dinsdag 15 november 2016

Lieve vrienden uit Rusland...

Lieve mensen,

Een tijdje geleden kreeg ik een telefoontje
van Anja...dit is onze Russische vriendin...
Zij woont in Nederland, maar haar vader
en moeder, dit zijn Jacov en Natasja wonen
in Rusland in St.Petersburg...

Als we een beurs hebben in St.Petersburg dan
mogen we bij deze zeer lieve vrienden logeren...
Dit is een feest, daar Natasja en Jacov zo lief
en vriendelijk zijn, en zo gastvrij om hun huis
open te stellen voor ons...

Maar goed Anja belde ons om te vertellen dat
Natasja een bezoek wilde brengen aan Nederland,
en of ze bij ons langs konden komen, natuurlijk 
waren ze van harte welkom, David mijn man en ik
waren blij verrast, daar we Natasja al een tijd
niet hadden gezien...helaas kon Jacov niet mee
naar Nederland, daar hij hartproblemen heeft..

Ik vertelde Anja dat ik onlangs ben geopereerd,
en dat ik nog niet helemaal mijn energie had, maar
dat ik zou aangeven wanneer ik moe was...zodat
ik kon dan kon rusten...

Voor deze dag wilde ik zo graag een high tea 
organiseren, maar de energie om dit allemaal
voor te bereiden, die heb ik nog niet..en ik kan
niet zulke mooie en lekkere hapjes maken
zoals Janneke van der Meer, zij brengt 
alle vers gemaakte hapjes bij u thuis...
Alles zoals brocante servies, bestek, theelichtjes ectr.
zit er bij..en alles is zo zo goed verzorgd en
zo zo lekker...!
Wie ook eens high tea wil organiseren, je kunt
me altijd mailen en dan zal ik je het telefoonnummer
van Janneke geven..

Het weerzien met Natasja en Anja was heerlijk,
we moesten een traantje weg pinken van geluk,
mijn man David vond het ook zo super!
Als vriendschap goed is dan maakt het niks
uit als je elkaar een lange tijd niet hebt gezien,
die zit zo diep geworteld..en is wonderschoon.
We hebben heerlijk gesmikkeld en veel heel
gepraat, het was zo warm en gezellig..
En...waarschijnlijk gaan we mijn verjaardag,
 in december in Rusland vieren...ik hoop
dat alles goed mag blijven gaan met mijn
gezondheid, en dat mijn man vrij kan krijgen..
Mijn jongste zoon David zal waarschijnlijk als
ook hij vrij kan krijgen mee gaan...
Hoe heerlijk is dit vooruitzicht niet?

Hier nog wat kiekjes van deze heerlijke
dag..deze was met een hele dikke gouden rand..

Heel veel liefs
Marijke
XXX












34 opmerkingen:

cristall zei

Que momento tan emotivo para el recuerdo.
Bss apretaos!!!

Floor zei

Oohhh Marijke wat een mooie foto's van jullie gezellige dag!
Zo mooi die collages, zou willen dat ik dat zo kon.
Ziet er trouwens heerlijk uit al dat lekkers en zo mooi met dat servies en andere mooie dingetjes.
Kijk dat lieve varkentje verliefd kijken naar dat lekkers, ze mocht er vast niet aankomen :-(
Denk haast dat Natasja Russisch spreekt, maar misschien ook wel Engels, dat zou voor jullie makkelijker zijn denk ik.
Leuk om je man nu ook eens te zien :-)
Hopelijk ben je eind december weer helemaal de oude zodat je je verjaardag in Rusland kunt vieren, dat zou heel leuk zijn, want hoe vieren zij oudjaar.... misschien wel heel anders dan hier. Ook wel eens leuk om dat mee te maken.
Lekker genieten in je atelier Marijke, des te eerder ben je weer helemaal opgeknapt.
Liefs van mij,
Floor

