vrijdag 13 januari 2017

Het roze muizenhuisje van Annelinde...


Lieve mensen,

Dit mooie roze muizenhuisje heb ik 
vorige week gekregen van een hele lieve vriendin..
Ze heet Caroline en we zijn al vele jaren bevriend
en delen vreugde en verdriet met elkaar...

Caroline maakt de mooiste en liefste dingen van
papier mache..zoals kop en schotels en van die lieve
poppenhuisjes en hemelbedjes...ik vind het zo knap dat
ze dit kan maken van papier!

Voor mijn verjaardag maakte zij speciaal dit roze
muizenhuisje voor mij...hoe ontzettend lief is dit dan niet?
Ik ben zo ontzettend blij met dit super toffe kado...
Caroline leest mijn blog, dus lieve Caroline ik wil  je op deze manier
nog maar weer bedanken voor dit super snoezige roze muizenhuisje..!
Dank je wel lief mensje..onze vriendschap zal nog
vele jaren blijven duren, je bent een lieverd!

Ik maakte voor het muizenhuisje, twee kleine muisjes,
een moeder en een klein kindje met een mutsje op..
En ik maakte Annelinde, een lief muizenkindje die met
het poppenhuisje en muisjes mag spelen...

Kijken jullie mee hoe het muizenhuisje er van binnen uit ziet?
Kijk dit is nu muizenkindje Annelinde...
 Vol verwachting kijkt ze al door de raampjes naar binnen...
Raampjes met gordijntjes....wat spannend...mag het deurtje open?
 Ja natuurlijk doe ik het deurtje open....en kijk eens?
Wat schattig een echt trapje...en er zit zelfs
een gestreept behangetje op de muren...
En moet je dat hemelbedje eens zien...wat onwijs leuk!!!
 Mag ik de muisjes al aanraken vraagt Annelinde?
Natuurlijk lieverd je mag ze aanraken hoor...doe maar...
 Ohhh...wat een lief muisje...is het soms een prinsesje?
 En dan dat kleine snoezige hemelbedje....
 Ohhh...wat een mooi muizenhuis en ik ben
dol op roze..die kleur vind ik zo zo mooi!
 Mag ik het muisje er soms ook uithalen?
Ja hoor...pak haar maar lief muizenkind..je mag
er gewoon mee spelen...
 Kijk Annelinde nu toch eens blij kijken...
ohh...wat een mooi kroontje heeft het muisje
en ze heeft zo'n mooi prinsesssenjurkje aan..
 Mag ik het hemelbedje ook pakken om mee
te spelen?Ja hoor, je hoeft het me niet te vragen
lief muizenkind...je mag overal gewoon mee spelen..
Wat een mooi bedje..met gordijntjes en in 
het bedje een ieniemieniemuisje...wat lief!!!
Wat een kostelijk gezicht om Annelinde
te zien spelen met het poppenhuisje en de
kleine muisjes...ik zit hier zo te genieten...
 De hele middag heeft Annelinde met 
het poppenhuisje en de muisjes gespeeld,
totdat ze naar haar bedje moest...
 Mag ik morgen weer met het poppenhuisje spelen?
Natuurlijk lieverd...maar nu eerst lekker slapen,
en morgen mag je de hele dag weer spelen...
Maar nu eerst maar lekker slapen...

Lieve mensen, er komt storm..kijken jullie
allemaal goed uit, zorg dat je op tijd binnen bent..
Wens jullie een veilige avond en nacht..

Liefs 
Marijke
XXX

34 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Een prachtig hartverwarmend gebaar Marijke ...
Alvast nog een fijne start van het jaar ...
Lieve groetjes Valerie ♥

Paintings by Louise, Maison Louise zei


Wat mooi gemaakt het kleine huisje, zo schattig.
En jij Marijke maakt er meteen een sprookje van, prachtig hoor.

