zondag 20 november 2016

Een verhaaltje met een happy end...

Lieve mensen,

Welkom op mijn blog op deze regenachtige
zondagmiddag...hier binnen is het lekker
warm en droog...en ik dacht het is tijd
voor een verhaaltje met een goed eind...

Het gaat namelijk over mijn rattenmeisje,
ja ze is klaar hoor, jullie hebben haar al
eerder gezien, toen was ze nog lang niet klaar,
maar nu is dan toch geboren, en met haar klein
berenkind Belladonna...een marionet beertje..

Maar goed, dit verhaal gaat over een 
marionetten poppen speelster, zij heet Bernadette..
Zij treed dagelijks op en schrijft de mooiste verhalen
en laat haar popjes dansen...ze heeft het behoorlijk
druk, en daarom wil ze ook telkens een ander
popje meenemen naar de voorstelling...en
hier gaat het verhaaltje dan ook over..

Lezen en kijken jullie mee?
Kijk dit is Bernadette...zij is poppenspeelster
van beroep...zij maakt haar popjes zelf, ze maakt
er marionetten van..
 De verhalen bij de popjes schrijft ze zelf en dan
treed ze op in theaters en waar ze haar maar vragen..
Ze maakt ook haar eigen kleding zoals jullie
kunnen zien..deze hoed heeft ze pas nog
gemaakt, en zeg nu eerlijk dit jurkje staat
haar toch goed?
Dit ratten madammeke is gewoon een bezig bijtje..
Ja Bernadette, je staat goed op de kiek hoor..hihi..
Bernadette is een beetje bezorgd, ze is bang dat
ze niet goed op de foto komt..
Dit zijn de lievelings popjes van Bernadette...
Maar deze popjes zijn al zo vaak  mee geweest
naar een optreden, ze wil wel eens iets nieuws!
Bernadette staat een beetje verveeld bij haar ladenkastje
deze zitten vol popjes..
Gatsie...nu moet ik weer mijn zelfde marionetten mee
nemen...ik ben het zo zat, iedere keer hetzelfde...
Heb ik nu niks anders?
Misschien is dit blote billen popje wel leuk,
ik heb er wel een verhaal bij geschreven...
Nee..ik zoek toch iets anders...nog maar
even in de la kijken dan..
Zie ik daar nu nog iets in de la liggen?
Huhh...wat ligt daar?
Deze heb ik nog nooit gezien...
Hee...wie ben jij?
 Jou heb ik nog nooit eerder gezien...
 Wat een grappig snuitje heb jij...
Hoe heet jij...en hoe kom je toch in mijn la?
 Hoe heet je kleine beer?
 Ik heet Belladonna...
 Ohhh...wat een mooie naam heb jij zeg...en je ziet er zo grappig uit...
Kleine beer wordt verlegen van alle lieve woorden...
Belladonna verteld dat Bernadette haar heeeeel lang geleden
ooit eens had gemaakt, maar de popjes toch mooier
vond als haar...zo kwam ze helemaal achterin de la
terecht..wachtende om ooit eens uit de la te worden gehaald...
In de tussentijd lachten de popjes haar wel eens uit,
omdat zij altijd mee mochten, en zij niet!
Vaak was zij echt verdrietig..
 Ach...lieve kleine beer, wat een narigheid
heb je dan toch meegemaakt...sorry dat ik je
niet eerder heb gezien...Ik vind je juist zo
knap en lieffffff...kom ik neem je in mijn armen lief kind..
 Jij mag vanavond met me mee...nog even een verhaaltje
schrijven en dan mag je mee...wil je dat?
Ja natuurlijk wil Belladonna dat heel graag...
Moet je die popjes nu eens sip zien kijken hihih..
 En hier is Belladonna, ze is nu een marionetje geworden...
 Vind Belladonna zo lief zoals je aan haar
marionetje hangt...
 Spannend...vanavond het eerste optreden
van Belladonna...ze is best zenuwachtig..
maar ohh...wat is ze toch blij dat ze nu ook
eens mee mag...
Hier nog een kiekje van de popjes
en natuurlijk van kleine beer...
Na het optreden kruipt kleine beer
weer lekker in de la...
 Moe maar voldaan valt kleine beer in slaap...
 Vind het heerlijk om verhaaltjes te verzinnen,
ze ontstaan gewoon tijdens het fotograferen...
En ja dit verhaaltje heeft gelukkig een happy end...
en daar hou ik zo van, dat alles tenslotte toch
een happy end heeft...

