zondag 2 juni 2013

Er is een nieuw muizenkindje geboren...

 Lieve snoezelssss...

Zitten jullie ook lekker buiten in jullie
tuintje...lekker genieten?
Ik ga straks ook in mijn tuintje van
het zonnetje genieten hoor...
Maar er is nu net een muizenkind
 in mijn het atelier geboren!
En ik wilde haar zo graag aan jullie laten zien..
Dit muizenkindje heet 
Ella Emeline..
 Het is zo heerlijk om muizen te maken..
 En wat heeft Ella Emeline een grote ogen
en een mooie roze neus he?
 Ik heb Ella Emeline met de hand
genaaid..zij bestaat uit veel verschillende stoffen..
Het is zo leuk om de stofjes bij elkaar te
combineren..en ja meisjes het oude kant heb
ik ook gebruikt..
 En ik heb verschillende kleuren gebruikt..
Haar koppie is zacht roze...
Maar haar buikje en benen zijn van rozenstof..
 En de buitenkant van haar armpjes zijn
van een soort zijdeachtig materiaal met een
bloemenprintje..
Ik vindt het gewoon geweldig om de wat
modernere stofjes met het oude kant
te gebruiken..
Ja ik vindt Ella Emeline een hip tutje geworden..haha
 En ook heb ik een soort van corsetje voor
het kleine muizenkind gemaakt..zo leuk met
een lintje er doorheen...
 Dit is echte liefde voor elkaar..
Babyolifantje en muizenkind zijn 
stapel op elkaar..
In mijn wereld kunnen muizen en olifantjes
gewoon met elkaar over weg hoor..
 Olifanten baby wil alleen maar
bij het muizenkindje zijn..
En muizenkind wil alleen maar
bij olifanten baby zijn..
Mooier kan het toch niet worden!
 Onder het jurkje  van Ella Emeline zit
een schattig pofbrokje, en er zit heel wat
oud kant aan haar rokje...
Het was veel werk om dit diertje te maken,
maar ohhh..wat doe ik dit toch met veel
plezier en passie..
Ik hou er zo van om mijn handen te laten werken,
en mooie dingen te maken..
Volgens mij ben ik met naald en draad geboren hahaha...
 Dag snoezeltjes...ik ga het zonnetje in...lekker genieten..
ik hoop dat jullie ook van het warme zonnetje gaan
genieten...
Liefs,
Marijke
XXX

48 opmerkingen:

Antoinette zei

Ohw Marijke wat is het weer een plaatje :)
Hoe krijg je het toch iedere keer weer voor elkaar.
En die schoentjes ♥♥♥
Knap werk weer.
Ik wilde net ook even van het zonnetje gaan genieten , totdat..............ik dit muisje tegenkwam, die weerhield me even om naar buiten te gaan ;)
Liefs, Antoinette

Hanny zei

OOO Wat een schatjes weer. Dat rose neusje is toch zo lief, wat een plaatjes zijn dat muisje en babyolifantje, zo fijntjes, zo teer, dit is echt fantastische mooi, dat jij dit zo kunt maken vind ik ontzettend knap, zeker de "gezichtsuitdrukking" op deze diertje,s dit is het moeilijkste wat er is maar het lukt je altijd, zo mooi met die lieve ogen.
Geniet maar lekker van het weer, wij hebben er al een lekkere fietstocht opzitten, heerlijk op het terras gezeten en nu weer naar buiten. O ja, de tekst bij het muisje is ook geweldig ontroerend, zo lief.
Geniet,liefs Hanny♥

Anoniem zei

Lieve marijke
ZE zijn weer supper geworden groetjes diny

beata zei

Cudowna myszka, ma takie śliczne oczy i piękne ubranko. Bardzo mi się podoba i jestem nią zachwycona. A słonik do którego jest przytulona również jest słodki. Pozdrawiam serdecznie ;)

Yulia City-of-Tmb zei

God dag! Hvor herlig! :)

janitam zei

Wat een plaatje, echt weer beeldschoon.

Алла АА zei

ВАШИ МЫШКИ ТАКИЕ НЕЖНЫЕ И ТРОГАТЕЛЬНЫЕ! НУ РАЗВЕ МОЖНО ИХ НЕ ЛЮБИТЬ!? ОНИ ТАКИЕ ПРЕКРАСНЫЕ!

