zaterdag 7 januari 2012

Beeldschone kopjes van wit porcelein...




Hay blogsisters
In een webshopje vond ik deze mooie
oude witte kopjes van porcelein....
Ik vond ze in dit winkeltje, waar ze
nog veel meer prachtigs uit een ver verleden
verkopen
www.gerande-brocante.nl
En ik dacht hier kan ik toch wel iets leuks
mee maken...
Als eerste maakte ik er deze popjes mee,
ze doen zo lekker oud en antiekachtig aan...
Ze lijken net te zijn weggestapt uit de tijd
van Napoleon....met wat goud brocaat heb ik
de jurkjes en kraagjes een beetje oud gemaakt...
en het bovenste popje heb ik een leuk pruikje
gegeven ..
Om deze popjes te maken, heb ik al mijn
leuke spulletjes zoals oude lintjes,
kantjes, kraaltjes en brochjes heel goed
kunnen gebruiken...
Ook vond ik nog oude onderdeeltjes van dit
oude popje....en ik heb er zelf en lijfje van
mohair aan gemaakt....en ook weer afgezet
met wat brocaat band.....

En nog een snoezig lijstje
van een prachtige dame
van stand...
Zoals jullie kunnen zien was ik lekker
op dreef...hihihi...
Het was heel leuk om de witte oude kopje
ook op een oud parfum flesje te maken...
Dit staat toch ook schattig...net een oud
parfumflesje...
Een oud porceleinen kopje heb ik als pierrot
opgeschilderd en een mooie Napoleon hoed
voor gemaakt...
Ze heeft een melanchonieke uitdrukking,
dit mag ik graag zien....


Het oude naaigereischoentje...dat is zo sierlijk,
en past zo helemaal bij dit onderwerp...
Een doosje van oud notenpapier....lekker
romantisch en het kroontje ...
ja en het witte kopje met een
sierlijk hoedje....

Ben zo superblij als ik deze sierlijke mooie kopjes heb gevonden..
Een mens wordt toch zo creatief van mooie materialen...
ideetjes stomen en uit mijn handen worden nieuwe
creaties geboren....
Deze spulletjes komen eerdaags in mijn winkeltje te staan...

Graag wil ik jullie vertellen dat ik druk doende ben met mijn
aankomende boek....en dat ik jullie alvast wil vertellen, dat ik zeer trots ben
'dat de bewerkingen in mijn boek worden gedaan door twee hele
bijzondere en getalenteerde dames
Heel trots ben ik, omdat Josephine haar kunstzinnige en romantische stijl
heeft toegepast op een deel van mijn boek...
Ben zo dankbaar en superblij dat Josephine dit voor mij heeft willen doen..
Josephine...dank voor je vriendschap en je heldere kijk op het leven..
Je bent een bijzonder mens...
Neem eens kijkje in de prachtige en artiestieke wereld van Josephine....!

En niet minder trots ben ik, omdat ook Eva een zeer getalenteerde dame uit Zweden,
die oogstrelende kaarten maakt..en menig onder ons hebben een prachtige
achtergrond van Eva op hun blog staan...
De stijl van Eva sluit precies aan op de stijl van mijn boek...en ik kan alleen
maar zeer dankbaar zijn  dat Eva ook een deel van de bewerking voor mijn
boek heeft gedaan.
Ook de header en de bewerkte foto's van deze post heeft
Eva voor mij gemaakt...!
Lieve Eva...ook jij bedankt voor je vriendschap en dat je dit voor mij
hebt willen doen....
Kijk maar eens op het blog van Eva...je weet niet wat je ziet...!
Voel me zo bevoorrecht dat ik mooie en lieve mensen mag en kan
ontmoeten...hoe mooi kan het leven toch niet zijn...
Daar ben ik oprecht dankbaar voor...
Liefssssssssssssssssssssssssss
Marijke

42 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi lieve Marijke,

ik ben de eerste die een reactie mag geven hihi, wat zijn ze schattig zow lief en weer zow bijzonder mooi gemaakt, ik kan niet wachten om ze in het echie te zien en heerlijk een dagje met je een workshoppie te doen (het lieve snoezepoesje)...

lieve groetjes Coby xxx

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, het is weer heel mooi en romantisch geworden!
Groetjes,
Simonne

Elly zei

Hee lieve Marijke,

Wat heb je je weer heerlijk uitgeleefd met je nieuw verworven oudheden :-)
Prachtige nostalgische look weer.
Ben ook zoooo benieuwd naar je boek!!!

liefs, El

Rozen van Papier zei

Oh Marijke wat een mooie popjes, de kleding en alles, het goudbrokaatkant vind ik erg mooi!Je hebt ze weer prachtig gemaakt! En ja Eva is ook een artieste, dat heb je in je of niet!En Joshephine ook. Leuk dat we allemaal zo gelijkgestemd zijn.Ik zie weer gave antieke schoentje en de pierrootjes vind ik het mooist!

