd,
maar ik heb nog geen antwoord
van je gekregen...ik weet dus niet
of je deze mailtjes al hebt ontvangen..

Creatieve groetjes terug,
Marijke

sirkkis zei

Hei Marijke ♥ Kauniita vaatteita olet tehnyt ja paljon herkullisia pitsejä. Todella suloisia sinun karhut ovat ♥ Pyykkinpesiä kuvat myös ihania vanhoja. Terveisin Sirkkis

Marijke van Ooijen zei

Dear Sirkkis,

Thank you very much for your lovely comment...
Did you received the book and hat pattern?

Love Marijke