Nellie zei

Lieve Marijke ik ben helemaal verliefd op jou muizen kind en wat is ze mooi gemaakt zo beeldschoon wat heb jij een gave je bent een kunstenaar wat zou ik graag zo een muizen kind willen maken maar wat jij kan dat kan er maar een en dat ben jij lieve Marijke en ik geniet weer op je blog met een heellllllllll lief muziekje ik droom weg in jou wereld
en ik zit ook in mijn tuintje
heel veel liefs van Nellie

Gorika zei

Такая хорошая мышка. Но с грустными глазками. Они хорошо смотрятся с слоником)))

Debby zei

Hi,Marijke! This new little mouse is really amazing!! Love the little pink nose,the 'vintage style' dress and her shoes...compliments,hugs,debby

vrouw Hommel zei

Ella Emeline, alleen haar naam is al zo mooi!! Wat een schoonheid is ze, zo mooi alles gecombineerd weer!!!! En wat heerlijk toch dat in jouw wereld ( net als in mijn, weer andere wereld) alles samen gaat en alles "past". En dan het corsetje dan, ik raak niet uitgekeken op Ella Emeline....dag je wel weer lieve marijke van de popjes.

ida zei

Supermooi muizenkind!!

lieve groet Ida

Mäsywi-Bären zei

wow there are a dream-team. i love the mouse and the ele too

Hugs from sylvia

Ira Huberts zei

Proficiat met de geboorte van je nieuwe muizenkindje lieve Marijke! Wat zal jij een gelukkige poppenmoeder zijn! Oh meis, wat is ze weer mooi geworden zeg! Ben wég van alle details, het corsetje, die geweldige schoentjes en de stofcombinaties, beeld- en beeldschoon!! En dat allemaal met de hand gemaakt, oef! Schitterend resultaat waar je weer supertrots op mag zijn!! Lieve groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

Mireille van Krieken zei

Wat een enorme lieverd weer .....zoooo leuk....echt een geweldig muizenkind. Wat een enorme fantasie heb je toch....Fijne zondagavond nog. Liefs Mireille

Anita Meijer zei

Wauw wat een schatje is Ella Emmeline Marijke, wat heb ik weer genoten van je verhaal en foto's, zo heerlijk om bij je langs te komen. Telkens weer.
Liefs van Anita

Zaanse Zolder zei

Ow prachtig Marijke !
Dat kun jij toch goed hè.
En wat ik zo mooi vind is dat blauwgrijs wat je hebt
gebruikt voor het corsetje, zo een bijzondere kleur is dat.
Ik houd ervan ♥
Ook ik heb lekker van het zonnetje genoten, ik zat zo lekker dat ik er helemaal niet aan gedacht heb mezelf in te smeren. Ik ben nu zo rood als mijn sterrenbeeld, au !
Knuf van Syl

Contrastes-Rosa Mª zei

¡Qué tiernos y delicados!, sus trabajos son espectaculares, feliz semana:-)

ivoorwit.blogspot.com zei

Het is weer een snoezig "kindje" geworden.
Geniet er van, ik geniet graag mee.
Dank je wel. Groetjes, Thea R.

"Création" zei

Lief zonnestraaltje,

Wat heb je weer een ongelooflijk lief
en PRACHTIG muizenkindje gemaakt.
Zo mooi ook haar naam Ella Emeline.

Zoooooo liefffff hoe je haar hebt aangekleed,
dat schattige corsetje, de pofbroek en haar
KLEINE strikje op haar bolletje, hahaha.
En dan die enige stappertjes van haar.
Ze is om op te vreten lieverd, een schoonheid!!!

Zo lief ook samen met het babyolifantje,,
ze zijn vriendjes voor het leven,
hoe mooi is dat.

En wat was het vandaag heerlijk hé meis,
uit de wind en in het zonnetje waan je
je toch even in een ver warm land.
Vanmiddag hebben mijn moeder en ik
ook heerlijk op het balkonnetje gezeten.