Dag lieve mensen...heel veel lieffffsss
Marijke
XXX


38 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een mooie creatie(s) Marijke, enne...........zo verhaaltje 'pakt' je, een leuke bedtijdverhaaltje!!!
Van die soort rattenkindjes wil je wel een plaag hebben in je huis, hahahaha.
Lieve groet, Molly.

Zulueta E zei

Adorable!!!! ♥ Sencillamente adorable!!! ♥♥♥

cristall zei

Que bonita y dulce historia de Domingo.
Se ve hermosa la ratita,no le falta detalle,ella es muy tímida y titiritera,ahora se la ve contenta con su nueva amistad del osito.
Bss apretaos!!!

Floor zei

O ja, dat herken ik zo Marijke. Verhaaltjes moeten altijd een happy end hebben toch? Daarom houd ik zo van sprookjes met aan het eind: "ze leefden nog lang en gelukkig".
Ik ben dus ook gek op jouw verhaaltjes. Heerlijk om ze te verzinnen toch?
Bernadette en Belladonna zijn echt een prachtig stel. Jammer dat we de voorstelling niet echt hebben kunnen zien en horen, maar het was vast heel mooi.
Het blote billen popje vind ik ook een schatje, maar zij beweegt misschien wat strammer.
Niet aardig trouwens van de andere popjes dat ze Belladonna uitlachten omdat zij niet mee mocht doen.
Maar gelukkig is alles goed gekomen.
Misschien een andere keer een optreden van allemaal tegelijk. Wel moeilijk voor de poppenspeler natuurlijk, maar wel heel gezellig.
Vind Bernadette trouwens heel knap dat ze die popjes heeft gemaakt en haar mooie jurkje en hoedje. Heeft ze vast van jou geleerd Marijke.
Liefs van mij,
Floor

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Jaaaa...heerlijk die verhaaltjes he meis?
Dank je wel voor je leuke reactie..

Lieve groetXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Zulueta,

Dank je wel meis...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Christal,

Wat een mooie reactie...dank je wel!

Lieve groetjesXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ja volgens mij genieten wij gewoon van elkaars
verhaaltjes hahahah...
Heerlijk he om zo mee te gaan in die fantasie?
En het ontstaat gewoon als ik aan het fotograferen
ben...het rolt zo mijn pen uit...
Fijn hoor dat het kind in ons is gebleven...

Dikke kusXXX

"Création" zei

Meis wat een zalig geniet verhaaltje heb je weer
geschreven bij je prachtige rattenmeisje Bernadette.
Mooie alle kleding en haar geweldige hoed.

Heerlijk altijd dat fotograferen hé, kan daar zelf ook
intens van genieten, daar wordt een mens gelukkig van!!!

Eigenlijk was ik op zoek naar twee kleine beertjes, hahaha
zag in het begin van je post staan beertje Bernice, en
later kwam ik beertje Belladonna tegen.
Wat een snoezig klein schatje is dat geworden.

Fijne week wens ik je.....

Liefs,
Josephine
XXX

Claudia zei

Liebste Marijke,
was für eine wudnervolle und bezaubernde Geschichte von Bernadette und Belladonna! Ich liebe teddybären über alles und ich bin gespannt auf neue Geschichten von diesen Beiden :O)
Vielen Dank dafür!
Ich wünsche Dir einen guten Start in eine schöne neue Woche!
♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

Janneke zei

Wat een plaatje van een rat zo mooi en wat een lief verhaaltje geniet van je mooie plaatjes en teksten en dan dat lieve kleine grut erbij super schattig lieve groetjes janneke 💋

Marguerite zei

Wat heb je weer een prachtige popjes/beestjes gemaakt.
Vind dit zo vreselijk knap...
En ook nog zo mooi op de foto gezet.

