woensdag 18 januari 2017

Mutsje van kant maken...


 Hay lieve mensen,

Het patroon van dit lieve kanten mutsje
vond ik op Pinterest, het komt uit Rusland..
Er stond een beschrijving bij, maar dan
in het Russisch..daar ik deze taal niet spreek
heb ik het mutsje naar eigen idee gemaakt...

En ik moet zeggend dat het helemaal niet
moeilijk was om dit mutsje te maken, het was
erg makkelijk en ontzettend leuk om te maken..!

Het mutsje kun je voor je poppen en beren
maken, maar als ik het patroon groter maak,
dan is het een schattig mutsje voor een pasgeboren meisje..

Ik vertelde jullie al dat ik na een lange tijd
weer zin had om een paar leuke workshops te geven,
dus ik dacht dit mutsje is hartstikke leuk om
in een workshop te maken...

Je kunt het mutsje makkelijk in een ochtend of
middag maken..
In kleine groepjes wil ik jullie heel graag leren
hoe je zo'n lief mutsje maakt...

Wie interesse of vragen heeft voor deze workshop
kan me altijd mailen of bellen...
email:
marijkevanooijen1@gmail.com


Misschien mag ik jullie ontvangen
in mijn knusse atelier, ik heb er hartstikke
veel zin in!

Heel veel liefs,
Marijke




















35 opmerkingen:

miniaturista zei

Que muñecos tan bonitos y tus fotos preciosas.
Un abrazo
Maite

Marguerite zei

Wat een lief mutsje.
En ohhh wat een mooie foto's heb je weer gemaakt.

Zulueta E zei

Tus muñecos son tan dulces que cuando los veo siento el impulso de romper la pantalla de mi pc para ver si puedo alcanzarlos! :) Y ese taller... cómo lamento que estés tan lejos, Marijke!

ivoorwit.blogspot.com zei

Mooi mutsje! Staat heel lief!
Fijne dag, groetjes, Thea

Floor zei

Wat een beeldige poppen laat je ons zien Marijke, en ook al van die schattige kanten mutsjes. Wat mooi gemaakt!
Zien er prachtig uit.
Als ik niet pas een leuk (lang zo mooi niet) mutsje voor de enige pop waarbij zo'n mutsje past gemaakt had....
Weet ook niet waar je woont, maar vast niet dichtbij Utrecht?
Veel succes met de workshop!
Liefs,
Floor

Pink Veen zei

Ha lieve Marijke! Wat leuk zeg die mutsjes! en wat leuk dat je een workshop gaat geven! Er zullen vast veel mensen blij worden als ze zo'n mooi mutsje maken!

De poppen op de foto's zijn zo mooi en weet je wat ik nou ook zo mooi vind? De bijtring met het clowntje! Zo bijzonder!!!!

Leuk!!!

Liefs van Pink! xxxxxxx

Thuis bij Corrie zei

Dat valt me toch tegen hoor, dat je helemaal geen russisch kent.
Maar je mutsjes zijn prachtig. Wat een mooie stofjes en mooie poppenkinderen om te showen.

cristall zei

Querida amiga!!!
Te quería preguntar si el taller es online??
Gracias!!!
Bss apretaos!!!

Caritas de algodón zei

Dear Marijke:
Beautiful photos, beautiful song on your blog!
The doll is dressed
like baby. Those lace caps are lovely!
They have your seal of distinction and charm.
Made with love.
Always you’re doing beautiful things
and what is better to teach and show
your creations, your art, to other people.
My good wishes for those workshops!
A big hug,
María José

"Création" zei

Och lieve meis, wat zijn ze snoezig deze nostalgische mutsjes,
het is ook een prachtig patroontje en met al mooie
kanten stofjes en bandjes waan je je gewoon weer even in het
verleden. het staat ook zo mooi bij de oude poppen.

Erg leuk dat je hier een een workshop van wil geven en daar
zal zeker veel belangstelling voor zijn.

Wens je een vruchtbare week..........