Wens je een heerlijke week toe lieverd,

Veel liefs,'
Josephine
XXXXX

RoseMarie zei

Oh! How sweet! Hermosa creacion Marijke! saludos , Rose Marie

Kays Kids zei

Wow this little mouse is such a darling, with beautiful clothes, just right. Soft and romantic. What wonderful shoes. I'm sure she will skip and play in them.
Hugs Kay

Marijke zei

Wat een lief muisje! Zo vol met leuke details een dot!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Annalisa Cecilia zei

mia cara, veramente i miei complimenti per questa dolce topolina così delicata e romantica!
qui in Italia, a Roma, non ci sta il sole....ma le tue creazioni mi donano belle emozioni, e così porti anche da noi il sole!!!!
un abbraccio
Annalisa

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOoohhhhh Ongelooflijk MOOIIIIIIIIIIII..!!!!!!!
Ik zit zo te genieten ♫ van jou post♫ en je Lieve♥ muizekindje♥..;)
Het lieve roze♥ bonte kleurtje is Fantastisch..!!
Mijn favoriet♥ kleurtjes!!
Jaa gister was het Heerlijk weertje☼ ondanks het stevige windje af en toe .;))
Heb heel wat gesnoeit♫ in mijn tuin♥ tja het groeit en groeit ha ha ...;)
Maar ben weer aan het haken♥ (haakvirus)het blijft leuk♫ om te doen!!
Lieverd♥ een fijne week♫♥ veeel Liefs♥ Gaby..x♥x


Anoniem zei

Dag lief Marijke.

Jouw nieuwste muisje is werkelijk schitterend!
Ze heeft precies die kleurtjes waar ik zo van houd en dan die ogen weer,
hoe krijg je het toch voor elkaar.
Ze is echt snoezig om te zien en zo LIEF.........
Van de foto van haar met het kleine olifantje zou ik zó een mooie poster willen hebben om bij het theetafeltje met mooie diertjes en spulletjes van jouw hand te hangen...wat zou dát prachtig staan...ik denk dat ik er de hele dag naar liep te kijken:-)

Het zijn diertjes om heel blij van te worden lieve Marijke.
je gaat steeds mooiere en lievere diertjes maken en ik geniet er steeds meer van!
Ik verheug mij al op het volgende muisje!

Dag dag lieve Marijke!
Liefs,
Mia

sirkkis zei

Hurmaavia hiiri-vauvoja ja ihana norsu myös. Suloista on ja iso hali sinulle terveisin sirkkis

♥Sanne en Andre zei

Hoiiii ik kwam via een geplaatste reactie van jou op je blog en vind het hier prachtig. Als ik het muisje zie moet ik aan een heel leuk lief tekenfilmpje denken die ik vroeger met mijn ouder wel is keek. Fifel ken je het? Zijn zusje lijkt op dit prachtige muisje. Je hebt trouwens een prachtige kleindochter.

lieve groet Sanne

La Gata Coqueta zei



Llena tu mente de bellos pensamientos
y deja que ellos trabajen en tu corazón,
pintando un interior de alegría,
para que aflore en el espejo tus ojos
la más bonita de las sonrisas.

Te deseo tengas un hermoso
comienzo de semana.

Esta amiga que te quiere y aprecia!
María Del Carmen



mindi.yana zei

Dear Marijke, thank you so much for your nice comment.
I love your blog. It`s so enchanting and wonderful. There are a lot of pretty things to discover.
Best Regards, Ute from missmindiyana.blogspot.com

Julia zei

Она красотка)Эти глазки ,а эти ботиночки)Супер!!!

Franciens Haakwerk zei

Ohhhhhhhhhhh, wat heb jij een leuke aparte blog! En wat een onwijs lieve, leuke muisjes zeg! ik volg je terug:)

Plenty of Presents zei

Je bent echt met naald en draad geboren, terwijl ik op mijn derde al knopen aan het rijgen was, volgens mijn moeder, op kleur of op grootte, maar jij hebt daar meer mee ontwikkeld. Prachtig, Prachtig en prachtig. Vooral het corsetje! lief hoor. fijne avond. groetjes Paula