Anoniem zei

Lieve Barones ,

Wat Fijn dat jullie een prachtige dag samen hebben mogen doorbrengen ❤️
Wat een fijn vooruitzicht een mooier verjaardags cadeau kun je je niet wensen ik hoop dat David vrij zal krijgen .
Mooie foto van jullie samen lieve marijke en je ziet er erg mooi en goed uit 💝
De andere foto s heb ik erg van genoten en zo lief met het kleine varkentje tussen de overheerlijke gebakjes ,mooi hoor !!
Veel liefs van mij xxxx

Anoniem zei

Lieve Marijke,
Wat een geweldig samenzijn moet dat zijn geweest, het straalt ervanaf, wat gezellig, wat fijn dat je dit kon meemaken en een super-vooruitzicht dat je je verjaardag daar gaat vieren in december!
Wat een lieve vrienden!
Genieten is dat, en je ziet er gewelllllllllllldig uit, meiss!!!
Lieve groet, Molly.

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
das ist ja wunderschön :)Freundschaft ist was besonderes und man muss es pflegen :)Tolle Bilder :) ich wünsche Dir viel Gesundheit und Kraft !!!!Ganz liebe Grüße
Karina

Zulueta E zei

Una compañía maravillosa en un ambiente adorable; hay algo más delicioso? :)♥

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Ik ben blij voor je dat je van deze dag met je russische vrienden kon genieten . Ik hoop voor jou dat je wens mag uitkomen en dat je je verjaardag kan vieren in St. Petersburg . Doe nog maar wat rustig aan zo dat je goed kan genezen .
Alvast lieve groetjes en knuffels xxx Anja

Claudia zei

Liebe Marijke,
danke für den wunderschönen Post und die Zauberhfaten Bilder von einem so schönen Freundinnentag!
Das kleine Scheinchen auf dem Kuchenteller ist so süß! :O)
Hab noch einen gemütlichen Abend!
♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Christal,

Dank je wel!

GroetjesXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Helaas spreekt Natasja alleen maar Russisch...maar
Anja haar dochter vertaald alles, zij spreekt Nederlands gelukkig..
Dank je wel voor je lieve reactie...

GroetjesXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Ja meis hopelijk krijgt David vrij...en zal
mijn gezondheid het toelaten...
Het lijkt me heerlijk om weer naar Rusland te gaan..
Dank je wel voor je leuke berichtje..

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Dank je wel voor je lieve woorden..ja meis het zal toch heerlijk
zijn om naar Rusland te gaan...we moeten nog even wachten
of David vrij kan krijgen...

Liefs van mijXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Karin,

Dank je wel voor je lieve woorden...

Hartelijke groetjes,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Zulueta,

Dank voor je lieve woorden...

Liefs,XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Ja meis mijn gezondheid staat voorop hoor..
Maar het zou wel heerlijk zijn om weer naar
Rusland te gaan...

Lieve groetjes,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Claudia,

Wat schrijf je toch altijd lieve berichtjes,
dank je wel meis..

Heel veel liefsXXX

Lydia zei

Hallo lieverd ,hoe mooi is dit dan je dierbare vrienden op bezoek dat moet je echt koesteren want je weet goede echte vrienden liggen niet voor het oprapen,vasthouden hoor en niet meer laten gaan hier heb je iets je hele leven aan.
De foto,s van de gezellige dag zien er weer fantastisch uit en vooral erg lekkerrrrrr hahaha.en wie zie ik daar tussen zitten die lieve kleine roze wolk Oooooo ze is zo leuk kan niet wachten tot ze er is .
Lief van je dat je dit weer heb willen delen met iedereen en ik ga het zeker onthouden van de high tea het ziet er echt geweldig uit !

Nou lieverd blijf aub nog wel even aan jezelf denken zodat je helemaal goed kan herstellen .

Liefs knufjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve lieve Lydia,

Wat een ontzettend lief mensje ben je toch...
Je hebt helemaal gelijk...vrienden moet je koesteren,
ik koester onze vriendschap ook...ben zo blij je te kennen!

