donderdag 10 november 2016

Weer een beetje aan het opknappen...


 Lieve mensen,

Gelukkig kan ik jullie vertellen, dat ik weer aardig
aan het opknappen ben...
Het was niet makkelijk, zeker die eerste week na de
operatie niet, ik heb veel pijn gehad..
Maar de tweede week, was het al een heel verschil
met de eerste week...wat fijn dat een lichaam dan
kan herstellen en dat wonden genezen...
Hoe wonderbaarlijk zit een lichaam toch in elkaar..
Gezondheid is het grootste goed, mijn man zei
tegen mij...
Een mens wil als hij gezond is steeds meer en meer,
maar als een mens ziek is, wil hij maar 1 ding
en dat is gezond worden..
En zo is het!

Voor mij was het best moeilijk om stil te liggen
of zitten...niet de eerste dagen na de operatie, toen
had ik genoeg aan mezelf, maar de tweede week, kon
ik al weer meer zitten, en ik kon het niet laten om
toch met de hand iets te maken...
Mijn man werd wel eens boos omdat ik dan toch
te lang had gezeten...maar hij begreep wel dat je
mijn handen moet vast binden, anders werken ze
gewoon zo graag!

 Mijn twee rattenmeisjes zijn in wording...
en ze krijgen zoals je misschien op de foto kunt zien
een geboetseerd neusje..vind de combinatie erg leuk
van het stof met klei...
Ze zijn natuurlijk nog lang niet klaar, maar ik heb
geen haast en doe gewoon lekker rustig aan...
net zoals mijn lichaam aan geeft, ben ik moe, dan
ga ik rusten...mijn gezondheid staat voorop..

Ben zo ontzettend blij dat het weer een stuk beter gaat,
en dat ik zelfs al weer een beetje kan naaien en mooie
dingen kan maken..super he?

Ik wil ook nog heel graag de mensen die mij
een mailtje of kaartje hebben gestuurd heeeeeel 
hartelijk bedanken, vind dit hartverwarmend en super lieffff!

Dikke knuffel..en ik kom
snel weer bij jullie op bezoek..

Liefs,
Marijke
XXX







38 opmerkingen:

Crealice zei

Heel veel beterschap. De diertjes zien er nu al hartverwarmend uit.

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
schön, dass Du dich meldest und dir ein bisschen besser geht:)
Ich wünsche Dir weiterhin viel Gesundheit, gute Besserung und wunderschöne Zeit:)
Ich drücke Dich ganz fest
Ganz liebe Grüße
Karina

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat fijn voor je dat weer opknapt.
Luister naar je lichaam dat is vaak het beste.
Van harte beterschap, groetjes, Thea

Floor zei

Lieve Marijke,
Wat fijn weer wat van je te horen en te zien en dat het wat beter met je gaat.
Een zware operatie geweest zo te lezen, daar heb je wel even tijd voor nodig om te herstellen.
Maar het was vast nodig en uiteindelijk voel je je vast beter dan daarvoor.
Herken dat helemaal, dat je weer wat wilt doen.
Stilzitten is helemaal niks voor creatieve mensen toch?
Nou ja misschien een boek lezen of een beetje voor de t.v. hangen, maar dat gaat snel vervelen, de handjes moeten aan de slag!
Maar je hebt het voor elkaar en al een lieve muis gemaakt.
Eerlijk gezegd ziet ze er uit alsof ze ook net geopereerd is :-)
Maar dat wordt vast nog beter als ze helemaal af is.
Gezondheid is inderdaad het belangrijkste, maar daar komen we meestal pas achter als we het niet meer hebben.
Dus rust lekker uit, eet gezond, ga af en toe in je atelier aan de slag en laat je lekker verwennen.
Lieve groetjes,
Floor

