dinsdag 28 februari 2017

Londen...

 Lieve mensen,

Gisteravond zijn we thuis gekomen van een paar heerlijke dagen Londen...
We hebben het zo naar ons zin gehad, we hebben er zo van genoten.
Ik zit hier nog even te nagenieten...

Normaal staan wij als we naar Londen gaan
op de beren beurs bij Hugglets, maar nu dit keer
gingen we als bezoeker naar deze beurs gaan, dit om
ook alles eens te kunnen bewonderen...als we zelf op de beurs
staan dan hebben we er nooit tijd voor...
En ohh..wat kunnen mensenhanden toch mooie
dingen maken, mijn man en ik hebben onze ogen uitgekeken!
Wat een kunstenaars, het een nog mooier als het ander...

Maar voordat we naar deze beurs gingen zijn we eerst
 met de bus op mooie plaatsen geweest..
Zoals de Big Ben, en Portobello Road,
dit is een lange weg van 3 km met alleen maar schattige
winkeltjes met vintage en antiek..
Vond ook de roze huisjes in deze straat zo lieffff...
Kijken jullie even mee?
In Londen heb zoveel mooie oude Victoriaanse huizen,
met trappen en beelden...je waant je eeuwen terug als je
dit ziet...en ohh...wat hou ik hier toch van!
 Hier begint onze route op Portobello Road...
Zien jullie dat roze huisje..zo zo schattig!
En zien jullie mijn liefje met zijn Sherlock Holmes petje hahaha...
Heerlijk zoals hij daar staat..
 En die nostalgische ijzeren naamplaten...vinden jullie
deze niet helemaal stoer?
Het was zo super om te struinen tussen die oude
spulletjes..ik heb twee schattige smeedijzeren kleine
fietsjes gekocht, en een mooi oud vogelkooitje...
 Ohh..en op deze kledingwinkel was ik helemaal verliefd!
Zoiets had ik nog nooit gezien...
Een kledingwinkel met als decoratie allemaal oude
naaimachines...zo zo veel en prachtig gedecoreerd...
Dit is toch waanzinnig en supertof?
 En afgelopen zondag was dan de beren beurs bij Hugglets,
het was een beetje vreemd om hier als bezoeker naar binnen te 
te gaan, inplaats van de bezoekers te ontvangen...
Wat we zagen was natuurlijk overweldigend...
Ik ben fan van Anna Tsymball en wat was het geweldig
om haar eens te kunnen ontmoeten en vooral om haar
beren te kunnen bewonderen in het echt!
De beren van Anna zijn zo verfijnd en met veel
liefde en passie gemaakt..wat een kunstenares is
zij, en bovendien een warm en lief mens...
Bij het afscheid kreeg ik nog een schattig kadootje
mee naar huis..hoe aardig en attent is dit dan?
 En hoe leuk was het om Helga Torfs hier te zien,
wat een prachtige kabouterberen maakt zij toch,
en wat een en lief mens is Helga...
Deze beren met een geboetseerde onderdelen vond ik
zo knap en kunstig gemaakt..deze diertjes zijn toch om
op te eten..ik weet helaas de naam niet meer van deze
kunstenares...zo jammer!
En ik kocht bij Elena Nagel een hele vieze
maar...o zo lieve rat..ik heb hem Mister Biggle genoemd,
jullie zullen hem nog ontmoeten, ik kan niet wachten
om hem aan jullie voor te stellen..

Dus...tot heel snel maar weer!
Dikke van mij
Marijke
XXX

22 opmerkingen:

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Zo te zien heb je een paar fijne dagen beleefd in Londen .
Fijn voor je om eens een keer de andere kant van de berenbeurs te zien .
Lieve groeten Anja xxx

Lydia zei

Goedemiddag lief mooi vrouwtje,

Wat een zalige foto,s heerlijk en dat muziekje erbij ben gewoon even mee geweest met jullie wat was het leuk .
Zit even in m,n eigen droom wereld nu en zie mezelf ook langs al dat moois struinen geweldig !!!
En dat roze huisje ja daar heb je iets ben helemaal verliefd zou dat zelf ook dol graag willen maar Cor vind het iets te gewaagd hahaha zo jammer want wat word de wereld liever met meer roze om ons heen in deze toch al veel te harde wereld .
De kunstenaartjes die je allemaal heb gezien en waarvan je gelukkig ook mooie foto,s heb gedeeld och wat een plaatjes allemaal .Het is zoals je schrijft mooi dat de wereld zoveel mensjes heeft die zulke wonderen kan verrichten ben er stil van van alles jullie toer de foto,s en hoe je alles heb omschreven kan me voorstellen dat je nu nog even in de droom wereld van Londen zit op je eigen bankje .

Dank je wel lieverd voor het delen van dit moois en David zijn Sherlock Holmes petje super en het staat hem mega goed .