Liefssss
Josephine

Claudia zei

Good morning, dear Marijke,
those little Lace-Hats are gorgeous! Such a wonderful work, perfect made for wonderful Dolls!
They really look so beautifu!
You did such a grest job!
Wishing you a wonderful day,
sending Love and hugs to you,
Claudia xo

Anoniem zei

Lieve Marijke,
Wat schattig om zo een popje helemaal naar je eigen zin te kleden, het mutsje is geweldig, dat is jou wel toevertrouwd, dat is zooooooo mooi gedaan, je kan met veel dingen op het internet je eigen draai aan iets geven nietwaar, dat is weer mooi geslaagd.
Veel plezier als je je workshop met dit leuke mutsje gaat geven, ik hoop dat er veel aanmeldingen komen, zodat jij je creativiteit kan delen met andere dames.
Lieve groet, Molly

sirkkis zei

Hei ystäväni Marijke, tuommoisen hatun haluaisin osata tehdä. Otan sinuun yhteyttä s-postilla ♥ ♥ Terveisin Sirkkis

Marijke van Ooijen zei

Dear Maitte,

Thank you so much for your visit on my blog..

Love Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marguerite,

Wat een lieve woorden..dank je wel!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Elena,

Thank you so much for your lovely comment..

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Thea,

Dank je wel voor je lieve woorden meis...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ja meis ik vind deze mutsjes ook heel lief,
en ze zijn zo makkelijk te maken...
Ik woon in Wateringen, dit is vlak bij Den-Haag,
ik weet niet hoe ver Utrecht bij mij vandaan is...

Lieve groetjesXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Ja die bijtring is super he meis?
Ik zag alleen dat ik het nodig moest
poetsen hahaha...

Dikke kus voor jou lief mens..XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Nee helaas spreek ik geen Russisch hahaha,
maar ik ben blij te horen dat je mijn mutsjes
mooi vind..

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Nelly,

Thank you very much!

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

Yes you are right...it's so nice to teach
other people I love it to do this..
Thank you for your lovely words.

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ik vind die mutsjes ook zo schattig meis..en
ook zo leuk om te maken..
Dank je wel voor je lieve woorden...

Heel veel liefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Claudia,

Thank you so much for your lovely words,
yes this lace hats are so lovely for dolls and bears..

Hugs XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Wat een lieve woorden...dank je wel meis!
Heerlijk vind ik het om weer een klein beginnetje
te maken met een workshop...ik heb er zo'n zin in..

Dikke kusXXX

Simonne's fantasiestudio zei

Hey Marijke, je mutsjes zijn echt schattig hoor !
Ze doen me denken aan mijn kindertijd.....lang geleden.
Ze passen perfect bij je antieke poppen.
veel succes met je workshop,
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simonne,

Ja ik vind die mutsjes ook zo schattig,
een beetje nostalgisch zijn ze...

Lieve groetjesXXX

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een leuke mutsjes, ze staan de popjes super .
Spijtig dat we zo ver van elkaar wonen anders had ik me zeker aangemeld voor de cursus .
Lieve groetjes x x x Anja

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Wat jammer meis...maar he tis niet anders...
Dank je wel voor je lieve compliment..

LiefsXXX

Happy-Sonne zei

Dear Marijke
Beautiful photos and a beautiful song.
Have a nice weekend!
I send you a lot of greetings from Switzerland.
Love and hugs Yvonne

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♡
Ik kijk en kijk en vooral genieten van al je prachtige♡ foto's. .!

Wat zijn de kanten mutsjes schattig zou stiekum weer een kleintje willen verzorgen vertroetelen hihi...ja ik droom weer lekker verder...♡

Dat klein popje is leuk ..weet je we genieten van dat knusse lieve .....en het blijft in ons zitten..
ja Marijke♡je bent een lieverd dat we altijd mogen Genieten!!!

die mini schoentjes ooohhh verkoop je die nog?...zo schattig !!.♡

Fijn weekend lieverd en dikke kus X♡X♡X Gaby.♡

Marijke van Ooijen zei

Dear Yvonne,

Thank you so much for your visit...
and lovely comment..

Big hug MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Ja we houden beide van suikerzoet he meis?
Heerlijk om zo lekker weg te dromen...
Ik verkoop nog steeds minischoentjes..je kunt
me altijd mailen..

Hele dikke knuffelXXX

Lydia zei

Hoi Lieverd ,Wat is het weer allemaal leuk allemaal super die mutsjes ,ik ben van de partij helemaal leuk .
We bespreken snel een datum leuk !!!

Liefs knufjes en XXXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ohh...dat is super om te horen dat je ook komt!
We hebben zo een leuk groepje, we gaan zeker snel
de datum bespreken..

Lieve knuffels terugXXX