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Ik ben blij dat het al een beetje beter met je gaat en ik kan het goed geloven dat het moeilijk voor je is om je handen stil te houden .
Je werk in wording lijkt me nu al heel mooi te worden, muisjes hebben toch wel iets he .
Kijk al uit naar het uiteindelijke resultaat. Probeer toch nog maar zo veel mogelijk te rusten zodat je goed kan genezen.
Lieve groeten en knuffels xxx Anja

"Création" zei

Ohhh lieverd, heerlijk om te lezen dat het langzaam
weer de goede kant op gaat en je weer de kracht hebt
om mooie dingen te maken. Je rattenmeisje ziet er zo prachtig
uit en lief de foto met het zachte lijfje dat nog gevuld
moet worden, het oogt zo aandoenlijk en lief.

Een lichaam is een GROOT wonder en geeft precies aan
wat goed is voor een mens, goed van je dat je daar
naar luistert, het zal de genezing zeker helpen.

Pas maar goed op jezelf en laat je maar heerlijk verwennen,
veel sterkte wens ik je.......

veel liefssssss
Josephine
XXX

sirkkis zei

Hei Marike ♥ Ihanaa kun olet jo vähän toipunut. Ihanan suruinen väsynyt eläin on odottamassa sinun toipumista.
Minä toivotan sinulle terveyttä ja lähetän suuren voimistavan halauksen ja terveisiä lumisesta pohjoisesta.
Sydänlämmin tervehdys sinulle toivottaa Sirkkis ♥

Thuis bij Corrie zei

Fijn dat je weer aan de beterende hand bent. En bezig zijn is ook goede therapie.
Doe het maar lekker rustig aan en laat je lekker verwennen door je man.

Anoniem zei

Lieve Marijke,
Wat fijn dit te lezen, super meiss, dat het weer iets beter mag gaan, en wat een leuk ratje wordt dat, veel plezier met je werkje, fantastisch dat je dat weer kan doen, lieve groet, Molly.

Claudia zei

Liebe Marijke,
ic kann gut verstehen, daß Du nach der OP schnell wieder an Deine wunderbare Arbeit wolltest! Ich bin genauso, und kann meine Hände nich still halten, sie wollen immer etwas kreatives tun ;O)
Die Rattenmädchen werden herzallerliebst, sie sehen wunderschön aus!
Trotzalledem, paß gut auf Dich auf und lasse es langsam angehen!
Hab einen wunderschönen Tag und ein gemütliches Wochenende!
♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

Marguerite zei

Fijn dat je weer wat opknapt. En dat je handen weer lekker aan de slag gaan. Kalm aan! Maar als handwerkster genezen we toch het snelst met een handwerkje of handwerk tijdschrift in de buurt.

Marta Betlej zei

Beautiful :)
Have a nice weekend :-*

Manuela zei

Meine liebe Marijke,
es ist so schön, dass es dir wieder langsam besser geht.
Schone dich weiterhin brav.
Toll, dass du schon in der Lage bist, wieder so entzückende Geschöpfe zu nähen und ihnen Leben einzuhauchen.
Wünsche dir weiterhin so gute Fortschritte.
Ich umarme dich ganz herzlichst,
deine Manuela

Chrisje Ongena zei

Van harte beterschap!!!

groetjes

Anoniem zei

Lieve Barones ,

Wat fijn dat je weer een beetje aan t opknappen bent en oooo wat is dit rattenkind lief !!!
dat neusje te schattig voor woorden .
Ik hoop dat het lukt dat ik weer een bericht kan schrijven hier op je blog .
Doe rustig aan en veel liefs van mij xxxx

Ans zei

Lieve Marijke,

Aaaahh wat een superlief neusje! Ik word er helemaal enthousiast van, handen beginnen te jeuken, haha. Maar er staan helaas eerst andere taken op de planning.
Fijn dat het beter gaat, doe nog maar eerst rustig aan hoor!

