maandag 5 december 2016

Antiek poëzie album van Lijsje...

Lieve mensen,

Hoe blij kun je zijn met zo'n ontzettend mooi en
heel erg oude poëzie album...nou ik kan je zeggen
heeeeeeeel blij!!!

Ik heb dit beeldschone poëzie album nog niet
zo heel lang geleden gekocht...ik zocht al een tijdje
een oud poëzie album.. toen ik deze zag was ik gelijk
verkocht...Het album komt uit 1899 en heeft
een celluloid kaftje met een snoezige afbeelding...

Eenmaal goed in het album gekeken zag ik dat het
van een klein meisje was geweest, zij heette 
Lijsje Hennipman...

Hoe bijzonder is het om haar versjes te lezen,
die zij voor haar vader en moeder schreef..soms nog
met een foutje, die zij heeft verbeterd...
Wat een prachtig handschrift hadden de mensen
toch vroeger, zo mooi met van de lussen en 
krullen...

Het poëzie album kreeg ze van haar liefhebbende
zuster...dit staat aan het begin van het album...

Ohhh..wat ben ik toch ontzettend blij met dit
mooie oude poëzie album, het inspireerde mij
om een popje te maken...

Een Lijsje zoals ik haar voor me zag, een lief meisje van
ongeveer 9 jaar...met rossig haar en blauwe ogen..
Heerlijk was het om tijdens het boetseren te fantaseren
over hoe dit meisje er uit zag, en hoe zij eens
had geleefd...

En zie hier ze is geboren...mijn Lijsje met haar
mooie witte jurkje en kleine knuffelmuisje...

Het poëzie album krijgt een mooi plaatsje
in mijn vitrine kastje bij de andere oude spulletjes,
Voor mij is dit album goud waard en van 
onschatbare waarde...

Liefs...MarijkeX