maandag 5 december 2016

Antiek poëzie album van Lijsje...

Lieve mensen,

Hoe blij kun je zijn met zo'n ontzettend mooi en
heel erg oude poëzie album...nou ik kan je zeggen
heeeeeeeel blij!!!

Ik heb dit beeldschone poëzie album nog niet
zo heel lang geleden gekocht...ik zocht al een tijdje
een oud poëzie album.. toen ik deze zag was ik gelijk
verkocht...Het album komt uit 1899 en heeft
een celluloid kaftje met een snoezige afbeelding...

Eenmaal goed in het album gekeken zag ik dat het
van een klein meisje was geweest, zij heette 
Lijsje Hennipman...

Hoe bijzonder is het om haar versjes te lezen,
die zij voor haar vader en moeder schreef..soms nog
met een foutje, die zij heeft verbeterd...
Wat een prachtig handschrift hadden de mensen
toch vroeger, zo mooi met van de lussen en 
krullen...

Het poëzie album kreeg ze van haar liefhebbende
zuster...dit staat aan het begin van het album...

Ohhh..wat ben ik toch ontzettend blij met dit
mooie oude poëzie album, het inspireerde mij
om een popje te maken...

Een Lijsje zoals ik haar voor me zag, een lief meisje van
ongeveer 9 jaar...met rossig haar en blauwe ogen..
Heerlijk was het om tijdens het boetseren te fantaseren
over hoe dit meisje er uit zag, en hoe zij eens
had geleefd...

En zie hier ze is geboren...mijn Lijsje met haar
mooie witte jurkje en kleine knuffelmuisje...

Het poëzie album krijgt een mooi plaatsje
in mijn vitrine kastje bij de andere oude spulletjes,
Voor mij is dit album goud waard en van 
onschatbare waarde...

Liefs...MarijkeX




















30 opmerkingen:

Simonne's fantasiestudio zei

Wat een prachtige foto's heb je ervan gemaakt Marijke !
Ik wens je nog een fijne week,
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Dank je wel Simonne...

Voor jou ook een fijne week gewenst!
GroetjesXXX

Atelier Valerie zei

Prachtig ... ik droom helemaal weg in jouw sfeervolle plaatjes ...
Fijne maandag en start van de week ...
Lieve & Creatieve Groetjes Valerie ♥

Manuela zei

Liebe Marijke,
da hast du aber einen wundervollen Schatz gefunden.
Allein die Schrift verzaubert mich. Wie schön, sie damals geschrieben haben und diese zauberhaften kleinen Oblatenbilder.:) Das Album ist in einem hervoragenden Zustand.
Schade,dass das nicht mehr aktuell ist. Ich besitze noch mein Posiealbum und lese gerne die lieben Sprüche und Wünsche von damals.
Weiters viel Freude mit diesem besonderen Büchlein .
Dein bezauberndes nostalgisches Püppchen passt hervorragend dazu.
Ganz liebe Umarmungen aus Salzburg,
deine Manuela

Anoniem zei

Wat een mooie oude versjes, wat ben jij gelukkig met deze album, je snap niet hoe deze albums kunnen gaan 'zwerven', wat jammer dat zoiets niet in families kan blijven, maar jij hebt er één kunnen kopen, wat prachtig is dat, enne........wat staat jou mooie popje daar goed bij, wat een liefje hebt je gemaakt, Marijke, wat is ze schattig met haar knuffeltje.
Super meiss, zo een mooie creatie weer, zucht.................jij kunt dat!!!!!!!
Fijne avond nog, liefs, Molly.

Marijke van Ooijen zei

Dank je wel Valerie,

Voor jou ook een creatieve en fijne wwek!

Liefs,XXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Manuela,

Dank je wel voor je lieve woorden, en ja
ik ben super blij met mijn oude schat...
Ik vind Lijsje zelf ook heel leuk geworden...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Geweldig he dat deze oude schatten nog
te koop zijn, wel heel jammer dat het niet
in de familie van Lijsje is gebleven...

Dank je wel voor je lieve compliment!

Dikke kusXXX

Zulueta E zei

Ohhhhhhh!!! Absolutamente hermoso!!! ♥ Entiendo que te hiciera evocar a la niña a la que perteneció y que inspirara esa muñeca adorable!!! Me encanta venir por aquí, Marijke!
Un abrazo!

Marijke van Ooijen zei

Lieve Elena,

Dank je wel voor je lieve woorden...
Het poëzie album was een enorme inspiratie om een
Lijsje te maken....

Dikke knuffelXXX

Floor zei

Lieve Marijke,
Ik zit hier weer met een brede glimlach op mijn gezicht.
Wat een lief boekje heb je gevonden, en zo oud.... zou zo graag dat meisje leren kennen en haar levensverhaal horen.... Maar ik denk dat jouw lieve popje haar heel goed uitbeeld. Echt zo'n ouderwets lief snoetje van een meisje van 9 jaar. Prachtig gemaakt.
Ik heb laatst ook zo'n mooie spreuk opgeschreven over een lichtpuntje:

Lichtpuntjes
Soms zijn ze groot
soms zijn ze klein
je hoeft ze niet te zien,
je kunt ze ook zijn.
Sukha.