Liefs,
Ans

Pink Veen zei

He lieve Marijke, wat fijn dat het alweer wat beter met je gaat! Natuuuuurlijk moeten jouw handen bezig zijn, hoe kan het anders maar weet je, je slaat je er dapper doorheen!

Wat een mooie foto heb je geplaatst! Mooi muisje in wording!!! (wat doe je die oortjes toch leuk!)

Nou Marijke, luister maar een beetje naar je lieve man en ook naar je lichaam en dan, voor je het weet, ga je weer als een trein!

Ik wens je een heeel fijn weekend en sterkte met je herstel!!!

Extra dikke knuffels van Pink xxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Hay Crealise.

Dank je wel voor jouw beterschap wens...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Karin,

Dank je wel voor je lieve woorden...

Lieve groetjes,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Thea,

Wat een lieve woorden, en wat leuk dat je
mijn blog een bezoekje hebt gebracht...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Floor,

Ja ik had eigenlijk precies hetzelfde idee van dat ratje
met een open rugje hahaha...
Dank je wel voor je mooie en fijne woorden meis...

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Anja,

Mijn handen blijven door werken...hihi...
En ik ben er heel erg blij mee, het is toch
zo fijn om mooie dingen te maken...

Fijn weekendXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Wat ben je toch een ontzettend lief mens,
altijd zo vol belangstelling en een lief en
warm woord voor iedereen.
Dank je wel voor jouw lieve bericht..

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Wat een ontzettend lief bericht en
lieve beterschap wens...
Dank je wel!

Lieve groetjes XXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Corrie,

Dank je wel meis, en het is zoals je zegt,
heerlijk bezig zijn is zeker een goede therapie...

Fijn weekendXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Molly,

Ja heerlijk dat ik alweer een beetje kan werken,
ben hier zo blij mee...
Dank je wel voor je lieve woorden..

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Claudia,

Dank je wel voor je bemoedigende woorden,
wat fijn om te lezen meis...

Ik wil je alle liefs wensen Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marquerite,

Je hebt zo helemaal gelijk...wij werken zo
graag met onze handen, dat werkt zeker
genezend...

Lieve groetjes,Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marthe,

Voor jou ook een heel fijn weekend!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Jouw woorden zijn zo lief en bemoedigend,
deze raken mijn hart...dank je wel!

Alle liefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Chrisje,

Dank je wel voor jouw beterschap wens..

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Ja dit rattenmeisje wordt heel schattig...
Dank je wel voor je lieve woorden meis..

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Heey Ans,

Moet altijd zo lachen om jouw berichtjes..
heerlijk mens ben je...
En ik weet dat je handen jeuken...ik ben benieuwd
naar jouw volgende wezentje..

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Wat een fijne en lieve woorden, dank je wel
lieverd...ik ga zeker naar mijn lichaam luisteren
dit is nu gewoon het aller belangrijkste meis...

Dikke kus voor jou meisXXX

Elina`s Bears zei

Hi Marijke,

it is so so so sweet and cute!!!!
Strong hugs
xxx

Marijke van Ooijen zei

Hay Elina,

Thank you very much!

Big kiss for you...XXX

Lydia zei

Hallo lieverd ,wat is het toch heerlijk om te lezen dat het weer wat beter gaat met je .Een operatie is niet niks blijf aub uiterst voorzichtig en probeer echt niet te snel te gaan .
Wat ziet het er nu alweer mooi uit deze ratjes ben er nu al verliefd op en dan zijn ze nog niet eens klaar hahaha.
De foto,s zijn ook weer erg mooi er zit zoveel sfeer in .
Blijf vooral genieten hoor Marijke .

Liefs knuffeltjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Lydia,

Ja meis, ik weet deze operatie was niet makkelijk,
en ik neem mezelf echt in acht...en het gaat nu goed,
maar zal zeker op tijd rusten...
Vind het super dat je deze rattenmeisjes nu al leuk vind..
Dank je wel voor jouw lieve berichtje.

Dikke kusXXXXXXXXX