Wens je een fijn weekend en lieve groet,

Loes

Contrastes-Rosa Mª zei

Sus entradas siempre son fantásticas mostrando sus obras que son dignas de admiración. Feliz año nuevo:-)

Zulueta E zei

Ohhh!!! Marijke, acabo de enamorarme de un ratón!!! ♥♥♥

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een leuk muizenhuisje heb je gekregen van je vriendin, een echte kunstenares is ze .
Annelinde is een supermooie muis en ook de kleine muisjes zijn schattig . Leuk voor Annelinde dat ze er zo leuk kan mee spelen .
Lieve groetjes en een fijn weekend
XXX Anja

Anoniem zei

Lieve lieve Marijke ,

Oooo wat mooi dat Annelinde met haar poppenhuisje kan spelen zo schattig de beide muisjes ❤️
Wat is het mooi geworden het hele geheel dank je wel voor jou lieve woorden en onze vriendschap .
Het ziet er zoooo mooi uit ,maar ook jou moet ik bedanken lieve marijke ,ook jij zou Marijke niet zijn om ook mooie kadootjes te
Sturen naar mij .
Wat ben ik blij met Mientje ze zat al heel lang in mijn hart en nu zit ze te wuiven in de papieren koets alsof ze daar in hoort .
Zo knap gemaakt lieve marijke je bent een echte kunstenares het portomoneetje ligt mooi te zijn op mn kastje 🎀💕
Ik ben heel blij dat je er ook zo blij mee bent lieve barones ik heb het met liefde voor jou gemaakt ,ik ga nog eventjes naar jou mooie foto s kijken hoor heel veel liefs en een dikke kus van mij hoor Caroline xxxxx

Floor zei

Kan me goed voorstellen dat Annelinde helemaal weg is van haar muizenhuisje met schattige kleine muisjes!
Zo, lief met dat kleine kroontje en dat andere kleintje in haar bedje.
Je hebt voorlopig geen kind meer aan Annelinde, want zij zal er vaak en veel mee spelen.
Hopelijk kan ze vannacht wel slapen, want ze moet er vast steeds aan denken en zich verheugen op morgen.
En dan ook nog storm.... houdt de ramen maar dicht anders waaien de muisjes uit hun leuke huisje.
Lieve groetjes,
Floor

Thuis bij Corrie zei

Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag. Je vriendin weet precies de stijl die bij jouw muisjes past. Schitterend gemaakt. Knap werk.

Caritas de algodón zei

Dear Marijke:
It is a charming story…to dream.
The little house is so cute
y Annelinde looks gorgeous
with her two little mice.
Very beautiful!
A warm greeting,
María José

Anoniem zei

Wat een lief cadeautje heb jij gekregen, zeg! En daar weet jij wel weer een super-mooie invulling voor.
Wat een kunst om zulke mooie wezentjes te maken, echt prachtig, lieve Marijke.
Top dat jij zo een vriendin hebt, die zulke mooie dingen voor je maakt, jullie zijn een goede combi!
Ik wens jullie nog jaaaaren een fijne, liefdevolle vriendschap toe!!!
Want..echte vrienden zijn heeeeeel schaars.
Fijn weekend toegewenst, lieve groet, Molly.

Lydia zei

Goedenacht lieverd,
Wat heb je nu toch weer voor een mooi sprookje gemaakt in combinatie met het mooie huisje van Caroline ,ook al zo ,n tovenaartje met haar handen .Ik vind het prachtig die rust en Annelinde och wat is ze mooi maar ook die twee ukkies ben er weg van .Begrijpelijk dat je er blij mee bent en een keertje iets voor jezelf dat vind ik nog het leukst mag ook wel eens toch .Wat zal het een leuk plekje bij je krijgen .
Mij heb je weer stil gekregen dat word dromen zo dadelijk hahaha.
Heb genoten van je verhaal en de foto,s maar zeker ook van alle pronkstukjes .

Slaap lekker lieverd liefs knuffeltjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Valerie,

Ja dit is een kado om te koesteren ...
Ik wens jou ook een mooi 2017!

MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Loes,

Wat leuk hier op mijn blog van je
te horen..

Voor jou ook een fijn weekend meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Rosa Maria,

Thank you for your visit and comment..

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Elena,

Thank you very much!

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Ja ze maakt echt hele mooie dingen,
maar buiten dat is Caroline een
geweldig lieve vriendin..

Liefs en een fijn weekendXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Dat we maar lang van onze vriendschap
mogen genieten lief mens...
Ik weet zeker dat Mientje een warm thuis
heeft gekregen bij jou..