Anoniem zei

Gezellig Marijke,

Wat heb je weer een mooie post geopend...
Ze is zooo mooi Ella Emeline wat heb je haar mooi gemaakt het eerste wat mij zo opviel wat het Corsetje wat schattig heb je dat gemaakt en helemaal hot nu he...
En die Ornamentjes wat in dat stof ingewerkt is zoo mooi,ik ben weg van haar wat ziet ze er beeldig uit,en kijk eens hoe mooi het kan zijn verschillende stofsoorten met Antiek kant...
Dat valt ook altijd zo prachtig,dat Franse antieke kant van katoen dat is zalig om te werken,ik vindt Ella Emeline helemaal niet tuttig ik vindat haar supermooi Marijke en vrolijk ook nog ze is een pramant muizenkindje geworden,geweldig en dit alles met naald en draad ik weet hoeveel werk het met zich mee brengt,als je alles met naald en draad doet,maar het eindresultaat is onwijs mooi/vrolijk en kijk Ella Emeline eens met het Olifantje whaha wat leukkkk ik ben weg van hun liefde die ze doorgeven aan mij,zo schattig is het om ze zo saampjes te zien...

Zo vrolijk wordt je steeds als ik op je Blog kom met alle vrolijke en liefdevolle schepseltjes die je maakt,Marijke wat ben je toch lieffff...

Geniet heerlijk van het zonnetje wat onze lichamen zalig verwarmd,we worden er vrolijk van...
Wens je een prachtige week toe,geniet van al het moois om je heen...

Lieve groetjes Helene.

Musje zei

Ohh wat is ze lief en zo prachtig mooi,ik vind het heel bijzonder dat je zoiets kunt maken,lieve groetjes Musje.

Wateringen zei

Lieve Helene,

Ik wil je zo graag bedanken voor
jou atijd lieve woorden...
Dat vindt ik zo lieffffff!!!

Hele dikke knuffel voor jou
lieve meid..

Liefs,
Marijke
xxxx

Инга Киселева zei

Happiness to know that there is such a wonderful master like you. Your works are wonderful!

Juliëtte zei

Dag lieverd, beter laat dat nooit zeggen ze toch!
Wat een lief muisje! Ja, je weet het hé. Ik heb toch echt iets met muisjes
en beren!
Je hebt er echt weer een mooie creatie van gemaakt!
Lieverd, ik wens je een hele fijne week!

Knuffels, Juliëtte

La Gata Coqueta zei



A ti que estás leyendo esto, te dejo las siguientes menciones...
Que tengas un fin de semana colmado de bendiciones,
para que tu corazón siga siendo un vergel de emociones.

Que a donde mires veas amor, siendo un toque de esperanza
y hacía donde camines encuentres la felicidad con templanza.

Esta que te quiere
y nunca te interfiere...
Atte.
María Del Carmen




Wateringen zei

Hay Sonja,

Wat ontzettend leuk dat je volger
van mijn blog bent geworden.
Maar ik kan jouw blog niet vinden,
dat vindt ik zo jammer!
Misschien kun je een berichtje achter
laten, dan kan ik ook jou vinden en
even bij je langs komen...gezellig...

Liefs,
Marijke

Cathyraggedy zei

Hello i realy love this sweety girl with her shoes and her beautiful dress!!!! thank you so much for visited my blog, i follow you too now, see you soon hugs cathy

Wateringen zei

Dear Cathy,

Be welcome on my blog!
And thank you so much for
you compliment about my
mouse girl!

Love
Marijke

Наталья Секрета zei

Dear Marijke,

I thank you for your kind comments on my blog. I've been watching your work for more than a year now and I love the things you do. I look forward to hear from you again.

Kind regards from Minsk, Belarus,

Natali
NatalitaArt

Natalita :) zei

Dear Marijke,

I thank you for your kind comments on my blog. I've been watching your work for more than a year now and I love the things you do. I look forward to hear from you again.

Kind regards from Minsk, Belarus,

Natali
NatalitaArt
http://natalita-art.blogspot.com/

Anoniem zei

Lieve Marijke,

Dank u VOOR UW Vriendelijke words.
Wen u IK EEN-Mooie Nieuwe week. : O)

Lief,
Claudia

dreamkeeperfae zei

wat een schatje en hele mooie zachte kleuren gebruikt, super hoe je verschillende soorten stoffen gebruikt, geeft echt een shabby gevoel aan het geheel.
groetjes, Andrea

Arlete Mourige zei

Oi Mirijke! Seu blog está lindo.Os sapatinhos são um sonho.Agradeço tua amável visita.Beijos

Eli Bichita zei

Marijke)))
I love to be a guest in your blog!!
You have done so many wonderful things and photos )))
You are great artist!!!

Hugs
Eli