Liefs knuffeltjes en liefs XXXX Lydia

Floor zei

Wat ziet het er prachtig uit daar in Londen! Mooie huizen, leuke marktjes en winkeltjes.
Ik vind het maar knap dat je je zo hebt kunnen inhouden haha!
Zou weer veel te veel kopen als ik daar was.
En dan die beurs met beeldige beren. Wat een verleidingen allemaal.
Jij vindt iedereen lief en een kunstenares, maar lieve schat, dat ben je zelf als geen ander hoor.
Ben heel benieuwd naar je ratje. Zag van de week een echte bij ons in het park. Ook eigenlijk een lief snuitje, maar die van jou is vast een heerlijke knuffel.
Liefs van mij,
Floor

Claudia zei

Dear Marijke,
wonderful pictures you made from London!
I love the ones from the Hugglets Teddybear Show! Oh, I would have lovoed this too!
Have a wonderful day, sweet friend,
sending Love and hugs,
Claudia xo

Caritas de algodón zei

Dear Marijke,
It is always nice to visit a city like London…
and visit your blog!
Thank you for sharing the beautiful things you saw!
Especially at the fair Hugglets,
all the original and sweet bears teddies,
those wonderful creations
and meet some artists…
Mr Biggle looks lovely,
he will be very happy in your study
with your beautiful and elegant rats that you create.
Sweet greetings,
And best wishes,
María José

Zulueta E zei

Entiendo que habéis disfrutado muchísimo, me alegro!!! Cómo me hubiera gustado visitar esa feria!

Anoniem zei

Ohhhhhhhhhhhhh, Marijke wat was dat genieten daar waar je was, ik kan me zo goed voorstellen dat die dagen te kort waren in zo een mooie stad als Londen, daar is zoveel te zien.
Geweldig al die winkeltjes, daar kan je je geld wel kwijt, hahaha, daar moet je niet te vaak komen, zegt men dan!!!
Toch ook eens leuk om zo een beurs van een andere kant te zien, en te genieten van de talenten van anderen, zeker als je daar normaal nooit tijd voor hebt, als je er zelf staat.
Bedankt voor het meegenieten van jullie mooie uitje!!!
Lieve groet, Molly.

"Création" zei

Lieve Marijke,

Meis wat heerlijk er even tussenuit naar mooi Londen, dat
zal zeker op en top genieten geweest zijn. Vooral ook de beurs
omdat je nu zelf eens volop kon genieten.

Mooie reportage laat je ons zien, en die kledingwinkel met
al die schoonheden van naaimachine's geweldig gewoon.
Die vast uniek in de wereld lijkt me.

Ben benieuwd naar je mooie muis die je hebt gekregen, een lief
gebaar van de maakster.

Geniet nog maar heerlijk even na van alle belevenissen....

Veel liefs,
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Anja,

Dank je wel voor je leuke reactie...
Het was super om alles zo eens te bekijken.

Fijne dag meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Lydia,

Meis jij weet al hoe het was in Londen,
we hebben elkaar uitgebreid gesproken, en ja
deze dagen waren helemaal geweldig...

We zien elkaar snel..heerlijk he?
Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Ohh...Floor, het was zo gaaf daar in Londen...
enne...ik heb mezelf helaas niet kunnen inhouden
zoals jij misschien denkt hahaha...ik heb nog zo veel
ander moois gekocht...In Londen lukt het volgens mij
niemand om zich in te houden hihi...
Dank voor je lieve compliment!

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Claudia,

It was really amazing to be in Londen...!
Thank you for you kind words..

Big hugsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear maria Jose,

Yes it was so lovely to be on Hugglets,
and this time as visitor...
Whe enjoy Londen and this show very much!

Big hugsXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Elena,

thank you for you kind words...

Happy dayXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Molly,

Het was zo zalig in Londen...
David en ik hebben zo genoten..Londen is zeker
geen stad om je centjes in je zak te houden hahaha..
het is wel duur in Londen, maar zo mooi!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Ja Josephine, in die winkel hebben we
ons ogen uitgekeken, zo zo mooi al die
prachtige naaimachines en zo rijkelijk
en bijzonder gedecoreerd!

Fijne dag lieve meisXXX

Pink Veen zei

Ha lieve Marijke! Wat me eerlijk gezegd het eerste opvalt is hoe MOOI je er uit ziet!!! en zo blij!!!! Fijn!!!

Wat heb je een prachtige foto's gemaakt en het leek even of ik daar zelf ook liep! Heerlijk die straat met de mooie huizen! Prachtige gelegenheid om te winkelen en te scharrelen (mooie pet had je man!)

Zo te horen kocht je leuke dingen! en dan: Huglets! Ik wist niet dat je daar zelf altijd je beren en poppen showde! Ik vind het geweldig dat je deze keer als bezoeker bent gegaan. Zo leuk alle contacten die je door de jaren heen wist te leggen! Positief!
Je kreeg zelfs nog een kado........... geen wonder lieverd.

Ja, genoten heb ik weer van deze post!!!!

Bedankt en heel veel liefs van Pink xxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Ach...lieve Pink wat een mooie en lieve woorden,
deze raken mijn hart, dank je wel!
Inmiddels ben ik 30 kilo afgevallen, en voel me
zo zo goed...heerlijk he meis?
Ik zit weer stevig in mijn zadeltje, en geniet
met volle teugen van alles...

Lieve Pink...wens je liefsXXX

sirkkis zei

Hei Marijke Sinulla ihana matka sait paljon ihania asioita itsellesi. Todella suloisia karhuja ja hyvin ilmeikkäitä. Sinusta myös kauniita kuvia. Halauksin Sirkkis ♥

Marijke van Ooijen zei

Dear friend..Sirkkis,

Thank you so much for your lovely comment...

HugsXXX

Noriko zei

Het is toch ook wel eens lekker om zelf rond te lopen en te genieten van al het moois op de beurs.

Creatieve groet, Noriko van Norikoskaarten

Marijke van Ooijen zei

Hay Norioko,

Ja dat klopt helemaal!
Het was geweldig..

Creatieve groet, Marijke