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve Josephine,

Weet je je hebt helemaal gelijk!!!
Ik had in eerste instantie twee kleine
beren kindjes gemaakt, maar omdat
ik ongeduldig was, heb ik de eerste
afgemaakt, en snel op de foto gezet hahahaha...
En ik had twee namen in mijn hoofd voor deze
kleine schatjes...hahahaha...dus je hebt
goed gelezen lieverd...
Ik maak dat andere kleine snoesje ook nog af,
deze is zo schattig..

Dank je wel voor je lieve berichtje..XXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Claudia,

Dank je wel voor jouw lieve
complimentje...

Ik wens jou ook een heerlijke
nieuwe week!XXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Janneke,

Meis wat leuk dat ik een berichtje
van je krijg...super dat het is gelukt!
Het was gisteren toch ontzettend
gezellig he? Je huisje is net een
paleisje....zo zo mooi!

Tot snelXXX

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve Marguerite,

Dank je wel voor je lieve reactie...
Ik geniet ook heel erg van het fotograferen...

Hele fijne weekXXX

Lydia zei

O o wat is het toch heerlijk om af en toe op jou prachtige blog te kunnen kijken lieverd .Wat heb ik genoten van het lieve verhaal over Bernadette en Belladonna zo lief kreeg zelf te doen met die kleine beer hahaha.
je schrijft zo leuk en dan de mooie foto,s erbij en ja ik ben weer verliefd hoor wat een mooi dingetje is het weer samen met haar beertje en popjes .Super knap hoe je het steeds weer kan verzinnen .
Mij maak je er in ieder geval heel erg blij mee ,je weet denk al hoe .

Tot snel liefs knufjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Ach meis, wat een mooie en lieve woorden..dank je wel!
Vind het zo zo super om te schrijven en te fotograferen..
Zoals Josephine al eerder zei hierboven, het maakt een
mens zo gelukkig, en daar doen we het toch voor...
Heerlijk om jou zo blij te maken...

Dikke kusXXXX

Thuis bij Corrie zei

Wat heerlijk dat Belladonna nu ook eens de wijde wereld in mocht.
En dan met zo'n mooie dame mee op pad. Logisch dat alles goed kwam.

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een prachtig verhaal heb je geschreven .
Bernadette en Belladonna zijn heel mooie creaties geworden met leuke kleertjes aan .
Hoop van harte dat je aan de betere hand bent .
Lieve groeten xxx Anja

Manuela zei

Liebe Marijke,
ich liebe deine Geschichten. Zaubern sie doch mit deinen traumhaften Geschöpfen, eine eigene kleine Welt, mit nostalgischem Charme.
Deine Fingerfertigkeit ist bemerkenswert. Ich bewundere dich dafür.
Pass gut auf dich auf und hab einen schönen Abend.
Alles Liebe,
Manuela

Marijke van Ooijen zei

Hay Corrie,

Dank je wel meis...en ja heerlijk dat
alles toch goed kwam...

GroetjesXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Anja,

Vind het zo leuk om te horen dat je het verhaaltje
leuk vind...en dat je de diertjes mooi vind...

Hele fijne avondXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Wat een lief en mooi bericht, dank je wel!
Ja meis, ik zorg goed voor mezelf...het gaat
goed gelukkig.

Lieve en warme groetXXX

Ans zei

Hai Marijke,

Nu mis ik toch wel de olifant met de lange snuit, haha..
Heel erg mooi, ik sta ervan versteld hoe een mens dit voor elkaar kan knutselen hoor, ongelooflijk knap. Jammer dat je geen workshops meer geeft, misschien toch eens over nadenken?? ( :) )

Fijne avond en lieve groetjes,
Ans

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ans,

Ja ik mis het wel een beetje die workshops...
En ik moet je eerlijk bekennen dat het weer een
beetje kriebelt zo nu en dan....dus meis, misschien
in de toekomst nog eens..maar eerst kom je maar
eens kijken...je weet je bent van harte welkom..