Fijne zondag!

Groetjes Janny

Kris zei

It is so inspiring to see such beautiful dolls make from cups,bits and pieces of lace, beads, ribbons, and fabric. You are a very talented doll maker and your dolls and animals are so life like they seem to come alive.

Congratulations on your new book! I wish you much success, and good fortune. I have a French porcelain Marie Antoinette doll head that would make a lovely doll. I would like to send it to you. I will send you a photo of it via e-mail tomorrow when it is daylight with the dimensions. You frequently mention Marie Antoinette and it only seems right to send it to you!

Congratulations again my friend on your new book!

Much love and hugs,

Kris

I will

~THEA~ zei

Hallo Marijke,

Idd zijn ze erg mooi! Je hebt er prachtige creaties mee gemaakt! Je hebt ook zoveel mooie kant enzo! Prachtig!

Ik ben benieuwd naar je boek!

Fijne zondag.

Liefs Thea ♥

at-the-attic zei

wonderful ! Marijke ♥

Miss Petula Pie zei

Hi Marijke!
Wonderful creations, and congratulations on your new book!!!

Bear Hugs
Miss Petula Pie

Zaanse Zolder zei

Oh wat schattig die kleine kopjes ! Ik vind vooral de parfumflesjes heel bijzonder !
Wat fijn dat je die kopjes gevonden hebt !

Pink Princess zei

Hee lieverd, wat ben je weer lekker creatief bezig geweest en wat heb je weer moois gemaakt. Vind die parfumflesjes echt enig.....zo mooi. Kijk ook uit naar je boek, wie weet hihi.

Heel veel liefs van mij ♥

lien zei

Wat een mooie kopjes en wat heb je er mooie poppen van gemaakt. Spannend je eerste boek, ben heel benieuwd! Fijne zondag! Liefs Carolien

sirkkis zei

Ihanat nuo hajuvesi pullot ja nuket ovat suloisia. Jännittävää uusi kirjasi onnea sinulle.

Mayflower zei

Wat heb je weer een prachtige creaties gemaakt lieve Marijke. Ik vind de kopjes die je beschilderd heb zo mooi, de kopjes krijgen er zo'n mooie uitstraling van.
Ik las bij Josephine al dat je bezigbent met een boek, wat leuk en wat mooi dat zij daaraan ook een bijdrage levert met haar prachtige fotobewerkingen.
Wat zal het mooi worden, daar kan je met recht trots op zijn Marijke.
Ik wens je een fijne zondag.

Lieve groet, Mea

ByVonneThuis zei

Wauw, Marijke wat ben jij het jaar actief begonnen. En alles weer even prachtig.
2012 doet je duidelijk goed, ga zo door.

Groetjes Yvonne

marga zei

Wat heb je dat toch weer prachtig gedaan meis.......echte juweeltjes. Wat fijn dat zo'n talentvolle mensen aan je boek hebben mee gewerkt.......je boek word vast prachtig!
Liefsssss Marga

Evelyne zei

Wat zijn je popjes mooi geworden! Ik heb ze zelf ook , maar niet zo mooi aangekleed!
Zo zijn ze wel heeeeeeeeeeeel bijzonder!!!!
Ben erg benieuwt naar je boek, zoveel lof van jou voor degene die eraan meewerken, dan moet het wel heel mooi worden!
Lieve groetjes en een creatief weekend,
Evelyne

Sezoentje-Sonja zei

Tromgeroffel.....ik voel de spanning stijgen! Het feit dat deze twee schatten van dames meewerken aan de lay-out van je boek maakt me er heel erg nieuwsgierig naar!
En als ik dan dit weer zie, zo een prachtige creaties met zulke mooie materialen gemaakt, heel erg mooi hoor! Vind de kleurtjes ook zo suuuuuuuuper!
fijne zondag, liefs, Sonja

vrouw Hommel zei

Dat vind ik nu zo leuk. Als ik die witte kopjes tegen zou komen dan zou ik denken: jag! wat moet je daar nu weer mee. Nou geef maar aan Marijke want die maakt er kunstwerkjes van en de witte kopjes worden dan een onderdeel van zoiets moois. Ik bewonder dat zo in jou, dat je eigenlijk van alles je eigen stijl kunt maken.
lieve groet