Liefs,MarijkeXXX

sirkkis zei

Hei Marijke ♥
Voi miten hauskaa kun sait vieraita kaukaa ja kauniisti on kaikki tarjolla. Toivon sinulle hyvää vointia ♥
Iso hali sinulle terveisin Sirkkis

"Création" zei

Lieve Marijke,

Wat leuk dat je de moeder van Sonja die jullie bij
een bezoek aan Rusland zo gastvrij ontvangt nu ook eens
heerlijk kon verwennen met geweldige High Tea, want
dat is pure verwennerij als ik dat zo bekijk.

Je ziet er trouwens heel goed uit gelukkig, fijn om te zien.
Sonja zie je wel vaker neem ik aan gezien ze in Nederland woont.

Mooie foto's zijn er genomen van deze prachtige ontmoeting,
erg leuk ook de collages die je laat zien, een mooie
herinnering van een SUPER fijne dag.

Veel sterkte lieverd met de genezing!!!!!

Liefssssssssssssss
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve reactie...

Heel veel liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Josephine,

Ja meis het was een hele bijzondere ontmoeting,
wat is vriendschap toch mooi...ik vond het
zo heerlijk om hun te verwennen...
Dank je wel voor je lieve woorden!

Heel veel liefs terugXXX

Happy-Sonne zei

Dear Marijke
Your pictures are so nice.
Thank you for the lovely comment on my blog.
I wish you all the best and send you a lot of greetings from Switzerland. Yvonne

Marijke van Ooijen zei

Dear Yvonne,

Thank you very much for visit my blog..

Wish you also all the best...love Marijke

Simonne's fantasiestudio zei

Dag Marijke, het ziet er allemaal heel gezellig uit,
van zulke dagen moet je enkel maar genieten !
Ik wens je een spoedig herstel.
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Hay Simone,

Dank je wel meis...

Lieve groetjes,Marijke

Caritas de algodón zei

Me encanta el blog! Felicidades por su trabajo.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Marie Jose

Dank je wel voor je compliment!

LiefsXXX

Manuela zei

Liebe Marijke,
einer echten Freundschaft hält so mancher Entfernung stand.
Sie steht auf festen Pfeilern und lässt sich durch nichts erschüttern.
Ich finde es wunderschön, bei dir eine solche Freundschaft zu finden.
Gemeinsam habt ihr schöne Stunden in deinem traumhaften Zuhause erlebt.
Alles ist so liebevoll gedeckt und zu bereitet. Ich freue mich, dich so glücklich zu sehen.
Danke für den herzlichen und schönen Einblick in dein Leben.
Liebe Drücker,
Manuela

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Ohh...wat een ontzettend lief berichtje,
dank je wel!

Heel veel liefsXXXMarijke

Ans zei

Ooooh Marijke, je hebt niks teveel gezegd hoor!!
Wauwie! We wonen echt in het verkeerde deel van het land, haha, wat tof om zo gasten te kunnen ontvangen, thuisbezorgd en wel.
Fijn dat het zo een geslaagde middag was, je ziet er fit en goed uit.

Liefs, Ans

Marijke van Ooijen zei

Hay Ans,

Het was zo heerlijk en gezellig deze dag...
Dank je wel voor je lieve compliment meis..

LiefsXXX

Pink Veen zei

Ach Marijke, wat bijzonder is dit! Ja je hebt gelijk: als vriendschap echt is maakt het niet uit als je elkaar lang niet hebt gezien; je gaat gewoon verder waar je gebleven was! Wat geweldig dit bezoek en wat heerlijk die high-tea en zo fijn dat alles er zo mooi uitzag!
Prachtige foto's natuurlijk!
Ja, ik duim voor jullie dat jullie naar Rusland kunnen gaan!!! Beloofd!!!

Geweldig dat je dit hebt gedeeld en ja, ik ben heel blij voor je!!!

Liefs van Pink en knuffels!!! Pink xxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Ja het was heerlijk om vrienden van zo ver weer
te ontmoeten, en ja echte vriendschap kent geen tijd en
heeft geen grenzen...

Maar hoe teleurstellend...gisteren heeft mijn man
gehoord, dat hij geen vrij kon krijgen...we kunnen
dus niet gaan...we zijn beide zo teleurgesteld..!
Vandaag ga ik bellen om het aan Natasja door te
geven...jammer he?

Liefs,Marijke