woensdag 30 november 2016

Vintage Kerst ornamentjes...

Lieve mensen,

Afgelopen week heb ik zo lekker gewerkt
in mijn knusse atelier...het was genieten...
Het was lekker warm in mijn atelier en een muziekje erbij
en dan maar lekker knippen en plakken en dan
vooral mooie dingen maken...heerlijk toch?

Ik heb zoveel gemaakt, ik kan onmogelijk alles
zelf bewaren..wat je op deze post ziet is 
te koop...als je belangstelling hebt, mag je me
altijd mailen...mijn mailadres staat op de zijbalk...
Jullie denken misschien dat het
oude baby dozen zijn, die ik jullie nu
laat zien, maar niks is minder waar!
Wat zal er nu in deze dozen zitten?
In ieder geval geen babyspulletjes, maar
vintage Kerst ornamentjes...
Eerst heb ik de dozen bekleed met stof en
daarna maakte ik er een medaillon op met zo'n
schattige vintage Kerstplaatje..
 De binnenkant is bekleed met oud muziek papier...
Dit plaatje vind ik zo schattig  dat meisje met  haar kleine hondjes...
En een lichtblauwe gestreepte doos,
met zo'n beeldschoon sneeuwpopje...
Maar wat zit er nu toch in die dozen...
Zijn jullie al benieuwd?
Nou kijk dit zit er in de dozen...
Allemaal vintage Kerst ornamentjes...
Eerst heb ik vintage afbeeldingen gezocht,
en daarna heb ik deze geprint op stof,
vervolgens heb ik ze een harde achterkant
gegeven zodat ze goed kunnen staan
of hangen...
Het was heel wat knipwerk maar,
ik vind het zo leuk om te doen...
En doordat de plaatjes op stof staan, lijkt
het veel ouder en nostalgischer...
Soms naaide ik kraaltjes en gaf jassen
een soort van bontkraagje...
De glittertjes vond ik zo schattig die ik
er later op heb gedaan...
Ze zijn zo leuk om in de Kerstboom te hangen,
maar je kunt ze ook bij je oude beer of popje hangen...
Of aan een knopje van de kast..
Mijn huisje versieren...Christmas is Magic!
In deze doos, zitten mijn popjes...ook om in de
Kerstboom te hangen...
Popjes met hun lange jurkjes van gaas...
Popjes in zachte pastel tintjes...
Ik gaf ze ook een mooi kransje met pareltjes...
Ik kocht een prachtige oude Advent kalender...
Het is een echt ouwetje...vind het zo zo mooi...
Natuurlijk mogen ook sterren niet ontbreken...
Als een ster valt
zeg ik stil
wat ik het allerliefste wil...
Wat een mooie engelenkopjes...
Een lichte ster in een donkere tijd is iets
dat warmte geeft en je hart verblijd...
Zo lijkt het toch net oude kerstversiering?
Dit lieve meisje met haar boeketje en
haar lange tule rok...
Met haar rode wangetjes van de kou...
En deze prachtige ster...
Met deze ster wil ik je laten weten
dat ik je niet ben vergeten...
Ook maakte ik van oude cake vormpjes
een schattig Kerst ornamentje..
Vind dit zo heerlijk nostalgisch...
Engelen vind ik zo mooi en zeker bij Kerstfeest horen...
Engelen brengen Vrede en Liefde...
Deze afbeelding is zo schattig...
Ik vind het net een echte linnen jas...
dit komt omdat ik de afbeeldingen eerst op
stof heb geprint...
Zo ook dit lieve Kerst engeltje met haar kaarsje...
En haar leuke rode polkadot strik...
Vrede brengen is Vrede ontvangen...
Dit engeltje heeft een jasje met bont aan...
Hier sneeuwt het al...een engeltje in de sneeuw...
En mijn meisjes met hun tule rokjes...
 Het is natuurlijk super tof om mooie
Kerst spulletjes te maken...Chritmas is Magic..
Maar eerst komt Sinterklaas met zijn pieten
nog op bezoek...Onze meisjes zitten al vol
verwachting te kijken, en zondag is DE grote dag!
Zondag vieren we met z'n allen Sinterklaas...ohh..
wat verheug ik me toch op de gezichtjes van Sophie en Jasmijn...

Heel veel liefs MarijkeXXX

32 opmerkingen:

cristall zei

Que maravilla!!!
Tus cajitas esconden tesoros de la Navidad.
Que buen gusto tienes,tu taller ya huele a Navidad.
Bss apretaos!!!

Caritas de algodón zei

Bellísimo Marijke!
Esas cajitas para bebés son preciosas,
con sus estrellas y ángeles. Para soñar…
Saludos amiga!

ivoorwit.blogspot.com zei

Mooooooooooooi!
Weer genoten.
Fijne dag,groetjes, Thea

Zulueta E zei

Ohhhhhh!!!!! Pasar por tu blog es como entrar dentro de un sueño! ♥

"Création" zei

Ohhh heerlijk lieve Marijke, je bent al helemaal in Kerstsferen,
zo lief zijn deze kerstdoosjes geworden met hun prachtige
inhoud. Het zijn stuk voor stuk juweeltjes de kerst
ornamentjes die je hebt gemaakt.

Heerlijk om alles te bekijken, en in gedachten zie ik je
al heerlijk bezig in jou fantastische atelier.
Eenmaal bezig met alle mooie materialen om je heen
ben je gewoon niet meer te stoppen, erg mooi allemaal!!!

Veel liefsssss
Josephine
XXX

Arlete Mourige zei

Olá Marijke!