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat zijn ze mooiiii wat een ben je toch heerlijk creatieff ,ziet er allemaal zo mooi uit ...net als de mooie kadootjes die je me hebt gegeven alles heeft een mooi plekje onder een stolp ...me dochter kwam het weekend aan en vond het hart te gek ...liet je site zien en was verkocht ....lieverd heel veel plezier met het maken van je boek ....lieve groet xxx rosita

Created by Essie zei

Wat zijn ze bijzonder mooi en wat ben je creatief. Vindt het prachtig wat jij ook in je handen krijgt het veranderd in zoiets bijzondere mooie creaties

Ik ga zo ook even op de andere blog rond kijken.
Wens je nog een fijne zondag wat er nog van rest

Liefs
Esther

Carla zei

Jij kunt ook werkelijk overal wat van maken hè!!
Zó schattig weer !!
Ik las het bij Josephine al dat ze foto's bewerkt had voor het boek...dat kan ze ook echt super mooi!!
Ben inmiddels wel héél nieuwsgierig naar het boek!!

fijne zondagavond....liefs Carla.

Mirjam zei

Hallo Marijke,
Wat zijn je poppen prachtig mooi. Zo kunstig gemaakt vind ik ze. En de combinatie van deze poppen met de oude prenten is helemaal super mooi...
Ik wens je nog een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

maddyrose zei

Hay Marijke,
This is a beautiful post. I love seeing the lovely way you combine the bits and peices of antique lace and beads and make such stunning settings for the dolls. It is all so romantic.I'm sure your new book will be wonderful.
Warm hugs, Maddyrose

Jacqueline zei

Dag lieve Marijke,

Wat ben je weer lekker creatief geweest meis...!
Soms zou ik wel eens willen weten hoe jou brein werkt, hihi.. want jij toverd toch bijna alles om in goud hé!! Vooral de lieve doosjes met de porselijnen kopjes zijn mijn favoriet, heel erg mooi gemaakt....

Fijne avond nog!!

Liefs,
Jacqueline van Cupcakebears

Riet zei

Lieve Marijke.
Wat zijn ook deze popjes weer schitterend. Jij hebt het zo in je vingers om iets moois van bijna niets te maken. Prachtig.

Lieve groet van Riet

Christiene zei

Ha Marijke,het is een kunst zulke mooie popjes te maken en de kleertjes.Het zijn schatjes En ik als bezoekster geniet er van dat jij mij in jou droom wereld mee neemt.
Muziek en de foto,s maken het geheel af.
Groetjes Christiene.

anita zei

Lieve Marijke,

Nou nou, het is dan zover, 2012, de geboorte van je eerste kleinkindje en de geboorte van een nieuw boek, waar denk ik heel veel mensen naar uitkijken.Heb weer gesmuld van je popjes, en kan alleen maar zeggen dat de sfeer weer goed aan voelt,dan kan het boek alleen maar een klapper worden!

Liefs Anita

Antonia zei

Ongelooflijk mooi allemaal Marijke, kan niet anders dan een bestseller worden jouw boek! Fijne week, lieve groetjes Anja

Bonjade zei

Oh wat een geweldige popjes heb je gemaakt......
Stuk voor stuk kunstwerkjes.....
En wat leuk dat er een boek komt......nu let maar op die gaan vast als zoete broodjes.

Fijne avond
Lieve groet

Eleonore zei

Nou hier word ik toch stil van.Wat een creativiteit in een woord geweldig.En dat pruikje,hoe krijg je het voor elkaar.Mijn complimenten.
Groetjes van Eleonore.

"Création" zei

Lieve Marijke,

Werkelijk weer ongelooflijk wat je van die FANTSTISCHE oude porseleinen kopjes hebt weten te maken. Het is inderdaad zo waar dat je met prachtige materialen, [en daar heb jij er heel veel van] onuitputtelijke ideeen krijgt en heel creatief wordt. Het lijkt mij zelfs zo te gaan dat je gewoon door blijft werken als is het al diep in de nacht.....

En hard gewerkt heb je zeker, ohhhhhhhh wat een prachtige exemplaren zijn het allemaal geworden, ik kan mijn ogen er niet vanaf houden.
En de Pierrot met de Napoleon hoed, werkelijk SUPER mooi geworden. Leuk ook de header die je er van gemaakt hebt. En de parfumflesjes.....ja alles is zo fantastisch geworden.