Ook mooi hè? Geniet maar fijn van het mooie handschrift (mijn moeder schreef ook zo mooi) en van de oude plaatjes.
Liefs,
Floor

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ik zie je in gedachten al met een glimlach
op je gezicht zitten...super hoor...
Wat een mooie spreuk..dank je wel meis..

Liefs Marijke

Thuis bij Corrie zei

Wat een prachtige vondst. Het meisje Lijsje moest eens weten dat er nu een popje naar haar vernoemd is.
Zo lief die nostalgische plaatjes.

"Création" zei

Lieve meis, wat een BEELDSCHOON Poëzie album ben je tegen
gekomen, heel bijzonder en al zo oud, ohhh echt genieten.
Inderdaad wel jammer dan zoiets niet in een familie blijft,
eigenlijk zou een mens zo'n album bij leven moeten schenken
aan een familielid of eventueel een liefhebber.
Zelf heb ik ook nog mijn Poëzie album, zo leuk om daar
in terug te lezen

Het is in ieder geval in goede handen terecht gekomen bij jou,
heerlijk hé dat mijmeren over die tijd, en zo'n klein meiske
dan gewoon voor je te zien.

Jou Lijsje is zo prachtig geworden, dat lieve gezichtje en
haar sprekende oogjes, SUPER mooi.
Lief zo samen met haar kleine muizen vriendje.
Prachtig ook de voorkant van het album.

Heb genoten van al dit moois,
Fijne week lieverd.....

Veel liefsssss
Josephine
XXX

Marijke van Ooijen zei

Ja Corrie, deze vondst is voor mij goud waard meis..
ik ben er zo blij mee...

Liefs Marijke

Marijke van Ooijen zei

Ik ben zo blij met dit beeldschone album
lieve Josephine...
En ik vind het heel jammer dat het album
niet bij de familie is gebleven...maar ik
zal er goed voor zorgen, en koesteren...
Ja Lijsje is zomaar geboren, een soort
van hersenspinsel...ik weet natuurlijk helemaal
niet hoe Lijsje er uit zag...en hoe oud ze was..

Vind het zo leuk om te horen, dat je er van
hebt genoten...

Liefs...XXXX

Caritas de algodón zei

Marijke:
what book so charming! How cute!
Sweet doll! So pretty! It seems to have life.
Inspired by a poem.
Beautiful this post!
Congratulations, dear friend!
María José

Claudia zei

Liebste Marijke,
was für ein zauberhafter Fund ist dieses so alte Poesialbum, und wie wunderbar ist es, daß diese so wunderschöne Puppe mit ihrem Mäuschen nach der Besitzerin benannt wurde!
Danke für die wundervollen Bilder!
Hab einen zauberhaften Tag!
♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

Thank you so much for your lovely
comment my friend...

Love MarijkeX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Claudia,

Ja dit poëzie album is echt een plaatje...
en het popje lijkt er zowat bij te horen...

Lieve groetjes...XXXX

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
dein Poesiealbum ist ein Schatz !!! du hast wirklich einen wundervollen Schatz gefunden.Danke für die wundervollen Bilder!
Dein bezauberndes Püppchen passt wunderbar dazu. Klasse gemacht
Ich wünsche Dir einen schönen Tag
Ganz liebe Grüße
Karina

Marijke van Ooijen zei

Lieve Karin,

Dank je wel voor je lieve reactie...en ja het
album is een grote schat..

Lieve groetjes,Marijke

Pink Veen zei

Lieve Marijke, wat een schat heb je nou weer gevonden! Ik geloof graag dat je er zo blij mee bent! Dat mooie slotje aan de zijkant en de prachtige afbeelding op de voorkant; het mooie handschrift en de antieke poëzie-plaatjes! Geweldig!

Je hebt zo'n mooi Lijsje gemaakt met een knuffelmuisje!!! Mooi dat je je inspiratie uit het album kon halen!

Weet je Marijke, ik ben gewoon blij voor je! Blij met je vondst en blij met je Lijsje en haar muisje!!!

Je post was voor mij inderdaad een lichtpuntje!

Heel veel liefs van Pink xxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve Pink,

Super dat mijn post voor jou een
Lichtpuntje mocht zijn...en ja dit
maakt mij dan weer oprecht blij...

Liefs terugXXX

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een mooi poezie album en ook Gijsje ziet er heel schattig uit.
Prettige week en lieve groetjes
X x x Anja

Marijke van Ooijen zei

Hay Anja,

Dank je wel meis...voor jou
ook een mooie week...

LiefsXXX

sirkkis zei

Kuinka kaunis onkaan sinun runojen muistokirja, upea ja arvokas. Nukke on ihana ja hänen hattu on suloinen.
Meillä on ollut juhlia monia ja en ole kerinnyt käymään täällä. Ihanaa viikkoa ystäväni terveisin Sirkkis

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve woorden...

Wens je een mooie dag meis..XXX

Arlete Mourige zei

Quanta ternura e encantamento Marijke, nesta bela postagem >Resultado esta linda bonequinha!
Desejo á você ,um natal muito feliz ,com amor e paz!
Beijo
Arlete

Marijke van Ooijen zei

Lieve Arlete,

Dank je wel voor je bezoek...en lieve
reactie..

Liefs XXX