Heel veel liefs MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

We hebben alles goed dicht gehouden
deze nacht...en we hebben gewoon
lekker geslapen...ik hoop dat het bij jou
ook allemaal goed is gegaan..

Heel fijn weekend...XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Dank je wel voor je felicitatie...en
je hebt gelijk, het huisje past precies
bij mijn beesies...ik ben er zo blij mee!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

Thank you for your lovely comment
on my post...I am so happy with this
beautiful present..

Wishing you a nice weekend..XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Je hebt helemaal gelijk, vriendschap is
met een kaarslichtje te zoeken in deze
roerige tijd...en ik zal deze vriendschap met
Caroline zeker koesteren...

Liefs en een dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ja Caroline is zeker een tovernaartje
met haar handen,en wat lief dat je dit
huisje voor mij gemaakt heeft he?
Je zult het huisje binnenkort in het
echt bewonderen...ik verheug me op
je komst meis...

Heel veel liefssssXXX

Marisa | PezCalcetín zei

Beautiful creations!! Greetings, Marisa

Marijke van Ooijen zei

Dear Marisa,

Thank you very much!

Love MarijkeXXX

sirkkis zei

Hei Marijke ♥ Voi on ihana lahja ja kaikki niin suloista. Minä tykkään sinun hiiristä. Minunki täytyisi kokeilla jos osaisin tehdä. Meillä on talvi ja nyt taas kylmenee ja minä istun ja ompelen uusia nukkekoti nukkeja sekä heille vaatteita. Kylmällä en voi mennä ulos. Ihania päiviä sinulle terveisin Sirkkis

Anoniem zei

Lieve Barones ❤ja dat wens ik ook !!!en ja Mientje heeft het heerlijk hier hoor ze is al weer uit met haar koets ☺.Wat een prachtig mooie reacties heb je allemaal gekregen lieve Marijjke zoooo leuk om te lezen mijn 💗Gaat er van gloeien 😘😘

Marijke van Ooijen zei

Dear Sirkkis,

Thank you so much...and yes
I am so happy with this present..

Love Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Hahahaha...je gaat van de reactie's gloeien,
wat heerlijk...!
Het is ook een prachtig huisje..ben er zo blij
mee lieverd...

Dikke kusXXX

"Création" zei

Lieve Marijke,

Och lieverd wat ben je heerlijk verwend door Caroline, wat een PRACHTIG
muizenhuisje is dit, zo lief de trap met mooie krullen en het hemelbedje,
om te smullen zo mooi allemaal.

Geweldig de muisjes die je hebt gemaakt voor dit muizenhuisje, heerlijk
om het verhaaltje te lezen en de uitdrukking op de muizenkoppie's gewoon
te kunnen zien als je het leest.

Annelinde is een SCHOONHEID, en die twee kleintjes, liefffffffffff

Liefssssssssssss
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja meis ik ben hartstikke verwend door Caroline,
en ik ben zo superblij met het huisje...het huisje
staat te pronken op mijn slaapkamer, die is namelijk
pas roze geschilderd...

Heel veel liefs,
MarijkeXXX

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♡
Prachtig dat papieren muizenhuisje♡ wat je cadeau kreeg..en ja ik heb haar werkjes allemaal gezien op pinterest. .zo moooiiii!!!!!!...

Je mag trots zijn om dit mooie creatief huisje in bezit te hebben ..Want zoveel werk erin zit prachtig. ..

Het siert jou weer om daarbij je fantasie te gebruiken met leukste muizen♡♡♡..onwijs mooi!!!

Het was weer genieten liefs♡..
en knuffel X♡x♡X Gaby.X

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Dank je wel voor je lieve woorden...

Dikke kusXXX

Ans zei

Hi Marijke,

Wat een lief grappig muisje! Ze heeft zulke mooie schoentjes aan. Ben benieuwd hoe je toch altijd weer zulke leuke accessoires erbij kan vinden of maak je ze zelf?

Groetjes,
Ans

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Wat een leukerd is Annelinde he meis?
Ik maak ook vaak schoentjes zelf, maar deze
zijn gewoon gekocht, maar ook super tof...

GroetjesXXX