En wat enorm lief dat je Eva en mijzelf in het zonnetje hebt gezet voor de bijdrage van jou boek, de bewerkingen die we voor jou hebben mogen maken, voel dat zelf als een eer. Jij ook heel erg bedankt Marijke voor je lieve vriendschap, je bent een prachtig liefdevol mens, en ik ben blij je te hebben leren kennen, best heel bijzonder zo via het bloggen.

Heb weer genoten van je prachtige creatie's,
geniet van een heerlijke week liefie.....

Liefs Josephine

Fia zei

Wat heb je weer fantastische lieve spulletjes gemaakt ik kijk mijn ogen uit en de kopjes zijn zo schattig.
Het flesje en doosje zijn ook zo leuk geworden.....ik vind het hoedje met het gouden kant zo lief!!!
Ook een hele eer voor jou ik las het op Eva's blog ontzettend leuk voor je en....je heb het verdiend marijke!!!

Ik wens je een mooie week toe..

Lieve groetjes Fia

Anoniem zei

Hoi Marijke,



Nou,ik ben vereerd dat “mijn” poppetjes zoprachtig geworden zijn. Wat je toch allemaal kunt maken als je een creatieve geesthebt !



En wat heb je dat allemaal snel voorelkaar gekregen !



Vriendelijk bedankt voor de reclame !



En misschien tot een andere keer,




Groetjes,

Anne

*inka* zei

Hi,Marijke!

I visited your blog. You must accept my admiration! It's magic!
Ina

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat heb je weer prachtige poppetjes gemaakt, vooral die met de porceleinen kopjes,...zo mooi. Als ik dit allemaal zie weet ik zeker dat je boek fantastisch wordt!

Groetjes,
Esther

Maia zei

Wat een creativiteit zeg! Jij loopt er van over!
Prachtig zijn je poppen en dat parfumflesje ( hoe kom je er op, ach daar moet je gewoon Marijke voor heten haha)
Jij hebt ook zoveel prachtig materiaal om mee te werken, waar haal je het toch allemaal vandaan...super mooi weer deze foto's...echt genieten met een hoofdletter G!
Succes met je boek, gaaf hoor die hulp van getalenteerde dames!
Fijne week,
Lieve groet Maia

Chrissie zei

Jeetje Marijke, dat heb je weer leuk gemaakt,.
Ik zag dat je inmiddels ook al heel veel verkocht hebt.
Jij hebt zulke gouden vingers, en weet van een wc rolletje nog wel een juweeltje te maken.
Dat wordt weer snuffelen en struinen naar nieuw materiaal.
Dat is geen straf voor jou lijkt me.
Heel veel liefs, Chrissie XXXXXXXXXX

rosarod zei

Hallo Marijke, die prachtige creaties! het meest is mijn familie! weet dat veel mensen uw prachtige kunst bewonderen. Ik denk dat je boek is inderdaad een collector's item! bedankt voor het delen van je kunst! groeten. Rose M

JENNIFER zei

Hi Marijke! Your blog is wonderful and very beautiful :o) Thank you for stopping by and following me, it's very nice to meet you. I'm now a follower of your blog as well and I look forward to visiting you! have a super day! Hugs~Jennifer

Anneke zei

wat een prachtige post marijke, met weer schitterende creaties van je.
jij bent net als ik verslaafd aan kant en wat staat het ook mooi overal bij.
wens je een fijn, gezond, en creatief jaar.
je had al weer veel verkocht begrijp ik, maar wie wil er nu niet zo,n mooie creatie van jou.
ik ken ook gerande-brocante , en wat een mooie spulletjes hebben die he?
liefs an

Thuis bij Tjits zei

wat heerlijk lieve Marijke dat je zoveel ontspanning kunt vinden in het creëren van zoiets moois, wat een positieve energie zal je dit geven, heerlijk!
en wat bijzonder dat je via het bloggen mooie mensen ontmoet en iets voor elkaar kunt betekenen, geweldig!
Josephine volg ik al een poosje, zo'n mooi en bijzonder blog heeft ze.. net zo mooi en bijzonder als zijzelf is!
ik ga ook even op het blog van Eva kijken!

liefs van Tjits

Linda Leyble zei

Oh my - how beautiful are thise dolls? What a great idea. You were certainly on a roll of creativity. And your photographs are so beautiful - thank you for all your inspiration!

Linda