LiefXXX

Caritas de algodón zei

Encantadora la historia! Como siempre... Bella la señora rata! Felicidades!
Saludos estimada Marijke!
María José Caritas de algodón


Happy-Sonne zei

Dear Marijke
What a lovely post! So sweet and thank you for the nice comment on my blog. I wish you all the best and send you a lot of greetings from Switzerland. Hugs Yvonne

Marijke van Ooijen zei

Dear Yvonne,

Thank you so much..and your blog is fantastic!

Have a nice day...MarijkeX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marie-Jose,

Dank je wel voor jouw lieve woorden!

Hele fijne dagXXX

Muggensteekjes zei

Lieve Marijke, wat geniet ik toch weer van je mooie foto's en verhaaltje. Rattenmeisje Bernadette is zo mooi en haar kleertjes zijn ook weer zo romantisch. Altijd als ik hier je mooie creaties bewonder, wil ik zo graag zelf aan de slag en toch eens proberen een muisje of beertje te maken (en mijn hele zolder romantisch en als atelier inrichten haha). Wie weet komt het er ooit nog eens van en ondertussen blijf ik genieten bij jou. Dank je wel lieverd voor je betoverende posten.
Liefs, Ingridxxx

Hoop dat je ook weer helemaal bent opgeknapt van de operatie. xxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Ingrid,

Dank je wel voor je lieve woorden over mijn Bernadette...
Jaaaa...probeer eens een berenkindje te maken...als dit
een droom is van jou, meis dan zeg ik DOEN...
En ja ik geniet ook altijd van jouw mooie kunstwerkstukken,
heerlijk om zo van elkaar te genieten..

Heel veel liefsXXX

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
die Geschichte ist wunderschön, du macht es so toll
ich kann leider keine Geschichten schreiben aber zuhören:)
Deine Bernadette ist was besonderes, klasse gemacht
Ich wünsche Dir eine schöne Zeit, drücke Dich ganz lieb
Karina

Marijke van Ooijen zei

Lieve Karin,

Dank je wel meis...

Dikke kusXXX

sirkkis zei

Hauska sinun rotta-rouvan tarina ja hurmaavia kuvia kaikista nukeista lipastossa ja Belladonna on söpö.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog
en jouw lieve woorden..

Heel fijn weekend, MarijkeXXX

Pink Veen zei

Wat bijzonder! Zo'n mooi beertje en dan heel lang in een la liggen en nog uitgelachen worden ook! Mooi lief klein beertje, kijk nu eens naar de poppenspeelster in haar mooie zelfgemaakte jurk. Heb je de mooie rozet gezien op het jurkje?! Hoedje gezien?! Je bent nu heel gelukkig toch?! Jullie zien er samen zo mooi uit! Helemaal verliefd ben ik op de schoentjes van de poppenspeelster! Helemaal verliefd ook op jullie allebei!

Kom, rust nu maar uit maar als je weer helemaal fit bent vertel dan nog een mooi verhaaltje?! En ach, die lachende popjes, trek het je maar niet aan hoor; het zijn popjes en geen beren! Die doen zoiets vast niet!

Marijke, zo'n lief verhaaltje, zulke mooie foto's, maar wie heeft er nu meer genoten? Jij of ik?! : ))))))))))))))

Liefs van Pink en reuze knuffels! xxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Wat heerlijk dat je weer thuis bent...ik heb je gemist meis...
Ja wie heeft er nu meer genoten hahaha...ik denk dat we
er gewoon alle twee van genieten...En daar draait het toch
allemaal om? Gelukkig zijn en genieten?

Hele dikke reuzeknuffel terugXXX