Quanta beleza e ternura em suas caixinhas e enfeite natalinos .Amei a delicadeza.Beijos

Claudia zei

Liebste Marijke,
Deine Weihnachtsornamente sind so wunderschön!
Ich mag diese alten Bilder so gern, ich hatte früher viele daovn, für in das Poesiealbum *lächel*
Hab einen schönen und fröhlichen Tag und eine zauberhafte Adventszeit!
♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

Marijke van Ooijen zei

Dear Cristall,

Thank you very much!

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Marie-Jose,

Thank you for your kind words...

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Thea,

Dank je wel voor je bezoek...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Zulueta,

Thank you so much...

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ik kan niet meer stoppen als ik lekker
bezig ben hahaha...
Dank je wel voor je lieve woorden meis..

Liefs,XXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Arlete,

Thank you so much...!

Love MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Claudia,

Thank you so much for you
kind and lovely comment...

Big hugXXX

sirkkis zei

Voi miten kauniita joulun koristeita. Minua oikein sydäntä lämmitti kaikki kauneus kuvissasi. Hurmaavia asioita paljon.
Iloista joulun odotusta terveisin Sirkkis ♥

Marguerite zei

Ohhhh wat mooi!
Hoe krijg je het toch iedere keer weer voor elkaar?
Echt genieten van al dit moois.

Marijke van Ooijen zei

Dear Sirkiss,

Wat een lieve woorden...dank je wel!

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marquerite,

Het was veel werk, maar ohh..zo leuk om te doen...
Het was GENIETEN..

Dank je wel voor je lieve woorden..

Liefs MarijkeXXX

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
ZAUBERHAFT ist dein Weihnachtsschmuck, Es sieht alles so wunderschön aus einfach Traumhaft. Der alte Adventskalender ist wirklich was besonderes. Vielen Dank liebe Marijke, dass Du es uns gezeigt hast:)
Ich wünsche Dir eine zauberhafte Adventszeit
Ganz liebe Grüße
Karina

Marijke van Ooijen zei

Dear Karin,

Thank you very much for your lovely comment...

Big hug,
Marijke

Pink Veen zei

Ha lieve Marijke! Vol bewondering zit ik te kijken naar al het moois dat je weer hebt gemaakt! Jouw fantasie lijkt eindeloos; wat een mazzel! Ik vind het allemaal weer prachtig! Al de kleine details die je hebt toegevoegd, zo bijzonder weer! Mooi ook de dozen die je hebt gemaakt! Kan me nu al verheugen op je Kerst-foto's die je hier vast wel plaatst!

Oh, zondag de grote dag; Sinterklaas! Wat zal het gezellig zijn bij jullie! Geniet er maar van!!! Ik weet heel zeker dat je niet in de zak hoeft!!!

Heel veel plezier en bedankt voor je mooi post!

Reuze knuffel terug! Liefs! Pink xxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Pink,

Dank je wel voor je lieve reactie meis...
en jaaaaaa....straks Sinterklaas..heerlijk
vooruitzicht..ik heb er zo'n zin in..

Dikke knuffel...XXX

Dentelles et Rose Boudoir zei

c'est très beau !!

Marijke van Ooijen zei

Dank je wel Dentelles et Rose Boudoir

Liefs Marijke

Thuis bij Corrie zei

Ik geloof gewoon mijn ogen niet bij het zien van al dit moois.
Wat een genot om hiernaar te mogen kijken. ik houd zo van die nostalgische plaatjes. Ik heb zelf een paar albums vol met zulke oude kaarten.
Maar jij hebt er iets heel bijzonders van gemaakt.
Ik wil straks jouw kerstboom wel eens zien.

Marijke van Ooijen zei

Hay Corrie,

Dank je wel voor je compliment...

Wens je een mooie dag meis..X

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een leuke kerstspulletjes heb je gemaakt,ook de met stof beklede dozen zijn schitterend en dan die nostalgische plaatjes, prachtig gewoon.
Wens je een leuk weekend toe en een fijne sinterklaas zondag
Lieve groeten Anja xxx

Marijke van Ooijen zei

Hay Anja,

Ja wat een leuke spulletjes he meis?
Dank je wel voor je lieve woorden...

Fijn weekendXXX

Floor zei

Wat laat je een prachtige kerstspulletjes zien Marijke! Waarom zijn we toch zo gek op oude plaatjes en popjes? Het heeft altijd zoiets liefs, zo zacht en romantisch.
Je hebt er echt hele mooie lieve kerst-ornamentjes van gemaakt, mijn complimenten.
Heb vandaag mijn bestelde oude pop-up kerststalletje uit de jaren 50 binnengekregen, zo mooi! Die laat ik nog wel op mijn blog zien t.z.t. Het is weer genieten geblazen.
Ik wens jullie een hele fijne Sinterklaas-avond zondag!
Veel liefs van mij,
Floor

Anoniem zei

Ohhhhhhhhhhhh, Marijke, als je zulke dingen ziet, die jij gemaakt hebt, dat val je stil, sprakeloos, wat mooooooooooi! Het is net of je een doos op de zolder openmaakt met mooie, oude prentjes, en versieringen van vroeger, dat is toch het mooiste compliment dat je kan krijgen, meiss!!!!!!!!!!!!!!!
Prachtig!!!!!!!!!!
Fijne Sinterklaas-viering aanstaande zondag.
Lieve groet, Molly.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Dank je wel meis voor je lieve compliment!
En jaaa...ik ben benieuwd naar jouw mooie pop up kerststalletje...

Wens je een fijne weekend,XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ohh...wat een mooi compliment...dank je!
Ja het lijkt toch net een doos die je van zolder
open maakt..dat gevoel had ik er ook bij...
Heerlijk he die oude nostalgie?

Fijn weekend...XXX